Skocz do zawartości

CVT-Lineartronic


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czym wcześniej jeździłeś ale jak benzyną to musisz się nauczyć ruszać dieslem szybko z pod świateł. Rusza się z goła inaczej i ja tego nie potrafię ale mój kumpel całe życie jeździ gnojowozem. Gdy on jest za kierownicą bardzo ładnie się napędza a gdy ja siedzę za sterami to jest jakaś masakra :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W AT można trochę pokombinować z różnymi ATF'ami bo ich na rynku trochę jest.

w 4AT można :idea: w 5AT nie radzę.... :wink:

 

-- 16 paź 2010, o 08:15 --

 

Niby z CVT przyspieszenie jest 11 -11,5 sek a w dieslu 9 i ciut ciut ale to kompletna bzdura. Jakies pomiary w warunkach labolatorium. Jesli ktos przyspieszy dieslem bez spalenia sprzegla w 9,5 sek. to dla mnie CVT pryspiesza w 7 sek (mimo tego ze w papierach inaczej).

Mam takie same odczucia :idea: a jedyne co słyszałem o tych 11-11.5 sek. to że niby przy pełnym obciązeniu...... :roll:... a inne bez max. obciążenia badali :?: :mrgreen:

Trzeba zapytać Dyrekcji.... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym wcześniej jeździłeś ale jak benzyną to musisz się nauczyć ruszać dieslem szybko z pod świateł. Rusza się z goła inaczej i ja tego nie potrafię ale mój kumpel całe życie jeździ gnojowozem...

ja ruszajac Golfem TDI nie widze roznic poza tym ze gumy piszcza albo miga kontrolka ASR albo jedno i drugie naraz :mrgreen:

podejzewam ze gdyby odetkac Subarowe 2.0d wylajac DPF i robiac niezly remap to problem by ruszania by znikl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łeee tam ,moja 4EAT kręci do 6500 tys. obr :D

 

 

Różnica jest w tym jak długo kręci do 6,5 tys obr/min.

Z cvt jak depniesz to kreci do 6,5 az nie puscisz i nie stwierdzisz ze nabrales odpowedniej szybkosci.

Generalnie robi to szybko i nie traci cvt czasu na redukcje - dlatego jest tez troche wrazenia i halasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W przypadku CVT trzeba bardzo zwracać uwagę na terminowość wykonywania przeglądów oraz na odpowiednie (bardzo szczegółowo określone) materiały eksploatacyjne - czyli olej. Pomyłka i zmiana oleju na nie odpowiedni to natychmiastowa śmierć dla tej skrzyni. Ćwiczyliśmy to jakiś czas temu z wlyszkowem w kontekście oleju skrzyni do Nissana Micry ze skrzynią CVT.

 

Zly/nie wlasciwy olej do jakiejkolwiek automatycznej skrzyni to jest wyrok.

 

W moim nie trzeba zmieciac oleju wcale, wiec jesli jakis "........" nie pomyli korkow to problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W przypadku CVT trzeba bardzo zwracać uwagę na terminowość wykonywania przeglądów oraz na odpowiednie (bardzo szczegółowo określone) materiały eksploatacyjne - czyli olej. Pomyłka i zmiana oleju na nie odpowiedni to natychmiastowa śmierć dla tej skrzyni. Ćwiczyliśmy to jakiś czas temu z wlyszkowem w kontekście oleju skrzyni do Nissana Micry ze skrzynią CVT.

 

Zly/nie wlasciwy olej do jakiejkolwiek automatycznej skrzyni to jest wyrok.

 

W moim nie trzeba zmieciac oleju wcale, wiec jesli jakis "........" nie pomyli korkow to problemu nie ma.

 

 

 

tyle że cvt jest bezobsługowe w przeciwieństwie do 5-eat

wyjątek maksymalne obciążenie auta holowanie etc

wiec nic nie zmieniamy w cvt do 200 tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg SOA 2011: severe service - wymiana CVTF co max 40kkm a ATF co 24kkm :wink:

W manualu do 5EAT też jest wyłącznie "inspekcja co 48kkm" a wytrzymuje niewiele i jak się na czas na wymieni to po spóźnionej wymianie się cuda dzieją i koszty spore :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Miałem kiedyś audi z multitronikiem a to działa tak samo tyle ze audi nie napedzało tylnych kół.

Jednak po 106 tyś skrzynia padła jej naprawa stanowiła połowę wartości samochodu.

Olej jak książka pisała wymieniłem po 60 tyś w autoryzowanym serwisie.

Sama skrzynia była genialna i wręcz perfekcyjna, jednak to rozwiązanie nadaje się do małych momentów obrotowych. Dlaczego takich rozwiązań nie stosuje się w ciezarowkach???

Mam nadzieję że Japończycy wykazali się większą wyobraźnią niż inżynierowie z Ingilstad. Bo w przeciwnym wypadku ta skrzynia zrujnuje markę Subaru a tego bym nie chciał

Edytowane przez Marekgc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...