Skocz do zawartości

Gorąca impreza


rosaskc

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - imprezę gc 2.0 bez turbo dopadł problem chłodzenia.

We wtorek ruszam z domu w kierunku roboty i zauważyłem, że temperatura jest na full. Zmartwiłem się, stanąłem przy drodze, zgasiłem. Chwilę poczekałem, odpalam, a wskazówka z samej góry zaczyna w swoim tempie opadać i staje pośrodku. Dojechałem do pracy obserwując temperaturę, ale nic się więcej nie wydarzyło. Do dziś.

Wracam dziś z pracy i w drodze temperatura znowu idzie na max. Jadę autostradą, stanąć nie ma gdzie, więc odpuszczam gaz i mając 2000rpm jadę do najbliższego zjazdu. Po drodze widzę, że za mną dymi, więc mało śmiesznie. Stanąłem na boku i czekam. Otwieram maskę, a tam ze zbiornika wyrównawczego musiało się lać, bo dookoła mokro, ale płyn jest. Dałem mu trochę odpocząć, ale 2 kilometry dalej jest MOP, więc ruszam. Wskazówka dalej u góry. Staję na MOPie, nie gaszę, wentylatory chodzą, z wydechu trochę daje dymu. Zgasiłem, poczekałem 20 minut i ruszyłem. Wskazówka do góry, a zaraz hop, na środek. Do domu kilka kilometrów, zatem jadę. Do samego domu wskazówka chodziła do góry i na środek.

 

Co może być przyczyną? Jest teoria zatoru w układzie chłodzenia, że płyn nie przepływa swobodnie między zbiornikiem a chłodnicą. Co myślicie?

Edytowane przez rosaskc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej no, nie straszcie UPG :/

 

Matiz, była para spod maski, był też dym z wydechu, widziałem dobrze stojąc na MOPie

Vectrze te objawy skończyły sie UPG i pęknięciem głowicy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten dym dobrze nie wrozy.

Mnie to dopadlo w Astrze. Tez peknieta glowica i mieszanie sie plynow ;)

Zobacz jeszcze czy oleju Ci nie przybylo :P

Jak Ci sie zaczyna wskazowka temp. podnosic to natychmiast wlaczaj cieply nawiew i dmuchawe na max. To pomoze jezeli przegrzewanie wynika z winy uszkodzonego termostatu.

Co do UPG to zrob test na CO2 i bedzie jasne.

 

Z tego co pamietam to kolego, od ktorego kupiles Impreze, dosc jasno opisal, ze silnik nie jest w najlepszej kondycji, wiec wybiegajac mocno w przyszlosc, jezeli to cos powazniejszego to wymienilbym caly silnik, bo sprawny kupisz za 1/4 ceny ewentualnego remontu ;)

Edytowane przez pajac_am
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, a ja akurat wyłączyłem grzanie, bo co ciekawe - jak wskazówka temperatury była na full i miałem włączone ogrzewanie na max, to leciało zimne powietrze.

 

Tak, wiedziałem, że silnik nie jest pierwszej młodości, ale to tylko miesiąc się nim nacieszyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, a ja akurat wyłączyłem grzanie, bo co ciekawe - jak wskazówka temperatury była na full i miałem włączone ogrzewanie na max, to leciało zimne powietrze.

 

Tak, wiedziałem, że silnik nie jest pierwszej młodości, ale to tylko miesiąc się nim nacieszyłem...

Wymień termostat i sprawdź jak sie zachowuje.

Ale

 

 

Moim zdaniem pompa wody mogla paść albo juz nie pracuje tak jak powinna(zimne powietrze z nawiewu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moja była Impreza... rozmawiałem już z rosaskc, ale for the Forum record: za mojej kadencji/z moich obserwacji:

- Raz miałem sytuację, że zaczęła rosnąć temperatura - stojąc w korku do bramek na autostradzie, bodaj w czerwcu...? Był upał, puszczenie nawiewów na maksymalne grzanie pomogło, zjechałem na najbliższy parking, kupiłem płynu chłodzącego, odczekałem z godzinę i dolałem bezpośrednio do chłodnicy - weszło koło dwóch litrów. Uznałem że dałem ciała z kontrolą płynu chłodzącego (bo o ile olej sprawdzałem co kilka dni, to z płynem zawsze miałem problem). Aż do sprzedaży auta był spokój - żadnego przegrzewania, wyrzucania płynu, majonezu etc.

- Pompa wody jest do zrobienia - rozrząd był wymieniany jakieś 90k temu, i to już ewidentnie czas na niego.

- Termostat by też w sumie pasował, ja nigdy nie wymieniałem...

 

Jest możliwe, że płyn jest w wyrównawczym, a znika z chłodnicy? Zepsuty termostat by do czegoś takiego doprowadził...?

 

Tak czy inaczej niefajnie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(zimne powietrze z nawiewu)

 

 

Przyjechała mi Corsa 2 dni temu- typowy objaw upg

 

 

przykro mi Rosa, ale kopcówa z wydechu to raczej typowy objaw upg. A pewnie nie było tak zimno u was żeby to były kłęby pary.

 

 

Boxer jest wrażliwy na takie akcje, najlepiej od razu reagować jak wskazówka ucieka.

 

 

Najlepiej dotocz sie pomału na test CO2.

 

 

edit- Beleguś, teraz mnie zabiłeś, musiałbym obadać schematy ,ale chyba gdy brakuje w chłodnicy to z wyrównawczego musi "ściekać" w razie braku.Inna sprawa że u nas jest zbiornik "w dole", czyli jakieś podciśnienie wciąga płyn ,na czym sie juz niestety nie znajet... obadam gogle

 

Zazwyczaj wszystko idzie wymacać temperaturą weży- w corsie UPG prawdopodobnie było winą własnie zwalonego termostatu (a ta corsa nie ma wskaznika temp!) Nie było grzania nawiew, silnik grzał sie aż do wentylatorów,wentylatory walą non stop bo mają sygnał że coś sie warzy, duzy obieg zamknety, bo wąż do chłodnicy zimny... corsa sam sie usmażyła :(

 

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

(zimne powietrze z nawiewu)

 

 

Zazwyczaj wszystko idzie wymacać temperaturą weży- w corsie UPG prawdopodobnie było winą własnie zwalonego termostatu (a ta corsa nie ma wskaznika temp!) Nie było grzania nawiew, silnik grzał sie aż do wentylatorów,wentylatory walą non stop bo mają sygnał że coś sie warzy, duzy obieg zamknety, bo wąż do chłodnicy zimny... corsa sam sie usmażyła :(

W moim poprzednim aucie(accent x3) mialem taka sytuację że auto temp trzyma wzorowa. Wnętrze nagrzewało sie w ciagu 3-5minut od odpalenia

Ale układ chłodzenia wyglądał tak że górny waz chłodnicy gorący a dolny albo całkiem zimny albo delikatnie ciepły i to niezależnie czy zrobiłem 50 czy 300km jednym ciągiem. To samo chłodnica 1/3 góry chłodnicy gorąca a reszta delikatnie ciepła a na samym dole zimna

 

Fakt płyn sączył się delikatnie spod upg na blok silnika (przy pałowaniu) ale tak nic więcej

 

Raz odpaliłem go i stal 30 minut odpalony i przez ten czas załączył sie wentylator raz dosłownie raz

 

I w sumie nie wiem czy z tym autem bylo cos nie tak ;) czy tak miało byc ?

Zastanawia mnie jedno

 

Czy ta różnica temperatur węży z chłodnicy i samej chłodnicy to norma czy np popsuty termostat lub coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio?? A nie pomyślałeś że chłodnica ma chłodzić? Dlatego różnica temperatur,wchodziła gorąca woda a wychodziła ochłodzona,taka rola chłodnicy,(bez złośliwości z mojej strony,nie każdy musi się znać na mechanice ;) ) pozdro.

Porównywałem 3 różne auta i tam 3/4 chłodnicy gorące a dol ciepły a w hyundaiu mialem dolny przewód tak samo zimny jak górny przed odpaleniem. I taka roznica temperatur 90stopni na górze a okolo 10-30na dole ?

 

W subaru mam cala chłodnicę ciepla z tym ze góra jest gorąca a dol chłodniejszy ale wciąż ma te 40-60stopni .

 

 

A o mechanice pojęcie mam ;) fakt nie takie jak carfit czy ktos kto pracuje przy autach codziennie ale cos tam wiem i potrafię :)

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sie nie gotowała to pewnie było ok. Zależ od silnika, np moja Micra chyba jeszcze nigdy nie włączyła wentylatora  :mellow:

 

A Np cholerny Dci 1.5 wcale sie nie chce grzać (NisaNote też był problem z grzaniem, raz było raz nie, ale to powieść na cały, osobny temat)

Mogł stać pół dnia zapalony, chyba by musiało być ze 30 stopni... oczywiście brak wskaźnika temp.

Może kojarzycie dziwne świeczki na przewodach wodnych w Rene- to jest jakieś dogrzewanie płynu.... oczywiście sterowane sterownikiem Sagem albo innym francuskim świnstwem do którego zaraz naleci woda....
Ma to sens?
Cały ten układ chłodzenia to jakiś francuski żart. Najlepsza jest mała turbinka (oczywicie francuska=plastikowa) która ma wymusić obieg cieczy do (UWAGA!) Dodatkowego wtrysku ropy DO WYDECHU ,wspomagajacego wypalanie dpf...


Derp1.jpg

Do tego oczywiście chłodzenie EGRa + 23 trójniki i przewody zawinięte w świński ogon....

ja już sam nie wiem ile tam było obiegów, chyba ze 3... zostawiłem sobie ten schamat na pamiatke...

Niech was ręka boska broni przed dolewaniem uszczelniaczy do ukł chłodzenia! :rolleyes:

Edytowane przez Matiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...