spawalniczy Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Urządzenie, jako takie na pewno ma homologację, jednak ważny jest też sposób podłączenia i to jaki rodzaj reflektora będzie "obsługiwany" przez ten moduł. Obowiązujące prawo wyraźnie mówi o tym, że światła do jazdy dziennej muszą być oznaczona na kloszu symbolem RL. Na reflektorach świateł drogowych takiego oznaczenia nie ma. http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo Czy w związku z tym używanie modułu w takiej konfiguracji jest nielegalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Urządzenie, jako takie na pewno ma homologację, jednak ważny jest też sposób podłączenia i to jaki rodzaj reflektora będzie "obsługiwany" przez ten moduł. Obowiązujące prawo wyraźnie mówi o tym, że światła do jazdy dziennej muszą być oznaczona na kloszu symbolem RL. Na reflektorach świateł drogowych takiego oznaczenia nie ma. http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo Czy w związku z tym używanie modułu w takiej konfiguracji jest nielegalne? Czy światła mijania mają na kloszu symbol RL ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 Pytanko do Wujek_STCzy poprzednia generacja OBK (2007) może liczyć kiedyś na moduły? Na obecną chwile niestety nie. W OBK 07 nie ma poatrzbnej informacji w szynie CAn o kącie kierownicy. Pracujemy nad rozwiazaniem jakie zastosowalismy w CiviC "UFO", doswietlanie zakretow po kierunkowskazie. Natomiast FoRki do 2009 juz niedługo beda obsługiwane przez CLM02 w pełnym zakresie funkcjonalności modułu. hmmm, Wujek_ST nie jest już pracownikiem Quasar Electronics; rozmawiałem z osobami z tej firmy (bardzo kompetentnymi) i niestety na tę chwilę nie mam najlepszych wieści; "na dniach' to tylko skrót myślowy i może to potrwać dłużej; owszem firma pracuje nad rozwiązaniem problemu, ale to może potrwać; ile....? trudno określić Trzeba jednak przyznać, że rozmowa i informacje świadczą bardzo pozytywnie o sposobie i podejściu do załatwienia sprawy; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Urządzenie, jako takie na pewno ma homologację, jednak ważny jest też sposób podłączenia i to jaki rodzaj reflektora będzie "obsługiwany" przez ten moduł. Obowiązujące prawo wyraźnie mówi o tym, że światła do jazdy dziennej muszą być oznaczona na kloszu symbolem RL. Na reflektorach świateł drogowych takiego oznaczenia nie ma. http://dojazdydziennej.com.pl/p17_Prawo Czy w związku z tym używanie modułu w takiej konfiguracji jest nielegalne? Zaklikalem na podany link. Czytam: "udowodniony szkodliwy wpływ używania w dzień świateł mijania" ciekawa teza.... zainteresowany klikam dalej...... http://strona_narusza_regulamin/ a tam sen wariata! Swiatla mijania w dzien to wiecej wypadkow!? Autor podpiera sie wykresem z ktorego wynika dokladnie cos odwrotnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Ogólny spadek liczby wypadków niekoniecznie musi być spowodowany światłami w dzień. Są i inne czynniki, jak np. niezwykła aktywność obecnego POstępowego rządu w zakresie pacyfikowania kierowców wszelkimi możliwymi zakazami i karami. No i pewny wzrost świadomości kierujących. Natomiast światła, zwłaszcza mijania, to moim skromnym zdaniem bardzo zły pomysł. Dobrze, że przynajmniej są światła dzienne, choć niektóre z nich dają po oczach tak, że lepiej byłoby już chyba włączyć mijanki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Ogólny spadek liczby wypadków niekoniecznie musi być spowodowany światłami w dzień. Są i inne czynniki, jak np. niezwykła aktywność obecnego POstępowego rządu w zakresie pacyfikowania kierowców wszelkimi możliwymi zakazami i karami. No i pewny wzrost świadomości kierujących. Natomiast światła, zwłaszcza mijania, to moim skromnym zdaniem bardzo zły pomysł. Dobrze, że przynajmniej są światła dzienne, choć niektóre z nich dają po oczach tak, że lepiej byłoby już chyba włączyć mijanki. Nie musi, masz racje. Ale tam pisza ze ilosc wypadkow wzrosla od momentu wprowadzenia obowiazku swiatel dziennych. Jako material dowodowy zalaczaja wykres z ktorego wynika ze jest odwrotnie. Jakis kretyn wysmarzyl ta strone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Ale tam pisza ze ilosc wypadkow wzrosla od momentu wprowadzenia obowiazku swiatel dziennych. Jako material dowodowy zalaczaja wykres z ktorego wynika ze jest odwrotnie. Jakis kretyn wysmarzyl ta strone. Polski język, trudny język. Z wykresu wynika dokładnie co autor artykułu napisał. Globalny trend w zakresie liczby wypadków jest malejący, lokalnie (o czym napisał autor) zauważono jednak wzrost. Proszę się zastanowić na znaczeniem słów: wzrosła oraz rośnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Ale tam pisza ze ilosc wypadkow wzrosla od momentu wprowadzenia obowiazku swiatel dziennych. Jako material dowodowy zalaczaja wykres z ktorego wynika ze jest odwrotnie. Jakis kretyn wysmarzyl ta strone. Polski język, trudny język. Z wykresu wynika dokładnie co autor artykułu napisał. Globalny trend w zakresie liczby wypadków jest malejący, lokalnie (o czym napisał autor) zauważono jednak wzrost. Proszę się zastanowić na znaczeniem słów: wzrosła oraz rośnie. No mowisz bym sie zastanowil. I sie zastanawiam jak by Ci tu wyjasnic kiedy wykres idzie w gore a kiedy odwrotnie. Za moich czasow, tego w pierwszych klasach szkoly podstawowej uczyli. Skup sie nad tym niebieskim i powiedz mi co sie dzieje z kreseczka od punktu oznaczonego czerwonym kółeczkiem. Albo moze inaczej, to nie powinno byc zbyt skomplikowane. Ile wolal bys zarabiac 63224 czy 62097? Domyslam sie ze chcial bys wiecej, wiec bedziesz wiedzial ktora liczba jest wieksza. Ktora jest wiec wieksza? Jak sie zadeklarujesz to Ci powiem ktora przedstawia ilosc rannych i w ktorym roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Skup sie nad tym niebieskim i powiedz mi co sie dzieje z kreseczka od punktu oznaczonego czerwonym kółeczkiem. Albo moze inaczej, to nie powinno byc zbyt skomplikowane. Ile wolal bys zarabiac 63224 czy 62097? Domyslam sie ze chcial bys wiecej, wiec bedziesz wiedzial ktora liczba jest wieksza. Ktora jest wiec wieksza? Jak sie zadeklarujesz to Ci powiem ktora przedstawia ilosc rannych i w ktorym roku. Nie będę się odnosił ad personam, lecz przejdę od razu do faktów. Źródło danych: http://dlakierowcow.policja.pl/portal/d ... oczne.html. Rok 2006: 59123 Rok 2007: 63224 (rok w którym zaczął obowiązywać nakaz jazdy na światłach w dzień, wzrost o 4101 w porównaniu do roku 2006 w którym nakaz nie obowiązywał). Rok 2008: 62097 Czytelniej i przejrzyściej chyba już się tego nie da przedstawić. Ja już się nie wypowiadam, gdyż dla mnie poziom dyskusji zaczyna być żenujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Skup sie nad tym niebieskim i powiedz mi co sie dzieje z kreseczka od punktu oznaczonego czerwonym kółeczkiem. Albo moze inaczej, to nie powinno byc zbyt skomplikowane. Ile wolal bys zarabiac 63224 czy 62097? Domyslam sie ze chcial bys wiecej, wiec bedziesz wiedzial ktora liczba jest wieksza. Ktora jest wiec wieksza? Jak sie zadeklarujesz to Ci powiem ktora przedstawia ilosc rannych i w ktorym roku. Nie będę się odnosił ad personam, lecz przejdę od razu do faktów. Źródło danych: http://dlakierowcow.policja.pl/portal/d ... oczne.html. Rok 2006: 59123 Rok 2007: 63224 (rok w którym zaczął obowiązywać nakaz jazdy na światłach w dzień, wzrost o 4101 w porównaniu do roku 2006 w którym nakaz nie obowiązywał). Rok 2008: 62097 Czytelniej i przejrzyściej chyba już się tego nie da przedstawić. Ja już się nie wypowiadam, gdyż dla mnie poziom dyskusji zaczyna być żenujący. Kolego i " tu m Cie czekal" Zenujaco zaczeles wycieczkami o jezyku. Ale wydaje Ci sie zapewne ze Tobie wolno. Nie mazgaj teraz kiedy tym samym odpowiedzialem. W raporcie czytamy; Szczególna uwagę zwraca znaczny wzrost liczby wypadków i ich ofiar w miesiącu styczniu w stosunku do stycznia 2006 r. Juz widze jak niektorzy zacieraja rece .... wprowadzili swiatla i mamy efekty... Czytajmy jednak dalej; W styczniu ubiegłego roku panowały bardzo złe warunki atmosferyczne – były obfite opady śniegu, silny mróz. Przy takich warunkach po drogach porusza się znaczniej mniej pojazdów, a kierujący jeżdżą ostrożnie, nie rozwijając dużych prędkości, o czym świadczy większa liczba zdarzeń, niż w roku bieżącym, bez ofiar w ludziach. W styczniu 2007 roku warunki atmosferyczne, poza kilkoma dniami, były dobre jak na tę porę roku. Skutkowało to dużą liczbą wypadków przy mniejszej liczbie, niż w roku poprzednim, kolizji drogowych. A teraz zastanow sie spokojnie w ktora strone idzie wykres. Nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie sie podpieral tym wykresem by udowodnic rzekomo zgubny wplyw swiatel dziennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 W ASO zamontowali mi modul swiatel dziennych. Na koniec nie sprawdzajac spytalem czy halogeny podswietlaja droge przy skrecie. Powiedzieli ze nie ze za to byla by doplata - ucieszylem sie bo nie chcialem tego. Po jakims czasie ktos mi zwrocil uwage ze mam cos nie tak z elektryka bo czasem dziwnie mi sie halogen zapala. Sprawdzilem i okazalo sie ze jednak to podswietlenie jest. A pytanie dotyczy wylaczenia tego podswietlenia. Wiem ze jakos mozna programowac ten modul, wie ktos moze jak albo ma ktos instrukcje do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Skoro w ASO zamontowali Ci podświetlenie halogenów gratis to niech zmodyfikują ustawienia także gratis Masz na pewno gwarancję, więc spokojnie możesz pytać o zmianę, skoro nie chciałeś takich ustawień. Ciekawe które to ASO.... Nawet jak nie wiedzą, to sprzedając i montując produkt mają kontakt do obsługi serwisowej ze strony producenta (Quasar Electronics w Warszawie) i wystarczy by zadzwonili do działu serwisu.... W tej wspomnianej (QE) firmie można się także samodzielnie dowiedzieć, ale za co w takim razie ASO wzięło pieniądze? Za podłączenie urządzenia które nie spełnia oczekiwań klienta? To nie te czasy, by wciskali takie farmazony. Dzwoń do ASO i domagaj się zmiany ustawień; nawet jak nie wiedzą, to jak "naciśniesz", to się dowiedzą..... Jakby co, chętnie przyjmę pomuka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie sie podpieral tym wykresem by udowodnic rzekomo zgubny wplyw swiatel dziennych. Bo się nie da (za dużo czynników), działa to też w drugą stronę że ciężko udowodnić także ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa tzn. wszystko opiera się na stwierdzeniu jako pewnik że jak lepiej widać to bezpieczniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie sie podpieral tym wykresem by udowodnic rzekomo zgubny wplyw swiatel dziennych. Bo się nie da (za dużo czynników), działa to też w drugą stronę że ciężko udowodnić także ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa tzn. wszystko opiera się na stwierdzeniu jako pewnik że jak lepiej widać to bezpieczniej. Nie, to nie jest prawda ze wszystko sie o piera na tym twierdzeniu. To sie opiera na konkretnych badaniach przeprowadzonych dawno temu w Szwecji. To dzieki szwedom mamy swiatla dzinne, pasy, strefy kontrolowanego zgniotu...... Wracajac do wykresu z ktorego dokladnie widac ze lepiej jest ze swiatlami. Jesli ktos tego nie widzi to moze niech sobie przesledzi tabelki. Przypomne tylko o jednym. O czyms bardzo waznym, co musze przyznac, zostawilem sobie na koniec. Moze by ktos przypomnial od kiedy obowiazuje jazda na swiatlach zima? Czy w roku 2006 ten przepis obowiazywal? Jesli tak to aby dokonac uczciwego porownania trzeba odrzucic miesiace ( z roku 2006 i 2007) w ktorych mielismy swiatla wlaczone. I jak teraz wyglada twierdzenie ze wprowadzenie obowiazku jazdy na swiatlach w dzien zaowocowalo wzrostem wypadkow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Nie, to nie jest prawda ze wszystko sie o piera na tym twierdzeniu. To sie opiera na konkretnych badaniach przeprowadzonych dawno temu w Szwecji. To dzieki szwedom mamy swiatla dzinne, pasy, strefy kontrolowanego zgniotu...... Słyszałem o tych badaniach, ale nie dotarłem do źródła tzn. jaka była metodologia (zwolennicy światła w dzień rzadko używają tego jak swojego argumentu - jakby to było nie istotne). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Nie, to nie jest prawda ze wszystko sie o piera na tym twierdzeniu. To sie opiera na konkretnych badaniach przeprowadzonych dawno temu w Szwecji. To dzieki szwedom mamy swiatla dzinne, pasy, strefy kontrolowanego zgniotu...... Słyszałem o tych badaniach, ale nie dotarłem do źródła tzn. jaka była metodologia (zwolennicy światła w dzień rzadko używają tego jak swojego argumentu - jakby to było nie istotne). Z dotarciem do zrodla bedzie problem. Wtedy nie bylo internetu, nie publikowano wszystkiego tak jak dzis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadrowy Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Każdy statystyk wie, że jak chce, to pokaże dane tak, by mu jedli z ręki. W tym wypadku ilość wypadków na 1000 pojazdów jest najistotniejsza i obrazuje tendencję. Tym samym powinno się obrazować ilość śmiertelnych ofiar na ilość wszystkich uczestników wypadków lotniczych, i porównać wynik do tych w wypadkach drogowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Każdy statystyk wie, że jak chce, to pokaże dane tak, by mu jedli z ręki.W tym wypadku ilość wypadków na 1000 pojazdów jest najistotniejsza i obrazuje tendencję. Tym samym powinno się obrazować ilość śmiertelnych ofiar na ilość wszystkich uczestników wypadków lotniczych, i porównać wynik do tych w wypadkach drogowych. O i tu jest pomysl na argumentacje. Ofiar wypadkow lotniczych jest mniej niz samochodowych, samoloty lataja z zapalonymi swiatlami....... wniosek Oczywiscie mozna tez inaczej. Zasyfione szyby w samochodzie i telefon w reku kierowcy wplywaja pozytywnie na bezpieczenstwo. Dlaczego? Bo kierowca bardziej uwaza....... Jedziesz szybciej to jestec krocej na drodze, tez poprawa bezpieczenstwa. Wlaczyles swiatla, niepodoba ci sie nakaz, jestes wsciekly.... zwiekszenie zagrozenia. iiii taaaak dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Skoro w ASO zamontowali Ci podświetlenie halogenów gratis to niech zmodyfikują ustawienia także gratis Masz na pewno gwarancję, więc spokojnie możesz pytać o zmianę, skoro nie chciałeś takich ustawień. Ciekawe które to ASO.... Nawet jak nie wiedzą, to sprzedając i montując produkt mają kontakt do obsługi serwisowej ze strony producenta (Quasar Electronics w Warszawie) i wystarczy by zadzwonili do działu serwisu.... W tej wspomnianej (QE) firmie można się także samodzielnie dowiedzieć, ale za co w takim razie ASO wzięło pieniądze? Za podłączenie urządzenia które nie spełnia oczekiwań klienta? To nie te czasy, by wciskali takie farmazony. Dzwoń do ASO i domagaj się zmiany ustawień; nawet jak nie wiedzą, to jak "naciśniesz", to się dowiedzą..... Jakby co, chętnie przyjmę pomuka.... Chodzi o to ze nie mam ochoty marnowac czasu i nerwow na takie pierdoly. Wiem jak to sie zazwyczaj konczy, albo bede czekal kilka godzin albo kaza przyjechac jak sie dowiedza albo cos w tym stylu. Poprostu myslalem (i chyba kiedys o tym czytalem) ze latwo da sie to zrobic samemu. Masz pomuka jak tak juz chcesz . JAk sie daje pomuki? . Nie moge dac, moge tylko zglosic post za naruszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Skoro w ASO zamontowali Ci podświetlenie halogenów gratis to niech zmodyfikują ustawienia także gratis Masz na pewno gwarancję, więc spokojnie możesz pytać o zmianę, skoro nie chciałeś takich ustawień. Ciekawe które to ASO.... Nawet jak nie wiedzą, to sprzedając i montując produkt mają kontakt do obsługi serwisowej ze strony producenta (Quasar Electronics w Warszawie) i wystarczy by zadzwonili do działu serwisu.... W tej wspomnianej (QE) firmie można się także samodzielnie dowiedzieć, ale za co w takim razie ASO wzięło pieniądze? Za podłączenie urządzenia które nie spełnia oczekiwań klienta? To nie te czasy, by wciskali takie farmazony. Dzwoń do ASO i domagaj się zmiany ustawień; nawet jak nie wiedzą, to jak "naciśniesz", to się dowiedzą..... Jakby co, chętnie przyjmę pomuka.... Chodzi o to ze nie mam ochoty marnowac czasu i nerwow na takie [moderator czuwa]. Wiem jak to sie zazwyczaj konczy, albo bede czekal kilka godzin albo kaza przyjechac jak sie dowiedza albo cos w tym stylu. Poprostu myslalem (i chyba kiedys o tym czytalem) ze latwo da sie to zrobic samemu. Masz pomuka jak tak juz chcesz . JAk sie daje pomuki? . Nie moge dac, moge tylko zglosic post za naruszenia Jak chcesz samemu zmienić ustawienia to proponuję kontakt z serwisem lub działem technologicznym w QE; namiary znajdziesz na ich stronie. Da się normalnie porozmawiać i dopytać o szczegóły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugipl Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 witam Właśnie udało mi się zainstalować moduł świateł dziennych do OUTBACKA MY07. Mam bixenony ale to nie był problem. Więcej szczegółów zamieszczę - jeżeli będzie zainteresowanie. Dodam, że koszt nie przekroczył 200zł i nie ma ingerencji w klosze czy żarówki. Po prostu żarówki świateł długich są wykorzystane. W skład wchodzi - moduł - 2 przekaźniki typ 561 - 2 diody prostownicze jutro dodam zdjęcia auta Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 witamWłaśnie udało mi się zainstalować moduł świateł dziennych do OUTBACKA MY07. Mam bixenony ale to nie był problem. Więcej szczegółów zamieszczę - jeżeli będzie zainteresowanie. Dodam, że koszt nie przekroczył 200zł i nie ma ingerencji w klosze czy żarówki. Po prostu żarówki świateł długich są wykorzystane. W skład wchodzi - moduł - 2 przekaźniki typ 561 - 2 diody prostownicze jutro dodam zdjęcia auta Pozdrawiam Czy w Twoim Outbacku jest szyna CAN? czy użyłeś modułu z Quazar Electronics, czy coś innego. Ciekawy jestem tego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toks Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 Ja też poproszę o szczegóły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugipl Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 witam quasara nie decydowałem się montować ponieważ się na tym nie znam. podłączanie pod listwy cam czy coś to dla mnie skomplikowana sprawa a w bydgoszczy nikt nie montuje tego (może ASO ale ASO subaru jest pod jednym dachem z seatem...) - przynajmniej na stronie quasara nic nie widziałem - jazda do warszawy wydała mi się bezsensowna. Podobno listwa jest ale ja nie wiem OBK jest z 2007 Moduł jest firmy proeltec zakupiony na allegro jednak sprzedający jest jednocześnie producentem tego urządzenia. Umieściłem go w skrzynce bezpieczników pod maską razem ze wspomnianymi przekaźnikami- także nawet nie widać jak się maskę podniesie. moduł posiada kilka kabli niebieski - do masy czerwony + zielony do postojówek (we wiązce przy lampie jest to czarno/zielony kabel) 2x fioletowy- podaje napięcie na żarówkę drogowych świateł - ja wpiąłem przy kostce żarówki (kabelek żółty). Kabel żółty trzeba przerwać ponieważ należy wstawić na nim diodę prostowniczą aby napięcie z modułu nie było podawane do światła długiego w xenonie(zrobiłby się stroboskop, ja tak miałem). Następnie potrzeba podłączyć przekaźnik który podawałby masę na tę żarówkę wtedy kiedy żadne światła nie są włączone. przekaźnik typ 561 (rozwierny) do styku 30 i 86 podajemy masę na 87a podłączamy masę która idzie na żarówkę drogową, na 85 dajemy + z postojówki. Ja przekaźnik podłączyłem do wiązki modułu. Sprzedający polecił zastosowanie 2 przekaźników -podłączyłem je razem ponieważ masa na lampach jest wspólna. To naprawdę działa. chociaż względy ekonomiczne używania świateł dziennych mnie nie przekonją ten moduł jest dla mnie po prostu powodem do pogrzebania pod maską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Czy moduł swiateł dziennych uruchamia tylko długie z przodu c....zy tez postojówki z tyłu? Wlasnie zauwazylem ze z tyłu nic mi sie nie świeci. Tylko ściemnione długie. Jak mam włączone krótkie to wszystko jest ok. Nie sprawdzalem tego przy zakupie i teraz nie jestem pewien, ale mysle ze tył tez powinien świecic..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się