Skocz do zawartości

ceze_torun

Nowy
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Toruń

Ostatnie wizyty

545 wyświetleń profilu

Osiągnięcia ceze_torun

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Cześć, auto u mechanika na przeglądzie hamulców (Forester 2006 XT). Wyczytałem gdzieś na forum, że klocki hamulcowe pomiędzy zaciskami 2 tłoczkowymi (które wymieniłem na 4 tłoczek) a 4 tłoczkowymi nie różnią się. Niestety różnią się, co widać na załączonych zdjęciach. Szukam dobrego, sprawdzonego klocka do przodu (nie rajdowy, i nie za kosmiczną kasę) do 4 tłoczka z mocowaniem jak na zdjęciu pt. '4tloczek' - zdjęcie z miarą. Ludzie polecają Ferodo DS2500, jednak jest ich milion. Znacie jakieś numery katalogowe z mocowaniem jak u mnie? Ewentualnie jakieś sugestie innych rozwiązań. Dzięki
  2. Wczoraj wypiąłem MAP sensor z przepustnicy. Wolne obroty trzymają fabrykę. Przepustnica też nie schodzi poniżej 3% czyli jest ok. Pytanie zatem czy po odpięciu z silnika któregokolwiek czujnika samochód korzysta z ustawień fabrycznych odłączając badanie sygnałów z wszystkich czujników czy tylko z tego z którego nie otrzymuje sygnałów>?
  3. Forester 2.5 XT SG Cześć, krótkie pytanie - jaki powinien być scenariusz zamknięcia przepustnicy po wciśnięciu sprzęgła np. przy dojeździe do czerwonego światła. U mnie po wciśnięciu momentalnie schodzi do 0% lub prawie 0% na ułamek sek. po czym wskakuje na prawidłowe 3.2% i na dłuższym postoju ewentualnie dostraja do 2.8%. Auto w związku z tym schodzi z obrotami na 400-500 na ten ułamek sek. Co ma wpływ na kąt otwarcia? Nikt nic w temacie?>
  4. nikt nic w temacie? czy piszę jakieś total głupoty?
  5. Wracając do tematu... Czy może ktoś mi wytłumaczyć dlaczego po odpięciu puszki filtra powietrza korekty o których pisałem wyżej wskakują mi na fabrykę tj. -1/-2. Filtra powietrza mam włożony nowy. Jednak patrząc w tym samym czasie na odczyty przepływki to widać że nie są stałe. Odczyty wahają się do 0.7 g/s tak jakby w dolocie tworzyły się jakieś zawirowania.
  6. Walki ciąg dalszy. Luzy zaworowe zrobione. Przepustnica wyczyszczona i zaadaptowana. Dolot do turbo wymieniony. Przepływomierz podmieniony dzięki uprzejmości Subarego i jego syna... 3.25 - 3.5 g/s na moim jak i na podmienionym na biegu jałowym... Efekt? Przed tym wszystkim co zrobiłem auto miało korekty długoterminowe na jałowym -10 do -14 oraz schodziło z obrotami za nisko po wciśnięciu sprzęgła. Jest to samo. Nic się nie zmieniło. Co tu jeszcze szukać? Jedna ciekawa rzecz. Na biegu jałowym kąt otwarcia przepustnicy jest w granicach 2 st. Po wciśnięciu lekko gazu przepustnica leci z kątem jeszcze niżej i dopiero się otwiera. Trwa to ułamek sekundy ale obd to łapie. Może to jakaś wskazówka. Dodatkowo wg mnie na jałowym lekko nierówno chodzi. Zbyt mocno przenosi drgania na budę. Cewki?
  7. W 2.5 XT nie ma czegoś takiego jak silnik krokowy.
  8. ceze_torun

    problem z obrotami

    Cześć, Forester 2.5 XT 2006, który powolutku zaczyna mnie irytować. Od marca 2017 od kiedy nim jeżdżę auto miało problem z idealną pracą na biegu jałowym. Np ciężko tym ruszyć na półsprzęgle. Na wolnych obrotach buda lekko drży. Przy cofaniu notorycznie mi gaśnie. Oddałem auto do przejrzenia do speców od Subaru do Bydgoszczy. Diagnoza - auto jest ok. Nie było ok, ale mówię sobie - czepiam się. Kolejnym krokiem było zagazowanie auta u znanego tu Piotra z Bytowa. Piotr zanim wstawił instalację stwierdził to samo co ja wyżej plus wypadanie zapłonu i szarpanie na zimnym (faktycznie czasem się zdarza). Od razu piszę, że auto ma gaz od kilku tygodni więc to nie "wina gazowników". Padła propozycja sprawdzenia luzów zaworowych. Oczywiście na wydechu brakowało. Zrobiłem luzy u speców od Subaru w Bydgoszczy. Oddali auto - diagnoza: wszytko ok. Nie jest ok. Auto zarówno na benzynie jak i na gazie po wciśnięciu sprzęgła na dojeździe np do świateł lub na postoju schodzi z obrotów za nisko, następnie koryguje do około 1000 obrotów po czym znowu schodzi poniżej 500 i tak kilka razy aż obrotu się ustabilizują. Na lpg oczywiście potrafi podczas tej kombinacji zgasnąć. Objawy te występują w zasadzie tylko na rozgrzanym silniku i nie zawsze. Są sytuacje, że zejdzie ładnie do prawidłowej wartości i nie niżej. Cewka? Jak sprawdzić? Przepływka? Teoretycznie wskazuje 3.25 g/s, więc chyba wartości realne. Inni faworyci?
  9. napisz później czy pasuje...
  10. Adam, a robisz coś z tym dalej?
  11. Obecnie auto stoi u pana Piotra w Bytowie. Ma zdjety kolektor do nawiercenia. Sparcialy byl dolot do turbiny. Ale nie wiem czy na tyle zeby ciagnal ppwietrze lewe. We wtorek bedzie czesc. Na co tam jeszcze ewentualnie zwrocic uwage? Jesli chodzi o AFR to z tlumika pokaze 'cos' czy faktycznie wskazania beda miarodajne? Narazie wychodzi faktycznie ze cos niezbyt z ta przeplywka. Ale niestety nie mam znajomych subarpwcow w okolicach bytowa zeby to sprawdzic na 100proc podmieniajac z inneo auta. Dzieki panowie.
  12. Czesc. Zdaje sie ze rozmawialismy dwa dni temu telefonicznie. Przebieg auta to 220k. Po sondzie widac jakos ze jest walnieta? Teoretycznie wskazania wydaja sie prawdopodobne... nie stoi. Da sie to jakos sprawdzic?
  13. Cześć. Jaka może być najbardziej prawdopodobna przyczyna ujemnych korekt na wolnych obrotach? Mam 2.5 XT SG i korekty na wolnych obrotach wylatują mi w granicach - 14. W aucie sprawdzana była kompresja w warunkach "domowych". Odczyty wyszły 8.2 - 8.9 na zimnym silniku, ale pomiar był robiony w sposób mający dać wynik "orientacyjny". Przepływomierz wskazuje wartości lekko powyżej 4g/sek na jałowym. Sonda zamyka pętle, reaguje na buta. Zawory sprawdzane 25000 temu. Auto jeździ tylko na PB. Obroty trzyma jak powinno. Ostatnio na zimnym lekko poszarpywać zaczęło, ale tylko do rozgrzania. Przyspiesza płynnie. Z uruchamianiem zero kłopotów.
  14. Wyczyscilem I pomalowalem interthane podklad plus polpolysk. Nie mam rdzy ale dalej wewnatrz uszczelki jest mokro co wczesniej czy pozniej doprowadzi do kolejnej reakcji. Teoretycznie uszczelka cala wiec nie wiem skad tam woda... szukam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...