adaś

DOHC vs SOHC

93 postów w tym temacie

Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?

Jakie są wady i zalety w/w silników?

Czy turbo były tylko DOHC?

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?

 

Zawsze DOHC były silnikami generującymi lepsze osiągi, niż SOHC.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?

Jakie są wady i zalety w/w silników?

Czy turbo były tylko DOHC?

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5.

 

w przypadku starszych Subarowskich 2.5 silnikow, SOHC afaik sa znacznie mniej-problemowe...

pierwsze 2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 :mrgreen: ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie... wlasnie dlatego Subaru zmienilo 2.5 DOHC na 2.5 SOHC (chyba od MY'99 w Europie i od MY'00 w USA), a moc pozostala podobna...

o nowszych silnikach 2.5 wiem niewiele :grin:

 

a turbo byly takze i SOHC... USDM Legacy turbo 2.2 SOHC (i bez IC)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie...

 

fakt, wydmuchiwana uszczelka pod głowica (co 50-70 tys. km) byla moja ulubiona przypadloscia :wink:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hah, muszę spytać. Czym DOHC różni się od SOHC ? Nie mam pojęcia co to możę nawet znaczyć. Więc krótko i z sensem poproszę ;]

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://en.wikipedia.org/wiki/Dohc

 

DOHC - podwójny wałek rozrządu (zawory dolotowe i wylotowe na oddzielnych wałkach)

SOHC - pojedyńczy (oba typy zaworów na jednym wałku)

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok - obczajam ;] Dzięki ;]

 

Stąd nazwa ;]

'D'OHC - 'D'ouble coś tam

S'OHC - 'S'ingle coś tam ;]

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stąd nazwa ;]

'D'OHC - 'D'ouble coś tam

S'OHC - 'S'ingle coś tam ;]

 

Double Over Head Camshaft

Single Over Head Camshaft

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV i jak to działa oraz ewentualne inne typy silników gdyż zawsze się zastanawiałem co oznaczają te symbole ;]

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

 

tak wyczytałem na forum :razz:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV i jak to działa oraz ewentualne inne typy silników gdyż zawsze się zastanawiałem co oznaczają te symbole ;]

OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika :mrgreen:

OHC - to samo co SOHC

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV

 

OHV - chodzi o to że wałęk rozrządu jest w kadłubie silnika a nie w głowicy jak przy OHC, tak ja to rozumiem :wink:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika :mrgreen:

 

Kochanieńki, przedpotopowy to był dolniak.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika :mrgreen:

 

Kochanieńki, przedpotopowy to był dolniak.

czyli jaki?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic.

To w końcu jak jest :roll: Kolizyjne czy bezkolizyjne?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

 

tak wyczytałem na forum :razz:

Moglo to dotyczyc starszych silnikow SOHC, moj na 99% jest kolizyjny, widzialem sam taki silnik po spotkaniu zaworow z tlokiem :razz: , serwis tez twierdzi iz jest to kolizyjny.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Haha, dzięki za doedukowanie ;] rozumiem że obecnie typ DOHC jest najwydajniejszy ?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się co ma wspólnego budowa układu sterowania zaworami do wydajności. DOHC wbrew pozorom jest mniej skomplikowanym układem od SOHC więc jest prostszy do regulacji i bardziej niezawodny. A osiągi można osiągnąć takie same wykorzystując nawet OHV. Jedynie maksymalna prędkość obrotowa silnika będzie niższą dla OHV z powodu większej masy elementów poruszanych przez wałek rozrządu ale dla upartego to też da się jakoś przeskoczyć :D

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mój EJ18 jest bezkolizyjny??

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ok - obczajam ;] Dzięki ;]

 

Stąd nazwa ;]

'D'OHC - 'D'ouble coś tam

S'OHC - 'S'ingle coś tam ;]

 

Po to Ci podałem linka, żebyś nie musiał "cośtamować" a wyczytał, że OHC = overhead cam(shaft) :twisted:.

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz juz wiem, przeczytalem to za ten czas :P ;] Wtedy jeszcze nie wiedzialem, ale zaraz pozniej sie dowiedzialem. Chcialem sie tylko popisac 'intelygencjom' :P

 

[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 9:57 am ]

Nie boj sie Przemeq, Twoje wysilki nie poszly na marne ;]

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chcialem sie tylko popisac 'intelygencjom

 

Aaaa :D

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.