Skocz do zawartości

Zawieszenie gwintowane do Imprezy...


Blue76

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie stabilizatorów, łączników i dodaniu rozpórek przymierzam się małymi krokami do wymiany zawieszenia na sztywniejsze a przede wszystkim regulowane. Na placu boju pozostały do wyboru Tein Flex, Bilstein PSS9 i KW V3. Ewentualnie AST.

 

Chciałbym prosić o opinie osoby które miały doczynienia z wymienionymi zawieszeniami. W szczególności interesuje mnie:

 

- zachowanie na asfalcie oraz przede wszystkim na luźnych nawierzchniach (szuter)

- na ile męcząca jest jazda na codzień (nie jeżdżę raczej w trasy, głównie miasto)

- ogólny stopień zadowolenia ;)

- czy będę w stanie zachować obecną wysokość (problemy z wjazdem do garażu)

- orientacyjna cena w Polsce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po wymianie stabilizatorów, łączników i dodaniu rozpórek przymierzam się małymi krokami do wymiany zawieszenia na sztywniejsze. Na placu boju pozostały do wyboru Tein Flex, Bilstein PSS9 i KW V3. Ewentualnie AST.

 

Chciałbym prosić o opinie osoby które miały doczynienia z wymienionymi zawieszeniami. W szczególności interesuje mnie:

 

- zachowanie na asfalcie oraz na luźnych nawierzchniach (szuter)

- na ile męcząca jest jazda na codzień (nie jeżdżę raczej w trasy, głównie miasto)

- ogólny stopień zadowolenia ;)

- czy będę w stanie zachować obecną wysokość

- orientacyjna cena w Polsce

 

Bleu - uwierz mi ze meczaca - mati tez Ci to powie, nie ma gwintu, ktory jest wygodny do jazdy na codzien - chyba ze jestes az takim zboczencem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma gwintu, ktory jest wygodny do jazdy na codzien - chyba ze jestes az takim zboczencem :roll:

 

Adaś, ostatnio jechałem jako pasażer imprezą Emila (PSS9) przez Włochy (kto jeździ ten wie jak tam jest równo). Nie było tragedii. Właśnie dlatego zależy mi na opiniach ludzi którzy mają zamontowane w samochodzie wymienione gwinty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi ze meczaca - mati tez Ci to powie, nie ma gwintu, ktory jest wygodny do jazdy na codzien - chyba ze jestes az takim zboczencem :roll:

 

Nie ma? Adamus, ja Cię proszę, gwint od nie gwintu różni się nałożoną tulejką (lub gotową, nagwintowaną kolumną), nie ma żadnego powodu, dla którego nie dałoby się tym jeździć na codzień. Skoro na seryjnym zawiasie się da to i na gwincie się da, to nie są skrajnie różne konstrukcje. Problem leży w tym, że utożsamiacie gwinty z piekielnie twardymi (i krótkimi) sprężynami (a za tym idzie tłumienie amora) i krótkim skokiem. Oczywiście w niektórych przypadkach nie ma wyboru, bierze się to co fabryka przewidziała do danego modelu, ale jest wiele firm, które pozwalają dobrać fedry i wtedy osławiony, betonowy gwint będzie bardziej komfortowy niż seria - o ile nam się tak zamarzy. Może być wyższy/niższy - na tym właśnie polega elastyczność tego rozwiązania. Nie widzę też problemu w zrobieniu nie gwintu, na którym nie da się jeździć po ulicy. To, że D2 z automatu wkłada dla SI takie czy inne fedry nie może być wyrocznią do oceny przydatności zawieszeń gwintowanych na warunki uliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi ze meczaca - mati tez Ci to powie, nie ma gwintu, ktory jest wygodny do jazdy na codzien - chyba ze jestes az takim zboczencem :roll:

 

Nie ma? Adamus, ja Cię proszę, gwint od nie gwintu różni się nałożoną tulejką (lub gotową, nagwintowaną kolumną), nie ma żadnego powodu, dla którego nie dałoby się tym jeździć na codzień. Skoro na seryjnym zawiasie się da to i na gwincie się da, to nie są skrajnie różne konstrukcje. Problem leży w tym, że utożsamiacie gwinty z piekielnie twardymi (i krótkimi) sprężynami (a za tym idzie tłumienie amora) i krótkim skokiem. Oczywiście w niektórych przypadkach nie ma wyboru, bierze się to co fabryka przewidziała do danego modelu, ale jest wiele firm, które pozwalają dobrać fedry i wtedy osławiony, betonowy gwint będzie bardziej komfortowy niż seria - o ile nam się tak zamarzy. Może być wyższy/niższy - na tym właśnie polega elastyczność tego rozwiązania. Nie widzę też problemu w zrobieniu nie gwintu, na którym nie da się jeździć po ulicy. To, że D2 z automatu wkłada dla SI takie czy inne fedry nie może być wyrocznią do oceny przydatności zawieszeń gwintowanych na warunki uliczne.

 

powiedz mi jaki jest sens wkladania gwintu i zakladania miekkiej sprezyny :?: :roll:

rownie dobrze mozna zostawic samochod na tradycyjnym zawiasie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaś, na temat proszę. Chcecie pogadać o zawiasach, załóżcie oddzielny temat. Naprawdę zależy mi na opiniach użytkowników.

 

Cos Ci te Czechoslowaczki nie sluza :mrgreen: strasznie sie spinasz ;)

 

dobra juz nic nie mowie i zamykam sie w sobie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaś, Tein ma w swojej ofercie Tein EDFC (Electronic Damping Force Controller), gdzie masz możliwość regulacji zawieszenia ze środka pojazdu. Zestaw jest kawiorowy jako dodatek i koszuje około 400$. W połączeniu z Impreza WRX '06 Tein Flex Damper będzie to super zestaw ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdziłem w poprzednim na gwincie, niby wszystko super, na torze ekstra, naprawde czuć było róznice. Natomiast jest kwestia normalnej jazdy, i tu jest kiepsko. Czasami naprawde bałem się szybko jechac po nierównościach bo czułem że samochód nie ma przyczepności, nie mówiąć o skrzypieniu tapicerki, i przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności.

Nie wiem czy w Twoim przypadku nie lepiej założyć zawias od STI + spręzyny Prodrive.

Wiem że Marcin Bełtowski miał taki nowy zestaw za 3000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń z zawiasem D2 wynika dokładnie to co napisał carfit, na torze rewelacyjnie, ale na zwykłej, kiepskiej drodze szybszy będzie samochód na "normalnym" zawieszeniu. U mnie decyzja o montowaniu gwintu była prosta, ale mój samochód jeździ teraz praktycznie tylko po torach. Jeśli chodzi o komfort, to szczerze na początku wydawało mi się że jest twardo, ale przyzwyczaiłem się i teraz już wydaje się być ok. Co do skrzypień, to u mnie i tak wszystko skrzypi więc nie zwracam na to uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaś, czeszki są ładne inaczej.

 

Krzysiek, nie musi być kawiorowo - musi być dobrze. Przyznaję że opcja z EDFC jest ciekawa, ale czekam na opinie. Liczę tutaj głównie na Marcina który ma u siebie taki zestaw.

 

Carfit, przychylam się do opinii że gwint gwintowi nierówny. Ty z tego co pamiętam jeździłeś na D2, akurat jego nie biorę pod uwagę. Wiem, że komfort jazdy się pogorszy ale.. zastanawiam się nad drugim autem - impreza powoli staje się coraz mniej seryjna.

Co do zestawu STi + Prodrive - nie zależy mi na rzuceniu auta na glebę, muszę mieć możliwość w miarę wygodnej regulacji wysokości.

 

Mati, masz rację - do wszystkiego można się przyzwyczaić. Skrzypienie mi nie przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaś, czeszki są ładne inaczej.

 

 

 

Wiem, że komfort jazdy się pogorszy ale.. zastanawiam się nad drugim autem - impreza powoli staje się coraz mniej seryjna.

 

 

 

e tam na jakies kiepskie trafiasz chyba :twisted::mrgreen:

 

a od pogrubionego zdania powinienes zaczac, to by nie bylo dyskusji ;)

Krzychu bierz Tein'a miliony japonczykow nie moga sie mylic :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, nie musi być kawiorowo - musi być dobrze. Przyznaję że opcja z EDFC jest ciekawa, ale czekam na opinie. Liczę tutaj głównie na Marcina który ma u siebie taki zestaw

jeśli chodzi o komfort jazdy to Marcina Coupe jest dobrym przykładem. Jeśli chodzi możliwości EDFC to odezwij się do Lostboy na streetracing.pl, on ma u siebie w Suprze cały kit Teina razem z kontrolerem. http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=10304&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jaki jest sens wkladania gwintu i zakladania miekkiej sprezyny :?: :roll:

rownie dobrze mozna zostawic samochod na tradycyjnym zawiasie

 

Sens jest dokładnie taki sam jak z twardą sprężyną ;) Ja podałem przykład ekstremalny aby odeprzeć Twoją tezę, że na gwincie nie da się jeździć po normalnych drogach. Można dać nieco twardszą sprężynę, nie trzeba od razu ładować betonu, na którym pojedziesz wolniej niż na serii :D

 

Carfit, przychylam się do opinii że gwint gwintowi nierówny. Ty z tego co pamiętam jeździłeś na D2, akurat jego nie biorę pod uwagę. Wiem, że komfort jazdy się pogorszy

 

Może niesłusznie ;) Rozważ D2 z innymi sprężynami, będzie złoty środek, zdecydowanie sztywniej niż seria, ale nie hardcore, no i cena nie najgorsza. Dobre zawieszenie to takie, które pozwala szybko się przemieszczać po takich drogach po jakich jeździsz. Zrobisz twardo i wcale nie będzie dobrze, tak jak mówi carfit, strach szybko jechać po nierównościach. Chyba, że to ma być tylko zabawka torowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może niesłusznie ;) Rozważ D2 z innymi sprężynami, będzie złoty środek, zdecydowanie sztywniej niż seria, ale nie hardcore, no i cena nie najgorsza. Dobre zawieszenie to takie, które pozwala szybko się przemieszczać po takich drogach po jakich jeździsz. Zrobisz twardo i wcale nie będzie dobrze, tak jak mówi carfit, strach szybko jechać po nierównościach. Chyba, że to ma być tylko zabawka torowa.

 

Ha! I właśnie dlatego cały czekam na opinie o wspomnianych zawieszeniach ;) Kiedyś Whiteline robił fajny gwint ale niestety już go nie produkują... Z drugiej strony anglicy bardzo chwalą AST a amerykańce z kolei TEIN-a... I bądź tu człowieku mądry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co widzę to Tein Flex możesz zamówić z wybranymi sprężynami, tak jak D2, na szybko znalazłem kity z 550/430 lbs/in czego na pewno nie chcesz :D, ale są też niższe, KW robi chyba tylko zafixowane 344/280, D2 od jakiegoś dealera w UK 7/5 (czyli 390/280) - Mati, Adamus, jakie Wy macie? O PSS nigdzie nic nie znalazłem :( To wszystko naturalnie nie odzwierciedla całej jakości zawieszenia, ale daje jakiś wgląd w stopień wybijania zębów i przydatność na naszych drogach. Według danych, które posiadam w WRX 02 masz 160/120, STi 04 250/220. Teraz dopasuj sobie zeznania do liczb, w przypadku D2 nawet pasuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zachowanie na asfalcie oraz przede wszystkim na luźnych nawierzchniach (szuter)

 

Na sfalcie bajka o ile jest jakosci UE a nie PL, bo ja z moim gwintem na wislostradzie balem sie smigac wiecej niz 160 bo to przypominalo bardziel loty niskiego pulapu niz trzymanie przyczepnosci, natomiast na szybkich wiaduktach z dobrym asfaltem, jak po szynach

- na ile męcząca jest jazda na codzień (nie jeżdżę raczej w trasy, głównie miasto)

Carfit i Mati chyba odpowiedzieli wystarczajaco, jo tylko dodam ze swojego doswiadczenia, ze sprzedalem zawias chyba po 3 miesiacach bo mnie bolaly cycki juz nie wspomne o moje zonie :)- ogólny stopień zadowolenia

- czy będę w stanie zachować obecną wysokość (problemy z wjazdem do garażu)

To chyba zalezy od sprezyn, jak pamietasz z moimi robilem w lato za plug :(- orientacyjna cena w Polsce

Ja uwazam ze teraz ceny gwintu sa bardzo zblizone do dobrego zawiasu seryjnego np D2 i AGX to raptem roznica 1kpln

Pozdrawiam

PS. proponuje sie z kims pzrejechac a sam zobaczysz, ja myslalem ze moje jest twarde, ze sprezyny itp potem pzrejechalem sie z Marcinem nie-ASO i wtedy sie tylko upewnilem ze gwont do normalnej jazdy jest Beeeeeeeeee :razz: co innego upalanie :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. To że założę gwint jest więcej niż pewne, ale tak jak pisałem poszukuję opinii konkretnie użytkowników wspomnianych zawieszeń. Najchętniej oczywiście przejechałbym się takim samochodem (na prawym). PSS9 na wybojach mnie np. nie przeraziło ale potrzebuję więcej informacji - stąd dobór pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. To że założę gwint jest więcej niż pewne, ale tak jak pisałem poszukuję opinii konkretnie użytkowników wspomnianych zawieszeń. Najchętniej oczywiście przejechałbym się takim samochodem (na prawym). PSS9 na wybojach mnie np. nie przeraziło ale potrzebuję więcej informacji - stąd dobór pytań.

 

Ja mialem gwint Bilesteina (wprawdzie nie w imprezie ale w rajdowce) do bilsteina przekonuje mnie to ze za niewielkie pieniazkow kazdej chwili moge sobie zmienic charakterystyke i w penlni zaglowac nastawami (mialem 3 komplety sprezyn). Do tego zawieszenie jest w pelni serwisowalne, rozbieralne i wlasciwie "na cale zycie" bo chyba wszystko mozna w nim wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ku Bilsteinowi skłaniam się w tym momencie najbardziej. Tein jest podobno niezły ale nawet amerykańce narzekają (a mają pewnie lepsze drogi niż u nas) że jest bardzo niewygodny. Chyba rzeczywiście bardziej nadaje się na japońskie gładkie drogi niż na nasz hard core.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie w GT HP wyścigowy beton i teraz zmieniłem na HP strojony rajdowo. Ten czeski tani zawias jest naprawdę doobry poza tym czesi mogą ci ustawić co sobie zażyczysz i zawias gwint ze zbiorniczkami (reg twardości) zamknie się w 5000 zł wg mnie... oczywiście w pełni serwisowalne itp

 

http://www.hpsporting.cz/ (ceny na stronie są negocjowalne :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ku Bilsteinowi skłaniam się w tym momencie najbardziej.

 

Bil ma ten ogromny plus ze jak Ci bedzie za twardo do oddajesz go na miejscu w wawie czekasz 3 dni i masz nowe nastawy, takie jakie sobie zamarzysz. Do tego dopierzesz sobie podwojna sprezynke H&Ra i jest bajka.

 

A na HPku to SWRT555 jezdzil swojego czasu bo pamietan, moze sie wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w GT zawieszenie gwintowane H&R (amory z tego co wiem są od Bilsteina). Dramat na polskie drogi. Na seryjnym ( w polskich warunkach) można jeździc zdecydowanie szybciej i bezpieczniej i bardziej komfortowo. Po kilku tysiącach :shock: amory sie zatarły i na gwarancji oddałem do naprawy Szwabom. Prosiłem o zmianę charakterystyki na bradziej "polską". Dostałem po wielu miesiącach nowy zawias, ale nie wiem jak sie później sprawował, bo w międzyczasie sprzedałem GTka.

 

Nigdy więcej nie zamontuje takich wynalazków do auta, które ma się poruszać również poza torem!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...