Skocz do zawartości

Czy ma sens zatkać wlot powietrza na masce?


kricz

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się  czy ma sens zatkać wlot powietrza na masce Subaru Forestera 2008 D po zmianie silnika na benzynę bez turbo ? Jestem nowicjuszem w użytkowaniu tej marki więc proszę  wyrozumiałość dla laika :-) Po przeczesaniu forum nie znalazłem odpowiedzi. Pozdrawiam użytkowników Forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, kricz napisał:

Zastanawiam się  czy ma sens zatkać wlot powietrza na masce Subaru Forestera 2008 D po zmianie silnika na benzynę bez turbo ? Jestem nowicjuszem w użytkowaniu tej marki więc proszę  wyrozumiałość dla laika :-) Po przeczesaniu forum nie znalazłem odpowiedzi. Pozdrawiam użytkowników Forum

Jeśli zamiast silnika doładowanego masz silnik wolnossący, wlot powietrza na masce traci sens. Podawał on powietrze na chłodnicę powietrza, której już nie ma. W tej sytuacji bezsensownie wychładza jednostkę napędową, przyczyni się też do brudzenia się komory silnikowej i zalewania wodą w czasie deszczu. Najlepszym wyjściem byłaby wymiana maski na ekwiwalent z wersji wonossacej. Jeśli zależy Ci bardzo na wyglądzie to faktycznie zaślepienie może wchodzić w grę jednak solidne, nie byle jak, bo opór powietrza podczas szybkiej jazdy jest silny i może narobić duzego bałaganu jeżeli wypchnie jakiś element a ten dostanie się między ruchome elemnty.

W przypadku jaki opisałeś, wlot powietrza będzie stanowił też dodatkowy opór i żródło hałasu.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poza głównym tematem: swap silnika się udał? Auto pracuje jak należy? Skrzynię też trzeba było wymieniać? Jaki silnik? 2,0, czy 2,5 i ilu konny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rydzada napisał:

A poza głównym tematem: swap silnika się udał? Auto pracuje jak należy? Skrzynię też trzeba było wymieniać? Jaki silnik? 2,0, czy 2,5 i ilu konny?