Jump to content

DOHC vs SOHC


adaś

Recommended Posts

Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?

Jakie są wady i zalety w/w silników?

Czy turbo były tylko DOHC?

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5.

Link to comment
Share on other sites

Które silniki są lepsze? Które przy tej samej pojemności osiągają większą moc (wolnossące)?

Jakie są wady i zalety w/w silników?

Czy turbo były tylko DOHC?

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne, zastanawiam się jaki silnik będzie lepszy jeśli chciałbym sobie zmienić z 2.0 SOHC na np 2.5.

 

w przypadku starszych Subarowskich 2.5 silnikow, SOHC afaik sa znacznie mniej-problemowe...

pierwsze 2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 :mrgreen: ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie... wlasnie dlatego Subaru zmienilo 2.5 DOHC na 2.5 SOHC (chyba od MY'99 w Europie i od MY'00 w USA), a moc pozostala podobna...

o nowszych silnikach 2.5 wiem niewiele :grin:

 

a turbo byly takze i SOHC... USDM Legacy turbo 2.2 SOHC (i bez IC)

Link to comment
Share on other sites

2.5 DOHC (ktore byly niczym innym tylko "rozwierconymi" 2.2 - ktore z kolei (chyba) byly rozwierconymi 2.0 ) mialy notoryczne problemy z przegrzewaniem sie...

 

fakt, wydmuchiwana uszczelka pod głowica (co 50-70 tys. km) byla moja ulubiona przypadloscia :wink:

Link to comment
Share on other sites

;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV i jak to działa oraz ewentualne inne typy silników gdyż zawsze się zastanawiałem co oznaczają te symbole ;]

OHV - overhead valve, tj. przedpotopowy silnik gornozaworowy, z walkiem rozrzadu w kadlubie silnika :mrgreen:

OHC - to samo co SOHC

Link to comment
Share on other sites

;] To jak już przy tym jesteśmy to niech mi ktoś rozkoduje OHV

 

OHV - chodzi o to że wałęk rozrządu jest w kadłubie silnika a nie w głowicy jak przy OHC, tak ja to rozumiem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

moj 2,5 SOHC jest na 100% kolizyjny ,uszkodzenie paska skonczylo sie tak nie fartownie ,ze musialem nowy blok z tlokami kupic.

To w końcu jak jest :roll: Kolizyjne czy bezkolizyjne?

Link to comment
Share on other sites

Wiem, tylko tyle że wolnossące SOHC są bezkolizyjne

ze jak :shock: ?

Twierdzisz, ze moj 2.5 SOHC jest bezkolizyjny :mrgreen: ?

 

tak wyczytałem na forum :razz:

Moglo to dotyczyc starszych silnikow SOHC, moj na 99% jest kolizyjny, widzialem sam taki silnik po spotkaniu zaworow z tlokiem :razz: , serwis tez twierdzi iz jest to kolizyjny.

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się co ma wspólnego budowa układu sterowania zaworami do wydajności. DOHC wbrew pozorom jest mniej skomplikowanym układem od SOHC więc jest prostszy do regulacji i bardziej niezawodny. A osiągi można osiągnąć takie same wykorzystując nawet OHV. Jedynie maksymalna prędkość obrotowa silnika będzie niższą dla OHV z powodu większej masy elementów poruszanych przez wałek rozrządu ale dla upartego to też da się jakoś przeskoczyć :D

Link to comment
Share on other sites

Ok - obczajam ;] Dzięki ;]

 

Stąd nazwa ;]

'D'OHC - 'D'ouble coś tam

S'OHC - 'S'ingle coś tam ;]

 

Po to Ci podałem linka, żebyś nie musiał "cośtamować" a wyczytał, że OHC = overhead cam(shaft) :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Teraz juz wiem, przeczytalem to za ten czas :P ;] Wtedy jeszcze nie wiedzialem, ale zaraz pozniej sie dowiedzialem. Chcialem sie tylko popisac 'intelygencjom' :P

 

[ Dodano: Czw Lut 21, 2008 9:57 am ]

Nie boj sie Przemeq, Twoje wysilki nie poszly na marne ;]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...