Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zuzytych opon, ze dwa lata temu na jesieni okazyjenie kupilem komplet alufelg do dupowozu. Opony na aucie byly juz mocno zjechane, ale ze mialem wkrotce kupowac zimowki... Jednak zeby sprawdzic czy nowe felgi pasuja, przelozylem na nie te sciuchrane letnie. Oj jakie bylo zaskoczenie gdy auto samo skrecalo w lewa strone :shock:

 

Zaraz przesiadlem sie na zimowe, a wiosna na nowych letnich problem ustapil :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jakie oponki letnie doradzicie do wolnossaka legacy kombi - felga ori 16'' 205/215 55

 

Oczekiwania:

1. Cena max 300pln

2. cicha i w miare niskie opory toczenia

3. jazda rodzinna bez szalenstw (zreszta nie ma czym:))

4. bezpieczna (na mokrym)

5. opona z zabezpieczeniem przed uszkodzeniem krawędzi felgi (chyba to sie oznacza FR)

 

wiem ze cudow nie ma ale moze jakis kompromis:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

w tym tygodniu planuję zakup do forka turbo RE050A 225/50r17. Czy ciśnienie ma być taki same jak dla 215/55r17? Czytałem gdześ, że jak się pomylę to w chwię moment rozwalę oponki.

 

Przewaliłem cały net aby znaleźć wzór na ciśnienie ale nic z tego. Przecież musi być jakiś związek pomiędzy szerokościa, profilem promieniem, wagą auta, nosniością opony itp tak aby po podstawieniu wyszło jakie ma być ciśnienie, przecież producent jakoś też to oblicza.

 

Przez to cały czas się wacham czy er300 czy re050a. dodatkowo widziałem, że er050a ma niewiele beżnika pomiędzy niektórymi klockami a dnem opony. Na zdjęciach er300 wygląda na bardziej żywotną pod tym względem. Wgłębienia pomiędzy klockami są wszędze podobne, ale zdjęcia mogą kłamać. Opony musze kupić w tym tygodniu.

 

duże zdjecie RE050A

RE050A

 

Widać na nówce, że bieżnik ma tylko kilka mm i potem zostają tylko główne kanały

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche poszukalem/przeszperalem i do 300PLN wynalazlem Pirelli P7 [rant ochronny felgi na plus] nie wiem wiem czy jest w tych pozostalych ktore pisaliscie, dodatkowo obecnie jest taki gift od Pirelli - TyreLife [ pomoc/wymiana w czasie kapcia itp]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym tygodniu planuję zakup do forka turbo RE050A 225/50r17. Czy ciśnienie ma być taki same jak dla 215/55r17? Czytałem gdześ, że jak się pomylę to w chwię moment rozwalę oponki.

 

Też się zabieram za kupno oponek do XT, tylko 215/55/17 nie ma RE050A. Czy na seryjnej feldze będzie 225 chodzić bez problemu?

A co w rozmiarze referencyjnym 215/55/R17 do XT warto brać pod uwagę, żeby dawało radę w deszczu i na zakrętach (ale nie wyczynowo). Nie musi być strasznie ciche. ER300, P7, jakieś nokiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym tygodniu planuję zakup do forka turbo RE050A 225/50r17. Czy ciśnienie ma być taki same jak dla 215/55r17? Czytałem gdześ, że jak się pomylę to w chwię moment rozwalę oponki.

 

Też się zabieram za kupno oponek do XT, tylko 215/55/17 nie ma RE050A. Czy na seryjnej feldze będzie 225 chodzić bez problemu?

A co w rozmiarze referencyjnym 215/55/R17 do XT warto brać pod uwagę, żeby dawało radę w deszczu i na zakrętach (ale nie wyczynowo). Nie musi być strasznie ciche. ER300, P7, jakieś nokiany?

 

wg bridgestone RE050A 225/50r17 jest wręcz stworzona do 7"

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg bridgestone RE050A 225/50r17 jest wręcz stworzona do 7"

Dzięki,

A nie będzie problemów z prowadzeniem, zużyciem na krawędziach czy przeciążeniem zawieszenia na wrocławskich dziurach? Niby to tylko 1 cm różnicy w szerokości, no ale jednak to już dość szeroko i trochę jakby rozdęta opona na 7''...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie te SZ90 jakoś cholernie twarde są :shock:

przód 2,3 tył 1,9 i jazda jak wozem drabiniastym :mrgreen:

no chyba że to sprawa zbyt niskiej temp. za oknem :roll:

 

Ja swoje będę montował w sobotę.

 

I jakie powinno być ciśnienie w 225/45 na WRXie?

Książka podaje (co prawda do STI): 2,5 bara na przód i 2,1 na tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie te SZ90 jakoś cholernie twarde są :shock:

przód 2,3 tył 1,9 i jazda jak wozem drabiniastym :mrgreen:

no chyba że to sprawa zbyt niskiej temp. za oknem :roll:

 

Ja swoje będę montował w sobotę.

 

I jakie powinno być ciśnienie w 225/45 na WRXie?

Książka podaje (co prawda do STI): 2,5 bara na przód i 2,1 na tył?

 

U mnie w WRX-e pisze 2,3 przód i 2,1 tył

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio_d, to na deklu będziesz mieć wartość tylko dla swojego auta, czyli wrxa gdzie nie ma dla opon 225/45/17 pokazanych danych, no chyba że się myle, ale u mnie nie ma..

 

No widzisz! Qrka tak to jest jak się czyta co innego niż jest napisane :mrgreen: Ja podawałem żeczywiście wartości dla 215/45/17. Masz rację. To z kolei oznacza, że sam chętnie się dowiem jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla 225, bo zakupiłem w tym rozmiarze RE 050. Sądzę jednak, że tak niewielka różnica nie powinna mieć istotnego wpływu na ciśnienie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio_d, jest wpływ i to istotny :wink:

przeleć cały ten wątek a sie przekonasz..

 

Przeczytałem już ten wątek zanim kupiłem opony na lato. Może żeczywiście zwracałem uwagę na co innego, że o ciśnieniu nie wiele zakumałem. Jednak skoro temat jest już wałkowany dłuższy czas to chyba pora na wnioski?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...