Skocz do zawartości

Zawieszenie gwintowane do Imprezy...


Blue76

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem w GT zawieszenie gwintowane H&R (amory z tego co wiem są ...Nigdy więcej nie zamontuje takich wynalazków do auta, które ma się poruszać również poza torem!!!

 

Źle trafiłeś, tak jak i ja. Byłem tam kiedyś...co prawda w innym aucie, ale to ma mniejsze znaczenie. Najwyraźniej gwint HR jest tak fabrycznie strojony, mój miał bardzo krótkie amory (kilkanaście cm krótsze od serii) i betonowe sprężyny. Efekt jak u Ciebie - nie dało się jechać, ale Prosiaq gdzieś się wypowiadał, że w serwisie Bilsteina można to wyregulować jak się chce (choć myślę, że nie w tym rzecz by kupić zawias i z miejsca lecieć do serwisu wiedząc, bo z fabryki jest bezużyteczny). Nie wiedząc o tym też męczyłem się z tym zawiasem i w końcu go sprzedałem. Ale H&R to naprawdę ekstremalny przypadek. Z gwintem Koni (nie polecam z innych względów), czy Spaxem które miałem później już nie było takich jazd.

Przyłaczam się do opinii Sykstusa, Bilstein ma dobre (chyba najlepsze ze wszystkich firm) zaplecze serwisowe w PL, jeśli będzie coś źle zawsze mogą zmienić charakterystykę tłumienia (choć ten PSS, nad którym myślisz jest chyba regulowany z zewnątrz?), do tego łykasz odpowiednie sprężyny i będzie super. Kluczem do sukcesu jest zbliżony do seryjnego (ew. nieco krótszy) skok amortyzatora i rozsądne fedry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przyłaczam się do opinii Sykstusa, Bilstein ma dobre (chyba najlepsze ze wszystkich firm) zaplecze serwisowe w PL, jeśli będzie coś źle zawsze mogą zmienić charakterystykę tłumienia (choć ten PSS, nad którym myślisz jest chyba regulowany z zewnątrz?), do tego łykasz odpowiednie sprężyny i będzie super. Kluczem do sukcesu jest zbliżony do seryjnego (ew. nieco krótszy) skok amortyzatora i rozsądne fedry.

 

Radex, widzę że znasz się na temacie zdecydowanie lepiej niż ja :) Jakie sprężyny uważasz za optymalne do PSS9? Tak jak pisałem, jestem w stanie poświęcić trochę komfortu ulicznego na rzecz lepszego prowadzenia na torze. Co ważne, chciałbym także w miarę sensowne prowadzenie na szutrze i mniej równych powierzchniach. Wiem, że w zasadzie są różne zawieszenia na szuter ale może udałoby się coś sensownie dobrać. Poza tym liczę także na to że na naszych drogach prowadzenie (nie komfort) nie będzie gorsze.

Ostatnie pytanie, gdzie w okolicach Warszawy można to kupić? Gdzie serwisować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić może u MTSa z Allegro, ściąga sporo Bilsteina w dobrych cenach, pewnie załatwiłby też PSS. Serwisować w Zerkopolu, innej możliwości chyba nie ma :D Spróbuj dowiedzieć się jakie sprężyny są w PSS dedykowane do Twojego auta, chyba dobrym odnośnikiem byłoby seryjne zawieszenie STi (i D2 jako przeciwwaga), wziąć nieco wyższy spring rate (od STi) i tyle. Albo jeszcze inaczej, skoro jechałeś na PSS w SI i Ci się podobało to po prostu je kup. W razie czego (jeśli jednak będzie za twardo) sprężyny można zawsze zmienić, a amory ponownie zestroić.

Pod tym linkiem masz wszystko czego Ci trzeba, cylindryczne sprężyny o dowolnym, w zasadzie, spring rate i przeróżnych długościach, a do tego w bardzo rozsądnych cenach.

 

http://www.rallydesign.co.uk/catalog/in ... 9736e139d3

 

Jeśli ma latać po przeróżnych nawierzchniach, szuter, asfalt, zwykłe wyboje to nie może mieć krótkiego skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie w GT HP wyścigowy beton i teraz zmieniłem na HP strojony rajdowo. Ten czeski tani zawias jest naprawdę doobry poza tym czesi mogą ci ustawić co sobie zażyczysz i zawias gwint ze zbiorniczkami (reg twardości) zamknie się w 5000 zł wg mnie... oczywiście w pełni serwisowalne itp

 

http://www.hpsporting.cz/ (ceny na stronie są negocjowalne :mrgreen: )

 

 

Potwierdzam, miałem ten zawias w rajdówce (skoda) i wybierał niemiłosiernie dobrze. Pozatym miałem mega duży skok amora. Panowie: zawias może mieć długi skok, dobrze tłumić i inne takie... Pozostaje dobrać twardośc sprężyn i gitarra.

 

Naprawdę polecem HP Sporting a w szczegółności wersję z beczułkami jak w proflexie a za mniejsza kasę!!

 

Nawet wiem kto ma koplletne HP na beczułkach na sprzedaż do GT. Jak coś to PW:) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ku Bilsteinowi skłaniam się w tym momencie najbardziej.

 

Bil ma ten ogromny plus ze jak Ci bedzie za twardo do oddajesz go na miejscu w wawie czekasz 3 dni i masz nowe nastawy, takie jakie sobie zamarzysz. Do tego dopierzesz sobie podwojna sprezynke H&Ra i jest bajka.

 

A na HPku to SWRT555 jezdzil swojego czasu bo pamietan, moze sie wypowie.

 

I po wypowiedzi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawie bilsteina.... nie chc robic zamieszania.. ale z tego co wiem to regeneracja b16 pss9 jest w zorkopolu niemozliwa... pzrynajmniej tak bylo jeszce rok temu.... jakby co tzreba wysylac do niemiec ale b14 pss faktycznie moga zrobic na miejscu bezproblemowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wtrące swoje trzy grosze, jeździłem WRX04 na Tein z regulacją elektroniczną od środka i byłem zawiedziony, jak chłopaki napisali, rewelka na tor ale do naszych polskich dróg nie najlepiej, auto gorzej się trzyma, wybija je na górkach. w przyszłości już żadnego gwinta do siebie nie założe, będę bardziej skupiał się na udoskonalaniu serii bo ona jest po prostu idealna na polskie drogi, można jechać szybko i naprawdę trzymać się drogi. W GT ma podobno amorki od WRX i jakieś sprężyny obniżające i jestem bardzo zadowolony, sztywniej, niżej ale do codziennej jazdy idelanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Teinie, który Marcin ma w nie-ASO, przejechałem niewiele, ale w lekkim aucie na betonie robiło świetne wrażenie.

PSS9 mam w GT. Jest fantastyczne, ale na zimę zdecydowanie za twarde. To zawieszenie raczej torowe. Na szutrze daje radę nieźle, ale za to bardzo skutecznie można zatrzeć regulację twardości - znajduje się na dole i jest chroniona tylko plastikowymi zaślepkami. Niby duperela, ale potrafi uprzykrzyć życie. Nie zarejestrowałem natomiast kłopotów z jazdą po normalnych ulicach, na pewno nie jest gorzej niż na serii. Komfort jazdy znikomy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie w WRX-e KW http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68645004.pdf , zawieszenie nie zle się spisuje na torze, na ulicy nie jest tak złe pierwsza bardziej miękka sprężyna wybiera w miare dobrze dziury do jazdy na co dzień ujdzie w tłoku za to poza miastem na krętych i chwilami dziurawych drogach podczas jazdy w zakręcie dostajemy fantastycznie szybka reakcja na nierówności , zawieszenie zawsze gwarantuje ze koło będzie przylegało do asfaltu co nie jest bez znaczenia , nie ma mowy żeby pojechać na seryjnym zawieszeniu tak szybko w dziurawych zakrętach jak na np. gwincie KW.

 

Mimo wszystko to jak zawsze bywa cos za cos, jeśli ktoś ma np. chorobę kręgosłupa to, to zawieszenie nie będzie dla niego. Śmigam już przeszło rok na KW i do tej pory nic nie skrzypi w kabinie co prawda zrobiłem tylko 18tys.km no ale drogi to wiadomo jakie mamy. Nie wiem jak spisuje się to na szutrze bo nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potem pzrejechalem sie z Marcinem nie-ASO i wtedy sie tylko upewnilem ze gwont do normalnej jazdy jest Beeeeeeeeee co innego upalanie )

 

 

Ja zrobiłem chyba najwięcej kilometrów W4 TURBO po ulicy i nie zauważyłem najmniejszych problemów ani z prowadzeniem ani komfortem, w Seicento mam twardszy zawias a jeździ nim mój dziadek i nie narzeka. Tein jest właśnie bardzo fajny bo wybiera dobrze duże nierówności. Ciekaw jestem niezmienriejakby się sprawdzały wyższe modele Teina.

 

Najlepszy zawias na jakim jeździłem to Bilstein B-16 w rajdowym Seju - połykał kratery na odcinkach i nie nic się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...