pieczaan Opublikowano 16 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2008 Przy agresywanej jezdzie o to Ci chodzi?? ale sa plusy tych opon napewno mniejsze opory toczenia a w tym i spalania:) i napewno na polskich drogach z koleinami tez lepiej sie jezdzi:) wiec chyba warto wstawic 205?? Czesc Wam! Mam Outbacka 2,5 (2005) na niemieckiej rejastracji. W papiery samochodu wpisane są (z niemiecka dokładnością) tylko jedne opony 205/60R16 86H. Gdy istnieje możliwość zamiany urzędy niemieckie dopuszczają inne opony z podaniem ich zamiennego rozmiaru. W przypadku mojego Outbacka takiego zamiennika nie ma. Samochód prowadzi się doskonale w każdych warunkach pomimo (przez niektórych ignorowanych) opon całorocznych. Mimo to gdy się zetrą założę po dobrym komplecie na każdą porę roku. Oczywiście w rozmiarze jak powyżej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 17 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2008 Samochód prowadzi się doskonale w każdych warunkach pomimo (przez niektórych ignorowanych) opon całorocznych. W zimie też pewnie hamuje tak samo rewelacyjnie, jakby miał zimówki? :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuga Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 no dobrze, a jakie opony proponujecie do Obk w tych standardowych wymiarach 215/60/16? Geolandery nie są najgorsze, ale juz mi piszczą na zakrętach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Geolandery sa do dupy starlem je po 10 000km . Potem mialem Turanza ER300 225/45/17 sa wysmienite w zakretach i trzymaja drogi jak przyklejone sa za to bardzo twarde i glosne ale to zalezy w duzej mierze od asfaltu. Po 30 000 terz sie starly na flankach, srodek ma jeszcze 4mm. Jak to zauwzylem to bylo juz za pozno. Ustawilem zbieznosc na 0 oraz cisnienie na 2,7 bara no i przestaly sie bardziej scierac. No ale juz jest za pozno. W poniedzialek zakladam Pirelli P7 215/55/17 po ktorych spodziewam sie wiecej komfortu no in na mokrym sa tez bardzo dobre co dla mnie jest decydujace no suchym do kazde sa dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 w tych standardowych wymiarach 215/60/16 Ja mam Uniroyale Rally 550, deszczówki. Nie narzekam. http://www.ceneo.pl/1294438 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 Uniroyale sa dobre ale nie ma w 215/55/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 No to te ciekawie wyglądają: http://www.opony.org.pl/Opony/Opona/tab ... ctid=18695 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navyman Opublikowano 21 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2008 No to i ja sie pochwale: letnie: Bridgestone Potenza RE050A 215/45/17 zimowe: Michelin PRIMACY ALPIN PA3 215/45/17 hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 cos Ty zalorzyl przecierz takich nie wolno . Ja od wczoraj jezdze na 215/55/17 Pirelli P7 i musze powiedziec na suchym trzymaja tak samo jak ER300, na mokrym jeszcze nie wiem ale wedlug testow sa nawet leprze. Komfort z pewnoscia nieprownywalnie na plus (wybieranie dziur) przy tak samo pewnym trzymaniu w zakrecie, no nie so takie bezposrednie ale to po pewnym czasie stalo sie denerwujace no i w piatek jade do Ostrody (1200km) . Glosnosc w kabinie chyba taka sama trudno powiedziec. Wskazania km/h pokrywaja sie z GPS no moze o 5 Km/h wjecej ale nie jak wczesniej o 15-20 przy 160. Spalane mi od razu podskoczylo z 10 do 11 l/km (na waswietlaczu) ale to chyba chwilowy wynik mojej radosci z testowania. Wedlug mnie 215/55/17 do jedynie sluszny rozmiar dla 17-tek sa o 2 cm grubsze od 225/45/17 albo 205/50/17. Jak oni to zhomogolowali to dla mnie zagatka przeciez to calkiem inna srednica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Navyman Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Celna uwaga, ale chyba powinna byc skierowana raczej do panów z FHI niz do mnie. Oponki 215/45/17 to rozmiar zalecany dla modelu 2008. Wszystko zgodnie z nalepka umieszczona na ramie samochodu i instrukcja obsługi. ... wiec o co kaman, my friend Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Usiłuję uszczknąć kolejne dziesiąte sekundy na torze Poznań, a że moje Potenzy RE 070 ostanio mocno straciły na grubości, kupuję nowe R-888. Seryjny rozmiar to 215, ale różnica w cenie jest nieznaczna, więc jeżeli coś to da to mogą być 225 - ma to sens? Zastosowanie - tor Poznań a następnie na koniec żywota opon ( pewnie krótkiego ) - Ułęż. Proszę o opinię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matej Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Cena kusi. za 215/60 16 180zl za zimowke nowka szt. Tylko ciekawe jak na nich dlugo da sie jezdzic, wiem ze wszyscy producenci markowych opon mowia ze to dziadostwo ale chodzi mi o opnie uzytkownikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Ad, jeżeli uważasz, że jesteś na tyle dobry, by wykorzystać te dodatkowe tarcie na łuku, a Twój hamulec na tyle duży, że te dodatkowe tarcie nie spali go na dodatkowo opóźnionym hamowaniu; tak, ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Jezeli opona ma byc tylko na tor, to ja bym zainwestowal w 235 albo w 245. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Felga ma szerokość 7 cali więc chyba 235 czy też 245 będą za szerokie, hamulce mam D2 - całkiem dobrze się spisują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 To zmienic felgi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 w niemczech robiono testy i niestety sa do bani szczegolnie na mokrym. Eventualnie koreanskie Hankook, Kumo sa OK ale znowu nie o tyle tansze bym chcial ryzykowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ad Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 Zostanę przy tych co są, zwłaszcza że auto będzie wnet na sprzedaż, zastanawiałem się jeszcze nad slikami, może ktoś zna jakiś kontakt np. do Lublina? Tam ponoć można je kupić w dobrej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 22 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2008 UWAGA! Scaliłem wątki "oponiarskie". Bardzo proszę Forumowiczów o unikanie dublowania wątków w "Technicznym" i czytanie FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpilmar Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Heja :!: Powiedzcie mi jak to jest z zamianą opon, przy wymianie z letnich na zimowe i odwrotnie :?: Chodzi mi czy prawy przód na prawy tył, czy na krzyż, czy może nie zmieniać wcale... :?: Kiedyś miałem przednionapędówkę i tam w instrukcji było pokazane jak przemieniać by się równo zużywały i co ciekawe, zapas też był używany.. :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 Powiedzcie mi jak to jest z zamianą opon, przy wymianie z letnich na zimowe i odwrotnie :?:Chodzi mi czy prawy przód na prawy tył, czy na krzyż, czy może nie zmieniać wcale... :?: z tego co kojarzę to w instrukcji jest to opisane i taką rotacje Subaru też zalec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpilmar Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 kubanow czy przytoczył byś jak tam piszą :?: Samochód mam z drugiej ręki, niestety bez instrukcji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 29 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2008 kubanow czy przytoczył byś jak tam piszą :?: Samochód mam z drugiej ręki, niestety bez instrukcji... opony kierunkowe: 0 0 I I 0 0 opony nie-kierunkowe: 0 0 X 0 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARKO RALLY Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Czy na seryjne felgi 16" (GT 00) można założyć opony 195/55R16 ? Seria to 205/50R16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_WAWA Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Czy na seryjne felgi 16" (GT 00) można założyć opony 195/55R16 ? Seria to 205/50R16. Można bez problemu, mam taką konfigurację na zimę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się