AdaSch Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 ksenon łatwo wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmastal Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 6 minut temu, AdaSch napisał: tak się obśliniacie LED czyli chyba wam jeszcze żaden nie zdechł. Koledze padł w volvo - wymiana lampy ponad 4k ot technologia LED. Ważne jest bezpieczeństwo Twoje i innych uczestników ruchu. Jak LED lepiej się sprawuje niż inne technologie to chyba znaczenie kosztu jednej lampy w odniesieniu do np utraty życia lub zdrowia jest jakimś odnośnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 bosze, proszę Cię. Led z biegiem czasu też zdycha, świecie coraz słabiej itd. Od dawna wiadomo, że optyka jest najaważniejsza dlatego niektóre auta pomimo nie wiadomo jakich technologi i tak fatalnie oświetlają drogę. LEd nie ma z tym nic wspólnego Forek SG znacznie lepiej sobie radzi niż impreza GH. Oba mają nowe ksenony, ale forek ma lusrto a impreza soczewkę. mamy też firmowe BMW z ledami i szału po prostu nie ma. Nie mówię, że to coś złego ale nie sa przedstawiane również pewne wady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 1 godzinę temu, AdaSch napisał: tak się obśliniacie LED czyli chyba wam jeszcze żaden nie zdechł. Koledze padł w volvo - wymiana lampy ponad 4k ot technologia LED. W subaru pewnie nie będzie taniej, ale jedno jest pewne w volvo część nie będzie płynąć do Polski 3 miesiące. Zastanawiał się ktoś, jak się będzie przemieszczać przez te 3 miesiące bez świateł / światła zakładając, że ich nie będzie na stanie w PL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 31 minut temu, AdaSch napisał: Forek SG znacznie lepiej sobie radzi niż impreza GH. Bo pewnie soczewkę w Imprezie dopadła typowa przypadłość - odbłyśnik stracił właściwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Zanim LEDy zaczną się przepalać to Polacy opanują sztukę ich naprawy. Już teraz są zakłady które naprawiają reflektory led. W porównaniu z ksenonem nie musi to wyjść drożej. Przykład ksenony w G.Vitarze po 200.000 odbłyśniki w środku czarne regeneracja ok. 300 PLN do tego dwa palniki ok. 300 PLN. Plusem japońskich lamp szczególnie Koito jest dość trwała elektronika (zapłonnik i przetwornica) gorzej z odbłyśnikami. Tak więc Ledy nie muszą być drogie w naprawie, tym bardziej że z tego co widzę już przerabiają ksenony na biledy montując całe moduły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Widziałem te "żarówki". Chłodzenia to one nie mają. Led wymaga konkretnego chłodzenia. Wystarczy popatrzeć na markowe drl i wielkość radiatora. Znacznie słabsze a taaaaaki radiator. Co od odblysników to z mojej wiedzy Kioto miało problem do 2004 potem już nie . Z praw fizyki wynika, że większy lepiej świeci. Dlatego nissan micra k12 z wyłupiastymi lampami pomimo h4 tak dobrze oświetla drogę. Soczewki, trochę brudu i dupa. Z resztą na wieczornych spotach widać ktore Subaru deklasuja pozostale modele. Wracając do Led to widać ile osób ma je założone jako pozycję czy podświetlenie tablic i jak często miga lub w ogóle nie świeci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 (edytowane) Nie chodzi mi o żarówki tylko moduły LED z radiatorami np https://hidretrofit.pl/sklep/soczewki-koito-biled/. Jak w Foresterze są lampy Koito to pewnie to co jest w linku jest w lampie Subaru. Edytowane 14 Marca 2017 przez Lesiorip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 jeden pies, jak widzę wiatrak to wiadomo co się zepsuje. Zdjęcia absolutnie nie oddają rzeczywistości. Cytat Jasne źródło światła LED nowej generacji (2250lm), które jest 1,6 razy jaśniejsze niż zwykłe diody LED; ksenon ma około 3200lm, brak info o utracie wydajności w funkcji czasu. Cytat Biały widmo emisyjne (5000-5500k), sporo powyżej optymalnego 4150 Cytat niskie zużycie energii (oszczędność akumulatora i zużycie paliwa). ehe, brak danych. nie wspominając o tym, że nie wiadomo kto jest producentem samego LED kończąc dyskusję Cytat Co to oznacza dla użytkownika samochodu wyposażonego w takie "nowoczesne" oświetlenie? Auto świeci co prawda lepiej, niż gdyby miało zwykłe halogeny, ale różnica ta nie jest zbyt duża. Zauważy ją natomiast, kiedy coś się z takim reflektorem stanie. Teoretycznie LEDy mają jeszcze większą trwałość, niż ksenony, więc ryzyko, że się przepalą, jest niewielkie. Jeśli jednak któraś z diod zawiedzie (w skutek zużycia, wady, usterki), nie możemy jej tak po prostu wymienić. Stanowi ona integralną część reflektora, więc musimy kupić całość. Ceny zaś są różne, ale w przypadku popularnych kompaktów to ponad 3000 zł! W ten sposób rozwiązaliśmy zagadkę dlaczego producenci tak chętnie "przesiadają się" na LEDy. Żarówki ksenonowe są trwałe i tanie, więc nie stanowią źródła zbyt dużego zarobku. Natomiast reflektor wyposażony w diody to już zupełnie inna bajka. Czy zatem kupując nowe auto lepiej zdecydować się na ksenony? Zdecydowanie tak, ale i tutaj trzeba uważać. Wielu producentów aut zrezygnowało bowiem z dotychczas stosowanych palników o mocy 35 W, na takie mające 25 W. Co to oznacza? Słabszy snop światła, mający... no właśnie - poniżej 2000 lumenów! Takie reflektory są tańsze, nie wymagają spryskiwaczy, samopoziomowania, a sprzedawane są w cenie "prawdziwych", adaptacyjnych ksenonów. Co więcej, cena nowego rodzaju palnika to horrendalne 800 zł! Została ona ustalona na tak absurdalnym poziomie, ponieważ obecnie nie ma alternatywy dla ksenonów oferowanych w ASO. Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-nowoczesne-swiatla-led-to-podpucha,nId,1872440#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome chcąc być całkowicie uczciwy... zajmuje się LED-ami na co dzień, różnymi topowymi producentami lak lumileds, cree, osram itd. jeszcze trochę czasu musi upłynąć. Kupując teraz imprezę zależało mi na ksenonach 35W, plus poprawne ustawienie lamp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 (edytowane) Wiatrak to sobie z komputera może dopasujesz, gorzej może być z dopasowaniem ledu żeby świeciła tak jak np. w drugiej lampie. No chyba że odrazu wymienisz w dwóch reflektorach. Nie wiem ile pojeżdżę foresterem ale gdyby coś z ledami się złego działo i okazało się że naprawa nie jest możliwa to próbowałbym je przerobić na ksenony. W mini mam biksenony i nic lepszego w mojej opinii narazie nie wymyślono. Ale nie po to się decyduje na Subaru żeby sie przejmować że coś mi się zepsuje trochę jeszcze wierze że jest tak niezawodny jak o nim mówią. Edytowane 15 Marca 2017 przez Lesiorip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 1 godzinę temu, Lesiorip napisał: W mini mam biksenony i nic lepszego w mojej opinii narazie nie wymyślono. dokładnie 1 godzinę temu, Lesiorip napisał: Ale nie po to się decyduje na Subaru żeby sie przejmować że coś mi się zepsuje trochę jeszcze wierze że jest tak niezawodny jak o nim mówią. nie wiadomo czy tam jest wiatrak czy radiator. Jak już będziesz miał, to zakładam, że odpowiesz wszyskim przynajmniej w teorii gdzie jest lepiej. Wiadomo, kwestia kloszy, optyki, zużycia itd ale i tak stawiam na ksenon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Ok jak tylko odbiore forestera to napisze jak te lampy się sprawują. Może jakieś zdjęcia zrobię jak się uda i spróbuje się dostać do tego modułu led żeby zobaczyć co tam jest. W 3 letnim mini już wymieniałem dwa palniki padły po 60000, nawet w aso bmw twierdzili że to nie możliwe, chociaż jeden mechanik przyznał że póki były osramy montowane na pierwszy montaż to nie było problemu potem przeszli na philipsa. Teraz mam GE w miarę nowe to porównanie powinno być w optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 od maja 2016 poruszam sie z takim ledowym. 25000km Moim zdaniem sa swietne. Mieszkam w regionie gdzie sporo trzeba krecic fajera aby dojechac do pracy i kirunkowe swiatla bardzo pomagaja. Linia swiatel jest pardzo dobrze ustawiona i praktycznie wsszedzie jezdzi sie na mijania. Czasem dlugie przydaja sie na pustej autostradzie (lub nie pustej w Polsce z powodu sklonnosci lewostronnych). Czesto zminiam na STI lub forka z xenonami i lekko mnie to wkurza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Ok jak tylko odbiore forestera to napisze jak te lampy się sprawują. Może jakieś zdjęcia zrobię jak się uda i spróbuje się dostać do tego modułu led żeby zobaczyć co tam jest. W 3 letnim mini już wymieniałem dwa palniki padły po 60000, nawet w aso bmw twierdzili że to nie możliwe, chociaż jeden mechanik przyznał że póki były osramy montowane na pierwszy montaż to nie było problemu potem przeszli na philipsa. Teraz mam GE w miarę nowe to porównanie powinno być w optymalne. Potwierdzam pady philipsa, dlatego przeszedłem na osram od maja 2016 poruszam sie z takim ledowym. 25000km Moim zdaniem sa swietne. Mieszkam w regionie gdzie sporo trzeba krecic fajera aby dojechac do pracy i kirunkowe swiatla bardzo pomagaja. Linia swiatel jest pardzo dobrze ustawiona i praktycznie wsszedzie jezdzi sie na mijania. Czasem dlugie przydaja sie na pustej autostradzie (lub nie pustej w Polsce z powodu sklonnosci lewostronnych). Czesto zminiam na STI lub forka z xenonami i lekko mnie to wkurza. Kierunkowe, to fakt inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giresse Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 15 minut temu, AdaSch napisał: Kierunkowe, to fakt inna bajka. Kierunkowe nie muszą być LED, miałem kierunkowe xenony w VOLVO V50 i potwierdzam rewelacyjne właściwości takiego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 15 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 (edytowane) Zależy, w Insygnii dla mnie działały zbyt nerwowo nie miały płynności. Edytowane 15 Marca 2017 przez Lesiorip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Problem w tym że w Foresterze są Xenony typ D4R i nie ma wyboru w wersjach żarnikow. Osram i Philips tylko w wersji podstawowej a wystarczyłoby zmienić na inna i już efekt byłby zauważalny . Tak zrobiłem w drugim aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 To jakie jest lekarstwo na leprze oświetlenie w Foresterze my14? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 12 minut temu, Miałki napisał: To jakie jest lekarstwo na leprze oświetlenie w Foresterze my14? Mnie się wydaje, że jest o'k, w innych wątkach wcześniej wielu użytkowników się skarżyło, że fabrycznie światła były bardzo nisko ustawione i wystarczyło je ustawić wyżej, ale oczywiście zgodnie ich dozwolonym zakresem - może po prostu masz ten problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Dokładnie tak. Lampy oświetlają bardzo krótki dystans przed autem. To niby są reflektory samopoziomujące, ale coś za blisko się poziomują. Jak wrócę z za wody do spróbuję je skorygować. Tiger, cxy przerabiałeś już temat regulacji tych lamp? Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 1 godzinę temu, Miałki napisał: To jakie jest lekarstwo na leprze oświetlenie w Foresterze my14? Poza korektą ustawienia niestety nic nie zdziałasz. Szukałem palników o lepszych parametrach, niestety nic takiego pasującego do forkowych reflektorów w przyrodzie nie występuje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 W serwisie zgłosiłem problem i podobno tyle co mogli podnieśli do góry . Efekt prawie żaden . Szkoda że nie ma innych żarnikow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 U mnie podnieśli i świeci zauważalne lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 4 godziny temu, Jacocz napisał: W serwisie zgłosiłem problem i podobno tyle co mogli podnieśli do góry . Efekt prawie żaden . Szkoda że nie ma innych żarnikow Ja zrobiłem to samo, ale efekt moim zdaniem o'k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 Znalazłem w internecie palniki z serii Xenarc Osrama 2800 lm ale nie wiem czy lepsze od tych w Foresterze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się