Skocz do zawartości

Nierówna praca na zimnym silniku


ceze_torun

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

kręcę się jakiś czas wokół Forestera SG 2.5 XT.

Jestem w kontakcie w sprawie konkretnej sztuki. 

 

Poza kilkoma sprawami, osoba sprzedająca wspominała o nierównej pracy silnika/przerywaniu na zimno.

Wg tej osoby auto było sprawdzane w serwisie i podpięte do kompa i wyszła kwestia recyklingu spalin.

 

Pojawiły się pojęcia klap (ja zatrzymałem się na EGR i nie wiem o jakie klapy idzie). Sprzedający twierdzi, że można śmiało tą sprawę rozwiązać modem w silniku + małej ingerencji w komputerze. 

Ktoś się spotkał z takim przypadkiem i jest mi w stanie wytłumaczyć szerzej o co może chodzić konkretnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tych samochodach niema Exchaust Gas recycling a jest secondary air injection. To pompuje świeże powietrze a nie gazy do kolektora wylotowego:

Wiec jak twój serwis mówi o recyklingu spalin to możne oni nie znają się na tym modelu???


Pompa jak padnie to buczy na maxa, a zawór lub solenoid padł, z tego co piszesz, Ja bym se kupił używkę lub nowa oryginalna i zamienił. Zlałbym rzeźbe w kompie.

Ale jak chcesz rzeźbić w kompie to romrider taki soft jest i tam możne jest opcja aby ten obieg wyłączyć - nie próbowałem.

schematy poglądowe

maxresdefault.jpg

 

AirPumpAssembly.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ceze_torun napisał:

Dzięki za odpowiedź, ale o co innego pytałem. Silnik jest po remoncie.

jeżeli silnik po remoncie ma problemy to tymbardziej wymaga wzmożonej czujności.

Jeżeli problem byłby tak prosty jak opisuje sprzedający to dawno by to zrobił i nie sprzedawał auta z wadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą, że jak sam tego nie zrobił tzn. że nie jest to prosta sprawa. Ja też zaufałem tego typu gadkom, że to tylko pierdoła, a okazało się, że tłok był pęknięty czego nie da się stwierdzić przy zakupie...byłem bardzo napalony na auto, że wizja włożenia dodatkowo 3-4 tys zł za naprawę czegoś tam była wpisana w ryzyko. Wyszło kilkanaście i to już fajne nie było. Teraz samochód mam zrobiony na tip top, ale tyle co mnie nerwów to kosztowało to moje... dlatego chłodna głowa to podstawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir ma racje, w Polsce nikt albo 99,9999% nie sprzedaje sprawnych smochodow używanych. A jak mówi o wadzie to oszukuje, bo to nie jest karalne jak w Szwecji. Stad ten boom na leasingi. Bo ludzie już maja dość tych oszustów i problemów i mechaników którym się wydaje etc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką one funkcje pełnią i czy mogą powodować objawy, które opisałem.? dzięki

/zbyszek dzięki. 

Jak rozumiem klapki są na dolocie i sterują jaka cześć O2 trafia do mieszanki a jaka do wydechu tak?

Klapy są zamknięte na zimnym silniku, zmniejszają ilość powietrza do cylindrow do momentu osiągnięcia temperatury roboczej. Później pozostają otwarte. Nie są połączone z częścią wydechową. Generalnie przy niesprawnych powinny pojawić się błędy w komputerze, chyba że ktoś ingerował w soft i wyłączył te błędy. Ewentualnie można sprawdzić w programie diagnostycznym czy działają.

 

Co do EGR to nie ma go niezależnie od rocznika, ale jak ktoś już wspomniał, w rocznikach 06-07 występowała pompa powietrza wtórnego. Wcześniejsze nie miały takich ekologicznych "dodatków", za to miały katalizator przed turbiną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, loony napisał:

Klapy są zamknięte na zimnym silniku, zmniejszają ilość powietrza do cylindrow do momentu osiągnięcia temperatury roboczej. Później pozostają otwarte. Nie są połączone z częścią wydechową. Generalnie przy niesprawnych powinny pojawić się błędy w komputerze, chyba że ktoś ingerował w soft i wyłączył te błędy. Ewentualnie można sprawdzić w programie diagnostycznym czy działają.

 

Co do EGR to nie ma go niezależnie od rocznika, ale jak ktoś już wspomniał, w rocznikach 06-07 występowała pompa powietrza wtórnego. Wcześniejsze nie miały takich ekologicznych "dodatków", za to miały katalizator przed turbiną ;)

Te klapy po jakim czasie się otwierają? Mniej więcej? Przy temperaturach rzędu zero st.C? Zastanawiam się, czy właśnie TO słychać jako charakterystyczne, wyraźne "klapnięcie" czegoś pod maską tak jakoś "z głębi silnika/dolotu" co dzień rano, po około minucie po odpaleniu zimnego auta?

Edytowane przez rydzada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te klapy po jakim czasie się otwierają? Mniej więcej? Przy temperaturach rzędu zero st.C? Zastanawiam się, czy właśnie TO słychać jako charakterystyczne, wyraźne "klapnięcie" czegoś pod maską tak jakoś "z głębi silnika/dolotu" co dzień rano, po około minucie po odpaleniu zimnego auta?
Z tego co pamiętam to u mnie zajęło to więcej czasu, samochód miał już jakieś 60 stopni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, loony napisał:
24 minuty temu, rydzada napisał:
Te klapy po jakim czasie się otwierają? Mniej więcej? Przy temperaturach rzędu zero st.C? Zastanawiam się, czy właśnie TO słychać jako charakterystyczne, wyraźne "klapnięcie" czegoś pod maską tak jakoś "z głębi silnika/dolotu" co dzień rano, po około minucie po odpaleniu zimnego auta?

Z tego co pamiętam to u mnie zajęło to więcej czasu, samochód miał już jakieś 60 stopni...

Ale to takie wyraźnie słyszalne z kabiny głuche puknięcie? Jakbyś uderzył lekko ręką w piłkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek w swoim Forku, Tak jak ktoś napisał, można pomodzić przy zaworach powietrza wtórnego. Albo wyczyścić obecne które lubieją się zasyfić, albo kupić nowe jeśli stare zawory będą mocno zasyfione i zastałe. Ja kupiłem nowe, bo starych nie dało się ruszyć, były tak zagruzowane. Dodatkowo za akumulatorem, jest turbinka powietrza wtórnego która lubi się zaciąć i bezpiecznik wyskakuje, ale lubi się zatrzeć z uwagi na syf w powietrzu.  Wymiana turbinki, to koszt ok 50-100 zł, na aledrogo. Czyszczenie zaworków to ok 200 złociszy, lub we wałsnym zakresie, Wymiana kompletu zaworków powietrza wtórnego to ok 1600 złociszy. Ewentualnie, zostaje zaślepienie. Objawy uszkodzeń tej przypadłości, to rzucanie silnikiem na rozruchu do zagrzania, CE + Cruise. Po wymianie, jak ręką odjął. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

proszę podpowiedzcie jak rozpiąć wtyczkę z pompy wtórnego powietrza (turbinki powietrza wtórnego zaraz za akumulatorem).

Nie chcę ciągnąć na siłę, a tylko to powstrzymuje mnie przed wyjęciem.

z góry jest zatrzask, który wcale nie puszcza, zaś na wtyku jest czarny fragment gniazda pompy, z dołu niestety nic nie widzę.

 

Historia podobna na powyższych: świeci się check engine, po skasowaniu błędu pojawia się znowu po odpaleniu na zimnym silniku.

/bamsek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wycięcie całego tego pseudo ekologicznego pomysłu kosztuje 800 zł w firmie np. Vitesse w Łodzi (Rzgów). Polega na wyjęciu jednostki sterującej i wgraniu softa blokującego ten cały szajs. Komputer " nie widzi" pompy i zaworów i ... po kłopocie. Pompa i zawory zostają lub można je usunąć, to jest bez znaczenia. Zrobiłem to 5 lat temu i przechodzę TUV w Niemczech - bez żadnych problemów z badaniem jakości spalin. Pozbywamy się kosztów: zawór 750 zł/szt, pompa 2500 zł szt. Zawory sypią się po 2-latach. Wymieniałem je dwa razy zanim zmądrzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...