Legacy96 Opublikowano 11 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2007 Nie za dobre trzymanie temperatury przez automatyke wynika ze zbyt malego przeplywu powietrza przez czujnik temp. wewnetrznej. Dlatego automatyka reaguje z opoznieniem na zmiany temperatury. Rozwiazaniem jest maly wiatraczek :smile: http://www.geocities.com/samiam_68/Suba ... SC_Fix.htm Przerobka za kilka zlotych i automatyka trzyma nastawiaoa temp. z dokladnoscia do 1-2 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
inzynier_mamon Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Swego czasu myślałem równiez nad ta przeróbką, ale jak dotąd się nie zdecydowałem na to. Myślałem nad czymś innym - może gdyby zmienić termistor znajdujący się w tej rurce, wówczas AC lepiej by działało? Tylko czy taka prosta zmiana jest możliwa bez ingerencji w pozostałą elektronikę? Ponadto wydaje mi się, że umiejscowienie tego wlotu powietrza do kontroli temperatury nie jest najlepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Hm moze ja sie nie znam, ale chyba pare miesiecy temu juz tutaj gdzies widzialem caly manual (albo link do niego), jak to zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Swego czasu myślałem równiez nad ta przeróbką, ale jak dotąd się nie zdecydowałem na to.Myślałem nad czymś innym - może gdyby zmienić termistor znajdujący się w tej rurce, wówczas AC lepiej by działało? Tylko czy taka prosta zmiana jest możliwa bez ingerencji w pozostałą elektronikę? Ponadto wydaje mi się, że umiejscowienie tego wlotu powietrza do kontroli temperatury nie jest najlepsze Zmiana termistora pogorszylaby dzialanie automatyki. Faktem jest ze czujnik nie ma mozliwosci odczytu na bierzaco temperatury wnetrza jesli jest schowany w takiej rurce. Alternatywa dla wiatraczka byloby wydlubanie termistora i zamontowanie go w innym miejscu na przedluzonych przewodach. Tylko w jakim miejscu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Może bliżej czoła deski? Tylko czy on nie będzie wtedy za czuły na zmiany? Ta rurka to układ całkujący mający za zadanie zapobieganie zbyt gwałtownym zmianom nastaw np. po otwarciu drzwi, trzeba ustalić to chyba doświadczalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Nawet nie wiedziałem że w Subaru nie ma silniczka do temperatury wewn. :!: :!: :!: Genaralnie każda cywylizowana marka, tam gdzie daje automat. klimatyz. , to czujnik temperatury jest umieszczony za wiatraczkiem który zasysa powietrze z wewnątrz. Jednak człowiek sie uczy całe życie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Pewnie Daewoo nie jest cywilizowana marka ale zdaje sie climatronica przejela od Opla, wiec roznicy nie ma. W Nubirze czujnik temperatury powietrza mialem zaraz za mala krateczka na panelu climatronica (na zdjeciu) - bez wiatraczka. A autoklima dzialala, jak zloto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 W Vectrze B miałem tak samo - w połączeniu z dającymi się ustawić "na sufit" nawiewami to najlepsza automatyczna klima jaką kiedykolwiek miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 Pewnie Daewoo nie jest cywilizowana marka ale zdaje sie climatronica przejela od Opla, wiec roznicy nie ma. W Nubirze czujnik temperatury powietrza mialem zaraz za mala krateczka na panelu climatronica (na zdjeciu) - bez wiatraczka. A autoklima dzialala, jak zloto. Obrazek A skąd wiesz że nie ma wiatraczka rozbierałeś ? właśnie w tych kratkach znajduje się ów maleński wiatraczek który zasysa powietrze. Tak jest w grupie VAG, Reanult, PSA, Ford, itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 12 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2007 A skąd wiesz że nie ma wiatraczka rozbierałeś ? właśnie w tych kratkach znajduje się ów maleński wiatraczek który zasysa powietrze. Tak jest w grupie VAG, Reanult, PSA, Ford, itd. Rozbieralem Wlasciwie w Nubirze zagladalem wszedzie, gdzie nie wymagalo to jakiejs specjalistycznej wiedzy :cool: Chociaz przyznam sie szczerze, ze skoro jestes taki pewien, to ja troche na pewnosci trace =) Niedlugo bede wymontowywal radio z Nubiry, to przy okazji znow rozbiore panel (przeczyszcze kontaktolem przelacznik temperatury, bo jak jest zimno, to ciezko zmniejszanie dziala) i zajrze jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaszlak Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Witam, zrobiłem (za pomocą trochę kumatego w manualu braciszka) powyższą modyfikację klimy i po podlączeniu wiatraczka automatyka chodzi po prostu normalnie. Denerwuje mnie tylko niemożność zmiany miejsca nawiewu, bo to też dobiera komputer w zależności od różnicy temperatur. Wiatraczek był od zepsutej karty graficznej, brat dobrał jakąś obudowę z wystającą rurką, to wpięliśmy w wężyk od czujnika według fotek z wątku o tym ustrojstwie i przymocowałem wiatraczek plastikowym paseczkiem do rury pod deską rozdzieczą. Podłączyliśmy prąd z kabelka o stałym napięciu, czy natężeniu bo na tym się nie znam i tak, żeby wiatraczek zasysał powierze z kabiny. To wszystko. Jak wsiada się do gorącego auta to wszystko wlącza się na maksa i moco wieje, można go ucywilizować podnosząc na początek żądaną temperaturę, potem stopniowo ją obniżajac, ja jeżdżę z reguły na ustawieniu około 23-24st. Pozdrawiam. powtarzam tekst z wątku o foresterze, bo wynikło pytanie. Może ktoś się zainteresuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umbert Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Ja robie dokladnie tak samo bez modyfikacji i klima dziala normalnie w strybie Auto. Forester stoi pod robota na patelni, startujac ustawiam na 27 i stopniowo obnizam na 20-21 ale juz bez zamarznietych glutow w nosie. Jest spoko, nie gorzej niz w innych markach. Wiadomo ze przy ekstrymalnych temperatuach zadna klima nie bedzie cywilizowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Wiecie może gdzie ten czujnik umiejscowiony jest w Legasiu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 pedro, jest w linku na samym początku: http://www.geocities.com/samiam_68/Suba ... Legacy.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 linki na geocity wygasły, może ma ktoś kopie strony u siebie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 mc.li, kopii nie, ale całość polegała na tym, ze nad kolanami kierowcy u dołu deski rozdzielczej jest mała kratka za którą się znajduje rurka idąca do czujnika temperatury klimatyzacji. Problem polegał na tym, że mały przepływ powietrza powodował strasznie dużą bezwładność działania automatyki regulacji temperatury. Rozwiązanie polegało na umieszczenie tam małego wentylatorka (takiego 2-3cm średnicy), który zwiększyłby przepływ powietrza i tym samym zmniejszył bezwładność całego układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 ok, dzięki, to już wiem w co mam dmuchnąć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asuiodhasbiopfhasoiufhas Opublikowano 3 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Odkopie temat, niedawno zrobiłem ten mod w moim legasiu. Montaż wygląda troszkę inaczej niż na zdjęciach z forestera. Czujnik powietrza nie jest w "rurze" ale jest w plastikowej obudowie. Trzeba kupić wąż, ja kupiłem 12x2mm PCV w obi, obudowe z wentylatorem zrobiłem wg instrukcji, obudowę kupiłem Z70, przewód z bezpiecznikiem. króciec do węża 1/2 cala na 3/4 cala. Z obudowy czujnika wypiąłem oryginalny wąż i wpiąłem wąż kupiony który następnie podłączyłem do króćca obudowy z wentylatorem. Co do podłączenia elektrycznego to niestety wtyczka która w foresterze daje 12v u mnie dawała tylko ~4v. Podłączenie elektryczne zostawiłem elektrykowi. Instrukcja z forum forestera: http://www.subaruforester.org/vbulletin/1313150-post12.html Podsumowanie: teraz klima działa idealnie, utrzymuje temperaturę i po prostu działa tak jak powinna działać klimatyzacja automatyczna. Polecam moda każdemu. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oz69 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 polak potrafi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dracula Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 A to moze ja z innej beczki. Ktos przerabial jedna na dwie strefy? Ile jest roznic oczywiscie poza wymiana radia z panelem klimy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batik Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 3 godziny temu, Dracula napisał: A to moze ja z innej beczki. Ktos przerabial jedna na dwie strefy? Ile jest roznic oczywiscie poza wymiana radia z panelem klimy? Ja przerabiałem temat dość mocno. Poza wymianą panelu najłatwiej wymienić całą nagrzewnicę na taką z auta 2 strefowego oryginalnie. Rożnica jest tak naprawdę w dodatkowym sterowaniu dla pasażera oraz dodatkowym czujniku temperatury, ale nie można dołożyć samego silniczka bez demontażu całej deski. W linku poniżej masz instrukcję jak to zrobić: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się