Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

czytałem sporo dobrego o tej oponie,w 2011 wygrała test ADAC w rozm.195/65 R 15 V

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... 65-R15.htm

 

Tak, znam tę stronę na pamięć.

Czytam zarówno polskie jak i zagraniczne opinie.

Rzeczywiście bardzo wiele osób chwali tą oponę..

Zastanawiam się jeszcze nad Dunlop'em FastResponse?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem z testów nowości Bridgestona to skrobnę parę słów co i jak. Testowane oponki to Turanza T001, Potenza S001 i Adrenalin RE002.

Turanza była testowana na 4 identycznych Renault Megane (rozmiar 205/55R16) i auta były obute następująco:

1.) przód zuzyty Michelin, tył nowa T01

2.)przód nowa T01, zuzyty Conti Premium Contact

3.)4 szt zużytych do połowy Fuld Carat Progresso

4.)4 szt nowych T01

Do tego były ustawione 2 próby - jazda po mokrym okręgu poślizgowym oraz trasa z kilkoma zakrętami suche+mata i slalomem na macie poślizgowej.

Na okręgu wyszło to tak najwolniej na opcji nr 1 - totalna podsterowność. Potem porównywalnie opcja 2 i 4 (instruktorzy z Renówki po cichu przyznali że test opcji nr 2 miał pokazać nadsterowność, ale zużyta Conti trzymała lepiej od T01 i pomogło dopiero przepompowanie tylnej osi na za duże ciśnienie :twisted: ) . Najszybsza okazała się Fulda :lol: - predkość udawło się utrzymać się w granicach 37km/h vs 35 przy 2+4 i 32 przy 1.

W drugim teście zdecydowanie najsłabsze okazały się opcje 3 i 1 - totalna podsterowność w obu przypadkach. W tym teście Turanza okazał się naprawdę precyzyjna i szybka, ale na macie poślizgowej ciężko było na niej przyśpieszyć (Michelin i Fulda były lepsze). Natomiast nawet na macie dobrze hamowała i reagowała na zmianę kierunku. Porównując opcje 2 i 4 to osobiście szczególnie w slalomie jechało mi się lepiej na zestawie nr.2 bo był delikatnie nadsterowny (ale ja lubię taką charakterystykę), a zestaw 4 dosyć neutralny z minimalną podsterownością.

Dla porównania na sam koniec imprezy przejechałem się moim FWD z oponką Semperita 205/50R17 po okregu poslizgowym i szczerze było najszybciej (około 40)

Podsumowując Turanzę T01: Na suchym jest bdb - precyzyjnie i szybko + dobra reakcja na zmiany kierunku. Na mokrym niestety ciut słabiej, ale lepiej niż było w ER300 (poprzednio miałem ją w moim FWD jako OE) - hamowanie i prowadzenie na śliskim sa ok, problemem/słabością będzie na pewno aquaplaning poprzeczny. Ogólnie rzecz ujmując z bardzo neutralnej opony na suchym, na mokrym robi się podsterowna.

Test RE002 odbywał się na trasie zblizonej do Rozety na dwóch Punto Abarth z pakietem esseesse. Jeden był wyposazony w RE002, a drugi w Goodyear F1 Assimetric 2 (niestety tu też organizatorzy chcieli trochę "pomóc" i wg mnie GY miały ciut zaniżone ciśnienie). Jeżeli chodzi o prowadzenie i trzymanie to RE002 jest naprawdę niezła, bardzo precyzyjna, neutralna i długo trzyma. Wg mnie trzyma na suchym bliźniaczo do RE070. Niestety nie wiem jak jest na zimno, bo auta i opony raczej nie stygły :wink: Po mokrym tym zestawem nie jeździliśmy, jedynie udało mi się przelecieć ciut szybciej przez jedną z kałuż obok mat poślizgowych i choć odporność na wodę oceniam na plus w stosunku do RE070 to uczciwie trzeba przyznać że w deszczu noge z gazu trzeba zdjąć zdecydowanie. Jak do tego miała się F1 - czuć było że to bdb opona ale cywilna. Stabilność na zmiany kierunku i hamowanie w mojej ocenie bdb i niewliele ustepująca RE002. Najwięcej GY tracił na baaardzo długim łuku/nawrocie przejżdzanym około 80km/h. Na końcu łuk sie lekko zacieśniał i po zdjęciu nogi z gazu RE002 skręcała neutralnie, a w GY trzeba było powalczyć z podsterownością, ale uczciwie trzeba przyznać że dawało to się opanować. Podsumowując - RE002 to dobry wybór do upalania i bardzo dynamicznej jazdy po suchym, ale jakbym miał jeździć na tym dużo i w różnych warunkach to bym się męczył z tą oponą.

Testy S001 był na tej samej trasie co powyżej, a auta to BMW M6 i Audi R8 - obydwa na Potenzie S001. Opona na pewno trzyma, ale ciężko o miarodajną opinię, bo w obydwu przypadkach rozmiar to "walce drogowe" , a w dodatku z homologacjami pod producenta, więc taka opona może się ciut różnić od standardowej. Więcej można napisac o autach :wink: BMW to ciężka krowa, a skrzynia w trybie Auto to pomyłka. Na łopatkach ok, ale to auto mnie rozczarowało - spodziewałem się więcej. R8 zdecydowanie fajniejsze i nawe tryb Auto skrzyni tak nie drażnił (oczywiście na łopatkach zdecydowanie fajniej).

Lucass fajnie sie to czyta i szczerze z zaciekawieniem, bo kiedyś jak sprzedawalem mnóstwo opon to tez byłem zapraszany na rożne szkolenia/testy i szczerze to mie tez tego brakuje i niestety nie jestem już w takim temacie ja TY :D , jak masz nowinki to pisz ! Mi tez sie to przyda z pewnego źródła :D

 

własnie i dlatego lukass ma pomuka, bo to mój watek :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ,pytanie głównie do (lukass)expert :) ale i innych ,miał ktos z was do czynienie z oponami general grabber uhp

przemierzam sie do nich ale w Polsce bardzo mało osób ma cos o nich do powiedzenia taki model

http://www.opony.com/opona/general-grabber-uhp

 

-- N kwi 01, 2012 9:28 pm --

 

kubeusz1,

mam do ciebie pytanie ,jak Ci sie sprawują te Hankook Optimo ?? ,

san sie chyba na nie zdecyduje (teren jako taki nie interesuje mnie)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie RE050- mianowicie na oponeo są one w dość atrakcyjnej chyba cenie 512 zł / szt., jednakże mają one homologację Mercedesa - i tutaj pojawia się moje pytanie, czy te z homologacją różnią się od normalnych i czy można je z powodzeniem założyć do WRX'a? Chodzi konkretnie o te:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-re050-215-45-r17-87-v-mo-fr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyszła nowa opona która ja zastępuje RE01R ponoć znacznie lepsza. U nas 050 mozna juz tylko przez internet kupic. Chwala sie ze 01R lepiej znosi wysoka temperaturę. Koledzy będą je próbować w piątek na torze na cateramie, hondzie i misiu. zobaczymy czy naprawdę nadaje się na pojezdzafffki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie RE050- mianowicie na oponeo są one w dość atrakcyjnej chyba cenie 512 zł / szt., jednakże mają one homologację Mercedesa - i tutaj pojawia się moje pytanie, czy te z homologacją różnią się od normalnych i czy można je z powodzeniem założyć do WRX'a? Chodzi konkretnie o te:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-re050-215-45-r17-87-v-mo-fr

 

 

 

Opony na pierwsze wyposażenie i tak różnią się od tych z oponeo czy innych sieci sprzedaży Mimo że są produkowane ma tych samych maszynach i w tej samej fabryce mają wyższe limity przy badaniach niejednoroności opon.

Hasło homologacja dla Mercedesa to raczej reklama, bo i tak na OE do Stutgartu idą wyselekcjonowane sztuki.

Można je założyć do każdeo auta o ile rozmiar pasuje. Mają znaki CE i są dopuszczone do sprzedaży, więc nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie RE050- mianowicie na oponeo są one w dość atrakcyjnej chyba cenie 512 zł / szt., jednakże mają one homologację Mercedesa - i tutaj pojawia się moje pytanie, czy te z homologacją różnią się od normalnych i czy można je z powodzeniem założyć do WRX'a? Chodzi konkretnie o te:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-re050-215-45-r17-87-v-mo-fr

Co do homologacji:

Tak naprawdę nikt nie ujawnia, a i wkoncernach wie to garstka osób, czy w ogóle i czym różnią się takie same opony z i bez homologacji pod konkretną markę - te 2 opony pod względem parametrów mogą być identyczne lub trochę lub totalnie inne. Ogólnie przyjmuje się że opony z homologacjami pod Mercedesa sa robione aby były bardziej komfortowe - ile w tym prawdy, a ile urban legend to ciężko powiedzieć. Z punktu widzenia zakupu opon jeżeli kupujesz nowe opony to nie ma znaczenia czy są i z jaką homologacją, ważne żeby wszystkie lub minimum parami były takie same.

Natomiast jezeli chodzi o te z Twojego linku to mają za niski indeks prędkości jak na WRX i opony letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie można te RE01R kupić i w jakiej one są mniej więcej cenie?

Co do Vmax to nie zdarza mi się przekraczać 200 km/h, ale może lepiej kupić te z wyższym indeksem?

Jeszcze jedno pytanie - bo mam felgi 7,5 cala i zauważyłem że zalecane są 225 do tego rozmiaru, dodatkowo opon 225 jest więcej do wyboru i do tego są tańsze. Lepiej 215, czy 225?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie RE050- mianowicie na oponeo są one w dość atrakcyjnej chyba cenie 512 zł / szt., jednakże mają one homologację Mercedesa - i tutaj pojawia się moje pytanie, czy te z homologacją różnią się od normalnych i czy można je z powodzeniem założyć do WRX'a? Chodzi konkretnie o te:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-re050-215-45-r17-87-v-mo-fr

Co do homologacji:

Tak naprawdę nikt nie ujawnia, a i wkoncernach wie to garstka osób, czy w ogóle i czym różnią się takie same opony z i bez homologacji pod konkretną markę - te 2 opony pod względem parametrów mogą być identyczne lub trochę lub totalnie inne.

 

Przy doborze opon producent przekazuje dla koncernów motoryzacyjnych po kilka tych samych opon (model, rozmiar jest ten sam ale różnią się np. kątem opasania, delikatnie grubościami materiałów, masą itd......)

Producent pojazdów wybiera jedną najbardziej mu odpowiednią na podstawie testów i nadaje swoją homologację i określa limity. Drugi i trzeci producent robią to samo.

Często dostają opony z kilku koncernów i wybiera niejednokrotnie najkorzystniejszą cenowo.

 

Unika się produkowania tych samych opon dla różnych odbiorców z niewielkimi zmianami bo ten sam model i rozmiar bardzo łatwo pomieszać i nie jest łatwo zagwarantować to odbiorcy że Mercedes dostał dla Subaru i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jezeli chodzi o te z Twojego linku to mają za niski indeks prędkości jak na WRX i opony letnie.

czemu tak twierdzisz? fabryczne Vmax WRX'a to cos ok. 230 km/h :roll:

Homologacja WRXa wymaga opon z indeksem "W". Przepisy prawne nakazują stosować opony o indeksie nie mniejszym niż z homologacji i tylko w przypadku opon zimowych mozna stosować indeks niższy, ale powinna być na desce naklejka ostrzegająca (swoją drogą w PL nikt ich nie nalepia :twisted: )

Druga sprawa to taka że opony o indeksach powyżej H nie posiadają w pełnym zakresie prędkości pełnej nośności tzn. - opona z indeksem V ma przy prędkości 210km/h (czyli indeks H) pełną nośność, a przy prędkości indeksowej V czyli 240km/h tylko 90% nośności :idea: Dalej spadek jest jeszcze wiekszy i indeks W ma pełną nośność do 240km/h i 85% przy 270km/h wg poniższego wzoru:

- Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.

- Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.

- Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.

- Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.

- Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.

Dlatego homologowane do auta opony mają często indeks wyższy o 30-40km/h niz faktyczna prędkośc maksymalna i jest to jak najbardziej zasadne.

 

-- 4 kwi 2012, o 21:56 --

 

Przy doborze opon producent przekazuje dla koncernów motoryzacyjnych po kilka tych samych opon (model, rozmiar jest ten sam ale różnią się np. kątem opasania, delikatnie grubościami materiałów, masą itd......)

Producent pojazdów wybiera jedną najbardziej mu odpowiednią na podstawie testów i nadaje swoją homologację i określa limity. Drugi i trzeci producent robią to samo.

Jak to się odbywa i naczym polega to wiem, ale faktem jest że jakie i jak głebokie zmiany sa w tych oponach oraz na co wpływaja w parametrach względem opon bez homologacji to wie kilka/kilkanaście osób zajmujacych się badaniem i projektowaniem opon i może zarząd/kierownictwo produkcji jak go to interesuje.

Unika się produkowania tych samych opon dla różnych odbiorców z niewielkimi zmianami bo ten sam model i rozmiar bardzo łatwo pomieszać i nie jest łatwo zagwarantować to odbiorcy że Mercedes dostał dla Subaru i odwrotnie.

A z tym się totalnie nie zgodzę - jaki to problem skoro opony homologowane pod konkretnego producenta mają naniesione odpowiednie oznaczenie ( MO- Mercedes, A0-Audi, N0-Porsche itd)

 

-- 4 kwi 2012, o 22:23 --

 

wyszła nowa opona która ja zastępuje RE01R ponoć znacznie lepsza. U nas 050 mozna juz tylko przez internet kupic. Chwala sie ze 01R lepiej znosi wysoka temperaturę. Koledzy będą je próbować w piątek na torze na cateramie, hondzie i misiu. zobaczymy czy naprawdę nadaje się na pojezdzafffki

RE01R jest chyba oficjalnie niedostępna w EU i nie ma homologacji :roll: - poza tym to semislik mało przydatny na co dzień.

Natomiast jest dostępna RE002 Adrenalin - nowszy odpowiednik RE070 w szerszej rozmiarówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Przepisy prawne nakazują stosować opony o indeksie nie mniejszym niż z homologacji i tylko w przypadku opon zimowych mozna stosować indeks niższy (...)

troche to sie mija ze zdrowym rozsadkiem (ze niby zima nie moge jechac z Vmax? tylko latem mi mozna? :roll: :mrgreen: )

 

Druga sprawa to taka że opony o indeksach powyżej H nie posiadają w pełnym zakresie prędkości pełnej nośności tzn. - opona z indeksem V ma przy prędkości 210km/h (czyli indeks H) pełną nośność, a przy prędkości indeksowej V czyli 240km/h tylko 90% nośności :idea: Dalej spadek jest jeszcze wiekszy (...)

ciekawa i cenna informacja :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jest dostępna RE002 Adrenalin - nowszy odpowiednik RE070 w szerszej rozmiarówce

:oops: o ta chodzilo, cos mi sie pokrecilo bo za dużo o drifcie czytałem ostatnio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się odbywa i naczym polega to wiem, ale faktem jest że jakie i jak głebokie zmiany sa w tych oponach oraz na co wpływaja w parametrach względem opon bez homologacji to wie kilka/kilkanaście osób zajmujacych się badaniem i projektowaniem opon i może zarząd/kierownictwo produkcji jak go to interesuje.

 

LUKASS: Jak się wybierzesz sie na warmię to zobaczysz prawdziwy świat opon. .Pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, byłem dzisiaj u znajomego oponiarza (jeden z największych w branży w Kaliszu) zapytać o RE 002 Adrenalin-chciałem testowo zakupić do żonowozu - oponiarz dystyrybutor m.in. Bridgestona na pytanie czy montowali komuś już ten modelm opon zrobił tak :shock: - przeszukali katalog, stronę swojego dostawcy - ni ma :shock: - co to jest? - tłumaczę - nowy model. Zadzwonili do swojego "doradcy" po pomoc -tu się dowiedziałem, że to opona ponoć ino do ostrego sportu 8),bardzo głośna , nie na asfalt - kurna to gdzie? na szutry? - i wogóle że to trza być zawodowcem, aby samochód na tych gumach opanować, a zakręty to już pewna śmierć - k....wa poczułem się jak idiota, co to chce latem na kolcowanych oponkach latać - chyba zmienię wulkanizatora :evil: .

Chyba ten ichniejszy doradca się napalił dzisiaj czegoś, albo jeszcze po swiętach nie doszedł do siebie- a może to faktycznie ja lajkonik w temacie jestem 8) .?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...