Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

jednakże znakomita większość oferty Subaru to zwykle auta użytkowe z racji swojej budowy ciekawe ale ogólnie to "średnia półka" (WRX jak i WRX STI to margines sprzedaży)

przygotowana głównie pod rynek amerykański, który nie jest bardzo wymagający a samo Subaru na nim jest ofertą raczej tanią, można by wręcz powiedzieć osobowe auta 4x4 dla mas

 

trzonem tej oferty są Imprezy, XV, Legacy, Forester najczęściej z stosunkowo prostym układem przeniesienia napędu i zwykłymi silnikami 2.0 - 2.5 NA

Edytowane przez ketivv
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@eddie_gt4, trochę ubiegłeś mnie w tym co właśnie chciałem napisać.

 

Dyskutujecie o Skodzie i Subaru  mając głównie na myśli obecną ofertę. Jednak wielu z nas użytkuje też starsze modele.

 

Dziś pokonałem trochę kilometrów moim "GT-kiem" i generalnie banan nie schodził z twarzy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że auto jest mocno pełnoletnie :)

Chciałbym zapytać, czy jest jakaś fajna alternatywa ze stajni Skody z tamtych lat? ;)

Ale Przemek pełna zgoda. 25 lat temu Skoda produkowała jeden model - Favorit - kostrukcję niezbyt wyszukaną, choć ja na standardy krajów postkomuny i tak wyróżniajaca siena plus. Subaru w tym czasie miało już w ofercie auto na codzień  z 4x4 i osiagach ówczesnych Porsche - turbodziadka. Przepaśc technologiczna wtedy była ogromna.

Dzisiaj tej przepaści nie ma, co dla fanów Subaru jest/staje sie jakimś zmartwieniem, bo konkurencja nawet ta popularna robi sie podobnie szybka, komfortowa, uniwerslana itd. Ja tak ten wątek zawsze postrzegałem - jako spojrzenie na to bez uprzedzeń i fanatyzmu z drugiej strony.

Rozumiem ludzi którzy kupują Ferrari, bo ich stać i lubią jak i tych którzy kupują najtańsze auto na rynku, bo na takie ich tylko stać albo po prostu innego im nie potrzeba i  w życiu by mi do głowy nie przyszło żeby z powodu faktu że ktoś ma lub chce mieć tanią Skodę/Dacię itd napisać ze trzeba byc miękkim wackiem robionym czy pozamieniać sie z przyrodzeniem na rozumy. No cóż jeżeli na tym Forum są osoby którym taka retoryka odpowiada i ich to bawi to trudno-fajnie niech sie wzajemnie klepią po ramionach i cieszą jacy to oni są twardzi i wspaniali a reszta zniewieściała. Mnie rodzice innej kultury uczyli, także takiej żeby chamstwo nazywać po imieniu chamstwem.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluszna uwaga.W EU moze pozna europa wschodnia te samochody maja taki sam status. Glownie w miare tanie konie robocze  bez szczegolnej finezji.Mniejsze jak Impreza popularne wsrod tzw. senior citizens wieksze jak Forek czy OBK wsrod rodzin z dziecmi gdzie glownym rywalem jest wlasnie skoda

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspominałem o tym w innym wątku, trudno użytkownika WRX-a a tym bardziej WRX STI uznać za reprezentatywnego dla marki Subaru 

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/70712-subaru-outback-my15/page-70#entry2218512

 

"Overseas sell
FYE2014
Impreza 208 600 szt. (pewnie Impreza i XV bo nie występuje osobno)
WRX 2 200 szt. (tu pewnie razem z STI bo w 2014 WRX pojawia się jako osobny model)
 
najmocniejsza Impreza czy XV (bo jak sądzę tez jest pod tą nazwą ujęty) ma obecnie 150 KM"
 
w ramach uzupełnienia
po za Japonia w roku finansowym 2014 Subaru sprzedało 643,5 tysiąca aut tylko 2,2 tys. to WRX+WRX STI tj.   0,34 % sprzedaży 
 
subaru_sell_overseas_2014.jpg
 
zdecydowania większość oferty Subaru to auta do spokojnej jazdy na co dzień, bez "fajerwerków"
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@eddie_gt4, trochę ubiegłeś mnie w tym co właśnie chciałem napisać.

 

Dyskutujecie o Skodzie i Subaru  mając głównie na myśli obecną ofertę. Jednak wielu z nas użytkuje też starsze modele.

 

Dziś pokonałem trochę kilometrów moim "GT-kiem" i generalnie banan nie schodził z twarzy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że auto jest mocno pełnoletnie :) 

Chciałbym zapytać, czy jest jakaś fajna alternatywa ze stajni Skody z tamtych lat? ;)

Nie ma ale nalezy tez dodac ze subaru dziś to tez nie subaru z tamtych lat.

Niestety przykro to stwierdzic ale mimo ze obecne STI to dobry samochód i niewykluczone najlepsze STI ever nie ma nawet polowy tego uroku i charyzmy co GTki i pierwsze STI G w koncowce lst 90 i początku 00.W tam tych latach to nie byly tylko samochody to byla tez czesc klimatu złotego okresu rajdów w PL i na swiecie.Holek, Kuzaj , Solberg to bylo naprawde coś posiadac to auto w tamtym okresie i jestem bardzo wdzięczny że mialem to szczęście. To cos czego posiadacze 2.0D i nowi użytkownicy nigdy nie doświadcza i nigdy nie zrozumieją.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zaraz by chcieli wyrzucać, banować, posty usuwać. To nie wasz prywatny folwark

 

I tu korekta; folwark jest jak najbardziej prywatny:

 

(...)

§1. Zasady ogólne

1.    Forum Subaru - zwane dalej Forum, stanowi własność firmy Subaru Import Polska sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Josepha Conrada 51. 

(...)

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/15342-regulamin-forum-subaru/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@eddie_gt4, trochę ubiegłeś mnie w tym co właśnie chciałem napisać.

 

Dyskutujecie o Skodzie i Subaru  mając głównie na myśli obecną ofertę. Jednak wielu z nas użytkuje też starsze modele.

 

Dziś pokonałem trochę kilometrów moim "GT-kiem" i generalnie banan nie schodził z twarzy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że auto jest mocno pełnoletnie :) 

Chciałbym zapytać, czy jest jakaś fajna alternatywa ze stajni Skody z tamtych lat? ;)

Nie ma ale nalezy tez dodac ze subaru dziś to tez nie subaru z tamtych lat.

Niestety przykro to stwierdzic ale mimo ze obecne STI to dobry samochód i niewykluczone najlepsze STI ever nie ma nawet polowy tego uroku i charyzmy co GTki i pierwsze STI G w koncowce lst 90 i początku 00.W tam tych latach to nie byly tylko samochody to byla tez czesc klimatu złotego okresu rajdów w PL i na swiecie.Holek, Kuzaj , Solberg to bylo naprawde coś posiadac to auto w tamtym okresie i jestem bardzo wdzięczny że mialem to szczęście. To cos czego posiadacze 2.0D i nowi użytkownicy nigdy nie doświadcza i nigdy nie zrozumieją.

 

Bez przesady. Każdy kto ma ochotę i możliwość może dokładnie to samo przeżyć i doświadczyć. Albo nawet więcej, bo oferta rynku jest jeszcze bardziej bogata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@eddie_gt4, trochę ubiegłeś mnie w tym co właśnie chciałem napisać.

 

Dyskutujecie o Skodzie i Subaru  mając głównie na myśli obecną ofertę. Jednak wielu z nas użytkuje też starsze modele.

 

Dziś pokonałem trochę kilometrów moim "GT-kiem" i generalnie banan nie schodził z twarzy, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że auto jest mocno pełnoletnie :)

Chciałbym zapytać, czy jest jakaś fajna alternatywa ze stajni Skody z tamtych lat? ;)

Ale Przemek pełna zgoda. 25 lat temu Skoda produkowała jeden model - Favorit - kostrukcję niezbyt wyszukaną, choć ja na standardy krajów postkomuny i tak wyróżniajaca siena plus. Subaru w tym czasie miało już w ofercie auto na codzień  z 4x4 i osiagach ówczesnych Porsche - turbodziadka. Przepaśc technologiczna wtedy była ogromna.

Dzisiaj tej przepaści nie ma, co dla fanów Subaru jest/staje sie jakimś zmartwieniem, bo konkurencja nawet ta popularna robi sie podobnie szybka, komfortowa, uniwerslana itd. Ja tak ten wątek zawsze postrzegałem - jako spojrzenie na to bez uprzedzeń i fanatyzmu z drugiej strony.

Rozumiem ludzi którzy kupują Ferrari, bo ich stać i lubią jak i tych którzy kupują najtańsze auto na rynku, bo na takie ich tylko stać albo po prostu innego im nie potrzeba i  w życiu by mi do głowy nie przyszło żeby z powodu faktu że ktoś ma lub chce mieć tanią Skodę/Dacię itd napisać ze trzeba byc miękkim wackiem robionym czy pozamieniać sie z przyrodzeniem na rozumy. No cóż jeżeli na tym Forum są osoby którym taka retoryka odpowiada i ich to bawi to trudno-fajnie niech sie wzajemnie klepią po ramionach i cieszą jacy to oni są twardzi i wspaniali a reszta zniewieściała. Mnie rodzice innej kultury uczyli, także takiej żeby chamstwo nazywać po imieniu chamstwem.

 

Słabo Cię tej kultury rodzice uczyli skoro nazwałeś użytkownika chamem i burakiem. Powiedz proszę raz jeszcze wszystkim kiedy kiler personalnie Cie obraził, że musiałeś zdobyć się na użycie takich epitetów?

  • Lajk 1
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

omg, toz to klasyczny przypadek "syndroma Napoleona"... super-bohater zza klawiatury zaraz nam pokaze...   w czym Skoda jest lepsza od OBK? (konkretnie: Superb 3.6 vs OBK 3.6) Superb ma lepszy silnik, lepsza skrzynie, lepsze osiagi, lepiej sie prowadzi, ma obszerniejsze i lepiej wykonczone wnetrze... no i wyglada lepiej... wystarczy    o cenie nie gadam, bo to zalezy od rynku, akurat w US Subaraki sa dosc tanie na tle konkurencji... jedyna przewaga (dla kogos akurat minus) to wiekszy przeswit w OBK... ale do lazenia po bezdrozach sa lepsze auta, np. Forester   po przejazdzce jednym i drugim wozidlem mialem bardzo podobne odczucia jak tutaj:   http://www.completec...rb_4x4/713/3504   (artykul porownuje ropniaki, ktorych nie lubie, ja zas jezdzilem benzynowkami)  
 

 

 Na początek muszę Cię poinformować, że niekulturalnie jest grzebać w cudzej wypowiedzi, kolorować czy dokonywać innych zmian. Gdybym chciał coś podkreślić czy wyboldować, to bym to zrobił i żadnych pomocników nie potrzebuję, Słyszałeś coś o prawach autorskich? No to pamiętaj na przyszłość.

 

Poza tym trafiłeś kulą w płot. Dyplomatycznie mówiąc, nie przepadam za żabojadami, chociaż nic mi złego w życiu nie zrobili. Po prostu TTTM.

 

Nie rozumiem też dlaczego tak głupio kombinujesz. Dyskutujemy o OBK 3,6, piszesz, że nie lubisz ropniaków a linkujesz test diesli? Jakaś chora logika. Lubisz kapuśniak ale zamawiasz grochówkę? Przecież w necie są tysiące stron o OBK 3,6. 

 

Pomijając to, że OBK 3,6 i 2.0D to zupełnie inne samochody, nie lubię diesli więc po co mi jakimiś dieslami głowę zawracasz? Po co mi jakieś poranne trzęsiawki zimnego silnika. Po to miałbym oszczędzać na paliwie, by kasę zostawić u dentysty na nowe plomby?

 

A tak dla ciekawości. Długo szukałeś tego kolesia? Ciekawy typek. Twierdzi, że zawieszenie OBK jest zbyt sztywne i się za bardzo przechyla na boki  :facepalm:. Przecież to nonsens. Wiele jest na The Forum narzekań na zbyt miękkie zawieszenie w OBK,  więc mam wątpliwości czy ten Irlandczyk w ogóle jechał kiedykolwiek w OBK. 

 

Poza tym bardzo nie lubię niechlujstwa i flejtuchów. Uważam, że jak coś już robisz, to zrób to dobrze. Dlaczego więc ten koleś wprowadza w błąd czytelników twierdząc, że w OBK z CVT rozkład momentu na osie jest 50/50  :facepalm:  :question: Tak więc, ten Irlandczyk, Neil, rozbawił mnie, ale niech już wróci do zajęcia, w którym jest dobry. Owce na pastwisku już się za nim stęskniły. A może to Twój jakiś kolega :question:   :biglol:

 

Kolejna urban legend powtarzana na polskich forach, że rzekomo w USA auta Subaru są znacznie tańsze od konkurencji. W USA ceny Subaru są zbliżone do cen konkurencji, czyli Toyoty, Hyundaia, Hondy, Forda itd. Raz są trochę wyższe, raz niższe. Ogólnie na rynku USA jest taka reguła, że ceny podobnych modeli z podobnym wyposażeniem są bardzo zbliżone, niezależnie od tego czy to będzie Toyota czy Hyundai. Wynika to z pragmatyzmu USA i nie tłumionej przez bzdurne przepisy wolnej konkurencji.

 

W tej konkurencji Subaru sobie świetnie radzi, sprzedając więcej aut niż potężny koncern VW. W USA samochód ma być niezawodny i dobrze jeździć. W Europie maca się plastiki. Czy podczas takiego macania dostajecie orgazmu  :question:

:biglol:

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wracajac z Katowic A4'ka jadac lewym pasem zobaczyłem ze ktos mi miga długimi z tyłu ( strasznie tego nie lubie) , grzecznie zjechałem na prawy - wyprzedziła mnie nowa oktavka w tdi. Szybciutko wrocilem na lewy szybka redukcja do 4 przy 140 obroty i gaz w podłoge - oktavka pomimo paru kłebów dymu z rury wydechowej ( charakterystyczna reakcja niektórych turbodiesli na redukcje + gaz w podłoge)  musiała zjechac na prawy i juz tam została :) Napewno była to wersja 1,6 tdi ( bo nie podejrzewam ze 2.0) ale narzekającym tu na forum na moc w  2.0i powiem tylko tyle ten 1,6td VW to jakis straszny kasztan musi byc :)

Edytowane przez Karas
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wracajac z Katowic A4'ka jadac lewym pasem zobaczyłem ze ktos mi miga długimi z tyłu ( strasznie tego nie lubie) , grzecznie zjechałem na prawy - wyprzedziła mnie nowa oktavka w tdi. Szybciutko wrocilem na lewy szybka redukcja do 4 przy 140 obroty i gaz w podłoge - oktavka pomimo paru kłebów dymu z rury wydechowej ( charakterystyczna reakcja niektórych turbodiesli na redukcje + gaz w podłoge)  musiała zjechac na prawy i juz tam została :) Napewno była to wersja 1,6 tdi ( bo nie podejrzewam ze 2.0) ale narzekającym tu na forum na moc w  2.0i powiem tylko tyle ten 1,6td VW to jakis straszny kasztan musi byc :)

Nie jestem fanem Skody i nie kupiłbym auta tej marki, ale pewnie było to 1.6 TDI 90KM, bo tam taka padlina występuje.

 

Dzisiaj natomiast po raz pierwszy na drodze widziałem Fabię 3 Combii i z tyłu nie byłem w stanie jej odróżnić zbytnio od Rapida Spacebacka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W USA ceny Subaru są zbliżone do cen konkurencji, czyli Toyoty, Hyundaia, Hondy, Forda itd. Raz są trochę wyższe, raz niższe.
 

 

w tej półce cenowej w EU mamy jeszcze np. Skodę 

 

stąd też crossover o nazwie XV konkuruje na tym rynku z crossoverem o nazwie Octavia Scout

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fanem Skody i nie kupiłbym auta tej marki, ale pewnie było to 1.6 TDI 90KM, bo tam taka padlina występuje

albo 110 nie wnikam. Dla mnie to jakis kiepski inzynier pakuje silnik ktory nie daje sobie rady z autem w tak duze auto jakim jest oktavia. I popatrzcie ludzie to kupuja :biglol:

 

@@Karas,A po coś to zrobił? Nie będzie obcy pluł nam w twarz? :biglol:  :biglol:  :biglol:

Blokowanie lewego pasa jest passe

jechałem 140 km/h czyli przepisowo a pan w Skodzie chyba myslal ze ma porshe :biglol:  To go troche przytemperowałem moim niejadacym 2.0i :)

Edytowane przez Karas
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To go troche przytemperowałem
Zastrugaczka? ;)

Na forum nie promujemy "temperowania", "pouczania", oraz innych tego typu zachowań na drodze. Mogą przynieść opłakany w skutkach efekt "na okoliczność" eskalacji napięć. Jeździ się i tak nie najłatwiej - po co mamy sobie wzajem komplikować życie. Odrobina życzliwości nie zaszkodzi, a czasem ustąpienie komu innemu może dużo spraw załatwić.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jechałem 140 km/h czyli przepisowo a pan w Skodzie chyba myslal ze ma porshe :biglol:  To go troche przytemperowałem moim niejadacym 2.0i :)

 

i co - podbudowałeś sobie ego? ( a swoją drogą gdyby to była 2.0 tdi, szczeg. wersja 184konna, to mógłbyś sobie wciskać gaz w podłogę do woli... :biglol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

w tej półce cenowej w EU mamy jeszcze np. Skodę    stąd też crossover o nazwie XV konkuruje na tym rynku z crossoverem o nazwie Octavia Scout

 

W USA Skody nie ma. Myślę, że skoro tam Tiguan sobie słabo radzi, wprowadzanie Octavii nie miałoby sensu. Co do XV, to nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego ograniczono mu możliwości terenowe projektując przód. Jakaś złośliwość? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałem 140 km/h czyli przepisowo

 

jeśli lewym pasem pomimo tego, że prawy był pusty to niestety ale niespecjalnie przepisowo

 

Dla mnie to jakis kiepski inzynier pakuje silnik ktory nie daje sobie rady z autem w tak duze auto jakim jest oktavia

 

XV nie jest dużo mniejszy ani tez lżejszy a występuje w nim 1,6 NA

 

DSC_0365.JPG

 

Octavia II kombi vs. XV

 

Octavia Scout 2.0 TDI manual - waga ok 1450-1470 kg

XV 2.0 diesel manual wersja Comfort - 1450 kg

 

obydwa bez kierowcy

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie jestem fanem Skody i nie kupiłbym auta tej marki, ale pewnie było to 1.6 TDI 90KM, bo tam taka padlina występuje

albo 110 nie wnikam. Dla mnie to jakis kiepski inzynier pakuje silnik ktory nie daje sobie rady z autem w tak duze auto jakim jest oktavia. I popatrzcie ludzie to kupuja :biglol:

 

@@Karas,A po coś to zrobił? Nie będzie obcy pluł nam w twarz? :biglol:  :biglol:  :biglol:

Blokowanie lewego pasa jest passe

jechałem 140 km/h czyli przepisowo a pan w Skodzie chyba myslal ze ma porshe :biglol:  To go troche przytemperowałem moim niejadacym 2.0i :)

 

 

Tak popadając ze skrajności w skrajność. Znam takiego jednego co kupił Superba Combi 3.6 FSI 4x4 w wersji Active tj. największa bieda z wyposażenia bez bi-xenonu i na stalowych 16". Jedynie co go zdradzało to wydechy. Auto w białym podstawowym kolorze. Zamysł, którym się kierował był taki, aby wielu się zdziwiło :-D Leasing minął i wymienił to jakiś czas temu na OIII Combi 2.0 TDI 184KM 4x4 w Elegance z Amazingiem, bo tamto było niewygodne i dużo paliło :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...