Skocz do zawartości

Reportaż z Japonii - zmiany w Subaru


Amstaff23

Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, frisco napisał:

Ja w aso oststnio słyszałem, że pod koniec roku ma wejść na nasz rynek zarówno impreza oraz wrx:). WRX ponoć wejdzie w cenie porywnywalnej do levorga...

Wrx by mi pasował, pod koniec roku kończy mi się aktualny leasing.

Pytanie tylko na ile możliwe jest wejście Wrx na rynek EU, bo cena zbliżona do Levorga chyba nierealna.

Obstawiałbym raczej coś pomiędzy Levorgiem a STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, frisco napisał:

Ja w aso oststnio słyszałem, że pod koniec roku ma wejść na nasz rynek zarówno impreza oraz wrx:). WRX ponoć wejdzie w cenie porywnywalnej do levorga...

Zależy, co znaczy "porównywalnej". Na amerykańskiej stronie Subaru różnica w cenie pomiędzy Imprezą, a WRX-em, to prawie 9 000 $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, ten mały ryneczek europejski. Człowiek chciałby kupić nowy model, a tymczasem nawet nie można się zapisać na listę oczekujących :) Człowiek głupi, uparł się na Subaru.

 

Taki na przykład Forester STI z kierownicą po prawej - każda ilość by się rozeszła. Albo "zwykły" XT z amerykańskimi dodatkami, albo chociaż z Nordyckimi. Ale, trzeba brać co jest, bo nadchodzi kastracja mocy - takie mam przeczucie.

 

Cała nadzieja w tym, że będą mieli plany sprzedaży 1,5 mln rocznie i przychylnym okiem spojrzą na Europę.

 

p.s. żeby nie było: przez 10 lat jeździłem Yamahą - to taki producent motocykli z Japonii :lol:  Jak zaczęli modzić to od razu BMW przejęło rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GREGG napisał:

 

Jakby go podkręcili na jakieś 200 KM to dla mnie by starczyło... 

 

Na 200KM to któryś salon Subaru w Szwajcarii kręci i udziela gwarancji. W Polsce musiałby SiP na własną rękę taką usługę zaoferować bo w polskich warunkach znacząco podniosłoby cenę.

 

Trzeba trzymać kciuki, żeby 1.6 trafiło w końcu do Imprezy i do XV bo tam takiego silnika brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, GREGG napisał:

 

Jakby go podkręcili na jakieś 200 KM to dla mnie by starczyło... 

200 KM niedługo zrobią z litra (może już nawet zrobili), więc z tym nie będzie problemu, problem może być z trwałością. Niedawno dałbym sobie rękę uciąć, że Japońce nie poddadzą się downsizing-owi, no niestety, nawet Honda z kultowych dwu litrówek zeszła do 1, 1,5l:(:angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 minut temu, Gamsiu napisał:

 

Na 200KM to któryś salon Subaru w Szwajcarii kręci i udziela gwarancji. W Polsce musiałby SiP na własną rękę taką usługę zaoferować bo w polskich warunkach znacząco podniosłoby cenę.

 

Trzeba trzymać kciuki, żeby 1.6 trafiło w końcu do Imprezy i do XV bo tam takiego silnika brakuje.

 

Zakładam, że FHI od razu zrobiłoby wzmocnioną wersję... Zresztą kiedyś już tak bywało (WRX 265)

 

12 minut temu, Giresse napisał:

200 KM niedługo zrobią z litra (może już nawet zrobili), więc z tym nie będzie problemu, problem może być z trwałością. Niedawno dałbym sobie rękę uciąć, że Japońce nie poddadzą się downsizing-owi, no niestety, nawet Honda z kultowych dwu litrówek zeszła do 1, 1,5l:(:angry:

 

Teraz nowych aut się nie kupuje, tylko wynajmuje, więc trwałość stała się poniekąd kwestią drugorzędną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2017 o 21:31, frisco napisał:

WRX ponoć wejdzie w cenie porywnywalnej do levorga...

 

7 godzin temu, Giresse napisał:

Zależy, co znaczy "porównywalnej". Na amerykańskiej stronie Subaru różnica w cenie pomiędzy Imprezą, a WRX-em, to prawie 9 000 $.

 

ceny z subaru.de

Levorg 1.6 Comfort 32.750,- €

Impreza 2.0i CVT Comfort 25.350,- €

 

7400,- € różnicy -> c.a. 7800 $

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Levorg u nas to ok 130k, STI jakies 180? Taki forek XT SIP wycenia na ok 145k, więc zakładając cenę WRX na poziomie ok140k byłaby to bardzo dobra propozycja dla szukających nowego Subaru z mocniejszym piecem, ale jednak do bardziej cywilnej jazdy niż STI. Między levorgiem i wrx mamy w takiej sytuacji może kilkanascie tyś róznicy, więc cena jest jak najbardziej porównywalna. No chyba ze przy okazji spadłaby cena Levorga...B)

 

Swoją drogą to jest po prostu smutne, że Subaru traktuje nasz rynek (zasadniczo EU) tak marginalnie. Rozumiem, ze to nie USA etc ale akurat w Europie, gdzie Subaru kojarzone jest z WRC i generalnie z mocnymi autami, nie jest oferowany żaden mocniejszy model poza BRZ i STI Tu się aż prosi o więcej modeli z 2.0 DIT i H6 i mam ogromną nadzieję, że coś się w tej kwestii w końcu zmieni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Giresse napisał:

nawet Honda z kultowych dwu litrówek zeszła do 1, 1,5

akurat Honda jeżeli chodzi o silniki 1,5l ma bardzo duże doswiadczenie i już w Civicach V generacji od 1991roku ( a może nawet i wczesniej ) montowała silniki 1,5 o mocy 130koni o oznaczeniu d15b . Za turbo benzyne w wrx trzeba bedzie słono zapłacic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

Za turbo benzyne w wrx trzeba bedzie słono zapłacic.

Dlaczego nie mamy takich cen jak w stanach? WRX w zależności od wersji kosztuje bez rabatów 105 - 125 tyś PLN.

9 minut temu, Karas napisał:

akurat Honda jeżeli chodzi o silniki 1,5l ma bardzo duże doswiadczenie i już w Civicach V generacji od 1991roku ( a może nawet i wczesniej ) montowała silniki 1,5 o mocy 130koni o oznaczeniu d15b

Nie jestem, aż takim znawcą Hondy, ale myślę, że to nie jest ten silnik, inaczej nowa jednostka oparta na silniku, o którym piszesz, tylko zdownsizing-owane 2.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, frisco napisał:

Swoją drogą to jest po prostu smutne, że Subaru traktuje nasz rynek (zasadniczo EU) tak marginalnie.

Popatrz na to z innej strony:

1) Brak mocy produkcyjnych.

2) USA i JP to robi większość sprzedaży przy minimalnych kosztach dystrybucji, szkolenia i ogólnie wprowadzenia modelu na rynek. Postaw to w kontekście przygotowania auta do sprzedaży w kilkunastu krajach UE.

3) Tak długo jak Subaru nie będzie miało nadmiaru mocy produkcyjnych to nie liczyłbym by chcieli się pochylić nieco bardziej nad trudnym rynkiem UE, może jak pojawi się hybryda to coś się ruszy.

6 minut temu, Giresse napisał:

Dlaczego nie mamy takich cen jak w stanach? WRX w zależności od wersji kosztuje bez rabatów 105 - 125 tyś PLN.

Cło, akcyza, VAT. W USA do ceny zazwyczaj dochodzi jeszcze podatek stanowy. Czasem są też różnice w wyposażeniu wersji US vs EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...