adaś Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)? Jakie są wady i zalety w/w silników? Czy turbo były tylko DOHC? Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)? Zawsze DOHC były silnikami generującymi lepsze osiągi, niż SOHC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?Jakie są wady i zalety w/w silników? Czy turbo były tylko DOHC? Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5. w przypadku starszych Subarowskich 2.5 silnikow, SOHC afaik sa znacznie mniej-problemowe... pierwsze 2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie... wlasnie dlatego Subaru zmienilo 2.5 DOHC na 2.5 SOHC (chyba od MY'99 w Europie i od MY'00 w USA), a moc pozostala podobna... o nowszych silnikach 2.5 wiem niewiele :grin: a turbo byly takze i SOHC... USDM Legacy turbo 2.2 SOHC (i bez IC) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie... fakt, wydmuchiwana uszczelka pod głowica (co 50-70 tys. km) byla moja ulubiona przypadloscia :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Hah, muszę spytać. Czym DOHC różni się od SOHC ? Nie mam pojęcia co to możę nawet znaczyć. Więc krótko i z sensem poproszę ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Dohc DOHC - podwójny wałek rozrządu (zawory dolotowe i wylotowe na oddzielnych wałkach) SOHC - pojedyńczy (oba typy zaworów na jednym wałku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Ok - obczajam ;] Dzięki ;] Stąd nazwa ;] 'D'OHC - 'D'ouble coś tam S'OHC - 'S'ingle coś tam ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne ze jak :shock: ? Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Stąd nazwa ;]'D'OHC - 'D'ouble coś tam S'OHC - 'S'ingle coś tam ;] Double Over Head Camshaft Single Over Head Camshaft Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 ;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV i jak to działa oraz ewentualne inne typy silników gdyż zawsze się zastanawiałem co oznaczają te symbole ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne ze jak :shock: ? Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny ? tak wyczytałem na forum :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 ;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV i jak to działa oraz ewentualne inne typy silników gdyż zawsze się zastanawiałem co oznaczają te symbole ;] OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika OHC - to samo co SOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIG J Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 ;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV OHV - chodzi o to że wałęk rozrządu jest w kadłubie silnika a nie w głowicy jak przy OHC, tak ja to rozumiem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne ze jak :shock: ? Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny ? moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika Kochanieńki, przedpotopowy to był dolniak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika Kochanieńki, przedpotopowy to był dolniak. czyli jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 eddie_gt4, np z Warszawy M20 http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne ze jak :shock: ? Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny ? moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic. To w końcu jak jest :roll: Kolizyjne czy bezkolizyjne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne ze jak :shock: ? Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny ? tak wyczytałem na forum :razz: Moglo to dotyczyc starszych silnikow SOHC, moj na 99% jest kolizyjny, widzialem sam taki silnik po spotkaniu zaworow z tlokiem :razz: , serwis tez twierdzi iz jest to kolizyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Haha, dzięki za doedukowanie ;] rozumiem że obecnie typ DOHC jest najwydajniejszy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Zastanawiam się co ma wspólnego budowa układu sterowania zaworami do wydajności. DOHC wbrew pozorom jest mniej skomplikowanym układem od SOHC więc jest prostszy do regulacji i bardziej niezawodny. A osiągi można osiągnąć takie same wykorzystując nawet OHV. Jedynie maksymalna prędkość obrotowa silnika będzie niższą dla OHV z powodu większej masy elementów poruszanych przez wałek rozrządu ale dla upartego to też da się jakoś przeskoczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielsDS Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 A mój EJ18 jest bezkolizyjny?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ok - obczajam ;] Dzięki ;] Stąd nazwa ;] 'D'OHC - 'D'ouble coś tam S'OHC - 'S'ingle coś tam ;] Po to Ci podałem linka, żebyś nie musiał "cośtamować" a wyczytał, że OHC = overhead cam(shaft) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Teraz juz wiem, przeczytalem to za ten czas ;] Wtedy jeszcze nie wiedzialem, ale zaraz pozniej sie dowiedzialem. Chcialem sie tylko popisac 'intelygencjom' [ Dodano: Czw Lut 21, 2008 9:57 am ] Nie boj sie Przemeq, Twoje wysilki nie poszly na marne ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Chcialem sie tylko popisac 'intelygencjom Aaaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się