Palladinum Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 a ja mam podobna zagwozdkę, co bakupno, mianowicie całe życie w lecie przejeździłem na Dunlopie 9000, ale teraz w moim rozmiarze nie ma (jeszcze dokładnie nie wiem, czy zostaje na 225/55 R17, czy kupuje 18" i wtedy 245/45 R18, ale i tu i tu nie ma 9000) i myślałem nad Dunlop Sport MAXX, Goodyear Eagle F1, albo Toyo T1-R, ale widzę ze tu macie mieszane opinie, myślałem jeszcze o Vredestein Ultrac Sessanta, coś o nich wiecie? Albo może polecicie coś innego kierunkowego dobrego, cena nie gra roli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 proste :wink: http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-adac-2010-w-rozmiarze-225-45-r17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Albo może polecicie coś innego kierunkowego dobrego, A czemu musi być kierunkowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palladinum Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 nie wiem, moim zdaniem lepiej odprowadza wodę no, ale ja się nie upieram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 nie wiem, moim zdaniem lepiej odprowadza wodę no, ale ja się nie upieram Zazwyczaj tak, ale w oponach o tej szerokosci (225) jest to już porównywalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Palladinum Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 nie wiem, moim zdaniem lepiej odprowadza wodę no, ale ja się nie upieram Zazwyczaj tak, ale w oponach o tej szerokosci (225) jest to już porównywalne. aha, a to co byś polecił w rozmiarze 245/45 R18? bez górnej granicy cenowej, może być nawet z run on flat, byle by się dobrze trzymała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mobil01 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Uniroyal Rainsport 2 polecam, naprawde jest dobra na deszcz. na suche też zresztą. No ja bym nie był święcie przekonany do Uniroyala 2 już w porównaniu do 1 Rainsport 2 jest o niebo lepsze. ale ta opona jest chyba przereklamowana. Wady: - miękki nie wzmacniany boczny rant co zaowocowało rozwaleniem opony na małej dziurce a już nie pisze co by było jak szybko dojedziesz do krawężnika. - okropnie szybko się ścierają - jeden sezon a wyglądały jakby były 2 sezonowe - to odprowadzenie wody to chyba pic na wodę bo wiele razy zdarzyło mi się w przednionapędowcu że miałem klin wodny zwłaszcza przy szybkiej jeździe na autostradzie w deszcz. Plus jest tylko jeden ale za to ogromny. Hamowanie na nich w deszczu to po prostu poezja nawet na mokrym asfalcie potrafią zapiszczeć i wyhamowują auto jak należy. Do Subaru bym tych opona nie zakładał - taka moja opinia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 miękki nie wzmacniany boczny rant co zaowocowało rozwaleniem opony na małej dziurce a już nie pisze co by było jak szybko dojedziesz do krawężnika. równa się, słabo skręca :| to odprowadzenie wody to chyba pic na wodę tak, inni robią 3 duże kanały a nie jakieś dres/wieś choinki, chociaż eage f1 dawały radę (inna choinka) a tu filmik propagandowy potenza http://www.potenza.eu/ Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 tak, inni robią 3 duże kanały a nie jakieś dres/wieś choinki, Tak napisałeś bo się znasz, czy żeby tylko coś napisać :?: - to odprowadzenie wody to chyba pic na wodę bo wiele razy zdarzyło mi się w przednionapędowcu że miałem klin wodny zwłaszcza przy szybkiej jeździe na autostradzie w deszcz. Testy na aquaplaning sa przeprowadzane na kilkumilimetrowej warstwie wody i większość opon odpływa przy prędkościach rzędu 80 kilka km/h, a najlepsze bliżej 100 km/h - to jakim cudem przy prędkościach powyżej 130 km/h przy wjeździe w stojącą wodę, ma nie być tego czuć :?: - miękki nie wzmacniany boczny rant co zaowocowało rozwaleniem opony na małej dziurce a już nie pisze co by było jak szybko dojedziesz do krawężnika. To fakt że jest to opona dość komfortowa i że niestety w niektórych rozmiarach bez sensu wycofali rant ochronny, nie mniej jednak przy uszkodzeniu o jakim piszesz wiele zależy od tego jak wjechałeś w dziurę (kąt, hamowanie), czy dziura miała ostre ranty, jakie było ciśnienie w oponach itd. Natomiast to: równa się, słabo skręca :| to zupełna bzdura, opona faktycznie się trochę kładzie, ale jednak trzyma i skręca. Zużyłem komplet 1 i 2 w aucie FWD ( jak i kolejnych 7 innych różnych kompletów w ciągu 3,5 roku) i trochę mogę powiedzieć o tych i innych oponach. - okropnie szybko się ścierają - jeden sezon a wyglądały jakby były 2 sezonowe A u mnie po pół sezonu wyglądły jak u innych po 5 :wink: - jaka to miara "sezon" :?: . Jeżeli opona ma trzymać na suchym i szczególnie mokrym przy dzisiejszych ciężkich, sporo mocniejszych, lepiej skręcających i hamujących autach oraz specyfice naszego ruchu to realny przebieg waha się między 30-40 tyś i opona jest do wyrzucenia, bo ma około 4 mm, a taka do bezpiecznej jazdy w różnych warunkach to absolutne minimum i koniec żywota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Tak napisałeś bo się znasz, czy żeby tylko coś napisać nie znam się, ale wystarczy popatrzeć gdyby choinki były takie super to wszyscy bu je stosowali a tak uniroyal daaaaaalllllleeeekooooo na mokrym a tak cinturato p7 dunlop continental bridgestone do mnie to przemawia i najlepsza na mokrym więc proszę nie obrażaj się na mnie bo takie są w/w fakty Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majki33 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Co myślicie o oponkach Pirelli 240 snowsport? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 majki33, chyba nie ten temat Tutaj chyba lepiej zapytać: viewtopic.php?f=26&t=107486&p=1216171&hilit=zimowe+opony#p1216171 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majki33 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 he,he no tak. Zaczytałem się w tych postach i zapomniałem jaki jest tytuł wątku. Dziękuje za zwrócenie uwagi . Pozdrawiam. A tak w na marginesie, to mam problem bo w przyszłą środę będę upalał na torze, a jestem na zimówkach. Chyba muszę z powrotem przełożyć na lato. Hmm... a lato też mam nowe, szkoda tego i tego. . Jeszcze raz pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 nokian h czy dunlop fastresponse? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mopi Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 hmm,no i nadal mam zagwozdkę, 215/55/17 lato .....co założyć do Obk 3,0 H6 ???? Wg Adac 2010 Pirelli P7 , ale tego rozmiaru nie widać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 jesteś w tym samym kanale co ja :| obecnie mam p7 zwykłe i jestem bardzo zadowolony. nawet po treningach na betonie, niewiele im się stało (ja i mistral szaleliśmy na nich) a koledze bridgestony umarły, zaczęła odpadać guma z boków. zresztą już kiedyś napisałem, p7 to moje najlepsze opony w karierze pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mopi Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 i co teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 nic, jak w przyszłym roku nie będzie tego rozmiaru w nowych oponach pirelli kupię ponownie p7 ale tym razem p7 215/55r17 98 xl ze względu na w/w argumenty on niedawna jest inna bardzo dobra opona w tym rozmiarze, czyli bridgstone er300 http://www.oponeo.pl/dane-opony/bridgestone-er300-215-55-r17-94-w lub Dunlop SP Sport 01 215/55 R17 94 W - ale nie wiem jak się tam sprawują W sklepach internetowych jest sporu przegląd opon w tych rozmiarach, ale ja wielu producentów nie założył bym ze względu na opinie osób, które sie na tym znają np http://www.oponeo.pl pozdrawiam edit: uważam, że forek ze wględu na swoją specyfikę powinien dostać opony XL. Pewnie można to przenieść też do OBK, no chyba, że nie zjeżdża się z drogi, ale zawsze się właściwość może przydać na dziurach. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 20 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Co myślicie o oponkach Pirelli 240 snowsport? Dają radę, śmigam na takich. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 planuje kupic nowe oponki letnie 215/60-16 do Forka (obecne legendarne G900 maja jeszcze sporo miesa i generalnie daja rade ), ale jako ze ostatnio praktycznie nie zjezdzam z asfaltu, to szukam czegos bardziej typowo "asfaltowego" jak na razie mam trzy takie dosc budzetowe opcje Falken ZIEX ZE-912 216/60-16 99H XL Barum Bravuris 2 215/60-16 99H XL Nokian Z 215/60-16 95W (o tym konkretnym modelu slyszalem, ze slabo udany jest - opony lubia sie "zabkowac", trudno wywazaja sie, etc.) lukass, rzeknij slowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Dunlop SP Sport 01 215/55 R17 94 W - ale nie wiem jak się tam sprawują Miałem te opony w focusie i jak dla mnie były rewelacyjne. Super trzymały na mokrym i suchym. Były przy tym bardzo ciche. Jedyną ich wadą było bardzo duże zużycie. Jestem zdziwiony, że są w ofercie bo one miały kilka lat temu zniknąć z rynku. Jak mi się zużyły i chciałem kupić następny komplet, to gumiarz powiedział, że nie będą ich już produkować, ale poleca mi ich następcę, czyli Dunlop SP Sport FastResponse. Może miał takie na stanie i celowo wprowadził mnie w błąd? I te FastResponse okazały się dużo gorsze od Sport 01. Słabiej trzymały i po krótkim czasie mocno się wyząbkowały. on niedawna jest inna bardzo dobra opona w tym rozmiarze, czyli bridgstone er300 Potwierdzam - bardzo fajne opony. Kupiłem je, jak padły FastResponse. Porównywalne z Dunlop SP Sport 01 przy czym nie zużywają się tak szybko. -- 26 sty 2011, o 09:44 -- nokian h czy dunlop fastresponse? Z pierwszymi nie mam doświadczenia, co do drugich zobacz mój wpis powyżej - nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 jak na razie mam trzy takie dosc budzetowe opcje Falken ZIEX ZE-912 216/60-16 99H XL Barum Bravuris 2 215/60-16 99H XL Nokian Z 215/60-16 95W (o tym konkretnym modelu slyszalem, ze slabo udany jest - opony lubia sie "zabkowac", trudno wywazaja sie, etc.) Tak naprawdę to Nokian i Falken to jednak półka wyzsza niż Barum (cenowo też) Nokiana letniego odpuść. Jak opona ma być do spokojnej jazdy i ważna jest niska cena to Barum będzie ok (ale pamiętaj że to miękka opona i przy szaleństwach na asfalcie będzie się kładła). Jezeli Falken ma dobra cenę to można spróbować. Ewentualnie rozwaz jeszcze Uniroyal Rainexpert (powinna być dobra cena) - tylko tak jak Barum będzie dość "miękka" - chociaż do Forka z jego zawieszeniem i przy rozmiarze 215/60R16 szukanie sztywnej opony do szaleństw na suchym asfalcie mija się moim zdaniem z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 A z tych opon? wszystkie cenowo zbliżone 215/45/17 GOODYEAR F1 GSD3 215/45/17 PIRELLI PZERO NERO 215/45/17 TOYO PROXES T1-R 215/45 R17 DUNLOP SP SPORT MAXX 215/45R17 Bridgestone RE050A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Oskar, ostatnia pozycja. Sprawdzona opona. Ewentualnie SZ90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ken Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 A z tych opon? wszystkie cenowo zbliżone 215/45/17 GOODYEAR F1 GSD3 215/45/17 PIRELLI PZERO NERO 215/45/17 TOYO PROXES T1-R 215/45 R17 DUNLOP SP SPORT MAXX 215/45R17 Bridgestone RE050A sam będę miał dylemat niedługo, F1 odpuszczam na starcie. Nejchętniej kupiłbym znowu RE050A ale są najdroższe. T1-R jeździłem w FWD i dają super radę. Co tu kupić :?: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się