Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. chojny

    Kubica w F1

    Przykozaczył i zaczyna się team sypać...
  3. chojny

    Piknik Plejad

    Będzie zaglądane... czasem robią też zdjęcia więc uważaj.
  4. chojny

    Ekspres do kawy

    Teraz już takich nie robią
  5. Blixten

    Cos teges

    No ! To jest nawet bardzo tegez https://www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto/news-smiglowce-i-pojazd-opancerzony-w-akcji-zlikwidowano-fabryke-,nId,7473745#crp_state=1
  6. Mówią, że baby nie zrozumiesz, ale widać, że to działa w dwie strony :-P
  7. Dzisiaj
  8. Zostawiam to jako ciekawostkę, że takie rzeczy też powstają. https://etransport.pl/wiadomosc73522.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR04RCW0mqwMUOASQyBYfp1Yzn-drTJrQiMc2qlBiCWkz4CZUWAP4dRo4Vo_aem_AdPt1s7fotbdUAMQgLd_BpYA7hhFtMgBjkuzXUYk91gaC778pS5AqgqBfoZeMxZqIoOtkCa4klBbYoc29Z8aG-2h
  9. radekk

    Kubica w F1

    RPReplay_Final1714091609.mov
  10. Wczoraj
  11. Póki co to tyle nakręciłem i... dalej do przodu
  12. RPReplay_Final1713777794.mov
  13. Piękny jest ten Triumph.
  14. Zyzol

    Ekspres do kawy

    No ciekawe, jak to teraz wygląda, bo u nas Siemens siedzi wbudowany w szafkę od 13 lat, przy czym działał może z 6 Potem się popsuł, pożarł 1000 na naprawę, znowu się popsuł i został dekoracją (wątpliwą ;)).
  15. skwaro

    Piknik Plejad

    Jutro zawożę elementy zawieszenia do piaskowania
  16. Knurek1111

    Ekspres do kawy

    W biurze ostatnio używamy: https://fresco.coffee/pl/p/Ekspres-do-kawy-Questo-M60P/123 Prosty i pancerny - nawet zbiornik na wodę zrobiony jest z plastiku grubości ~2mm. Czyści i odkamienia się banalnie - wrzuca się tabletkę i naciska przycisk. Mamy dwa i przez rok zero problemów - Saeco klasy HORECA wymagały regularnych interwencji w zasadzie od nowości (gwarantem jest sprzedawca a nie producent, więc jeśli kupi się przez Internet to jest problem). No i kawę robi dobrą - espresso 35ml wychodzi bardziej niż przyzwoite
  17. sartek

    Kubica w F1

    Wszystko wyjdzie w praniu.
  18. turdziGT

    Kubica w F1

    To oznacza ze i Redbull i Max are properly fucked
  19. Przykład obrazka, który można usłyszeć
  20. Cześć wszystkim! Tak, jak w temacie, mam 5EAT, które potrafi szarpnąć, ale, co ważne, tylko w konkretnych okolicznościach jednocześnie: tryb manualny + redukcja 4->3 + prędkość 50-60 km/h + całkowity brak gazu, wszystkie te warunki muszą być spełnione NARAZ, żeby wystąpiło szarpnięcie, ponieważ gdy np. prędkość jest niższa lub wyższa, to szarpnięcie nie występuje (od 49 km/h w dół ciśnienie Front Brake rośnie "wykładniczo" i stąd brak szarpnięcia, a na wyższej prędkości (65, 70, 90, czy nawet 110 km/h) z jakichś przyczyn moja skrzynia po prostu sobie radzi). Tak samo z gazem - z nim też jest łagodnie, czy dodam przed i w trakcie zmiany puszczę, czy trzymam przez całą zmianę, czy też dodam go po wciśnięciu manetki (zmiana trwa do dwóch sekund) - też jest łagodnie. Każda inna zmiana manualna w górę i w dół, z gazem, czy bez, każdy inny bieg i każda prędkość - wszystko działa idealnie, na D nie szarpie zupełnie nic. Widzę, że problem dotyczy wspominanego Front Brake (zestaw sprzęgieł, a raczej "hamulec" tuż za pompą skrzyni, siedzi w obudowie i jest pierwszym zestawem sprzęgieł, zapięty jest na wszystkich biegach z wyjątkiem 4, ale na bieg 5 też mi zawsze wchodzi łagodnie), którego ciśnienie, przy manualnej redukcji, powyżej 50 km/h rośnie nie "wykładniczo", a "skokowo" (dwie wartości kPa pomiędzy min i max, np. 0->70->300->1370). Poniżej 50 km/h Input rozpina się powoli przytrzymując Front Sun Gear (jego obroty wskazuje czujnik pierwszy obrotów turbiny) w stabilnych obrotach, które przejmuje Front Brake i obroty spadają do 0, ale bez udziału podwyższanych obrotów silnika, natomiast powyżej 50 km/h ciśnienie rośnie do wartości, przykładowo 70 kPa, w takim przypadku Input rozpina się nagle, w związku z czym prawdopodobnie siłą bezwładności obroty Front Sun Gear na chwile rosną powyżej obrotów turbiny/silnika/Front Carrier (czujnik drugi obrotów turbiny), sterownik podnosi obroty silnika, które mają jakimś sposobem (wciąż próbuję zrozumieć jakim dokładnie) wpływ na obroty Front Sun Gear i obroty silnika powinny wzrosnąć do takich, które wyzerują obroty Front Sun Gear (a przynajmniej na tyle szybko i pewnie je obniżą do takich, które pozwolą Front Brake'owi zapiąć pewnie i łatwo ów Front Sun Gear). Jednak u mnie, na wspomnianych prędkościach obroty silnika rosną za wolno lub/oraz nie wystarczająco wysoko, przez co obroty czujnika pierwszego spadają do średnio 400-500, oscylują wokół tych wartości od pół sekundy do sekundy i kiedy czas zmiany biegu dla silnika minął, ten zaczyna odpuszczać obroty, przez co obroty Front Sun Gear zaczynają rosnąć i ponieważ nie ma już szans na łagodne załączenie biegu, to wbijany jest on siłą (ponieważ poza rosnącymi obrotami, ciśnienie z niższej wartości do wyższej rośnie nagle, natychmiastowo). Wykonałem już kilka razy czyszczenie pamięci 2 z procedurą przyuczania i efekt zawsze jest piorunujący, bo szarpanie nie występuje wtedy na żadnej prędkości, a redukcje są płynne, precyzyjne i bardzo szybkie, a ciśnienie Front Brake (z 50->280 lub 70->300) zmienia wartości do 100->330, co przekłada się na szybszy i wyższy wzrost obrotów, przez co nic nie szarpie. I to by rozwiązało problem na dobre, tylko skrzynia co dwie-trzy jazdy (chodzi o rozruch najczęściej po całej nocy) zmniejsza to ciśnienie i tak schodzi do 90->320, gdzie co prawda jest nadal idealnie, przez 80->310, gdzie też właściwie szarpnięcia nie występują do 70->310 lub 70->300, gdzie już zaczyna losowo szarpać, a na 60->290 szarpie właściwie już regularnie (przed pierwszym czyszczeniem, gdzie było 50->280, szarpnęło nawet na 65 km/h i to tak, że skrzynia poszła chyba po rekord). Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem? Albo tym bardziej ma pomysł, jak zaradzić na to spadające ciśnienie/pozbyć się szarpania? Z góry dziękuję za wszelkie porady, a ponieważ obraz jest wart więcej niż 1000 słów (a w moim przypadku 673296), to załączam dwa nagrania, z jazdy, gdzie szarpie oraz nie (zależnie od prędkości i gazu) oraz po czyszczeniu, gdzie było idealnie, tylko skrzynia w swoim uporze i krnąbrności po tym zmniejsza systematycznie ciśnienie. Przed czyszczeniem (szarpnięcia oznaczone rozdziałami): Oraz po czyszczeniu: P.S. Pisałem z pewnym Czechem, gdzie on stwierdzał, że jemu nigdy tak nic nie szarpało, a wiem, że u niego ciśnienie wynosi 70->300, gdzie mi losowo, ale generalnie lubi szarpnąć.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...