Harvester Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 No dobra. Czas drążyć temat dalej ;] O ile dobrze rozumiem Silniki DOHC i SOHC są rodzajami silników OHC (Over Head Camshaft). O ile dobrze też zrozumiałem w silnikach tych wałek rozrządu znajduje się w głowicy. Głowica jest miejscem która zamyka przestrzeń pracy bloku cylindrowego i to w niej znajdują się zawory, doloty itd ? Zgadza się póki co ? Idąc dalej wyczytałem że są też silniki OHV (Over Head Valve). I teraz to co przeczytałem w różnych miejscach to, że tego typu silniki mają wałek rozrządu umieszczony w bloku silnika :shock: :roll: Mógłby mi ktoś zilustrować to. Bo o ile silniki OHC zaczęły być dla mnie logicznie skonstruowane to OHV jakoś nie bardzo mogę sobie wyobrazić ? :/ I co to znaczy że silnik może być górno lub dolnozaworowy ??? Czym się one różnią i jak działają.... Jeżeli zrozumiałem źle to powiedzcie postaram się przeczytać jeszcze raz i jeszcze raz zrozumieć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssz Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Idąc dalej wyczytałem że są też silniki OHV (Over Head Valve). I teraz to co przeczytałem w różnych miejscach to, że tego typu silniki mają wałek rozrządu umieszczony w bloku silnika :shock: :roll: Mógłby mi ktoś zilustrować to. Bo o ile silniki OHC zaczęły być dla mnie logicznie skonstruowane to OHV jakoś nie bardzo mogę sobie wyobrazić ? :/ albo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ok wypas ;] Czy tego typu silnik ma jakieś przewagi nad silnikami OHC oprócz tego że jest złożony, a co za tym idzie, domyślam się, trudniej go zepsuć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssz Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 nie jestem specem, więc nie mam zielonego pojęcia co łatwiej zepsuć myślę że w przypadku pewnych konstrukcji łatwiej wałek rozrządu (lub mechanizm spełniający jego role) umieścić w bloku silnika niż "na głowicy". 14 cylindrowa gwiazda: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 ssz, Widziałeś kiedyś silnik DELTA ?? ;] Też fajny ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 Ok wypas ;] Czy tego typu silnik ma jakieś przewagi nad silnikami OHC oprócz tego że jest złożony, a co za tym idzie, domyślam się, trudniej go zepsuć ? OHV nie ma żadnej przewagi. W dolniaku trudniej zepsuć głowicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 16 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2008 oprócz tego że jest złożony Teraz zauważyłem, miało być mniej złożony. Czyli jednym słowem OHV to badziew do kosiarek ? ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irpac Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Europejski Outback 2.5 MT z 2006/2007 to SOHC czy DOHC? Wg info znalezionym w wikipedii to DOHC, ale nie wiem czy to wiarygodne źródło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Europejski Outback 2.5 MT z 2006/2007 to SOHC czy DOHC? . SOHC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Panowie a Forek 2001r 2.0 z wiatrakiem 170KM to DOHC czy SOHC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 DOHC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Czyli Forek do 2002r i po 2002r z turbiną to DOHC a bez turbo to SOHC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 odpowiedziaelm konkretnie na pytanie , więc po co pytasz o inne bez turbo ? bez turbo zależy od silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szewer Opublikowano 4 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2013 Oki kapuję. Szukam właśnie Forka do 2002 z turbiną i regulacja luzów zaworowych trochę studzi mój zapał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 5 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2013 Tak wyglądają z przodu SOHC, widać na czarnych pokrywach rozrządu, że jest po jednym wałku po prawej i lewej stronie. a tak DOHC - po dwa wałki w głowicy, jeden pod drugim. Po rzuceniu okiem na silnik będziecie wiedzieli. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomulus Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 To jak sie to ma do momentu obr???? DOHC I SOHC???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 (edytowane) To jak sie to ma do momentu obr???? DOHC I SOHC???? W DOHC możesz niezależnie sterować zmiennymi fazami rozrządu wałków ssących i wydechowych co się przekłada na moment obrotowy silnika, a w SOHC nie masz takiej możliwości , co prawda Honda wymyśliła system VTI na SOHC czyli słynny VTEC. Edytowane 29 Września 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 sohc ma system avls http://drive2.subaru.com/Spring07_whatmakes.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 sohc ma system avls http://drive2.subaru...7_whatmakes.htm Ale AVLS to nie zmienne fazy tylko zmienny wznios zaworów zaczęło się od BMW http://blog-silnika.blogspot.com/2009/06/jeszcze-do-niedawna-jedyna-firma.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Ja sądzę, że w seryjnym silniku czterozaworowym, nie ma dużej (żadnej?) różnicy, czy jest to SOHC, czy DOHC. Istotne różnice były między silnikami DWUzaworowymi SOHC i CZTEROzaworowymi DOHC. Pierwsze ładnie ciągnęły z dołu, drugie ładnie wkręcały się wysoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 silnikami DWUzaworowymi SOHC i CZTEROzaworowymi DOHC. Ale DOHC czyteż SOHC to nie oznacza ilości zaworów w głowicy tylko ilość wałków i ich umieszczenie w silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 (edytowane) silnikami DWUzaworowymi SOHC i CZTEROzaworowymi DOHC. Ale DOHC czyteż SOHC to nie oznacza ilości zaworów w głowicy tylko ilość wałków i ich umieszczenie w silniku. Wiem o tym Ale nie spotkałem się z silnikiem DOHC dwuzaworowym, a czterozaworowe SOHC znamy wszyscy.... Więc jeszcze raz: różnice w moc/moment/kręcenie się są w zależności od liczby zaworów w cylindrze, a nie ilości wałków rozrządu Edytowane 30 Września 2013 przez EL-Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Ale nie spotkałem się z silnikiem DOHC dwuzaworowym Stare Fiaty i Alfy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Ale nie spotkałem się z silnikiem DOHC dwuzaworowym Stare Fiaty i Alfy. Ford np sierra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Ale nie spotkałem się z silnikiem DOHC dwuzaworowym w VR6 miałem na silniku dumny napis DOHC i 2 zawory na cylinder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się