Jump to content

Navyman

Użytkownik
  • Content Count

    56
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About Navyman

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Skąd
    Gdynia
  1. Właśnie sam się zastanawiam czy wybrać płaskie: Valeo Silencio XTRM czy Bosch Aerotwin?
  2. Witam, Jesienią wymieniłem wycieraczki na nowe klasyczne Valeo. nie pamiętam jaki to typ, ale spisują się beznadziejnie. Wyraźnie widać na szybie jak źle zbierają, smużą. zastanawiam sie więc nad wycieraczkami płaskimi. Wydaje się, że powinny się spisywać ze względu na brak elementów rozpierających wycieraczkę, a powodujących różny w rożnych miejscach nacisk wycieraczki na szybę, a przez to jej smużenie. Proszę więc o opinie użytkowników wycieraczek płaskich. W ASO Subaru oferują kpl. za ok. 200zł chyba Bosch'a. Czy warto wiec kupić takie, a może jakieś płaskie z Allegro również Val
  3. To i ja swoją opinię dorzucę (2.0 RC MY08) 1. Fotele maja zbyt krótkie siedziska w porównaniu do innych np. BMW 3 2. Tylko właściwe ustawienie fotela pozwoli uniknąć problemów z bólem nogi, pleców itp. Kilka lat temu zdecydowanie wolałem pozycję, tzn. półleżącą, ale przez moje problemy z kręgosłupem muszę siedzieć bardzo poprawnie, co z moim wzrostem ok. 189 jest bardzo trudne. Oparcie ustawione prawie pionowo, podparcie lędźwiowe maksymalnie wysunięte w pozycje podparcia, fotel max. nisko, a siedzisko ustawione poziomo. Pozycja całkowicie różna od tych jakie kiedyś przyjmowałem, al
  4. Zawsze kręcą obie osie, ale z różnym momentem obrotowym. Przecież obie osie masz "na stałe" złączone sprzęgłem wiskotycznym, z tym, ze kręci po jednym kole z każdej osi. Ciekawe info: Poszczególni producenci stosują różne rozwiązania techniczne. Najpopularniejszym i najtańszym jest wykorzystanie sprzęgła wiskotycznego, pełniącego rolę międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Sprzęgło to samoczynnie rozdziela moment obrotowy silnika na poszczególne osie w zależności od poślizgu kół przedniej i tylnej osi. Kapitalną zaletą tego sprzęgła jest możliwość rozdziału momentu obrotowego w szerokim
  5. Ciekawe spostrzeżenie. Zauważyłem, że duże znaczenie na wydajność spryskiwaczy ma rodzaj płynu. O dziwo drogie markowe płyny (Orlen) ładnie pachną, ale szybko gęstnieją i spryskiwacze nie dają sobie z nimi rady. Natomiast tani płyn z REAL,a za jakieś 12zł (niebieski 4L w kwadratowej bańce) okazał się strzałem w 10. W każdej temperaturze spryskiwacze podają płyn w postaci mgiełki i bardzo wydajnie. Polecam poeksperymentować i wybrać najlepszy. pozdrawiam
  6. Aż dziwne, że legacy nie ma układu podgrzewania dysz spryskiwaczy, skoro podgrzewacz lusterek wstecznych i podszybia w miejscach spoczynku wycieraczek został zamontowany. Układ taki jest bardzo przydatny, struga płynu (zimowego) podawana jest w sposób wydajny, a nie jak by ktoś z problemem prostaty "siusiał" na szybę. Układ podgrzewania dysz miałem w BMW e39, bardzo pomocna rzecz.
  7. ... a ja drugą już zimę śmigam na 17'' zimówkach Michelin Primacy Alpin 3 (215/45 R17) i wszystko jest ok. W żadne bajki jakoby 17'' zima źle się prowadza nie wierzę. Poza tym auto wygląda tak jak powinno, czyli godnie.
  8. Kolego, apeluję o uważne czytanie. Nikt przecież nie pisał o doważaniu kół, które faktycznie wykonuje się kole zamontowanym do auta. Temat dotyczył optymalizacji i wyważania kół na specjalnej maszynie np. HUNTER GSP 9700. pozdrawiam
  9. Google.pl " optymalizacja opon warszawa" i oto link: http://www.wulkanizacja.com.pl/cennik.php sprawdzony to on nie jest, ale ważne, że masz gdzie to zrobić
  10. Dokładnie jest tak jak piszesz. Po optymalizacji ilość ciężarków musi być znacznie mniejsza. U mnie było podobnie, za pierwszym podejściem ilość ciężarków wzbudziła mój niepokój, ale obsługa stwierdziła, że tak ma być. Jak było później to już wcześniej pisałem. Po drugiej prawidłowo przeprowadzonej optymalizacji ilość ciężarków nagle zmalała, a drżenia kierownicy zniknęły. Pozdrawiam
  11. Witam, Z problemem drgań kierownicy spotkałem się kiedy po raz pierwszy wymieniłem opony z letnich fabrycznie założonych na nowe zimowe opony Michelin Primacy Alpin 3 87H, 215/45 R17. Mimo tego, że opony były nowe, nie miały żadnych wad, felgi proste itd, drgania kierownicy po ich wymianie pojawiły się. Kiedy powróciłem do warsztatu "CNF - Gdańsk Osowa" informując obsługę, że pojawiły się drgania, panowie nie za bardzo chcieli uwierzyć, aż do tego stopnia, że musiałem zgodzić się na jazdę próbną. Jazda próbna potwierdziła jednak fakt pojawiania się drgań. Panowie rozkładali ręce mówiąc, ż
  12. Witam, Wszysko ok. U mnie (Legacy 2.0RC MY08) jest dokladnie taki sam objaw "klik". Pozdrawiam
  13. W moim Legasie 2.0 RC, przebieg 7000km tez zdarza się poczuć zapach palonego sprzęgła, szczególnie podczas cofania na śniegu. Faktem jest, ze operatorka sprzęgła w legasie do najłatwiejszych nie należny.
×
×
  • Create New...