Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

scuaz ja Falkeny moge Ci smialo polecic 8) mam i uzywam i uwazam ze stosunek ceny do jakosci jest bardzo dobry :mrgreen: a Nexena to nawet bym do Fiata 126p nie zalozyl, zero trzymania na mokrym ani na suchym i glosne jak cholera :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś trenował Nexen'y N7000. Potrzebuję jakiś opon 215/55/17 do dupowozu i się zastanwiam co ten Nexen wart jest :roll:

 

Nigdy w życiu nie kupuj tego dziadostwa... niestety osoba od której kupowałem foke kupił poprzednika tego cuda... opony są gorzej niż tragiczne... W Mx-3 mialem BFy G-force Profiler i były rewelacyjne na suchym i na mokrym a na tych koreańskich "cudach" na suchym i rozgrzanym da się jeździć ale wystarczy, że droga jest minimalnie wilgotne (nawet nie musi być mokra) i opona całkowicie przestaje trzymać się nawierzchni... moje zimówki na śniegu lepiej trzymają niż to coś na wilgotnym (o mokrym nawet nie mówie), żeby na 3 biegu na mokrym w 2.0 zetec szukać przyczepności to chyba przesada... o zakrętach nawet nie mówie bo na nich to strach za miasto w takich warunkach wyjechać. Także podsumowując jak najdalej od nexenów... nie warto dla paru zł oszczędności narażać siebie i swojego auta.

 

acha jest jeden malutki plusik... mają twarde boki... i na tym koniec plusów:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź, oczywiscie :wink: ale ostrzegam kolege przed badziestwem Nexena :twisted:

 

-- 4 maja 2011, o 08:26 --

 

scuaz, sorry ale co Ci sie w nich podoba :idea: bieznik :?: :!: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scuaz, wlanie mam te uniroyale i widze ze dlugo nie pozyja :evil:

Na mokrym są świetne ale na suchym kompletna kicha. Kładą się na boki i jeżdżą na flankach co sprawia ze robią się szybko wżery nad nalewka trakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mokrym są świetne ale na suchym kompletna kicha. Kładą się na boki i jeżdżą na flankach co sprawia ze robią się szybko wżery nad nalewka trakcyjna.

Jaki rozmiar? Kupiłeś zwykłe czy może XL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scuaz, wlanie mam te uniroyale i widze ze dlugo nie pozyja :evil:

Na mokrym są świetne ale na suchym kompletna kicha. Kładą się na boki i jeżdżą na flankach co sprawia ze robią się szybko wżery nad nalewka trakcyjna.

ja właśnie muszę dokupic 1 sztuke uniroyala bo na boku pręga (kupione w zeszłym roku z przebiegiem ok 10tyś km) i teraz na impreze chciał bym założyć opony co by nie sprawdzac co dzień czy jeszcze całe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar? Kupiłeś zwykłe czy może XL?

rozmiar oryginalny do forka 225/55/17 warsja XL

 

-- 5 maja 2011, o 14:59 --

 

tak to wtglada po 2000 autostrady i 1500km misto, wiocha 100km po piachu i lesie. Moze z 10 razy zawinolam na zakretach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar? Kupiłeś zwykłe czy może XL?

rozmiar oryginalny do forka 225/55/17 warsja XL

 

-- 5 maja 2011, o 14:59 --

 

tak to wtglada po 2000 autostrady i 1500km misto, wiocha 100km po piachu i lesie. Moze z 10 razy zawinolam na zakretach.

Ok czyli jak masz XL to śmiało możesz napompować 0,2 więcej niż zaleca producent auta - nie wpłynie to na zuzycie opony, a "usztywni" ją trochę.

Nie wiem czy dobrze widzę na zdjęciu, ale poniżej tych nacięć (ciemniejszy bieżnik) te opony raczej nie mają styku z drogą, tylko tak jakoś niefortunnie to wygląda :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze widzę na zdjęciu, ale poniżej tych nacięć (ciemniejszy bieżnik) te opony raczej nie mają styku z drogą, tylko tak jakoś niefortunnie to wygląda

 

Wydaje mi się, że to już jest "resztka" bieżnika na barku opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, pewnie po dopompowaniu bedzie lepiej.

t

poniżej tych nacięć (ciemniejszy bieżnik) te opony raczej nie mają styku z drogą, tylko tak jakoś niefortunnie to wygląda

i na tym wlasnie polega problem, jazda po autostradzie nie wykazala zadnych zuzyc "telewizirek" jest jednakowo widoczny na wszystkich oponach ale jak tylko zacalem jezdzic po gorach to poszly barki czyli opona sie kladzie w zakretach

Sprobuje zrobic zdjecie macro prawdziwym aparatem bedzie dokladnie widac o co chodzi

Andremil, to jest wlasnie zdarty bark na cesci miekkiej gumy i czesc twarda bieznika sie poprostu strzepi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S001 to następca RE050A - obydwie są w produkcji tylko dlatego że RE050A trafiała na wiele aut jako wyposażenie OE, a umowy OE sa tak skonstruowane, że trzeba zapewnić ileś lat ciągłości produkcji.

Co do aspektów technicznych S001 vs RE050A to specjalnego postępu na "+" nie ma. Jest minimalnie lepsza (głównie na mokrym), ale konkurencja zmieniając modele poszło sporo więcej do przodu. I tak dobrze że Bridgestone nie strzelił takiego samobója jak przy zmianie z LM25 na LM30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak to jest - seryjnie mam oponki 185/70/R14 a oryginalna dojazdówka ma 135/70/R16 co wg obliczeń daje aż o 19.2mm mniejszą średnicę czy jazda na czymś takim (nawet krótka) nie zaszkodzi

 

piter8500, temat znany - nic się nie powinno stać - ale dla pewności (z tego co pamiętam) to jak dasz dojazdówkę na przód to nic na bank nie będzie

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak to jest - seryjnie mam oponki 185/70/R14 a oryginalna dojazdówka ma 135/70/R16 co wg obliczeń daje aż o 19.2mm mniejszą średnicę :!: czy jazda na czymś takim (nawet krótka) nie zaszkodzi :?:

Dojazdówka powinna być napompowana na około 4 bary i przy takim ciśnieniu prawie się nie ugina, a więc promień dynamiczny jest niemal równy statycznemu. W oponie normalnej ciśnienie oscyluje około 2 bar i ugięcie takiej opony jest dość znaczne, więc i promień dynamiczny jest sporo mniejszy i duzo z wspomnianej przez Ciebie różnicy znika, więc nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...