Jacky X Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Subaru wypuściło nową skrzynię bezstopniową.Wiadomo jakie wadymają skrzynie stopniowane.Ciekawe ile Nm przenosi taka subarowska CVT i czy nadaje się do mocnych aut za jakie zawsze subaru starało się uchodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 30 Września 2009 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Ciekawe ile Nm przenosi taka subarowska CVT i czy nadaje się do mocnych aut za jakie zawsze subaru starało się uchodzić. "Mocne auta" niekoniecznie muszą mieć wysoki moment obrotowy ... Aktualnie Lineartronic jest stosowany do wersji 2.0 i 2.5 - czyli do ok. 230 Nm. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 30 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Czyli skrzynia jest całkiem,całkiem wytrzymała.Pamiętam kilka lat temu takie skrzynie trafiały do samachodów małolitrażowych 1,0-1,4. Bardzo jestem ciekawy jakie są wrażenia z jazdy z taka skrzynią biegów. Czy jest ktoś na forum ,kto testowałtakie rozwiązanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Moja żona ma taką w nissanie micra. Jeździ się jak samochodem elektrycznym (gdyby nie dźwięk silnika było by pełne złudzenie). Generalnie nie czuć wcale zmiany biegów - bo w pewnym sensie taka zmiana nie zachodzi. Jedyne co przeszkadza to złudzenie jakby "uślizgiwania" się napędu. Ale to tylko złudzenie bo auto przyspiesza bardzo liniowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antolll Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Mi sie toto wcale nie podoba, jakby biegu nie mógł zmienić :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Bardzo jestem ciekawy jakie są wrażenia z jazdy z taka skrzynią biegów tu masz o wrażeniach: http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6984960.html brzmi niezbyt zachęcająco... że zacytuję: "Bardziej ekonomiczną, benzynową alternatywą będzie wersja napędzana silnikiem o pojemności 2,5 l. Czterocylindrowy boxer oferuje 167 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 229 Nm. W połączeniu z opcjonalną, bezstopniową skrzynią Lineatronic, zużycie paliwa osiąga ponoć wartości zbliżone do tych, którymi legitymuje się silnik 2.0i. Brzmi wspaniale, jednak producent ani słowem nie wspomina o tym, że jazda autem wyposażonym w nowe CVT od Subaru to prawdziwe wyzwanie. Osiągi dalekie są od zadowalających, a trzymany przez większość czasu na optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali. Sytuacji nie poprawia możliwość zmiany "wirtualnych" biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Osiągi dalekie są od zadowalających, a trzymany przez większość czasu na optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali. Ponizej 2k przy 110km/h to chyba ma malo ktora 4 cylindrowa benzyna na piatym biegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateoos Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Oczyma wyobraźni widzę taką przekładnię skojarzoną z dieslem... Byłoby cicho, dynamicznie i ekonomicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Osiągi dalekie są od zadowalających, a trzymany przez większość czasu na optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali. Ponizej 2k przy 110km/h to chyba ma malo ktora 4 cylindrowa benzyna na piatym biegu. pytanie czy soft nie trzyma na wyższych obrotach i "niższym" przełożeniu. 2.5 NA faktycznie jest głośny na obrotach powyżej 3.5k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 gdyby nie ustawiali na wycie silnika to pewnie cvt bylyby ciekawe mało kto jeździ na takich obrotach jak sobie wymyślaja na hamowniach i w instrukcjach a tutaj bez nowej mapy masz te obroty zafiksowane.. Ponizej 2k przy 110km/h to chyba ma malo ktora 4 cylindrowa benzyna na piatym biegu. pytanie czy soft nie trzyma na wyższych obrotach i "niższym" przełożeniu. 2.5 NA faktycznie jest głośny na obrotach powyżej 3.5k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 1 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Po kiego grzyba silic się na wbijanie wirtualnych biegów,których nie ma :shock: Lepiej powinny być tryby :sportowy,ekonomiczny,zima itp. Hałas,boksera czyba muzyka za darmo chcieli napisać :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Z tego co pamiętam skrzynię CVT pierwotnie instalowano w autach z małymi / słabymi silnikami bo nie obciążała ona ich znacznie. Zastosowanie tej skrzyni do aut / silników dużej mocy jest być może pomysłem karkołomnym. Z tego co pamiętam te skrzynie nie nadawały się też do przenoszenia dużych mocy. Nie wiem jak rozwiązano i czy rozwiązano możliwość zmian trybów pracy. W micrze oprócz standardowego PNDR jest jeszcze Ds (nie sport tylko specjal) - auto jedzie wolno na wysokich obrotach. Ciekawe jak działają te łopatki gdy biegów brak :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 1 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Z tego co pamiętam te skrzynie nie nadawały się też do przenoszenia dużych mocy.. To z zasady świetne skrzynie jeśli chodzi o działanie.Jednak ich głównym mankamentem było to,że nie dawały rady dużym mocom i Nm (momentom). Ale jak widać jest DUŻY postęp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Samochod z powyzszego filmu ma ~350Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Osiągi dalekie są od zadowalających, a trzymany przez większość czasu na optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali. Ponizej 2k przy 110km/h to chyba ma malo ktora 4 cylindrowa benzyna na piatym biegu. Jaka 4 cylindrowa benzyna ma takie osiągi ? bo boxer 2.5 N/A na pewno nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Nowy Legacy z CVT, dzieki temu ma nizsze spalanie niz wersja 6 biegowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 kolejny blad Subaru dlaczego robia skrzynie CVT :shock: skoro konkurencja odchodzi o tego wynalazku? powinni zbudowac dobra skrzynie typu DSG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 Kto odchodzi? Chyba tylko VW, inne firmy wprowadzaja coraz wiecej CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Kto odchodzi? Chyba tylko VW, inne firmy wprowadzaja coraz wiecej CVT. moze na rynku amerykanskim ale tam je jezdzi inaczej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Niby jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 po kowbojsku.....znaczy wolno..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 To niby te wszystkie europejskie samochody z silnikami 1.1 i 1.4 sa bardzo szybkie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 Ciekawe jak działają te łopatki gdy biegów brak . Mama miała Micrę z CVT, żona ma Jazza z CVT, który ma możliwość zmiany 7 "biegów". Ręczna zmiana każdego biegu jest słyszalna i odczuwalna. Tryb manualny szczególnie przydaje się przy redukcjach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 To niby te wszystkie europejskie samochody z silnikami 1.1 i 1.4 sa bardzo szybkie? wszystkie nie ale takie istnieja np. 1.4TSI, poza tym skrzynia DSG sprawa wieksza frajde, nie ogranicza osiagow a nawet poprawia przyspieszenie i ma mniejsze starty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2009 wszystkie nie ale takie istnieja np. 1.4TSI 1.4 TSI szybkie jest chyba tylko w aucie ważącym do 800kg (wtedy moc/masa jest zbliżona do WRX-owej), tylko nie wiem czy jest takie auto... W nowej Octavii jest słabiej niż w GC8 N/A 2.0 (ok. 10KM/1t), czyli trochę słabiej niż w normalnym, dynamicznym aucie (zdziwiłem się w sumie - Octavia dość lekka jest). Na dodatek czuć turbo dziurę (fakt, że głównie przy starcie "z rolki", z wolnych obrotów). Do tego prowadzi się jak cielna krowa . Za to <6l/100km w jechanej przepisowo trasie - rewelacja! (i ok. 6,6l/100km w trasie jechanej normalnie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się