Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, krist napisał:

no tak, ale do forestera to jest tuning, a nie seryjny wydech

co nie zmienia faktu że kiedyś tuning oznaczał zupełnie co innego, a w przypadku subaru takie wynalazki były raczej zbędne. Poprawę brzemienia dokonywaliśmy zmianą wydechu a nie koniecznością włożenia głośników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest sensowna hybryda. :thumbup:

 

Nowe STI mając 300PS z silnika benzynowego + 100PS z elektryka mogłaby zejść w okolice 4s... jak znajdą sensowną skrzynie ;)  

 

 

Przedstawiamy BMW 545e xDrive - limuzynę, którą napędza synchroniczny silnik elektryczny (109 KM) połączony z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym (BMW TwinPower Turbo), co daje łączną moc 394 KM - która przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive.

 

Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a w trybie wyłącznie elektrycznym 140 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 sek.

 

 

119082819_3408538279189545_990727070531472689_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chojny napisał:

Nowe STI mając 300PS z silnika benzynowego + 100PS z elektryka mogłaby zejść w okolice 4s... jak znajdą sensowną skrzynie


Ostrzyłem niedawno zęby na STI MY15+ ale chyba poczekam i będzie w leasingu ten nowy(hybrydowy) z 2021r. Oby tylko sprzedawali go w Europie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Nosek kreseczka napisał:


Ostrzyłem niedawno zęby na STI MY15+ ale chyba poczekam i będzie w leasingu ten nowy(hybrydowy) z 2021r. Oby tylko sprzedawali go w Europie...


 

Zobaczymy, najważniejsze jakie to auto ostatecznie  będzie i czy u nas będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, chojny napisał:

Przedstawiamy BMW 545e xDrive - limuzynę, którą napędza synchroniczny silnik elektryczny (109 KM) połączony z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym (BMW TwinPower Turbo), co daje łączną moc 394 KM - która przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive.

 

Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, a w trybie wyłącznie elektrycznym 140 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,7 sek.

 

 

Chyba wolałbym iść w Audi A6 e-TFSI - 367koni - 252 z benzyny 2.0 + elektryk. Jednak idea takiego auta czyli ekologia bardziej pasuje do 2 litrów niż do rzędowej szóstki (w litry?) - koszt ubezpieczenia etc też niższe. Do setki 5.6 zamiast 4.7 ale to chyba już nie ma znaczenia. Chociaż ogólnie bardzo fajnie beemka wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, STIFF napisał:

 

Chyba wolałbym iść w Audi A6 e-TFSI - 367koni - 252 z benzyny 2.0 + elektryk. Jednak idea takiego auta czyli ekologia bardziej pasuje do 2 litrów niż do rzędowej szóstki (w litry?) - koszt ubezpieczenia etc też niższe. Do setki 5.6 zamiast 4.7 ale to chyba już nie ma znaczenia. Chociaż ogólnie bardzo fajnie beemka wygląda.

 

To masz wtedy do wyboru model niżej 530e, 2,0L i moc systemową 292PS.  

 

Audi jest więc ze swoim modelem pomiędzy 530e a 540e. 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, STIFF napisał:

 

Chyba wolałbym iść w Audi A6 e-TFSI - 367koni - 252 z benzyny 2.0 + elektryk. Jednak idea takiego auta czyli ekologia bardziej pasuje do 2 litrów niż do rzędowej szóstki (w litry?) - koszt ubezpieczenia etc też niższe. Do setki 5.6 zamiast 4.7 ale to chyba już nie ma znaczenia. Chociaż ogólnie bardzo fajnie beemka wygląda.

Ten napęd z R6 jest na prawde super. U mnie zbierał super opinie w każdym teście. Poza tym jest znaczna roznica w odbiorze X5 czy 5 tki albo A6 z silnikiem 6 a 4 cylindrowym. Dla mnie powinienem byc zakaz R4 w tej klasie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, turdziGT napisał:

Ten napęd z R6 jest na prawde super. U mnie zbierał super opinie w każdym teście. Poza tym jest znaczna roznica w odbiorze X5 czy 5 tki albo A6 z silnikiem 6 a 4 cylindrowym. Dla mnie powinienem byc zakaz R4 w tej klasie.

Nie no - wszystko prawda ale ja odbieram wciąż elektryki jako ekologiczną fanaberię a w tym zestawieniu 2.0 jest zdrowsze dla środowiska a potencjalny ekolog chyba nie ma ciśnienia na sprinty spod świateł. Zaznaczam, że to moje odczucie i jak miałbym wybierać elektryka to tylko pod kątem ekologii lub sporego zysku w postaci dopłat. Dopłaty u nas są w zasadzie żadne a w zysk ekologiczny z produkcji i utylizacji akumulatorów nie wierzę. Do tego ciężar skutecznie niweczy osiągi - to pisze przez pryzmat np. Lexa GS300h czy 450h. Te opisywane BMW i Audi może są lepiej skrojone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, turdziGT napisał:

Ten napęd z R6 jest na prawde super. U mnie zbierał super opinie w każdym teście. Poza tym jest znaczna roznica w odbiorze X5 czy 5 tki albo A6 z silnikiem 6 a 4 cylindrowym. Dla mnie powinienem byc zakaz R4 w tej klasie.

To możesz sobie taki zakaz sam dla siebie wprowadzić :) Co Cię obchodzi, jakie silniki i auta wybierają inni? 

Producent taki oferuje, wiec chyba nie każdy ma takie potrzeby jak Ty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

To możesz sobie taki zakaz sam dla siebie wprowadzić :) Co Cię obchodzi, jakie silniki i auta wybierają inni? 

Producent taki oferuje, wiec chyba nie każdy ma takie potrzeby jak Ty. 

Brzmi jak odpowiedź osoby która nie miała wyboru :) No i powiedz mi teraz jezeli mógł byś dostać w tej samej cenie BMW 5 albo 2.0 D albo z 3.0D R6 to który bys wybrał ? 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, turdziGT napisał:

Brzmi jak odpowiedź osoby która nie miała wyboru :) No i powiedz mi teraz jezeli mógł byś dostać w tej samej cenie BMW 5 albo 2.0 D albo z 3.0D R6 to który bys wybrał ? 

Oczywiście, że wybrałbym 3.0 vs 2.0. Bez wahania. Gdyby kosztowały tyle samo lub nieznacznie drożej :). Jednakże, stając przed wyborem fajnego auta z akceptowalnymi osiągami silnika 2,0 za 30% niższą cenę, wybór przestaje być taki oczywisty.

Cieszę się, że Ciebie bez zastanowienia stać na 3,0, bez złośliwości. Tak się jednak składa, że spora część ludzi nie potrzebuje na codzień osiągów RS4 czy RS6. Ba, nawet "zwykłej" 6-ki. 245 koni z 2,0 im wystarcza. Sporo osób na "6-ki" nie stać ze względu na cenę, w PL dodatkowo podbitą akcyzą. 

Pisanie zatem, że "sprzedaż takich aut z silnikiem R4 powinno być zakazane" dla mnie trąci arogancją i zapędami w stylu Szefa Korei. Wiesz której. Bez urazy.

I właśnie o ten wybór chodzi - Ty weźmiesz sobie "szóstkę", biedaki mojego pokroju muszą się zadowolić "4-kami". Dobrze, że mogą :) Dziękujemy szefom BMW, Audi i Mercedesa, że dają nam taką szansę, choć żeśmy niegodni ;)

Szerokości i radości z jazdy. 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Oczywiście, że wybrałbym 3.0 vs 2.0. Bez wahania. Gdyby kosztowały tyle samo lub nieznacznie drożej :).

gdyby nie nasza akcyza to można by powiedzieć że kosztowałby nieznacznie drożej. Taka A6 2.0 vs 3.0 w DE to różnica rzędu 5500 euro;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, radekk napisał:

gdyby nie nasza akcyza to można by powiedzieć że kosztowałby nieznacznie drożej. Taka A6 2.0 vs 3.0 w DE to różnica rzędu 5500 euro;)

I to jest "justified". Niestety, w PL ta akcyza bije w cenę całego auta. Konfigurowałem Mercedesa E-klasę All Terrain. Z licznymi dodatkami, które chciałbym mieć, cena 220d jest do przyjęcia, na 350d mnie absolutnie nie stać. Pewnie, że osiągi trudno porównać (nawet z moim starym 3,0 V6 258 koni, a co dopiero z tą nową rzędową 6-ką), tym niemniej jeżdżąc niemal od roku V90 z 2,0 dochodzę do wniosku, że w zasadzie nigdy jeszcze mi mocy nie brakowało. Inna sprawa, że auto nie prowokuje do szybkiej jazdy (szczególnie po przesiadce z STI wydaje się, że buja się jak statek na falach) i robi za wygodny połykacz kilometrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Oczywiście, że wybrałbym 3.0 vs 2.0. Bez wahania. Gdyby kosztowały tyle samo lub nieznacznie drożej :). Jednakże, stając przed wyborem fajnego auta z akceptowalnymi osiągami silnika 2,0 za 30% niższą cenę, wybór przestaje być taki oczywisty.

Cieszę się, że Ciebie bez zastanowienia stać na 3,0, bez złośliwości. Tak się jednak składa, że spora część ludzi nie potrzebuje na codzień osiągów RS4 czy RS6. Ba, nawet "zwykłej" 6-ki. 245 koni z 2,0 im wystarcza. Sporo osób na "6-ki" nie stać ze względu na cenę, w PL dodatkowo podbitą akcyzą. 

Pisanie zatem, że "sprzedaż takich aut z silnikiem R4 powinno być zakazane" dla mnie trąci arogancją i zapędami w stylu Szefa Korei. Wiesz której. Bez urazy.

I właśnie o ten wybór chodzi - Ty weźmiesz sobie "szóstkę", biedaki mojego pokroju muszą się zadowolić "4-kami". Dobrze, że mogą :) Dziękujemy szefom BMW, Audi i Mercedesa, że dają nam taką szansę, choć żeśmy niegodni ;)

Szerokości i radości z jazdy. 

 

@Tsunetomo myślę że trochę to źle odebrałeś. Ja nie miałem zamiaru cie w żaden sposób urazić a jeżeli tak to odebrałeś to nie miałem takiego zamiaru.  Ja zdaje sobie sprawę że A6 czy 5 piątka to nie tylko sam silnik i tu masz pelna rację. Nie chodzi mnie tez o same osiągi bo te auta nawat z 2.0 litrowymi silnikami jeżdżą bardzo dobrze. Mnie chodzi tylko o dopelnie całości i wyrafinowanie którego niestety na razie silnik R4 nie jest wstanie dać. Jednym to przeszkadza innym tak jak np: tobie zupełnie nie i OK bo jesteśmy różni i kady lubi co innego i ma inne potrzeby.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, turdziGT napisał:

@Tsunetomo myślę że trochę to źle odebrałeś. Ja nie miałem zamiaru cie w żaden sposób urazić a jeżeli tak to odebrałeś to nie miałem takiego zamiaru.  Ja zdaje sobie sprawę że A6 czy 5 piątka to nie tylko sam silnik i tu masz pelna rację. Nie chodzi mnie tez o same osiągi bo te auta nawat z 2.0 litrowymi silnikami jeżdżą bardzo dobrze. Mnie chodzi tylko o dopelnie całości i wyrafinowanie którego niestety na razie silnik R4 nie jest wstanie dać. Jednym to przeszkadza innym tak jak np: tobie zupełnie nie i OK bo jesteśmy różni i kady lubi co innego i ma inne potrzeby.

Nie uraziłeś, spokojnie. Raczej bawi mnie takie zero-jedynkowe podejście i teksty "powinno być zakazane". Fajnie, że świat jest kolorowy i różnorodny. Jeszcze...

Radości z jazdy autem z wyrafinowanym silnikiem życzę. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tsunetomo napisał:

Nie uraziłeś, spokojnie. Raczej bawi mnie takie zero-jedynkowe podejście i teksty "powinno być zakazane". Fajnie, że świat jest kolorowy i różnorodny. Jeszcze...

Radości z jazdy autem z wyrafinowanym silnikiem życzę. 

 

 

Hehe ja jestem niestety zero-jedynkowym człowiekiem :) Go hard or go home , dla nie wszystko jest czarne albo biele i nie ma środka albo bardzo rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, turdziGT napisał:

Hehe ja jestem niestety zero-jedynkowym człowiekiem :) Go hard or go home , dla nie wszystko jest czarne albo biele i nie ma środka albo bardzo rzadko.

Go hard i jeździsz RS4 w kombi...? ;)

Jak widać kwestia definicji.

  • Dzięki! 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...