Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

a ja mam podobna zagwozdkę, co bakupno, mianowicie całe życie w lecie przejeździłem na Dunlopie 9000, ale teraz w moim rozmiarze nie ma (jeszcze dokładnie nie wiem, czy zostaje na 225/55 R17, czy kupuje 18" i wtedy 245/45 R18, ale i tu i tu nie ma 9000) i myślałem nad Dunlop Sport MAXX, Goodyear Eagle F1, albo Toyo T1-R, ale widzę ze tu macie mieszane opinie, myślałem jeszcze o Vredestein Ultrac Sessanta, coś o nich wiecie? Albo może polecicie coś innego kierunkowego dobrego, cena nie gra roli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, moim zdaniem lepiej odprowadza wodę ;) no, ale ja się nie upieram

Zazwyczaj tak, ale w oponach o tej szerokosci (225) jest to już porównywalne.

 

aha, a to co byś polecił w rozmiarze 245/45 R18? bez górnej granicy cenowej, może być nawet z run on flat, byle by się dobrze trzymała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniroyal Rainsport 2

polecam, naprawde jest dobra na deszcz. na suche też zresztą.

 

 

 

No ja bym nie był święcie przekonany do Uniroyala 2 już w porównaniu do 1 Rainsport 2 jest o niebo lepsze. ale ta opona jest chyba przereklamowana.

Wady:

- miękki nie wzmacniany boczny rant co zaowocowało rozwaleniem opony na małej dziurce a już nie pisze co by było jak szybko dojedziesz do krawężnika.

- okropnie szybko się ścierają - jeden sezon a wyglądały jakby były 2 sezonowe

- to odprowadzenie wody to chyba pic na wodę bo wiele razy zdarzyło mi się w przednionapędowcu że miałem klin wodny zwłaszcza przy szybkiej jeździe na autostradzie w deszcz.

 

Plus jest tylko jeden ale za to ogromny. Hamowanie na nich w deszczu to po prostu poezja nawet na mokrym asfalcie potrafią zapiszczeć i wyhamowują auto jak należy.

 

Do Subaru bym tych opona nie zakładał - taka moja opinia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miękki nie wzmacniany boczny rant co zaowocowało rozwaleniem opony na małej dziurce a już nie pisze co by było jak szybko dojedziesz do krawężnika.

 

równa się, słabo skręca :|

to odprowadzenie wody to chyba pic na wodę

tak, inni robią 3 duże kanały a nie jakieś dres/wieś choinki, chociaż eage f1 dawały radę (inna choinka)

 

f1%20gsd-3.jpgfr_un_rainsport2_72761l.jpg

 

a tu filmik propagandowy potenza

http://www.potenza.eu/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, inni robią 3 duże kanały a nie jakieś dres/wieś choinki,

Tak napisałeś bo się znasz, czy żeby tylko coś napisać :?:

- to odprowadzenie wody to chyba pic na wodę bo wiele razy zdarzyło mi się w przednionapędowcu że miałem klin wodny zwłaszcza przy szybkiej jeździe na autostradzie w deszcz.

Testy na aquaplaning sa przeprowadzane na kilkumilimetrowej warstwie wody i większość opon odpływa przy prędkościach rzędu 80 kilka km/h, a najlepsze bliżej 100 km/h - to jakim cudem przy prędkościach powyżej 130 km/h przy wjeździe w stojącą wodę, ma nie być tego czuć :?:

- miękki nie wzmacniany boczny rant co zaowocowało rozwaleniem opony na małej dziurce a już nie pisze co by było jak szybko dojedziesz do krawężnika.

To fakt że jest to opona dość komfortowa i że niestety w niektórych rozmiarach bez sensu wycofali rant ochronny, nie mniej jednak przy uszkodzeniu o jakim piszesz wiele zależy od tego jak wjechałeś w dziurę (kąt, hamowanie), czy dziura miała ostre ranty, jakie było ciśnienie w oponach itd.

Natomiast to:

 

 

równa się, słabo skręca :|

to zupełna bzdura, opona faktycznie się trochę kładzie, ale jednak trzyma i skręca. Zużyłem komplet 1 i 2 w aucie FWD ( jak i kolejnych 7 innych różnych kompletów w ciągu 3,5 roku) i trochę mogę powiedzieć o tych i innych oponach.

- okropnie szybko się ścierają - jeden sezon a wyglądały jakby były 2 sezonowe

 

A u mnie po pół sezonu wyglądły jak u innych po 5 :wink: - jaka to miara "sezon" :?: . Jeżeli opona ma trzymać na suchym i szczególnie mokrym przy dzisiejszych ciężkich, sporo mocniejszych, lepiej skręcających i hamujących autach oraz specyfice naszego ruchu to realny przebieg waha się między 30-40 tyś i opona jest do wyrzucenia, bo ma około 4 mm, a taka do bezpiecznej jazdy w różnych warunkach to absolutne minimum i koniec żywota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak napisałeś bo się znasz, czy żeby tylko coś napisać

 

nie znam się, ale wystarczy popatrzeć

 

tabela225_WFN-0.jpg

 

gdyby choinki były takie super to wszyscy bu je stosowali a tak uniroyal daaaaaalllllleeeekooooo na mokrym

 

a tak

cinturato p7

pirelli-p7-cinturato-3103-2.jpg

dunlop

sportmaxxtt.jpg

continental

ContiSportContact3.jpg

bridgestone

bridgestone-potenza-re-0_11802.jpg

 

do mnie to przemawia

i najlepsza na mokrym

Goodyear-Eagle-F1-Asymmetric-Tire-for-Sports-Cars.jpg

 

więc proszę nie obrażaj się na mnie bo takie są w/w fakty

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he,he no tak.

Zaczytałem się w tych postach i zapomniałem jaki jest tytuł wątku. Dziękuje za zwrócenie uwagi :).

 

Pozdrawiam.

 

A tak w na marginesie, to mam problem bo w przyszłą środę będę upalał na torze, a jestem na zimówkach. Chyba muszę z powrotem przełożyć na lato. Hmm... a lato też mam nowe, szkoda tego i tego. :).

 

Jeszcze raz pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś w tym samym kanale co ja :|

 

obecnie mam p7 zwykłe i jestem bardzo zadowolony. nawet po treningach na betonie, niewiele im się stało (ja i mistral szaleliśmy na nich) a koledze bridgestony umarły, zaczęła odpadać guma z boków.

 

zresztą już kiedyś napisałem, p7 to moje najlepsze opony w karierze

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic, jak w przyszłym roku nie będzie tego rozmiaru w nowych oponach pirelli kupię ponownie p7 ale tym razem p7 215/55r17 98 xl ze względu na w/w argumenty

 

on niedawna jest inna bardzo dobra opona w tym rozmiarze, czyli bridgstone er300

 

http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-er300-215-55-r17-94-w

 

lub

 

Dunlop SP Sport 01 215/55 R17 94 W - ale nie wiem jak się tam sprawują

 

W sklepach internetowych jest sporu przegląd opon w tych rozmiarach, ale ja wielu producentów nie założył bym ze względu na opinie osób, które sie na tym znają

 

np http://www.oponeo.pl

 

pozdrawiam

 

edit:

uważam, że forek ze wględu na swoją specyfikę powinien dostać opony XL. Pewnie można to przenieść też do OBK, no chyba, że nie zjeżdża się z drogi, ale zawsze się właściwość może przydać na dziurach.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planuje kupic nowe oponki letnie 215/60-16 do Forka (obecne legendarne G900 maja jeszcze sporo miesa i generalnie daja rade :mrgreen: ), ale jako ze ostatnio praktycznie nie zjezdzam z asfaltu, to szukam czegos bardziej typowo "asfaltowego"

 

jak na razie mam trzy takie dosc budzetowe opcje :oops:

 

Falken ZIEX ZE-912 216/60-16 99H XL

Barum Bravuris 2 215/60-16 99H XL

Nokian Z 215/60-16 95W (o tym konkretnym modelu slyszalem, ze slabo udany jest - opony lubia sie "zabkowac", trudno wywazaja sie, etc.)

 

lukass, rzeknij slowo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop SP Sport 01 215/55 R17 94 W - ale nie wiem jak się tam sprawują

 

Miałem te opony w focusie i jak dla mnie były rewelacyjne. Super trzymały na mokrym i suchym. Były przy tym bardzo ciche. Jedyną ich wadą było bardzo duże zużycie. Jestem zdziwiony, że są w ofercie bo one miały kilka lat temu zniknąć z rynku. Jak mi się zużyły i chciałem kupić następny komplet, to gumiarz powiedział, że nie będą ich już produkować, ale poleca mi ich następcę, czyli Dunlop SP Sport FastResponse. Może miał takie na stanie i celowo wprowadził mnie w błąd?

I te FastResponse okazały się dużo gorsze od Sport 01. Słabiej trzymały i po krótkim czasie mocno się wyząbkowały.

 

on niedawna jest inna bardzo dobra opona w tym rozmiarze, czyli bridgstone er300

 

Potwierdzam - bardzo fajne opony. Kupiłem je, jak padły FastResponse. Porównywalne z Dunlop SP Sport 01 przy czym nie zużywają się tak szybko.

 

-- 26 sty 2011, o 09:44 --

 

nokian h czy dunlop fastresponse?

 

Z pierwszymi nie mam doświadczenia, co do drugich zobacz mój wpis powyżej - nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na razie mam trzy takie dosc budzetowe opcje :oops:

 

Falken ZIEX ZE-912 216/60-16 99H XL

Barum Bravuris 2 215/60-16 99H XL

Nokian Z 215/60-16 95W (o tym konkretnym modelu slyszalem, ze slabo udany jest - opony lubia sie "zabkowac", trudno wywazaja sie, etc.)

Tak naprawdę to Nokian i Falken to jednak półka wyzsza niż Barum (cenowo też)

Nokiana letniego odpuść. Jak opona ma być do spokojnej jazdy i ważna jest niska cena to Barum będzie ok (ale pamiętaj że to miękka opona i przy szaleństwach na asfalcie będzie się kładła). Jezeli Falken ma dobra cenę to można spróbować. Ewentualnie rozwaz jeszcze Uniroyal Rainexpert (powinna być dobra cena) - tylko tak jak Barum będzie dość "miękka" - chociaż do Forka z jego zawieszeniem i przy rozmiarze 215/60R16 szukanie sztywnej opony do szaleństw na suchym asfalcie mija się moim zdaniem z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tych opon? wszystkie cenowo zbliżone

 

215/45/17 GOODYEAR F1 GSD3

215/45/17 PIRELLI PZERO NERO

215/45/17 TOYO PROXES T1-R

215/45 R17 DUNLOP SP SPORT MAXX

215/45R17 Bridgestone RE050A

 

sam będę miał dylemat niedługo, F1 odpuszczam na starcie. Nejchętniej kupiłbym znowu RE050A ale są najdroższe.

T1-R jeździłem w FWD i dają super radę. Co tu kupić :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...