Skocz do zawartości

Reflektory w Forester XT 2017


Lesiorip

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie od posiadaczy FXT jakiego typu są przednie lampy, bo raz słyszę że są to bikenony a raz że biledy (w zależności od salonu :-) ). Napiszcie jak się sprawują, bo wiem że są skrętne, ale chodzi mi o zasięg i jakość tego światła gdyż dużo podrózuje nocą i zależy mi na dobrym oświetleniu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam biksenony i przy dzisiejszym stanie technologii led, są chyba na razie nie zagrożone - chyba tylko oświetlenie laserowe bardzo nielicznych marek premium (za 5-cio cyfrową kwotę) jest lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tiger napisał:

ja mam biksenony i przy dzisiejszym stanie technologii led, są chyba na razie nie zagrożone - chyba tylko oświetlenie laserowe bardzo nielicznych marek premium (za 5-cio cyfrową kwotę) jest lepsze

Chyba nie tylko.

Toyota Corolla Hybrid ma ledowe oświetlenie przednie. Zacnie to wygląda w nocy. Byłem mocno zdziwiony, że to LED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, WOJO napisał:

Chyba nie tylko.

Toyota Corolla Hybrid ma ledowe oświetlenie przednie. Zacnie to wygląda w nocy. Byłem mocno zdziwiony, że to LED.

To samo mogę powiedzieć o LEDach w Avensisie - świecą rewelacyjnie.
A co do Forestera - w eBroszurze na podstronie Forestera piszą o ksenonach, ale w nagłówku strony jest "2016MY", więc nie wiem czy to aktualne.

A w cenniku dla MY2017 są za to "reflektory przednie LED" - czyli chyba jednak są LEDy.

Edytowane przez jasiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xenony czy ledy to pominę. Ale system skrętnych reflektorów jest bajka.

Jeździłem samochodami co przy skrętach miały zapalane oddzielne światło to doświetlenia zakretu ale nie robiło to tak roboty jak skrętne reflektory.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie od posiadaczy FXT jakiego typu są przednie lampy, bo raz słyszę że są to bikenony a raz że biledy (w zależności od salonu :-) ). Napiszcie jak się sprawują, bo wiem że są skrętne, ale chodzi mi o zasięg i jakość tego światła gdyż dużo podrózuje nocą i zależy mi na dobrym oświetleniu.

Przednie reflektory w SJ polifcie od 2016 to LED, skrętne.
W przedliftowym SJ (od 2013 do 2015) przednie reflektory to ksenony mijania (w technologii lampy odbłyśnikowej).
Konstrukcje te delikatnie mówiąc dzieli wiele na korzyść polifta (skrętne LED). Przedliftową wersją przyjechaliśmy z żoną ponad 70 tys km, obecnym 25 tys.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mechanik a czy w My17 sa spryskiwacze reflektorów?

tez sie przychylne do zdania ze LEDy sa mega. W 508 miałem ledowe lampy i to najlepsze oświetlenie ever. Co prawda nie były skrętne ale wiązka światła była tak mistrzowsko poprowadzona ze rzadko kiedy włączałem długie i nikt nigdy mi nie mrugal ze go oślepiam. Do tego wyglądały fantastycznie (każdy widząc na autostradzie zjeżdżał by myślał ze to jakis Mercedes grzeje ;)) Jedyny problem to taki, ze przy LEDach nie ma obowiązku spryskiwaczy. Przy dłuższej jeździe w deszczu trzeba było manualnie czyścić reflektory na stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[mention=13087]mechanik[/mention] a czy w My17 sa spryskiwacze reflektorów?
tez sie przychylne do zdania ze LEDy sa mega. W 508 miałem ledowe lampy i to najlepsze oświetlenie ever. Co prawda nie były skrętne ale wiązka światła była tak mistrzowsko poprowadzona ze rzadko kiedy włączałem długie i nikt nigdy mi nie mrugal ze go oślepiam. Do tego wyglądały fantastycznie (każdy widząc na autostradzie zjeżdżał by myślał ze to jakis Mercedes grzeje ;)) Jedyny problem to taki, ze przy LEDach nie ma obowiązku spryskiwaczy. Przy dłuższej jeździe w deszczu trzeba było manualnie czyścić reflektory na stacji.

Cześć :-),
W poliftowej wersji są spryskiwacze, działanie identyczne jak w wersji sprzed liftu.
Pozdro

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.03.2017 o 07:18, Czarne_Koronkowe napisał:

Jedyny problem to taki, ze przy LEDach nie ma obowiązku spryskiwaczy. Przy dłuższej jeździe w deszczu trzeba było manualnie czyścić reflektory na stacji.

Tak czy inaczej, warto przemyć reflektory na stacji przy okazji tankowania

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba pamiętać że spryskiwacze spryskują reflektory tylko przy włączonych światłach mijania lub drogowych. Może oczywiste Ale miałem na początku zagatke, czemu w dzień niebspryskiwalo .

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.03.2017 o 21:29, Tiger napisał:

ja mam biksenony i przy dzisiejszym stanie technologii led, są chyba na razie nie zagrożone - chyba tylko oświetlenie laserowe bardzo nielicznych marek premium (za 5-cio cyfrową kwotę) jest lepsze

 

Piszesz o forku MY14? Tam masz zamontowany zwykły xenon w starej odbłyśnikowej technologii z palnikiem D4R która obsługuje tylko światła mijania - nie jest więc to bixenon. Palniki w tej technologii mają stosunkowo małą jak na ksenon jasność rzędu 2800 ±450  lm. Przykładowo palniki do reflektorów soczewkowych mają 3200 ±450  lm (takie reflektory miał np Legacy / Outback 2006 - 2008). To był chyba jedyny model Subaru z bixenonem. Późniejszy model też miał soczewkowe reflektory ale już bez przysłony, która otwierała się w momencie włączania świateł drogowych. Xenony działały więc tylko jako mijania, wspomagane zwykłą żarówką halogenową w światłach drogowych. Te soczewkowe reflektory zarówno w jednym, jak i w drugim modelu świeciły całkiem nieźle - pod warunkiem, że były dobrze ustawione. Reflektory w forku SJ świecą niestety gorzej od tych soczewkowych xenonów i dużo gorzej od soczewkowych LED'ów

W nowym OBK mam soczewkowe LEDy i myszę powiedzieć, że w stosunku do xenonów z forka SJ dzieli je przepaść - na korzyść LED'ów. Zarówno pod względem jasności, temperatury barwowej, równomierności oświetlenia, czy też szerokości świecenia i zasięgu. Mam porównanie - często przesiadam się bezpośrednio z forka do OBK i odwrotnie.

 

Dnia 10.03.2017 o 07:18, Czarne_Koronkowe napisał:

Jedyny problem to taki, ze przy LEDach nie ma obowiązku spryskiwaczy.

 

Obowiązek wyposażenia samochodu w spryskiwacze nie zależy od rodzaju oświetlenia tylko od jasności zastosowanego źródła światła. Jeśli snop światła ma poniżej 2000 lm spryskiwacze nie są konieczne, jeśli powyżej są nieodzowne z prawnego punktu widzenia. Zapewne takie miałeś zamontowane w swoim Peugeocie. W subaru LED'y mają spryskiwacze i samopoziomowanie, należy więc podejrzewać że mają jaśniejsze źródła światła.

Od kilku lat w celu obniżenia kosztów produkcji niektórzy producenci samochodów stosują nawet xenony o jasności poniżej 2000 lm. Samochód wyposażony w takie lampy nie ma wówczas ani spryskiwaczy ani samopoziomowania. Z tym że daje niewiele więcej światła od zwykłej żarówki halogenowej (1 500lm).

 

 

 

 

Dnia 9.03.2017 o 21:09, Lesiorip napisał:

 

Mam pytanie od posiadaczy FXT jakiego typu są przednie lampy, bo raz słyszę że są to bikenony a raz że biledy (w zależności od salonu :-) ). Napiszcie jak się sprawują, bo wiem że są skrętne

 

 

W wersji Active są xenony i nie są skrętne, w pozostałych wersjach są skrętne LED,y. Wszystkie wersje mają spryskiwacze.

http://www.subaru.pl/datasheet/2017forester.pdf

Jeśli zależy Ci na jak najlepszym oświetleniu wybierz wersję z LED'ami.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie będzie tak jak np. w grupie vw zeby przełożyć lampy z zarowkami h7 na biksenony należało pociągnąć tylko i az wiazke do poziomowania, spryskiwaczy, itp....

Wydaje mi się ze napięcie na kostce będzie takie same, tylko osprzęt "przy" lampie inny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Lesiorip napisał:

Ksenon ogolnie działa na ok 35W, tylko sam zapłon jest na wyższych napięciach i dlatego jest przetwornica i zapłonnik.

ok. Zapewne lamy led podobnie działają...

 

może niech ktoś jak może zrobi zdjęcia (od tylu) lamp oraz wtyczkę (pokazanie pinow)... Reszta pojdzie :biglol:

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak nie będzie czujnika skrętu (pewnie gdzieś na kierownicy) to one się nie będą skręcały. Ogólnie nie jestem fanem tego typu dodatków bo już widziałem C5 z jednym reflektorem do zablokowanym do środka.

Edytowane przez Lesiorip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Lesiorip napisał:

Ale jak nie będzie czujnika skrętu (pewnie gdzieś na kierownicy) to one się nie będą skręcały. Ogólnie nie jestem fanem tego typu dodatków bo już widziałem C5 z jednym reflektorem do zablokowanym do środka.

czujnik skrętu kierownicy masz teraz praktycznie wszędzie - dla  ESP to jedno z kluczowych wskazań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, AdaSch napisał:

tak się obśliniacie LED czyli chyba wam jeszcze żaden nie zdechł. Koledze padł w volvo - wymiana lampy ponad 4k ot technologia LED.

wszystko może zdechnąć :biglol:

...podążając dalej według powyżej teorii lepiej nic nie robić, nic nie kupować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...