Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Eryk napisał(a):

Ciekawy filmik o zachowaniu akumulatorow w pojazdach elektrycznych w przypadku uszkodzenia... po angielsku ale warto obejrzec do konca:

 

 

 

 

 

 świat nie stoi w miejscu 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, matros1 napisał(a):

No i do tego nie był ograniczony przepisami o zakupach publicznych, gdzie cena to główny element przetargu.

Może i główny, ale nie jedyny. Często stanowi tylko 60% całości punktacji. Od Zamawiającego zależy jak zdefiniuje warunki postępowania. 

Można zobaczyć jak wyglądają wymagania: https://mpk-krakow.ezamawiajacy.pl/pn/mpk-krakow/demand/notice/public/56307/details (na początek dokument Copy of SWZ 8 link JEDZ.docx).

Nie wnikam, czy wymagania są prawidłowe czy też nie - za cienki jestem w tej materii (znam się na innych rzeczach). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matros1 napisał(a):

Sytuacja wyglądałaby inaczej gdyby ktoś kompetentny zajął się zakupami takich autobusów oraz budową odpowiedniej infrastruktury

 

czyli co ?
Na każdym przystanku superszybka ładowarka i budka z hot-dogami ? 
 

;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Blixten napisał(a):

 

czyli co ?
Na każdym przystanku superszybka ładowarka i budka z hot-dogami ? 
 

;) 

W Krakowie jest kilka tramwajów z akumulatorowym zasilaniem awaryjnym umożliwiającym pokonanie części trasy przy braku zasilania. Można pomysł przełożyć na autobusy i użyć trolejbusów z akumulatorem. Wtedy ciągle się ładują, a w razie potrzeby mogą pojechać trasą bez trakcji :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aflinta napisał(a):

W Krakowie jest kilka tramwajów z akumulatorowym zasilaniem awaryjnym umożliwiającym pokonanie części trasy przy braku zasilania. Można pomysł przełożyć na autobusy i użyć trolejbusów z akumulatorem.


w Gdyni jeżdżą właśnie takie już … jakiś czas ;) 

 

https://tv.trojmiasto.pl/Trolejbusy-bez-szelek-na-Skwerze-Kosciuszki-Gdynia-24-04-2015-video-11241.html

 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Blixten napisał(a):

czyli co ?
Na każdym przystanku superszybka ładowarka i budka z hot-dogami ? 

 

może wystarczy na początku i końcu pętli lub co 150 km

zazwyczaj autobusy jeżdżą wg. konkretnego harmonogramu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypożyczalnia Hertz pozbywa się swojej elektrycznej floty ( 20 000 samochodów)

Zastąpi je spalinowymi.

Internet huczy....coś podobnego, jak wyżej o autobusach. Że zasięg, że zimno, że źle...itp.

 

A powód nieco zaskakujący:

 

"Klienci wynajmujący samochody elektryczne byli zadowoleni z niższych kosztów podróżowania, a także z oferowanych wrażeń z jazdy. Nic nie wskazuje też, aby elektryki cechowały się wyższą awaryjnością. Prawdziwym problemem były jednak osiągi aut elektrycznych, a zwłaszcza Tesli. Chociaż bardziej precyzyjnym określeniem źródła kłopotów jest brak wyobraźni u użytkowników, którzy przeceniali swoje umiejętności, co skutkowało zbyt częstymi stłuczkami i wypadkami."

 

Za dobre były ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Adi napisał(a):

"Klienci wynajmujący samochody elektryczne byli zadowoleni z niższych kosztów podróżowania, a także z oferowanych wrażeń z jazdy. Nic nie wskazuje też, aby elektryki cechowały się wyższą awaryjnością. Prawdziwym problemem były jednak osiągi aut elektrycznych, a zwłaszcza Tesli.


takie oświadczenie wydał Hertz, doniósł Reuters, użytkownicy pisali, czy to może osobiste przekonania autora artykułu ? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Blixten napisał(a):

akie oświadczenie wydał Hertz, doniósł Reuters, użytkownicy pisali, czy to może osobiste przekonania autora artykułu ? ;)

 

Nie wiem, możesz wybrać z tych co wymieniłeś. Może trafisz ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Blixten napisał(a):


takie oświadczenie wydał Hertz, doniósł Reuters, użytkownicy pisali, czy to może osobiste przekonania autora artykułu ? ;) 

 

to pewnie ten artykuł, sprawa jest głośna już z tydzień w anglojęzycznych mediach

 

"Po prostu napędy elektryczne są zbyt wydajne dla wyobraźni niektórych kierowców. Reuters dodaje, że Hertz nawet ograniczył maksymalną moc i prędkość pojazdów, ale najwidoczniej nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu."

https://www.tabletowo.pl/wypozyczalnia-hertz-sprzedaje-auta-elektryczne/

 

jaki są prawdziwe powody nie wiemy, zarazem ktoś policzył, że statystycznie Herz pozbywa się iluś tam aut rocznie (wymiana floty) i tych Tesli aż tak wiele nie "wyrzuca"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ketivv napisał(a):

 

to pewnie ten artykuł, sprawa jest głośna już z tydzień w anglojęzycznych mediach

 

"Po prostu napędy elektryczne są zbyt wydajne dla wyobraźni niektórych kierowców. Reuters dodaje, że Hertz nawet ograniczył maksymalną moc i prędkość pojazdów, ale najwidoczniej nie przyniosło to oczekiwanego rezultatu."

https://www.tabletowo.pl/wypozyczalnia-hertz-sprzedaje-auta-elektryczne/

 

jaki są prawdziwe powody nie wiemy, zarazem ktoś policzył, że statystycznie Herz pozbywa się iluś tam aut rocznie (wymiana floty) i tych Tesli aż tak wiele nie "wyrzuca"

 

Another factor to put Hertz's sale in context is the plummeting value of EVs in general spurred by Tesla's steep price cuts recently. Hertz's investment in EVs predates the price cuts. In other words, Hertz bought high and is selling low. Per Rawlinson in October, "The MSRP declines in EVs over the course of 2023, driven primarily by Tesla have driven the fair market value of our EVs lower as compared to last year, such that a salvage creates a larger loss and, therefore, greater burden."

 

Hertz has said that 80% of its EVs are Teslas, and although Hertz says that EVs come with higher repair costs, we can’t help but wonder: is this an EV thing, or is it a Tesla thing?

Hertz had effectively overpaid for vehicles that it would not be able to get anywhere near as much of a return on when it was time for them to be sold, and resales are a huge source of revenue for rental companies. 

Other automakers may have cut prices, but none as dramatically and carte blanche as Tesla. These problems aren’t just affecting rental companies, as Tesla owners have openly and loudly alleged that reduced residual values due to price cuts have abnormally hurt their resale value. 

But again, that's more of a Tesla problem, rather than an EV problem. The rental car company Sixt seems to recognize this, it still plans to electrify 90% of its rental fleet, but it’s pivoting away from Tesla for similar reasons as Hertz.

 

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ketivv napisał(a):

jaki są prawdziwe powody nie wiemy, zarazem ktoś policzył, że statystycznie Herz pozbywa się iluś tam aut rocznie (wymiana floty) i tych Tesli aż tak wiele nie "wyrzuca"

 

Pierwszy lepszy link

 

https://magazynauto.pl/wiadomosci/hertz-wycofuje-elektryki-ze-swojej-oferty-jak-zwykle-chodzi-o-pieniadze,aid,3840?fbclid=IwAR0iNjSzYj4goL57VFj8_S-ptEWoBSx9BUzAqcQIaNzqOjYbAWCp2HKMGXk

 

Ale dlaczego Hertz wycofuje te dość świeże samochody ze swojej oferty? Odpowiedź na to pytanie ma Reuters, według którego chodzi o wysokie koszty napraw powypadkowych. Jakby tego było mało, Tesla nie dysponuje podobnym zapleczem części zamiennych, co tradycyjni wytwórcy

 

Poza tym według dyrektora generalnego Hertza – Stephena Scherra – „naprawy i likwidacja szkód w przypadku pojazdów elektrycznych mogą trwać dwukrotnie dłużej niż w przypadku porównywalnego modelu spalinowego”. A wtedy takie auto na siebie nie zarabia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, GREGG napisał(a):

„naprawy i likwidacja szkód w przypadku pojazdów elektrycznych mogą trwać dwukrotnie dłużej niż w przypadku porównywalnego modelu spalinowego”.

ale jak to ? 

Upada narracja, że serwis niepotrzebny, że prosta i przemyślana konstrukcja, umożliwiająca szybką wymianę nieskomplikowanych elementów dostępnych od ręki, i że da się wyklepać ? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał(a):

Upada narracja, że serwis niepotrzebny, że prosta i przemyślana konstrukcja, umożliwiająca szybką wymianę nieskomplikowanych elementów dostępnych od ręki, i że da się wyklepać ?

Widocznie Hertz i Sixt nigdy nie naprawiali u "szwagra" gdzie wszystko się da szybko i tanio wyklepać. Nie znają się na biznesie ;) 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał(a):

ale jak to ? 

Upada narracja, że serwis niepotrzebny, że prosta i przemyślana konstrukcja, umożliwiająca szybką wymianę

 

Zaraz przyjdzie @ketivv i Ci....i nam wszystkim wytłumaczy, że jednak jednak jest taniej i ekonomiczniej z tym serwisem.

Bo mi te "fakty" też szczególnie nie przeszkadzają, bowiem głosy z rynku mówią inaczej ;)

 

A co do wpisu z artykułem, który wkleiłem, to przyznam, że się nieco pośpieszyłem.

Bo taki ładny był, klickbajtowy ;) 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Adi napisał(a):

 

Zaraz przyjdzie @ketivv i Ci....i nam wszystkim wytłumaczy, że jednak jednak jest taniej i ekonomiczniej z tym serwisem.

Bo mi te "fakty" też szczególnie nie przeszkadzają, bowiem głosy z rynku mówią inaczej ;)

 

A co do wpisu z artykułem, który wkleiłem, to przyznam, że się nieco pośpieszyłem.

Bo taki ładny był, klickbajtowy ;) 

 

a ja czekając na zamówiony ICE, to jednak cały czas żałuję, że nie mam domku z fotowoltaiką ... bo wtedy mógłbym i mocno rozważałbym zakup Tesli 3 - ze wszystkimi jej wadami ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Blixten napisał(a):

bo wtedy mógłbym i mocno rozważałbym zakup Tesli 3 - ze wszystkimi jej wadami ;) 

Jak kupisz to najpierw manual przestudiuj.

Tesla jak wiadomo genialna technologia, tylko ludzie nie dorośli do niej. :yahoo:

 

https://www.fox32chicago.com/news/dead-teslas-oak-brook

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Adi napisał(a):

Zaraz przyjdzie @ketivv i Ci....i nam wszystkim wytłumaczy, że jednak jednak jest taniej i ekonomiczniej z tym serwisem.

Bo mi te "fakty" też szczególnie nie przeszkadzają, bowiem głosy z rynku mówią inaczej ;)

 

napisałem, że powodów prawdziwych nie znam, na jakiej podstawie firma wynajmująca samochody podejmuje swoje decyzje, mają swoje dane 

może nie dostali rabatów na części tak jak nie dostali na auta, może nie dostali rabatów na naprawy itp. 

 

ja znam swoje i innych znajomych którzy BEV używają jako swoje auta i na tym mogę się opierać, 

jeżdżę Teslą Model 3 LR (bez pompy ciepła) cały rok, użytkuje w różnych warunkach, znam tez koszty tego użytkowania, oczywiści nie mogłem się powstrzymać i jak większość swoich samochodów trochę ją rozkręciłem, serwisuje sam choć ciężko tu mówić o jakimś wielkim serwisowaniu

zdaje sobie sprawę z pewnych uciążliwości BEV ostateczna wypadkowa jest dla mnie "in plus" zgodnie z założeniem zredukowałem koszty paliwa z ca. 30 k pln rocznie do ca. 7 k pln rocznie (tzw. "swój prąd" też wliczam po cenie 1 pln/kWh) oczywiści porównuje do aut które użytkowałem równocześnie przed czyli BMW X1 (sprzedane) Saab TurboX kombi (stoi w garażu) które swoje palą a i tankowane były Pb98

Tesla Model 3 LR przez większość tras jest autem szybszym, wygodniejszym i bardziej funkcjonalnym (zdalne zarządzanie, chłodzenie, wentylowanie, grzanie) 

 

oceniam swój wybór jako świadomy, jak dotychczas jest tak jak miało być 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Jak kupisz to najpierw manual przestudiuj.

Tesla jak wiadomo genialna technologia, tylko ludzie nie dorośli do niej. :yahoo:

 

https://www.fox32chicago.com/news/dead-teslas-oak-brook

Tymczasem w Norwegii:

 

https://elektrowoz.pl/porady/norweska-pomoc-drogowa-podczas-mrozow-elektryki-sa-lepsze-problemy-ze-startem-rzadziej-niz-w-spalinowych/

 

Norwegowie chyba nie dostali informacji że elektryk nie nadaje się do jazdy zimą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...