chojny Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 wzmocniak, nowy jesteś więc obedzie sie bez tego co przewiduje regulamin ale prosze o zapoznanie się z zasadami panujacymi na forum. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=115766 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Co do zuzytych opon, ze dwa lata temu na jesieni okazyjenie kupilem komplet alufelg do dupowozu. Opony na aucie byly juz mocno zjechane, ale ze mialem wkrotce kupowac zimowki... Jednak zeby sprawdzic czy nowe felgi pasuja, przelozylem na nie te sciuchrane letnie. Oj jakie bylo zaskoczenie gdy auto samo skrecalo w lewa strone :shock: Zaraz przesiadlem sie na zimowe, a wiosna na nowych letnich problem ustapil :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Panowie a jakie oponki letnie doradzicie do wolnossaka legacy kombi - felga ori 16'' 205/215 55 Oczekiwania: 1. Cena max 300pln 2. cicha i w miare niskie opory toczenia 3. jazda rodzinna bez szalenstw (zreszta nie ma czym:)) 4. bezpieczna (na mokrym) 5. opona z zabezpieczeniem przed uszkodzeniem krawędzi felgi (chyba to sie oznacza FR) wiem ze cudow nie ma ale moze jakis kompromis:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bouler Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 luksp, jeżeli masz się zmieścić w cenie do 300zł to polecałbym Uniroyala RainExperta. Może nie jest najcichszy, ale na mokrym będzie spełniał swoją rolę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 A może FIRESTONE SZ90 205/55R16 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 A może FIRESTONE SZ90 205/55R16 ? Kupiłem takie do Tourana. Płaciłem 260zł brutto. Niestety na razie nie mogę o nich nic powiedzieć bo leżą jeszcze w piwnicy i czekają na wiosne Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Koledzy, w tym tygodniu planuję zakup do forka turbo RE050A 225/50r17. Czy ciśnienie ma być taki same jak dla 215/55r17? Czytałem gdześ, że jak się pomylę to w chwię moment rozwalę oponki. Przewaliłem cały net aby znaleźć wzór na ciśnienie ale nic z tego. Przecież musi być jakiś związek pomiędzy szerokościa, profilem promieniem, wagą auta, nosniością opony itp tak aby po podstawieniu wyszło jakie ma być ciśnienie, przecież producent jakoś też to oblicza. Przez to cały czas się wacham czy er300 czy re050a. dodatkowo widziałem, że er050a ma niewiele beżnika pomiędzy niektórymi klockami a dnem opony. Na zdjęciach er300 wygląda na bardziej żywotną pod tym względem. Wgłębienia pomiędzy klockami są wszędze podobne, ale zdjęcia mogą kłamać. Opony musze kupić w tym tygodniu. duże zdjecie RE050A RE050A Widać na nówce, że bieżnik ma tylko kilka mm i potem zostają tylko główne kanały pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 troche poszukalem/przeszperalem i do 300PLN wynalazlem Pirelli P7 [rant ochronny felgi na plus] nie wiem wiem czy jest w tych pozostalych ktore pisaliscie, dodatkowo obecnie jest taki gift od Pirelli - TyreLife [ pomoc/wymiana w czasie kapcia itp] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hannibal Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 potrzebuję zakupić optymalną i wszechstronną letnią oponę do WRX-a 215/45/17 Macie jakieś ulubione.....również na jazdę po mokrym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzech Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 w tym tygodniu planuję zakup do forka turbo RE050A 225/50r17. Czy ciśnienie ma być taki same jak dla 215/55r17? Czytałem gdześ, że jak się pomylę to w chwię moment rozwalę oponki. Też się zabieram za kupno oponek do XT, tylko 215/55/17 nie ma RE050A. Czy na seryjnej feldze będzie 225 chodzić bez problemu? A co w rozmiarze referencyjnym 215/55/R17 do XT warto brać pod uwagę, żeby dawało radę w deszczu i na zakrętach (ale nie wyczynowo). Nie musi być strasznie ciche. ER300, P7, jakieś nokiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 w tym tygodniu planuję zakup do forka turbo RE050A 225/50r17. Czy ciśnienie ma być taki same jak dla 215/55r17? Czytałem gdześ, że jak się pomylę to w chwię moment rozwalę oponki. Też się zabieram za kupno oponek do XT, tylko 215/55/17 nie ma RE050A. Czy na seryjnej feldze będzie 225 chodzić bez problemu? A co w rozmiarze referencyjnym 215/55/R17 do XT warto brać pod uwagę, żeby dawało radę w deszczu i na zakrętach (ale nie wyczynowo). Nie musi być strasznie ciche. ER300, P7, jakieś nokiany? wg bridgestone RE050A 225/50r17 jest wręcz stworzona do 7" pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzech Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 wg bridgestone RE050A 225/50r17 jest wręcz stworzona do 7" Dzięki, A nie będzie problemów z prowadzeniem, zużyciem na krawędziach czy przeciążeniem zawieszenia na wrocławskich dziurach? Niby to tylko 1 cm różnicy w szerokości, no ale jednak to już dość szeroko i trochę jakby rozdęta opona na 7''...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 u mnie te SZ90 jakoś cholernie twarde są :shock: przód 2,3 tył 1,9 i jazda jak wozem drabiniastym no chyba że to sprawa zbyt niskiej temp. za oknem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 u mnie te SZ90 jakoś cholernie twarde są :shock: przód 2,3 tył 1,9 i jazda jak wozem drabiniastym no chyba że to sprawa zbyt niskiej temp. za oknem :roll: Ja swoje będę montował w sobotę. I jakie powinno być ciśnienie w 225/45 na WRXie? Książka podaje (co prawda do STI): 2,5 bara na przód i 2,1 na tył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 u mnie te SZ90 jakoś cholernie twarde są :shock: przód 2,3 tył 1,9 i jazda jak wozem drabiniastym no chyba że to sprawa zbyt niskiej temp. za oknem :roll: Ja swoje będę montował w sobotę. I jakie powinno być ciśnienie w 225/45 na WRXie? Książka podaje (co prawda do STI): 2,5 bara na przód i 2,1 na tył? U mnie w WRX-e pisze 2,3 przód i 2,1 tył Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 też zwlekałem do soboty, ale już nie mogłem wytrzymać :roll: M@rcin, tak podaje książka?? ja dałem 2,3 przód i 1,9 tył bo gdzieś na forum tak czytałem, że dupa będzie podskakiwać przy wyższym z tyłu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@rcin Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dyzio_d, gpruszko - książka podaje: 215/45 (czyli nomiał dla WRX): 2.3 (przód), 2.2 (tył) 225/45 (czyli nominał dla STI): 2.5 (przód), 2.1 (tył) A co na to praktyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 no to prosimy o zdanie znawców a nie trampkarzy.. :cool: chopaki, chopaki mam! :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#613922 :razz: na SZ90 podjarałem się po tych słowach carfita: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#614330 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Ja mam tak napisane na deklu od wlewu paliwa. M@rcin Całkiem możliwe, że tył 2,2. Ale jutro spawdzę. Jednak co do przodu się zgadzamy i na sete jest 2,3. Pozdrawam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
the.wolf Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 a w GTuniu na 215/45/17 ile ma byc? rowniez w przyszlym tygodniu zakladam SZ90 i troszke sie obawiam twardej scianki sie obaczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dyzio_d, to na deklu będziesz mieć wartość tylko dla swojego auta, czyli wrxa gdzie nie ma dla opon 225/45/17 pokazanych danych, no chyba że się myle, ale u mnie nie ma.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dyzio_d, to na deklu będziesz mieć wartość tylko dla swojego auta, czyli wrxa gdzie nie ma dla opon 225/45/17 pokazanych danych, no chyba że się myle, ale u mnie nie ma.. No widzisz! Qrka tak to jest jak się czyta co innego niż jest napisane Ja podawałem żeczywiście wartości dla 215/45/17. Masz rację. To z kolei oznacza, że sam chętnie się dowiem jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla 225, bo zakupiłem w tym rozmiarze RE 050. Sądzę jednak, że tak niewielka różnica nie powinna mieć istotnego wpływu na ciśnienie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 Dyzio_d, jest wpływ i to istotny :wink: przeleć cały ten wątek a sie przekonasz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Dyzio_d, jest wpływ i to istotny :wink: przeleć cały ten wątek a sie przekonasz.. Przeczytałem już ten wątek zanim kupiłem opony na lato. Może żeczywiście zwracałem uwagę na co innego, że o ciśnieniu nie wiele zakumałem. Jednak skoro temat jest już wałkowany dłuższy czas to chyba pora na wnioski? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 potrzebuję zakupić optymalną i wszechstronną letnią oponę do WRX-a 215/45/17Macie jakieś ulubione.....również na jazdę po mokrym ? Firestone Firehawk SZ 90 215/45R17 87 Y FR polecana przez wielu :razz: w sklepie który wcześniej podałeś są po 458pln/szt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się