Skocz do zawartości

Jaki następny samochód - kombi, tatowóz, do 60k


msi

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio coraz ciężej przychodzi mi zapakować się do Legacy - trzymiesięczne dziecko jednak trochę gratów potrzebuje :) Nie lubię jeździć załadowany w środku jak cygański tabor (gondola, bujaczek i jeszcze inne rzeczy na przednim fotelu...) więc zacząłem rozglądać się za następcą. Sprawa jeszcze nie jest przesądzona, w sumie im starsze dziecko tym mniejszego, po złożeniu, wózka potrzebuje. W każdym razie priorytety to:

- kombi

- benzyna

- mile widziany automat

- coś młodego do 5 lat

 

Mocno rozważam prawie nowe lub nowe (zależy od tego ile dealer mógłby opuścić) Aurisa, cee'd i Civica z silnikami 1,6 (Civic 1,8). Niemieckimi autami nie jeździłem i jakoś nie wierzę w bezawaryjność tychże - chyba że macie inne doświadczenia :) Jeżeli doszłoby do wymiany to chciałbym jeździć tym autem jakieś 4 lata i móc je później sprzedać, więc raczej odpada 1.0 turbo :)

 

SUVa nie potrzebuję bo jeżdżę po asfalcie.

 

Jakieś sugestie? Z Subaru to może jakieś Legacy czy OBK ale wersji benzynowych prawie nie ma... Co tu począć?

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceed w klekocie ? Jeden z lepszych diesli robionych teraz jesli chodzi o wytrzymałość

Do 2012 brak dpf w 90konnej wersji i brak dwumasy.

Teściu ma z 2012 1.6 90 km byl dpf ale został usunięty. Skrzynia 6 biegów remap na 126km i auto fajnie sie odpycha. Wadą sa bardzo długie biegi. Bardzo dużo miejsca wewnętrzu i w bagażniku.

Sporym minusem jest koreańska jakość plastików ...

W srebrnym lakierze sieje postrach wśród innych kierowców.

W 90 km jest turbo ze stałą geometrią

115 i 128 km maja zmienną geometrie.

Auto tanie w utrzymaniu.

Oem wahacze na cale auto (6szt Tyl i 2szt przód ) to koszt 1200zl.

Sporo aut jeszcze na gwarancji jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 508SW? Diesel 2.0 PSG uchodzi za bezawaryjny, 1,6THP po2011 chyba tez ok. miejsca w środku mnóstwo, jeździ się wygodnie, w utrzymaniu za drogie nie jest. Minusy - duży promień skrętu i cieżko manewrować w mieście.

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do CEED  to się nie zgodzę mam to auto już prawie rok, wersje 128 kombi, klekot i według mnie to auto jest ciasne, mało miejsca z przodu dla pasażera z tyłu też bez rewelacji tyle że ja mam dwójkę małych dzieci.

Bagażnik też raczej przeciętny, stary avensis T22 jest większy w środku.

Silnik ok.trochę do codziennego użytku wystarczy, spalanie w Katowicach koło 7,5, trasa Chorwacja 120-150 - 6,2.

Plus jest taki że za dobre pieniądze można mieć młode, fajnie wyposażone auto,  a i fakt plastiki raczej słabe.

Edytowane przez rolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do CEED to się nie zgodzę mam to auto już prawie rok, wersje 128 kombi, klekot i według mnie to auto jest ciasne, mało miejsca z przodu dla pasażera z tyłu też bez rewelacji tyle że ja mam dwójkę małych dzieci.

Bagażnik też raczej przeciętny, stary avensis T22 jest większy w środku.

Silnik ok.trochę do codziennego użytku wystarczy, spalanie w Katowicach koło 7,5, trasa Chorwacja 120-150 - 6,2.

Plus jest taki że za dobre pieniądze można mieć młode, fajnie wyposażone auto, a i fakt plastiki raczej słabe.

1 gen czy 2 ? Ja pisze o 1 poliftowym ostatni rok produkcji.

 

2gen jest faktycznie bardziej rozbudowany wewnątrz.

 

Dla mnie 1 gen jest duży bo mając 190cm wzrostu spokojnie mieszczę się z tyłu z czym jest problem w imprezie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2013. Wyjazd na wakacje na 10 dni z dwójką małych dzieci i miejsca bardzo na styk, z przodu u pasażera strasznie dużo napchane plastików, mało miejsca na nogi.

Fakt że za 50k auto przejechane 60k, nawigacja, skóra, podgrzewane fotele i nawet kierownica podgrzewana, ogólnie jestem zadowolony bo całkiem przyjemnie się tym jeździ, 

Edytowane przez rolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tym ceedem na trasie katowice-Wrocław osiągnąłem średnie spalenie 5.4l jadąc 140 a czasem 190.

 

Jezdzac po okolicy spalanie nigdy nie przekroczyło 6.8l a nie jeżdżę po emerycku.

 

Bagażnik jest pojemniejszy od passka b5fl.

Roznica jest jeszcze taka ze passek w dowodzie miał przyczepę do ciągnięcia okolo 1t a ceed ma 550kg...

2013.

Czyli 2gen.

 

Jedynka jest pojemniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczyty z komputera, bo nigdy jakoś spalania nie przeliczałem, ale trzeba przyznać koreańcom że strasznie się poprawili jeśli chodzi o samochody poprawią jakość plastików i będą to całkiem fajne auta za przyzwoite pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczyty z komputera, bo nigdy jakoś spalania nie przeliczałem, ale trzeba przyznać koreańcom że strasznie się poprawili jeśli chodzi o samochody poprawią jakość plastików i będą to całkiem fajne auta za przyzwoite pieniądze.

Ja tez podaje dane z kompa. Remap sprawił ze spalanie spadło. Auto ogólnie fajne ale jakos źle sie kojarzy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceed w klekocie ? Jeden z lepszych diesli robionych teraz jesli chodzi o wytrzymałość

Skąd taka teoria? Jakieś badanie rynku, ranking czy po prostu twoja teza?

 

Teściu ma z 2012 1.6 90 km byl dpf ale został usunięty.

Kilka lat temu każdy usuwał, teraz pora sie zastanowić. Już służby mają sprzet do badania jakości spalin i np w Krakowie już sprawdzają, zaraz zaostrzą sie przepisy dotyczące przeglądów.

Do Niemiec ryzyko takim pojechać, bo jak ci złapią i sprawdzą to kary duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ceed w klekocie ? Jeden z lepszych diesli robionych teraz jesli chodzi o wytrzymałość

Skąd taka teoria? Jakieś badanie rynku, ranking czy po prostu twoja teza?

 

Teściu ma z 2012 1.6 90 km byl dpf ale został usunięty.

Kilka lat temu każdy usuwał, teraz pora sie zastanowić. Już służby mają sprzet do badania jakości spalin i np w Krakowie już sprawdzają, zaraz zaostrzą sie przepisy dotyczące przeglądów.

Do Niemiec ryzyko takim pojechać, bo jak ci złapią i sprawdzą to kary duże.

W Austrii bardziej sie tego czepiają.

 

Kilku znajomych ma w firmie(floty) takie auta (ceed/i30) i mają srednio po 250k Km nalotu. W kilku sztukach byly wymieniane komplety rozrządu (łańcuch ślizgi napinacz) bo napinacz trzaskał. A tak to 0awarii pierwsze modele miały problem ze świecami żarowymi. No i czerwony i bordowy kolor byl zbyt cienko położony w pierwszych modelach.

 

Zreszta wystarczy popatrzeć na osprzęt silnika żeby wiedzieć ze tam kosztów nie będzie dużych

 

Turbo stala geometria

wtryski bosha -multum firm regenerujących

Brak dwumasy

 

 

A teścia ceed po wywaleniu dpf ma sklad spalin prawie taki sam jak z dpf a jeden z parametrów ma lepszy od dpf.

 

I ostatnio czytałem że jakiś instytut badał dpf to okazało sie ze dpf jest bardziej Eko tylko w laboratorium. Na drodze lepszy byl wydech bez dpf :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio siedzialem w policyjnym ceedzie 1.6 140 km , policjant nawet chwalił ze to jedzie. Ale jak i w pierwszej edycji odrzucił mnie wygląd plastików tzn design ładny...Ale jakość .. widać gołym okiem najtańszy plastik to tak jak z panelem zawsze widać że to panel a Noe deska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Civic bardzo fajne i pojemne auto (nawet hatch), z duza mozliwoscia transformacji wnetrza

 

na dieslach sie nie znam, ale silnik 1.8 jest praktycznie "bezobslugowy"

Ja też, dlatego rozglądam się za benzyną. Obecny Civic kombi ma bagażnik aż onieśmielający... :)

 

@Alfik podchodząc pragmatycznie do sprawy to Tipo kombi jest całkiem spoko, zobaczymy jakie będzie na żywo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup ładny, dobry box na dach ;-)

Zrób rachunek sumienia, czego nie musisz wozić i nie potrzeba zmieniać auta.

Od dwóch dni przeglądam ofertę boxów :)

 

@szamot

 

Wymienione kombiaki jedyną satysfakcję jaką dają to fakt, że wszystko jest w bagażniku :) Dzisiaj pojechaliśmy gdzieś, kawałek jakoś mi smutno się zrobiło na myśl że mógłbym nie mieć Legacy :D

 

Dobra, to zna ktoś dobre boxy i bagażnik na dach do a Legacy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obecnie ten sam dylemat. Na dniach do naszej rodziny dołączy kolejne dziecko i trójki z tyłu raczej nie zmieszczę w legacy. Oglądam, przymierzam, kombinuję na co by zmienić i nic do głowy mi ni przychodzi. A najgorsze, że jak po jeździe testowej wsiadam do mojego H6 to banan pojawia się od razu.

Ostatnio jechałem z kolegą nowym Tourneo blisko 300 km i wrażenia są naprawdę pozytywne, cicho, suwane drzwi, doświetlanie zakrętów nawigacja itd. Jakby podejść do tego że miałoby to być wygodne auto do codziennego przemieszczania się z rodziną i całym bajzlem to naprawdę nie wykluczam tylko silnik maks 1,6 i na dodatek w dieslu mnie deko przeraża

Edytowane przez prek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to miarodajne, ale kupiłem do firmy connecta, czyli tourneo blaszaka, 1.6 115 diesel, z 6 biegową skrzynią i zupełnie dobrze daje radę. Nawet gdyby to miało być osobowe to osiągi ma zupełnie wystarczające. Przyśpiesza żwawo, po autostradzie też leci aż miło. Jeden minus na razie jest wyjątkowo wrażliwy na podmuchy boczne kiedy jedzie niezaładowany. Co dziwne bo nadwozie nie jest przesadnie duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...