ketivv Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 1 godzinę temu, Christoph napisał(a): Mnie, przecietnemu polykaczowi kilometrow pozostaje diesel ze wzgledow praktycznych i po czesci ekonomicznych. Niestety elektromobilnosc jest zbyt droga i wymaga zbyt wielu kompromisow. jakim samochodem jeździsz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 1 godzinę temu, Christoph napisał(a): Teslanie wydaja sie wierzyc, ze sa najwyzsza kasta elektromobilistow. A nie są? W salonie mówili że będę specjalny. Czyżbym dał się oszukaċ 2 godziny temu, Christoph napisał(a): Niestety elektromobilnosc jest zbyt droga i wymaga zbyt wielu kompromisow. Jeżeli chodzi o ceny to wspomniana Tesla po dopłatach (ale i też kilka innych elektryków) kosztuje podobne pieniądze co porównywalnie wyposażony Passat czy Superb. Nie czyni to jej absolutnie tanią, jednak szukając samochodu tej klasy, jest ona potencjalną alternatywą (w różnych krajach może to różnie wyglądać). Co do kompromisów to znowu dużo zależy od tego gdzie kto mieszka. Przy odpowiedniej infrastrukturze do ładowania (i moim sposobie używania auta) nie odczuwam żebym musiał iść na jakieś kompromisy. Korzystam normalnie z ogrzewania i w kurtce nie jeżdżę. Ba, nawet pozwalam sobie nagrzać samochód przed każdym wyjazdem 2 godziny temu, Christoph napisał(a): Gdybym mial firme, wliczylbym sobie takie cos w koszty, korzystal z ulg podatkowych, nie placilbym podatku od samochodu sluzbowego (swiadczenie rzeczowe), a na trasy pojechalbym taksowka, oczywiscie wrzucajac rachunek w koszty O to to. Dokładnie z tego korzystam, mi jazda elektrykiem się zwyczajnie kalkuluje finansowo. Trasy wewnątrz NL nie są mi straszne, bo zanim bateria mi się skończy to zdążę przekroczyć granicę w każdym kierunku. Poza granicę wszystkie wyjazdy służbowe zaliczam samolotem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 11 minut temu, matros1 napisał(a): A nie są? W salonie mówili że będę specjalny. Czyżbym dał się oszukaċ Jeżeli chodzi o ceny to wspomniana Tesla po dopłatach (ale i też kilka innych elektryków) kosztuje podobne pieniądze co porównywalnie wyposażony Passat czy Superb. Nie czyni to jej absolutnie tanią, jednak szukając samochodu tej klasy, jest ona potencjalną alternatywą (w różnych krajach może to różnie wyglądać). Miedzy Tesla a reszta elektromobilnosci jest dziura - koncepcja, infrastrkutura, praktyka. Tesla przoduje, dalej nie ma nic, co bylo by realna alternatywa za rozsadne pieniadze. Porsche, Audi E-Tron, Mercedes EQS, Maybach Elektro? 19 minut temu, matros1 napisał(a): (…) Co do kompromisów to znowu dużo zależy od tego gdzie kto mieszka. Przy odpowiedniej infrastrukturze do ładowania (i moim sposobie używania auta) nie odczuwam żebym musiał iść na jakieś kompromisy. Korzystam normalnie z ogrzewania i w kurtce nie jeżdżę. Ba, nawet pozwalam sobie nagrzać samochód przed każdym wyjazdem Patrzenie na elektromobilnosc z perspektywy Tesli - do tego zmierzam: Nie ma alternatywy, a rzeczywistosc wyglada skromnie. Niestety temat dla wielu nie do przeskoczenia, zbyt pozno sie ktos zorientowal. Elektromobilnosc poza Tesla nie wyglada rozowo: zasieg, pojemnosc i szybkosc ladowania. 22 minuty temu, matros1 napisał(a): (...) O to to. Dokładnie z tego korzystam, mi jazda elektrykiem się zwyczajnie kalkuluje finansowo. Trasy wewnątrz NL nie są mi straszne, bo zanim bateria mi się skończy to zdążę przekroczyć granicę w każdym kierunku. Poza granicę wszystkie wyjazdy służbowe zaliczam samolotem. Widzisz, to jest wlasnie to. Kupuje sie samochod elektryczny, ekologiczny, ale ze wzgledow finansowych i na ulgi podatkowe. Ile w tym ideologii i troski o srodowisko, a ile w tym polityki i ekonomii. Kupienie elektryka, ktory mialby mi zastapic diesla w calym zakresie jego uzytkowania, gdzie nie mam mozliwosci wziecia go w koszty i nie moge go odliczyc od dochodow - jest dla mnie samobojstwem finansowym. 46 minut temu, ketivv napisał(a): jakim samochodem jeździsz ? Wlasnym, uzywanym, kupionym za prywatne pieniadze, praktycznym i tanszym w uzytkowaniu jak poprzednie Subaru Levorg. Powiem tyle: wygodnym na trasy i praktycznym na codzien. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 3 godziny temu, Christoph napisał(a): Miedzy Tesla a reszta elektromobilnosci jest dziura - koncepcja, infrastrkutura, praktyka. 3 godziny temu, Christoph napisał(a): Elektromobilnosc poza Tesla nie wyglada rozowo: zasieg, pojemnosc i szybkosc ladowania. Dziura jest głównie w cenie. Tesla ma dobrą wydajność energetyczną, swoją infrastrukturę ładującą (w Polce najgorszą ze wszystkich operatorów ;)), cenę oraz JEDEN serwis Usunięcie czujników parkowania i dźwigienek kierunkowskazów, brak wyświetlacza przed oczami, to nie przewaga. Pewnie są jeszcze z przodu w kwestii softu, bo jako pierwsi pomyśleli, aby zrobić w aucie iOS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 10 minut temu, Zyzol napisał(a): JEDEN serwis w okolicach 1989 w tv leciały w kółko tylko dwie reklamy: magnetyzery firmy InfraCorr oraz Prusakolep, dlatego wierzę, że sieć serwisowa z czasem rozwinie się w Polsce 17 minut temu, Zyzol napisał(a): Usunięcie czujników parkowania i dźwigienek kierunkowskazów, brak wyświetlacza przed oczami, to nie przewaga. No, ale tego już nie da się nadrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 6 godzin temu, Blixten napisał(a): - spalinowym ? Dlaczego nie elektrykiem ? - „Eeeetam panie” Nie twierdzę, że....ale całkiem możliwe, że jakbyś zapytał tego na zielonych tablicach, to by tez powiedział: eeeetam panie tylko w druga stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 Coś mi się zdaję, obym miał rację, że wejdą nowe regulacje, które przywrócą fizyczne przyciski. To absurd, co się dzieje w nowych samochodach, nie tylko elektrycznych. Grzebanie w menu, by zrobić coś, co robiło się zawsze intuicyjnie, bez odrywania oczu od kierunku jazdy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2023 2 godziny temu, Adi napisał(a): Coś mi się zdaję, obym miał rację, że wejdą nowe regulacje, które przywrócą fizyczne przyciski. To absurd, co się dzieje w nowych samochodach, nie tylko elektrycznych. Grzebanie w menu, by zrobić coś, co robiło się zawsze intuicyjnie, bez odrywania oczu od kierunku jazdy. Dokładnie, to katastrofa "tabletowa" ale na razie mnie to nie dotyczy. Obecnie jedynie szukam przycisku od podgrzewanych lusterek a inne "na ślepo" W komórkach zakaz klikania a w teblecie można? Mandaty takim gdzie tam po tablecie było klikać, trzeba było kupić porządne auto a nie tablet z kołami i dużą baterią p.s. wszędzie te cięcia, z kierownicy wywalili przyciski, dobrze, że klakson zostawili a nie wcisnęli przycisk w tablecie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 (edytowane) 11 godzin temu, Blixten napisał(a): No, ale tego już nie da się nadrobić W nowym EX30 nawet tego małego wyświetlacza się pozbyli: Nowy VW ID7 Wielu innych producentów także“zainspirowało” się w mniejszym lub większym stopniu tym co Tesla robi z wnętrzami. PRowy bełkot mówi coś o skandynawskim minimaliźmie, interfejsie skierowanym na człowieka itd itp a rzeczywistość jest taka że jest to po prostu tanie i się słupki w excelu spinają. Poza tym koncept tych dzisiejszych wnętrz nie jest niczym nowym: Lancia Stratos Zero z 1970 11 godzin temu, Adi napisał(a): Coś mi się zdaję, obym miał rację, że wejdą nowe regulacje, które przywrócą fizyczne przyciski. Nie wydaje mi się. Regulacje idą w stronę autonomicznej jazdy a producenci coraz śmielej mówią o AI na pokładzie. W takim wypadku nie ma znaczenia czy masz dźwignię kierunkowskazu czy gałkę regulacji nawiewu. Albo interakcja z samochodem będzie za pomocą głosu, albo będziesz się bawił tym tabletem bo auto samo się będzie prowadziło. Edytowane 3 Grudnia 2023 przez matros1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 14 godzin temu, Christoph napisał(a): Wlasnym, uzywanym, kupionym za prywatne pieniadze, praktycznym i tanszym w uzytkowaniu jak poprzednie Subaru Levorg. Powiem tyle: wygodnym na trasy i praktycznym na codzien. wyjaśnię powód pytania - rozumiem jak ktoś używa aut w zakresie cenowym np. 3-10 k EUR natomiast jeśli ktoś co jakiś czas funduje sobie auto za 40-50 k EUR które służy głównie do dojazdów do pracy i nie robi regularnie tras 300+ km to wg. mnie elektryk staje się alternatywą w dłuższych trasach wymaga nieco zmiany przyzwyczajeń jeśli infrastruktura niedomaga, wciąż wymaga to odrobiny planowania 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 11 godzin temu, Zyzol napisał(a): Pewnie są jeszcze z przodu w kwestii softu, bo jako pierwsi pomyśleli, aby zrobić w aucie iOS. Tesla to nie jest tylko firma produkująca auta od tego trzeba zacząć 1. Tesla jako jedyny nie chiński (wśród chińskich też zaledwie 2-3) producent aut ma dodatnią marże operacyjną na produkcji i sprzedaży aut elektrycznych (każdy inny producent ma marże ujemne od minus 35%-400% 2. Tesla ma swoją i tylko swoją technologię w kluczowych rozwiązań, która już jest wdrożona przy seryjnej produkcji 3. Tesla ma środki na rozwój technologii w przeciwieństwie do większości tzw. tradycyjnych producentów którzy są w dużym stopniu zadłużeni 4. Tesla ma opracowany cały system operacyjny pojazdu zarówno od strony soft jak i hardwarowej, to czego nie mają tzw. tradycyjni producenci (tu polecam wywiad z prezesem Forda który tłumaczył jaka to jest dla Forda uciążliwość) i pełną integracje każdego podzespołu 5. lata temu rozkręcałem wielokrotnie swoje Subaru XV i to było w każdą stronę zadanie raczej łatwe czy rozkładając czy skręcając - Tesla tą lekcje odrobiła jeszcze dalej optymalizując ciągle swoje procesy projektowe jak i technologiczne 6. Tesla w niecałą dekadę nauczyła się produkować seryjnie auta całkowicie zmieniając obowiązujące dotychczas imperatywy, dzisiaj ci tzw. tradycyjny "kopiują" Teslę bo ich technologią jet nieopłacalna - tu w ostatnich dniach kłania się wypowiedź wysokich managerów VW każdy tzw. tradycyjny producent aut jest dzisiaj w ciężkiej sytuacji, to co się dzieje jest największą zmianą jakiej ten przemysł doświadcza w całej swojej historii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 21 minut temu, ketivv napisał(a): każdy tzw. tradycyjny producent aut jest dzisiaj w ciężkiej sytuacji, to co się dzieje jest największą zmianą jakiej ten przemysł doświadcza w całej swojej historii Co jakiś czas taki przeskok następuje i często firmy które były na rynku „od zawsze” albo są zmuszone się zmienić albo znikają z rynku. Tak było przy przejściu z zaprzęgów konnych na samochód. Potem z ręcznej produkcji na taśmową. Tradycyjni producenci wpadli w pułapkę myślenia że to co robią „od zawsze” jest najlepsze. Okazuje się że jednak nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 Tradycyjni producenci przegapili moment, kiedy należało zacząć pracować nad elektrykami, a teraz są zwyczajnie w dupie, bo Tesla i Chińczycy są lata świetlne przed nimi. I z tego powodu moim zdaniem w tej branży będzie kilka spektakularnych upadłości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, ketivv napisał(a): wyjaśnię powód pytania - rozumiem jak ktoś używa aut w zakresie cenowym np. 3-10 k EUR natomiast jeśli ktoś co jakiś czas funduje sobie auto za 40-50 k EUR które służy głównie do dojazdów do pracy i nie robi regularnie tras 300+ km to wg. mnie elektryk staje się alternatywą w dłuższych trasach wymaga nieco zmiany przyzwyczajeń jeśli infrastruktura niedomaga, wciąż wymaga to odrobiny planowania Juz pisalem, ze moj profil jazdy bylby odpowiedni do elektryka 20-200, pare razy w miesiacu 300+. Tyle, ze na dlugie trasy, gdzie mam do dyspozycji 4-5 dni - diesel sprawdza sie najlepiej. Na dwa auta mnie nie stac i nie mam na to miejsca. Byc moze odswieze temat hybrydy Plug-in. Ladowalbym z PV - ale nie w zime i nie w nocy. Powod? Prozaiczny: Jeden dzien opadow sniegu i chaos: drogi zamkniete, zerwane linie energetyczne, powalone drzewa, brak sieci komorkowej, jedynie co funkcjonuje - kanister, pieszo na stacje, zatankowac benzyniaka/diesla i mozna jechac po zakupy. Mam PV na dachu, wiec teoretycznie moglbym ladowac elektryka… Piszecie tez, ze Tesla to dojrzala technologia - tak jest. Europejskie marki pozostaja w tyle. Nie chce Tesli, nie podoba mi sie. Chcialbym normalne auto bez tableta. Mam w biurze 2 desktopy i 3 laptopy, chcialbym po zajeciu miejsca w aucie nie musiec patrzec na kolejny monitor. Nawet Ford kopiuje to rozwiazanie: Edytowane 3 Grudnia 2023 przez Christoph 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 17 godzin temu, Christoph napisał(a): PS: Tak na marginesie: Ile kabli i jakich typow uzywa sie w elektrykach? Kilka z tych typów wygląda na ciężko zdziwionych 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 9 minut temu, matros1 napisał(a): Co jakiś czas taki przeskok następuje i często firmy które były na rynku „od zawsze” albo są zmuszone się zmienić albo znikają z rynku. to jest ogólnie ciekawy czas, czas w którym jedna znacząca zmiana napędza kolejna i szybkość tych zmian przyśpiesza jeszcze 10 lat temu opłacało się robić mechaniczną sterowaną siłownikami konstrukcję solar trackera systemu nadążnego bo panel PV był relatywnie drogi, co zwiększało średnioroczny uzysk w moich rejonach zamieszkania o ok.40-50% rocznie dzisiaj dwukrotne przewymiarowanie instalacji PV jest tańsze jak sam solar tracker bez fundamentu a koszty mocy Wp w instalacjach PV wciąż spadają powiedzmy, że m2 jakiejś tam elewacji kosztuje 200 pln to powoli m2 elewacji zrobionej ze "zwykłych" paneli PV kosztuje 300 PLN po co zatem instalować relatywnie drogie panele elewacyjne ? można wykonać elewacje z paneli PV i nawet jeśli będą pracowały ze średnią sprawnością 20% rocznie to przyjmując niewielki koszt ich instalacji ma to sens wiatraki off shore inaczej mówiąc na morzu już tylko w niektórych lokalizacjach mają sens bo to konstrukcja mechaniczna i ciężko wyciągnąć z niej dodatkową sprawność, dlatego w wielu miejscach na świcie lepiej dołożyć "taniej" mocy w PV - i to są zmiany które nastąpiły w dekadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 8 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a): Kilka z tych typów wygląda na ciężko zdziwionych Albo jak prosiak z pizza na czole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 1 minutę temu, Christoph napisał(a): Ladowalbym z PV - ale nie w zime i nie w nocy. Powod? Prozaiczny: Jeden dzien opadow sniegu i chaos: drogi zamkniete, zerwane linie energetyczne, powalone drzewa, brak sieci kolorkowej, jedynie co funkcjonuje - kanister, pieszo na stacje, zatankowac benzyniaka/diesla i mozna jechac po zakupy. a jak na stacji nie będzie też prądu ? to są uniwersalne problem naszych lokalizacji Polska to de facto Kanada więc mamy trochę "przeje...." tak btw. "zerwane linie energetyczne" tu system hybrydowy PV z baterią aż się kłania Polska Podkarpacie Dębica - 2-3 grudnia 2023 - prognozy intensywne opady śniegu produkcja z PV żadna lub znikoma w całości "zjadana" w związku z prognozami decyzja ładuję posiadane baterie na wszelki wypadek - auto 80 % pojemności (akurat w piątek wieczorem byłem po trasie ca. 250 km) - baterie budynku 100% auto mam naładowane na "lokalne jazdy" z nawiązką, dodatkowo 60 kWh brutto energii elektrycznej w zapasie na wypadek problemów z siecią wynikających z intensywnych opadów śniegu co da mi minimum 50 kWh energii netto czy przy pracującej pompie ciepła w raczej dużym budynku, nic nie zmieniając przetrwam 12 h a wprowadzając nieco zmian 24 h akurat z mojego dachu - co nie jest przypadkiem - schodzą lawiny śnieżne wiec wystarczy nieco słońca żeby system zaczynał lekko pracować a wystarczy mi 1/9-1/8 mocy zainstalowanej żeby równoważyć niezbędne do przetrwania potrzeby w tej chwili a wg. moich założeń system generacji jeszcze nie jest "ukończony" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 (edytowane) cholera jasna…. moja suszarka do włosów ma jednak nie 2000 , a 2400W … A ile mają Wasze ? Edytowane 3 Grudnia 2023 przez Blixten Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 1 godzinę temu, ketivv napisał(a): Tesla to nie jest tylko firma produkująca auta od tego trzeba zacząć 1. Tesla jako jedyny nie chiński (wśród chińskich też zaledwie 2-3) producent aut ma dodatnią marże operacyjną na produkcji i sprzedaży aut elektrycznych (każdy inny producent ma marże ujemne od minus 35%-400% 2. Tesla ma swoją i tylko swoją technologię w kluczowych rozwiązań, która już jest wdrożona przy seryjnej produkcji 3. Tesla ma środki na rozwój technologii w przeciwieństwie do większości tzw. tradycyjnych producentów którzy są w dużym stopniu zadłużeni 4. Tesla ma opracowany cały system operacyjny pojazdu zarówno od strony soft jak i hardwarowej, to czego nie mają tzw. tradycyjni producenci (tu polecam wywiad z prezesem Forda który tłumaczył jaka to jest dla Forda uciążliwość) i pełną integracje każdego podzespołu 5. lata temu rozkręcałem wielokrotnie swoje Subaru XV i to było w każdą stronę zadanie raczej łatwe czy rozkładając czy skręcając - Tesla tą lekcje odrobiła jeszcze dalej optymalizując ciągle swoje procesy projektowe jak i technologiczne 6. Tesla w niecałą dekadę nauczyła się produkować seryjnie auta całkowicie zmieniając obowiązujące dotychczas imperatywy, dzisiaj ci tzw. tradycyjny "kopiują" Teslę bo ich technologią jet nieopłacalna - tu w ostatnich dniach kłania się wypowiedź wysokich managerów VW każdy tzw. tradycyjny producent aut jest dzisiaj w ciężkiej sytuacji, to co się dzieje jest największą zmianą jakiej ten przemysł doświadcza w całej swojej historii To są sprawy interesujące fanbojów a nie przeciętnego użytkownika. Mi samopoczucie się nie polepszy, że Musk przycina mnie na 30% a nie 5. Może w odległej perspektywie będzie to miało jakiś znaczenie, a może nie. Tradycyjni producenci są głównie w fazie Beta, a i tak znajdują całkiem sporo chętnych na swoje pojazdy. BMW pierwszą lepszą konwersją (i4) dogoniło Model 3. Różnica jest w cenie, bo Tesla wróciła mniej więcej do cen przed covidowych, a BMW nie bardzo. Tesla przez swoje "optymalizacje" będzie produkowała samochody nienaprawialne - byle dzwon i złom Nie wiem, czy kopiowanie tego, to dobra droga. Żeby cokolwiek wróżyć, patrzeć gdzie kto jest, a kogo za chwilę nie będzie, trzeba poczekać z 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 (edytowane) 17 minut temu, Zyzol napisał(a): Tradycyjni producenci są głównie w fazie Beta, a i tak znajdują całkiem sporo chętnych na swoje pojazdy. BMW pierwszą lepszą konwersją (i4) dogoniło Model 3. Różnica jest w cenie, bo Tesla wróciła mniej więcej do cen przed covidowych, a BMW nie bardzo. no to jednak nie dogoniło bo różnica jest w cenie - BMW to mimo wszytko tzw. marka premium - i BMW wciąż raczej nie zarabia na sprzedaży aut elektrycznych 17 minut temu, Zyzol napisał(a): Tesla przez swoje "optymalizacje" będzie produkowała samochody nienaprawialne - byle dzwon i złom Nie wiem, czy kopiowanie tego, to dobra droga. czemu nienaprawialne ? 17 minut temu, Zyzol napisał(a): Żeby cokolwiek wróżyć, patrzeć gdzie kto jest, a kogo za chwilę nie będzie, trzeba poczekać z 5 lat. poczekajmy, ja trzymam w większości się swoich "wypociń"czy to z teraz czy z przeszłości a czas pokaże Edytowane 3 Grudnia 2023 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 17 minut temu, Zyzol napisał(a): samochody nienaprawialne - byle dzwon i złom I wracamy do ekologii. 4 minuty temu, ketivv napisał(a): czemu nienaprawialne ? halo ! halo ! ziemia do Witka ! gdy platforma, w której znajdują się baterie jest po wypadku/ kolizji to z reguły jest szkoda całkowita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 (edytowane) 38 minut temu, Zyzol napisał(a): Tradycyjni producenci są głównie w fazie Beta, a i tak znajdują całkiem sporo chętnych na swoje pojazdy. BMW pierwszą lepszą konwersją (i4) dogoniło Model 3. Różnica jest w cenie, bo Tesla wróciła mniej więcej do cen przed covidowych, a BMW nie bardzo. Aż tak się rynek zmienił? Jeszcze kilka miesięcy temu Model Y od Tesli był najlepiej sprzedającym się autem na świecie i pokonał też wszystkie najpopularniejsze modele spalinowe... A wszystkich aut w 2023 Tesla sprzedała 1,3 miliona, BMW 250 tysięcy elektryków... Edytowane 3 Grudnia 2023 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 12 minut temu, Blixten napisał(a): I wracamy do ekologii. halo ! halo ! ziemia do Witka ! gdy platforma, w której znajdują się baterie jest po wypadku/ kolizji to z reguły jest szkoda całkowita. W przypadku nowych ICE nawet niezbyt duża stłuczka to też szkoda całkowita... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 18 godzin temu, matros1 napisał(a): W salonie mówili że będę specjalny. Czyżbym dał się oszukaċ Niektórzy wzięli te słowa zbyt do siebie i faktycznie tak myślą 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się