Skocz do zawartości

CVT-Lineartronic


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Ojciec Założyciel
Ciekawe ile Nm przenosi taka subarowska CVT i czy nadaje się do mocnych aut za jakie zawsze subaru starało się uchodzić.

"Mocne auta" niekoniecznie muszą mieć wysoki moment obrotowy ...

Aktualnie Lineartronic jest stosowany do wersji 2.0 i 2.5 - czyli do ok. 230 Nm.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli skrzynia jest całkiem,całkiem wytrzymała.Pamiętam kilka lat temu takie skrzynie trafiały do samachodów małolitrażowych 1,0-1,4.

 

 

Bardzo jestem ciekawy jakie są wrażenia z jazdy z taka skrzynią biegów. Czy jest ktoś na forum ,kto testowałtakie rozwiązanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona ma taką w nissanie micra. Jeździ się jak samochodem elektrycznym (gdyby nie dźwięk silnika było by pełne złudzenie). Generalnie nie czuć wcale zmiany biegów - bo w pewnym sensie taka zmiana nie zachodzi. Jedyne co przeszkadza to złudzenie jakby "uślizgiwania" się napędu. Ale to tylko złudzenie bo auto przyspiesza bardzo liniowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem ciekawy jakie są wrażenia z jazdy z taka skrzynią biegów

 

tu masz o wrażeniach:

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6984960.html

brzmi niezbyt zachęcająco... że zacytuję:

"Bardziej ekonomiczną, benzynową alternatywą będzie wersja napędzana silnikiem o pojemności 2,5 l. Czterocylindrowy boxer oferuje 167 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 229 Nm. W połączeniu z opcjonalną, bezstopniową skrzynią Lineatronic, zużycie paliwa osiąga ponoć wartości zbliżone do tych, którymi legitymuje się silnik 2.0i. Brzmi wspaniale, jednak producent ani słowem nie wspomina o tym, że jazda autem wyposażonym w nowe CVT od Subaru to prawdziwe wyzwanie. Osiągi dalekie są od zadowalających, a trzymany przez większość czasu na optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali. Sytuacji nie poprawia możliwość zmiany "wirtualnych" biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągi dalekie są od zadowalających, a trzymany przez większość czasu na optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali.

Ponizej 2k przy 110km/h to chyba ma malo ktora 4 cylindrowa benzyna na piatym biegu.

 

pytanie czy soft nie trzyma na wyższych obrotach i "niższym" przełożeniu. 2.5 NA faktycznie jest głośny na obrotach powyżej 3.5k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nie ustawiali na wycie silnika to pewnie cvt bylyby ciekawe

mało kto jeździ na takich obrotach jak sobie wymyślaja na hamowniach i w instrukcjach a tutaj bez nowej mapy masz te obroty zafiksowane..

 

 

Ponizej 2k przy 110km/h to chyba ma malo ktora 4 cylindrowa benzyna na piatym biegu.

 

pytanie czy soft nie trzyma na wyższych obrotach i "niższym" przełożeniu. 2.5 NA faktycznie jest głośny na obrotach powyżej 3.5k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam skrzynię CVT pierwotnie instalowano w autach z małymi / słabymi silnikami bo nie obciążała ona ich znacznie. Zastosowanie tej skrzyni do aut / silników dużej mocy jest być może pomysłem karkołomnym. Z tego co pamiętam te skrzynie nie nadawały się też do przenoszenia dużych mocy.

 

Nie wiem jak rozwiązano i czy rozwiązano możliwość zmian trybów pracy. W micrze oprócz standardowego PNDR jest jeszcze Ds (nie sport tylko specjal) - auto jedzie wolno na wysokich obrotach.

 

Ciekawe jak działają te łopatki gdy biegów brak :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam te skrzynie nie nadawały się też do przenoszenia dużych mocy.

.

 

To z zasady świetne skrzynie jeśli chodzi o działanie.Jednak ich głównym mankamentem było to,że nie dawały rady dużym mocom i Nm (momentom).

 

Ale jak widać jest DUŻY postęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągi dalekie są od zadowalających, a trzymany przez większość czasu na optymalnych (czyt. wysokich) obrotach silnik robi dużo więcej hałasu niż byśmy oczekiwali.

Ponizej 2k przy 110km/h to chyba ma malo ktora 4 cylindrowa benzyna na piatym biegu.

 

Jaka 4 cylindrowa benzyna ma takie osiągi ? bo boxer 2.5 N/A na pewno nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak działają te łopatki gdy biegów brak .

Mama miała Micrę z CVT, żona ma Jazza z CVT, który ma możliwość zmiany 7 "biegów". Ręczna zmiana każdego biegu jest słyszalna i odczuwalna. Tryb manualny szczególnie przydaje się przy redukcjach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie nie ale takie istnieja np. 1.4TSI

1.4 TSI szybkie jest chyba tylko w aucie ważącym do 800kg (wtedy moc/masa jest zbliżona do WRX-owej), tylko nie wiem czy jest takie auto...

 

W nowej Octavii jest słabiej niż w GC8 N/A 2.0 (ok. 10KM/1t), czyli trochę słabiej niż w normalnym, dynamicznym aucie (zdziwiłem się w sumie - Octavia dość lekka jest). Na dodatek czuć turbo dziurę (fakt, że głównie przy starcie "z rolki", z wolnych obrotów). Do tego prowadzi się jak cielna krowa :twisted: .

 

Za to <6l/100km w jechanej przepisowo trasie - rewelacja! (i ok. 6,6l/100km w trasie jechanej normalnie :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...