Skocz do zawartości

Legacy IV a Legacy V


skoczybruzda

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.02.2018 o 21:33, szamot napisał:

Miałem okazję zrobić trochę km OBK V 2,5 cvt

Zawieszenie duże lepsze niż w IV

Skrzynia wyciska wszystko co się da z tego silnika - wg mnie dużo lepsza niż zwykła 5at (choć z jakiś powodów do legacy GT jej nie dali...)

 

Słyszałem nawet opinie, że legac V miał gorsze zawieszenie niż odpowiadający mu outback.

Co do porównania zawieszenia obu legacy to jedyną zaletą V było ’niemachanie’ zadkiem na nierównościach. Legac IV miał do tego skłonność. Ale wystarczyło założyć Bilsteiny B4 (niby wg specyfikacji OE ale jednak ciut twardsze) i już było OK.

Natomiast ogolnie prowadzenie IV jest dość gokartowe, jak na te wielkość samochodu rzecz jasna. Duża w tym zasługa bardzo bezpośredniego układu kierowniczego. I tego brak mi najbardziej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Tinuviel napisał:

 

Myślałem że to jedno i to samo V8 - dzięki za sprostowanie. 

może to bedzie trochę off-top, ale jak sądze cennej wiedzy nigdy za dużo:  V8 nie warte uwagi  (BBK) montowano w S4b6 i A6c6.

 

ostatni warty uwagi 4.2 na paskach montowano w A8d3 przed 2006 rokiem. Potem zastąpiono go innym silnikiem 4.2 tym razem z technologią FSI, która niesie ze sobą wszelkie bolączki FSI.

 

ogolnie ciężko o fajne auta 250 KM+ w normalnych pieniądzach.... ja kupiłem legacy IV GT właśnie zamiast S4b6 które wcześniej planowałem. Zawsze rozwiązaniem może być A4 quattro 1.8T plus mocny tuning lub BMW 330xi e46/e90.

Mi Legacy bardzo pasuje. Jak chodzi o trakcje cudowne auto. S4b6 ma wszystkie wady Audi (bardzo ciezki przod, pluzenie w zakrętach). To raczej szybka limuzyna niż auto do zabawy.

 

Szukalem 330xi kiedyś, jednak po obejzeniu 7-8 sztuk odpuściłem. Poza tym miałem e46 przez wiele lat i ogolnie Legacy uważam za lepsze/fajniejsze auto. 

 

Oczywiście jeśli ktoś jest bardziej bezkompromisowy, to można isc w WRX/STI.

 

13 godzin temu, Knurek1111 napisał:

 

Natomiast ogolnie prowadzenie IV jest dość gokartowe, jak na te wielkość samochodu rzecz jasna. Duża w tym zasługa bardzo bezpośredniego układu kierowniczego. I tego brak mi najbardziej...

Przerobiłem w zyciu z 10 aut klasy D i E i jak dla mnie Legacy IV  prowadzi się bardzo fajnie, bezpiecznie, przewidywalnie i daje dużo przyjemności z jazdy przy akceptowalnym zakresie komfortu tak w miescie jak i na dłuższej trasie. Bardzo dobry kompromis. 

Mam na myśli auta w podobnym wieku, troszkę starsze jak i młodsze, w podobnej cenie i trochę droższe. Niestety porównania do Legacy V nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

ja miałem IV 2.0 165KM manual, a teraz mam V 2.5i 167KM CVT. Obydwa sedany. Jeżeli chodzi o rodzinę to bez dwóch zdań większy komfort i więcej miejsca w V. W porównaniu z IV w środku jest po prostu ogromny. Muszę się wychylać z fotela kierowcy, żeby sięgnąć do klapki nawiewu od strony pasażera. Z tyłu mieszczą się dwa foteliki i po środku jeszcze dorosła osoba się wciśnie. To był jeden z warunków zakupu :) Nie mam zastrzeżeń co do wnętrza, jaka dla mnie wszystko ok. Moja żona zdecydowanie woli V niż IV. 

Z perspektywy kierowcy, V jest mniej zwinny, ale CVT mi się super jeździ. Można tą skrzynię tak wyczaić, że praktycznie pedałem gazu imituję "zmiany biegów" których nie ma :)  Jak chcę to mi trzyma wysokie obroty, jak nie chcę to odpuszcza. Sterowanie nogą prawie jak sprzęgło i wajcha w manualu. Ruszanie ze świateł też na plus, większość towarzystwa zostaje w tyle. Wiadomo 167KM bez wiatraka to nie rakieta, ale biorąc to pod uwagę jest naprawdę dobrze.

 

Myślę, że V jest bardziej do wożenia się, IV prowokuje do większej zabawy ze względu na zwinność. Są to po prostu dwa różne auta, tym bardziej, że jednego miałem w manualu a drugiego w automacie.

 

Co do wyglądu, to mi się trafił zestaw z body kitem (progi, owiewki, dokładka zderzaka z tyłu). Podmieniłem jeszcze grill na plaster miodu, lekki zjazd w dół na zawiasie + felga 18" i od Vectry C już troszkę bardziej się różni :)

 

 

IMG_20171016_110710.jpg

IMG_20171016_110722.jpg

Subaru_Legacy_V.jpg

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, morda4u napisał:

Myślę, że V jest bardziej do wożenia się, IV prowokuje do większej zabawy ze względu na zwinność.

 

Do mniej więcej takiej samej refleksji doszedłem po pół roku jazdy nie-subaru. Stwierdziłem, że obecne auto mnie wozi podczas gdy legac zapraszał mnie do jazdy ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia.....

przesiadając się po raz n-ty do kolejnej generacji modelu Legacy.....ma się poczucie, że skądś to "coś" i ten sposób prowadzenia się już zna ...i pomimo zmian, a czasem sporych różnic  między generacjami, nowa odsłona  zawsze otrzymuje w spadku najważniejsze geny. Z racji, że lubię jeździć subaru z perspektywy fotela kierowcy, kwestie urody opakowania są dla mnie drugorzędne...i uważam, że kolejne pokolenia Legacy / Outbacka są coraz to lepsze...i bez wahania wybrałbym nowszy model

 

p.s. Legacy jest dla mnie ekwiwalentem cruisera...uwielbiam nim godzinami jeździć.... gdzie oczy poniosą.... bez celu

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2018 o 11:03, skoczybruzda napisał:

A bywa Legacy V GT kombi?

Tak, w Polsce i w Europie było Legacy V GT kombi i sedan tylko ze skrzynią automatyczną. Z kolei w US Legacy V GT było tylko oferowane jako sedan ze skrzynią manualną. Było jeszcze Legacy 3.6R z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...