patrykbar Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Witam. Mam pytanie odnośnie podkładek pod amortyzatory do mojego forestera rocznik 2003 SG. Czy miałby ktoś rysunki zwymiarowane dystansów i mógłby mi podesłać ? Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 U Carfita masz gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykbar Opublikowano 7 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Widziałem tyle że, mam możliwość wykonania ich samodzielnie. Mogę dobrać materiał i zrobić od razu 3cm podkładki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prk Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 W dniu 7.01.2018 o 14:30, patrykbar napisał: Widziałem tyle że, mam możliwość wykonania ich samodzielnie. Mogę dobrać materiał i zrobić od razu 3cm podkładki podniosłeś? jak ma się to do jazdy? zmieniałeś śruby mocujące czy starczyło fabrycznych? zastanawiam się nad 4 - 5 cm z uwagi na ciężar przyczepy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cart Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Seryjnej śruby starczy Ci max na 1cm. Na 2-3cm musisz zmieniać. Natomiast 3cm to max. Jak bardzo potrzebujesz wzmocnić tył to wymień sprężyny na Lesjofors (wzmacniane) lub Ironmany (tu uzyskujesz twardszą sprężynę i lift 3cm ale zaleca się wymianę przód + tył). Nie wiem co Ty wozisz ale podkładka 2cm + Lesjofors to świat i ludzie. Pamiętaj że nie jeździsz z przyczepą cały czas! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prk Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 18 minut temu, cart napisał: Seryjnej śruby starczy Ci max na 1cm. Na 2-3cm musisz zmieniać. Natomiast 3cm to max. Jak bardzo potrzebujesz wzmocnić tył to wymień sprężyny na Lesjofors (wzmacniane) lub Ironmany (tu uzyskujesz twardszą sprężynę i lift 3cm ale zaleca się wymianę przód + tył). Nie wiem co Ty wozisz ale podkładka 2cm + Lesjofors to świat i ludzie. Pamiętaj że nie jeździsz z przyczepą cały czas! dzięki za odpowiedż, wzmocnić nie potrzebuję zbytnio byle by był trochę wyższy, fakt z przyczepą nie jeżdżę często ale sam wygląd tego zestawu mnie drażni. ps. jak rozumiec " świat i ludzie"? bo nie załapałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cart Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 " świat i ludzie " = wystarczające Sam często jeżdżę z przyczepami camping / laweta z rajdówką i po wymianie na Lesjofors i 2cm z tyłu jest super a przy tym nie było problemu żeby dobrze zrobić geometrię auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prk Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 26 minut temu, cart napisał: " świat i ludzie " = wystarczające Sam często jeżdżę z przyczepami camping / laweta z rajdówką i po wymianie na Lesjofors i 2cm z tyłu jest super a przy tym nie było problemu żeby dobrze zrobić geometrię auta. właśnie miałem spytać: czyli jeśli założę podkładki (dystanse) niezależnie od ich grubości trzeba będzie sprawdzić geometrię? Każdy diagnosta sobię z tym poradzi czy nie koniecznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wujekkoko Opublikowano 28 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Sam też się interesowałem tym tematem , tu podrzucam przydatny wątek na forum ; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 (edytowane) ja w s-turbo wstawiałem na tył 3cm dystanse bo miał "dupoprzysiad" i mechanik poradził (i zrobił) mi geometrie. Drugi problem to taki ze światła świecą po tym zabiegu w dół jak są na 0. Musze je jeszcze ogarnąć. Edytowane 1 Marca 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 1 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2018 Ja bym zmienił mechanika. Jak pada samopoziom to się zmienia amortyzatory, ew. komplet ze sprężynami, a nie podnosi tyłek na dystansach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cart Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 W dniu 28.02.2018 o 16:20, prk napisał: właśnie miałem spytać: czyli jeśli założę podkładki (dystanse) niezależnie od ich grubości trzeba będzie sprawdzić geometrię? Każdy diagnosta sobię z tym poradzi czy nie koniecznie? Zawsze jak grzebiesz przy zawieszeniu powinieneś robić geometrię. A tak na marginesie to biorąc pod uwagę stan polskich dróg, geometrię powinno się robić jak badanie okresowe raz w roku W dniu 28.02.2018 o 18:21, Wujekkoko napisał: Sam też się interesowałem tym tematem , tu podrzucam przydatny wątek na forum Fakt, sam wiedzę też czerpałem z tamtego tematu W dniu 1.03.2018 o 12:46, klev napisał: ja w s-turbo wstawiałem na tył 3cm dystanse bo miał "dupoprzysiad" i mechanik poradził (i zrobił) mi geometrie. W dniu 1.03.2018 o 20:33, TOMA52 napisał: Ja bym zmienił mechanika. Jak pada samopoziom to się zmienia amortyzatory, ew. komplet ze sprężynami, a nie podnosi tyłek na dystansach ... Dokładnie, jak tył siada to najpierw amory i sprężyny do wymiany. No chyba że klevowi chodziło o to że siadał pod obciążeniem, ale to wtedy same podkładki też nie są najlepszym rozwiązaniem (sam tak miałem). Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest wzmocniona sprężyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 ja miałem sprężyny wymieniane 10.000 km temu wiec prawie nowe.... żal wymieniać jeszcze raz (widać poprzedni właściciel wcelował w miększe albo jakieś krótsze bo tył siedział nadal) dlatego poszedłem w dystanse. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Pewnie ktoś zmienił sprężyny na takie do zawieszenia samopoziomującego (takie, jak były w oryginale), stąd efekt. Nadal masz więc zawieszenie o zwalonej charakterystyce, a jedynie wysokość jest wyrównana sztucznie dystansami. Ja bym uważał na zakrętach ... Tu widać typowe podejście mechanika, nie mającego pojęcia o specyfice tego zawieszenia, który podszedł jak do klasycznego auta: tyłek opadł, to wymieńmy sprężyny. Poprawna naprawa w tym przypadku to albo zmiana amortyzatorów na samopoziomujące (nowe lub regenerowane), ew. na zamienniki bez samopoziomowania, ale wetdy już komplet amortyzatory i sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 eee kolego ja mam S-turbo. nie ma u mnie SLS'ów. Ale faktycznie poprzedni typek wziął sprężyny z katalogu i nie wpadł na to by brać wzmocnione/takie żeby pomogły na duposiad.... a forka użytkuje raczej w terenie (do zabawy) i mieście (dojazdy 2km do pracy), żadnych tras czy szybkich odcinków, wiec "nie muszę uważać" na zakrętach. Poza tym prowadzi się pięknie nie buja i trzyma się jak czołg Napisze jeszcze raz, że po podniesieniu tyłu trzeba zrobić zbieżność (koniecznie) i przestawić na stacji światła bo świecą za nisko na maksymalnym uniesieniu i źle się jeździ w nocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 2 minuty temu, klev napisał: eee kolego ja mam S-turbo. nie ma u mnie SLS'ów. Ale faktycznie poprzedni typek wziął sprężyny z katalogu i nie wpadł na to by brać wzmocnione/takie żeby pomogły na duposiad.... a forka użytkuje raczej w terenie (do zabawy) i mieście (dojazdy 2km do pracy), żadnych tras czy szybkich odcinków, wiec "nie muszę uważać" na zakrętach. Poza tym prowadzi się pięknie nie buja i trzyma się jak czołg Napisze jeszcze raz, że po podniesieniu tyłu trzeba zrobić zbieżność (koniecznie) i przestawić na stacji światła bo świecą za nisko na maksymalnym uniesieniu i źle się jeździ w nocy. W S-Turbo były SLSy fabrycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 (edytowane) a to by wiele wyjaśniało......... ale byłem przekonany ze dopiero od 2gena montowali SLS...... to faktycznie mam u siebie "druciarstwo" ale jak to mówią: jak coś jest głupie i działa, to nie jest głupie. Edytowane 13 Marca 2018 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachar Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 Kurde.... czytając tego typu tematy kusi mnie podwyższyć forka o 2-3cm z przodu i z tyłu. Mam jeszcze sprawne slsy i nie wiem czy to ruszać czy nie bo rozumiem, że pod sls też można zastosować podkładki ? Coś takiego mi się marzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 13 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2018 1 godzinę temu, klev napisał: a to by wiele wyjaśniało......... ale byłem przekonany ze dopiero od 2gena montowali SLS...... to faktycznie ma u siebie "druciarstwo" ale jak to mówią: SLS'y były od samego początku tylko w Igen nie były montowane we wszystkich modelach N/A, ale wszystkie suszarki miały SLS. Najpierw były wersje z zew. zbiorniczkiem (i te było łatwo zidentyfikować) potem już jednorurowe, które się identyfikowało po sprężynie (inna grubość i il. zwojów) albo po numerze amora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buddajakub Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Też zastanawiam się nad podwyższeniem forka przód i tył. będę sam robił dystanse więc mogę zrobić dowolną grubość, i tutaj pojawiają się wątpliwości. Na początku myślałem o 4 cm ale trochę się boje że przy takiej ingerencji może się coś uszkodzić. Nie wiem czy zrobić 3 cm a może najpierw 2,5 i zobaczyć jakie będą efekty, Czy ktoś wie jaki będzie optymalny poziom żeby nie narażać się na uszkodzenia np półosi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Jeździ trochę Forków na sprężynach Ironman a one dają +3,5 cm. Natomiast lepsze zestawy liftowe z USA zawierają też dystanse pod mocowania wahaczy, ew. tylne tuleje przednich wahaczy zmodyfikowane. Bez tego przy dużych liftach koła przednie idą w tył, a tylne do przodu .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panther Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 14 godzin temu, buddajakub napisał: Też zastanawiam się nad podwyższeniem forka przód i tył. będę sam robił dystanse więc mogę zrobić dowolną grubość, i tutaj pojawiają się wątpliwości. Na początku myślałem o 4 cm ale trochę się boje że przy takiej ingerencji może się coś uszkodzić. Nie wiem czy zrobić 3 cm a może najpierw 2,5 i zobaczyć jakie będą efekty, Czy ktoś wie jaki będzie optymalny poziom żeby nie narażać się na uszkodzenia np półosi? W sf i sg przy podkładkach 3 cm kąt pochylenia kół tylnych jeszcze da się ustawić. Przy grubszych jest już rzeźba ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Tu jest film, gdzie facet instaluje dystanse pod mocowania wahacza - przed tym zabiegiem widać jak skopana jest geometria: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pavca Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Widzę że walka o centymetry trwa Sam niedługo przy okazji wymiany SLS-ów i opon dodam moim zdaniem rozsądne 2 cm. Zamiast opon o profilu 60 dam 65 co da mi dodatkowe 11 mm, do tego dołożę 10-cio milimetrowe podkładki co nie powoduje potrzeby wymiany śrub. W sumie da mi 21 mm do góry Rozwiązanie ekonomiczne i bezpieczne, nie obciążające dodatkowo przegubów, nie powodujące problemów z ustawieniem geometrii i nie pogarszające znacząco zachowania na czarnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_ONE_ Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 To już jest choroba, do ironamnów ostatnio dołożyłem dodatkowe ~1cm, ale tylko na oponach 215/65r16 No i to już jest kres, bez dodatkowych modyfikacji zawieszenia. Na podkładkach autem bujało na zakrętach prawie jak w serii. Na ironmanach nie ma bata, nie buja, bo sprężyny są sztywniejsze, za to komfortu zauważalnie mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się