Skocz do zawartości

Jak mądrze zniszczyć Subaru-czyli konwersja na RWD


stayer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Nieuchronnie w moim życiu nadciąga moment na zmianę samochodu-tudzież realizacje motoryzacyjnych marzeń :-) Po długiej i przenikliwej penetracji rynku doszedłem do wniosku że nie ma samochodu odpowiedniego dla mnie,jednak po krótkim namyśle pojawiło sie światełko w tunelu.Outback H6 + manual + konwersja na RWD -taki samochód łączyłby wszystko to co potrzebuje.Subaru za jakość, H6 za perfekcyjne wyrównoważenie układu korbowego i duża sztywność wału,bloku i głowic,outback za możliwość poruszania sie po leśnych drogach.Jedyny problem pojawia sie w kwesti napędu- lubie kiedy przód sie trzyma a tył ucieka,słowem lubie zachowanie auta RWD i wyciąganie przodem byłoby dla mnie drażniące.Chciałbym zasięgnąc więc porady w kwestii konwersji napędu na RWD.Myśle że jasno określilem czego oczekuję od samochodu i nie zostanę zmieszany z błotem za to że chcę pozbawić Subaru jego głownej zalety a więc znakomitego centralnego dyfra.Jeśli się okaże da się zrobić taki napęd w miare prosto bez katastrofalnych konsekwencji dla trwalości elementów które po takiej modyfikacji zostałyby bardziej obciążone pojawi sie kolejne pytanie.Czy Legacy w sedanie można łatwo przerobić na Outback poprzez przelozenie kompletnego zawiasu, czy tez sa jakieś poważne równice w mocowaniach które uniemożliwiają taki swap?Zapraszam do dyskusji która być może zaowocuje stworzeniem pierwszego Legacy Outback sedan H6 , manual, rwd a tym samym uchroni mnie przed kupnem bmw e60.Dlaczego chce mi sie tak pierd...........ć w te modyfikacje?Zmieniam samochód średnio co 500tys km.Lykam mnóstwo km i chcę mieć wreszcie to co faktycznie jest mi potrzebne a nie to co narzuca głupi motoryzacyjny rynek.Pozdro for ALL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup BMW

 

 

albo Omege :mrgreen:

 

 

Subaru jeździ tak jak Ty tego chcesz... albo ryje przodem albo tyłem zamiata albo leci w czterołapowym poslizgu... albo jedzie jak przyklejone. To ostatnie jest oczywiście poprawnne politycznie.

 

 

Jeździłeś subaru?

 

 

Czytając zapytanie możesz sobie sam odpowiedzieć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stayer, to jestes w zlym sklepie. Przerabiajac Subaru na RWD nie pozbedziesz sie wszystkich wad napedu AWD.

 

Wiem o tym ale chce miec H6 + rwd + FR layout.Latwiej odpiać fwd w subaru niz robić swapa H6 do rwd budy.A że H6 to najlepszy układ 6 cylindrów zgodzi sie kazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz jakies bzdury chcesz po lesie jezdzic z tylnim napedem :mrgreen: :?:

nie zajedziesz nigdzie :P ,

z tego co piszesz to szukaj merca bmwe czy tanio to Omege kombi MV6

a jak chcesz koniecznie legacy to kup spec-b i zamien skrzynie na taka z DCCD i jezdzi z otwartym dyfrem tyl powinien troche uciekac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz jakies bzdury chcesz po lesie jezdzic z tylnim napedem :mrgreen: :?:

nie zajedziesz nigdzie :P ,

z tego co piszesz to szukaj merca bmwe czy tanio to Omege kombi MV6

a jak chcesz koniecznie legacy to kup spec-b i zamien skrzynie na taka z DCCD i jezdzi z otwartym dyfrem tyl powinien troche uciekac

 

Przy takiej jezdzie jaka mam na mysli przeswitu zabraklo mi nie raz , trakcji nigdy.

A po co mi to rwd- to proste do driftu typowo tylnonapedowego na pelnym wychyelniu kółek.Jestem kierowcą w pelni swiadomym czego szukam.W okolicach 2006 roku driver teamu Orange Subaru zdobył mistrzostwo D1 , wiec aż tak bardzo źle to nie jezdzi.

 

da sie i jezdzi to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zawias obk/legacy jest w 100% swapowalny?

 

Jasne, tylko ciężko zdobyć garaty.....między legacy a OBK (99-02) masz bodaj 4cm różnicy w wysokosci zawiasu, przednia belka jest mocowana na podkładkach między nią a podłużnicami, są inne amory i wyższe spręzyny, inne poduszki tylne przenich wahaczy, inny samolot pod skrzynią, a z tyłu są inne amory i sprężyny. Dłuższy jest krzyżak miedzy przekładnią i kolumną kierowniczą.

Będzie ciężko znaleźć H6 z manualną skrzynią, leczy Cię chyba raczej 2,5L na dużych głowicach :), występują cześciej w przyrodzie :D

Przekładka automatu na manual jest wykonalna, ale będzie rzeźba z elektorniką..... :(

 

Powodzenia w zacnym - odkrywczym temacie - projekcie - nie daj się zakrzyczeć starocerkiewnym czteronapędowcom... :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz dla mnie irracjonalnego pomysłu, pozostaje jeszcze fakt , jak długo wytrzyma napęd RWD, pod kątem wytrzymałości , wału, półosi , dyfra itp. Przecież na deskach kreslarskich to wszystko sie oblicza a potem produkuje pod napęd AWD :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skonczy sie pewnie na IVg 3.0R spec.B.Pojezdze troche na 4,a jak sie znudzi bedziemy myslec co dalej.Powiedzcie jeszcze jak to jest z przednimi tarczami w tym modelu.Znalazłem wiele o biciu przednich tarcz hamulcowych po niedlugim czasie od wymiany i nie jest t odosobniona opinia.

carfit,tez o tym myslalem ale maksymalne obciażenia są i tak limitowane przez trakcje jaka mozna przeniesc wiec idac dalej jesli cos jest zaprojektowane pod awd to przeniesienie na oske powinno byc bulka z maslem.Strzał ze sprzegla przy mocnym starcie w rwd jest zamieniany w siwy dym w awd musza sobie z nim poradzic wszelkie elementy miedzy zamachem a kolami.

Jeszcze jedna prosba.Podeśle ktoś linke do szczegółowego schematu dyfra cenralnego?Czy IVg 3.0 specB ma LSD z tylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...