Jump to content

WRX STI MY 2018


basura

Recommended Posts

Dzień Dobry wszystkim forumowiczom, jeżeli źle napisałem / zaadresowałem informacje to przepraszam, ale kompletnie się pogubiłem i nie znalazłem odpowiedniego wątku, proszę o ewentualnie sugestie gdzie mam poruszyć poniżej opisany problem.

Ponieważ mój znajomy jest załamany i wściekły zaistniałą sytuacją, postanowiłem rozeznać temat..., a wygląda to tak...

Kolega kupił Subaru WRX STI 2018, pochwalił się i przyznaję samochód robi wrażenie, ale zauważył pewien problem, samochód krzywo jeździ, to znaczy na prostej drodze (zostało to przetestowane na różnych nawierzchniach i placach) ściąga na jedną stronę, wrażenie jest takie że strach tym samochodem  jeździć... Dla porównania sprawdziliśmy inne nowe samochody ( fiat punto, kia, skoda rapid, skoda oktavia ), wszystkie na tych samych drogach zachowywały się bezproblemowo - jechały prosto i nie ściągały w żadną stronę. Czy to normalne, że nowy sti ściąga w którąś stronę?, mój kolega chce wytoczyć najcięższe działa przeciwko subaru i dealerowi (w przygotowaniach). Jak relacjonował dealer niby widział problem, ale jakoś nie był skory do profesjonalnego zwweryfikowania tematu, sprawdził samochód i twierdził, że zamienił strony kół przednich i teraz jest ok ( ale to ,że jest ok twierdzi dealer ), a mój kolega cały czas sygnalizuje, że teraz ściaga w drugą stronę CZY TO NORMALNE CZY KOLEJNY DELER SPRZEDAJE NIESPRAWNY SAMOCHÓD I PRÓBUJE SIĘ WYKPIĆ Z CAŁEJ SYTUACJI - SŁYNNE SUBARU POLSKA DYMAMY KLIENTÓW (  celowo nie podaję lokalizacji ), ( dotarły do mnie informacje, że sip to naciągacze, ale możliwe, że to plotki i opinie konkurencji), dopuszczam możliwość, że SUBARU WRX STI to generalnie przereklamowany SZAJS w który dał się wkręcić kolega. Żal mi kolegi dlatego pokusiłem się o napisanie tej informacji bo krew mnie zalewa jak widzę jak facet przeżywa i się męczy. Czy wszystkie STI to takie badziewie i naciągactwo? Rozumiem! samochód sportowy to zupełnie inna bajka... - ale aż tak?  Zauważyłem również, że samochód podczas cofania wyje z układu napędowego... - czy to też normalne dla tych modeli, nigdzie indziej tego nie słyszałem.

Kolega zrelacjonował mi, że kontaktował sie z kims z Japoni i uzyskał zapewnienie, że samochód nie ma prawa jeździć krzywo i prawdopodobnie to jakieś oszustwo, ale aż mi się nie chce w to wierzyć...

Bardzo proszę o jakieś opinie, informacje, sugestie. Czy to polska specyfika SUBARU Polska - sprzedawać towar niepełnowartościowy? Z mojego punktu widzenia - użytkownika skody octavia 2017 to SUBARU STI to jakieś totalne nieporozumienie i szajs, a tzw legenda sti to na siłę podtrzymywany mit, ale nie mam doświadczenia z takimi samochodami i jeżeli wszyscy stwierdzą, że tak ma być to nie będę dyskutował i przyjmę jako fakt, że taki samochód w Polsce musi być wadliwy ( bo dla mnie to normalne nie jest). Oczywiście liczę na konstruktywne i rzeczowe sugestie. Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi. Pozdrawiam Wszystkich.

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

Na 99% są wadliwe opony , niestety miałem taki przypadek z oponami zimowymi marki Pirelli . Niech ASO zmieni koła na chwile i będzie po sprawie .

8 minut temu, basura napisał:

Zauważyłem również, że samochód podczas cofania wyje z układu napędowego... -

Tak , może tak być w nowym aucie , bo jest DCCD , torsen , i to jest prawidłowe działanie , wystarczy na próbę włączyć tryp manual i dać go na open i zobaczyć czy przestaje wyć/mniej spinać .

A najlepiej nie pisać za kolegę , tylko niech kolega sie zapisze na forum , a wiele uzyska odpowiedzi , na dręczące go pytania :)

Link to comment
Share on other sites

Niedawno miałem podobnie - nowy komplet opon (rzekomo klasy premium) Conti Sport Contact 5 a samochód bardzo mocno ściągało przy przyspieszaniu (co ciekawe przy stałej prędkości i przy hamowaniu auto jechało prosto jak po sznurku). Okazało się, że po jednej stronie miałem opony wyprodukowane w fabryce Continentala w Czechach a po drugiej stronie pochodzące z Rumunii (data produkcji była taka sama). Po przełożeniu kół tak żeby na każdej osi była jedna fabryka problem ustąpił całkowicie. Więc sugestia żeby sprawdzić DOT każdej opony (pierwsze dwa znaki) a nuż będzie podobna sytuacja i być może wystarczy tylko zamienić ze sobą dwa koła.

Link to comment
Share on other sites

Z twojego opisu wynika, że ty i kolega macie problem z myśleniem skoro po zmianie kół stronami nie domyśliliście się co jest tu problemem.

 

Edited by mly96
  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 7.10.2017 o 20:23, basura napisał:

dotarły do mnie informacje, że sip to naciągacze, ale możliwe, że to plotki

Wygłaszanie bezpodstawnych opinii nawet w sieci nie jest anonimowe i można za nie zostać pociągnięty do odpowiedzialności ;)  

 

W dniu 7.10.2017 o 20:23, basura napisał:

- SŁYNNE SUBARU POLSKA DYMAMY KLIENTÓW

Co to za słownictwo :czerwona:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli ściągało w jedną stronę, a po zamianie kół w drugą to nie trzeba mieć mega wysokiego iq aby zrozumieć w czym jest najprawdopodobniej problem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...