Skocz do zawartości

forester MY16 lampka TPMS


Wierzba6

Rekomendowane odpowiedzi

w srode zmienialem juz kola ( fabrycznie zalozone na felgi nic nikt nie majstrowal wiec czujnikow raczej uszkodzic nie bylo jak) podczas przegladu po 1 roku ( w ASO wiec chyba wiedza co i jak), zrobilem od tego czasu 100km i dzis zaswiecila mi sie kontrolka tpms'u najpierw migala potem na stale, myslalem ze flak pojechalem na stacje ale cisnienie w normie, jakies pomysly? ASO zle zakodowalo czujniki? choc to chyba by mi wywalilo zaraz po wyjezdzie prawda? wkurza to strasznie musze pewnie do ASO pojechac choc moze ktos poratuje ?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno zniknąć, a jak nie to może został uszkodzony czujnik choć przy zmianie kół to ciężkie do zrobienia chyba, że masz drugi komplet kół z czujnikami.

Edytowane przez Kukson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.03.2017 o 10:28, grzse124 napisał:

Dokładnie. Czujniki w Foresterze są dość specyficzne. Miałem podobny problem. Lampka zapaliła się po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.

I właśnie dla tego ja to cholerstwo kazałem wyłączyć...

 

Krawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Do bani jest ten system TPMS.

Zaparkowałem na parkingu przy markecie, zrobiłem zakupy, odjeżdżam i słyszę, że coś turkocze, lampka TPMS nie świeci się, zjechałem na inny parking patrzę a tylne prawe koło nie ma powietrza i na co mi ten system? Po zmianie na dojazdówkę, po ok. 10km system TPMS zareagował!

Ku  przestrodze:

Okazało się, że złodzieje chcieli mnie zrobić na koło. Na parkingu przebili 2x nożem tylną prawą oponę, gdy odjechałem to zaparkowałem w odosobnieniu na innym parkingu , gdy zmieniałem koło, złodziej podszedł i niezauważenie dla mnie otworzył drzwi kierowcy i zabrał ze sobą moja torbę z dokumentami. Zdziwiłem się, gdy podchodzi do mnie mężczyzna z dzieckiem i pyta się czy to moja torba, bo widział tą sytuację i złapał złodzieja i odebrał torbę, powiedział, że złodziej miał jeszcze gaz pieprzowy, ale nie zdążył go użyć. W torbie było wszystko :). Podjechałem do pobliskiego zakładu wulkanizacji - opona do wymiany, ale jak usłyszałem, nie byłem pierwszy zrobionym na koło, inni u wulkanizatora mieli problem z dokonaniem zapłaty, bo dopiero wtedy zorientowali się, że nie wszystko mają.

 

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.08.2017 o 04:19, eddie_gt4 napisał:

 

Czy ktos z uzytkownikow MY'16 juz odlaczyl TPMS u siebie :question:

 

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

Nikt nic? Nie wierze! 

Jak sie okazało nie ma po co tego systemu dezaktywować. U nas w aucie działa on bezproblemowo.

Zdenerwował mnie na samym początku pojawieniem się alarmu - jak się jednak okazało zadziałał słusznie, bo lewa przednia opona była przebita.

Po tym incydencie musiałem chcąc nie chcąc 'zwrócić honor' producentowi, choć w pierwszej chwili pomyślałem coś w stylu: choroba, jadę poszukać elektronika co by to dezaktywować :)

Dodatkowo od tego czasu minął prowie rok, dwie sezonowe zmiany opon i problemów nie ma więc dezaktywowć nie mam zamiaru.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że nikt publicznie na forum nie wypowie się, bo to będzie oznaczało, że komputer Subaru został zhakowany, czyli producent poprawi firmware i przy najbliższym przeglądzie wgra nowe, bardziej odporne.

Rozwiązania amatorskie to:

1. już było opisane na forum - czarna taśma izolacyjna (na przewody elektryczne), wycinasz nożyczkami z niej kwadracik ok 1cm x 1cm i naklejasz w miejscu świecącej się żółto/pomarańczowej lampki - i już nie bije po oczach.

2. Rozwiązanie bardziej zaawansowane, to taka idea:

  - pozyskanie 4 czujników TPMS nawet z demobilu, mogą być z rozładowaną baterią, ale by współpracowały z autami Subaru.

  - rozbierasz czujniki, wyjmujesz baterię, do każdego wstawiasz zasilacz/przetwornicę 12V/3V (na alliexpress są gotowe zmontowane na płytce 1cm x 2cm tylko kabelki podłączyć, poniżej 0,5$ za sztukę z darmową wysyłką)

  - czujnik TPMS z zasilaczem montujesz wewnątrz auta w pobliżu nadkoli (tam są anteny odbiorcze systemu TPMS) i zasilanie 12V podajesz np. z lamp postojowych - czyli jak auto odpalasz to zasilanie idzie do czujników TPMS

  - normalnie czujnik TPMS załącza włącznik odśrodkowy, czyli jak koło się kręci, to włącznik odśrodkowy załącza baterię, a naszym przypadku czujnik nie będzie się kręcił, czyli w czujniku TPMS należy znaleźć ten włącznik odśrodkowy i zrobić mu zwarcie

  - pojechać do serwisu lub wulkanizatora, by te nowe czujniki TPMS zaprogramował do auta

  - pozostaje tylko kwestia jak oszukać/deaktywować czujnik ciśnienia w module TPMS

  - koniec idei

 

O czujnikach TPMS - klient jest informowany, że jest to jednorazówka, a okazuje się, że czujniki TPMS mogą odzyskać drugą młodość:

http://hobbyspace.pl/tpms-wymiana-baterii-w-czujnikach-cisnienia/

Edytowane przez Licho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

właśnie wróciłem z trasy

pogoda dramat, 

a zapaliła się kontrolka TPMS

zatrzymałem na stacji, chodzę, oglądam, kopnę oponę, wszystko wygląda ok

jako, że czytam TF wydawało mi się,  że wystarczy reset opisany powyżej

zrobiłem

wystarczyło na kilkaset metrów i kontrolka znowu się zapaliła

przejechałem kilka setek km, ciśnienie wygląda ok, nie schodzi

ma ktoś pomysł co może być przyczyną

czy niezbędna będzie wizyta w aso 

Edytowane przez MKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...