Skocz do zawartości

Zakup nowego impreza wrx sti vs focus rs


gaiden

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Aktualnie jeżdżę focusem rs mk2. Chciałbym go zmienić na... no właśnie mam dylemat. Zastanawiam się nad dwoma autami: focus RS mk3 oraz subaru wrx sti.

Do czego potrzebuje auto? Szybkie dojazdy do pracy (10km w jedna stronę), raz na miesiąc dłuższa trasa, tzn. 300 km. Ogólnie mało jeżdżę - 9 tys km rocznie.

W moim focusie kocham jego wygląd (zielony kolor) oraz dźwięk silnika (wiem, do boxera subaru się nie umywa, ale jednak dla mnie fajnie brzmi).

Nowy focus rs nie ma ani jednego ani drugiego. Wygląda spokojnie, a dźwięk ecoboosta pozostawia wiele do życzenia. Subaru ma przynajmniej dźwięk, chociaż jak czytam opinie, to do starych subaru mu daleko. Cena przemawia na korzyść nowego rsa, bo to jednak z 40 tys mniej.

Planuje zakup auta na max 3-4 lata i sprzedaż, więc może nie dorwie mnie w subaru awaria silnika (o której tak dużo piszą...).

Co sądzicie?

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ci mogą polecić na forum subaru oprócz Skody??????  ;) ;)

:) Wiem, czytałem, fajna, ale... jednak nie :)

Nie spodziewam się, że polecicie forda, ale warto rozmawiać :)

Może inaczej zadam pytanie: dlaczego nie Rsa :)

Edytowane przez gaiden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeden i drugi samochód należy do kategorii tych które kupuje się sercem a nie rozumem, i to własnym a nie czyimś więc co byś na forach nie wyczytał to i tak bez przejażdżki i własnej oceny się nie obędzie. Ja po przeczytaniu iluś tam recenzji już jechałem kupić Evo X, bo był podobno the best, tymczasem po przejechaniu się czar prysł. Przejedź się na początek jednym i drugim i będziesz wiedział co Ci bardziej pasuje - no chyba że obydwa będą pasowały tak samo  :( , wtedy dopiero trzeba będzie zacząć wnikać w spalanie, ceny, serwis itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeden i drugi samochód należy do kategorii tych które kupuje się sercem a nie rozumem, i to własnym a nie czyimś więc co byś na forach nie wyczytał to i tak bez przejażdżki i własnej oceny się nie obędzie. Ja po przeczytaniu iluś tam recenzji już jechałem kupić Evo X, bo był podobno the best, tymczasem po przejechaniu się czar prysł. Przejedź się na początek jednym i drugim i będziesz wiedział co Ci bardziej pasuje - no chyba że obydwa będą pasowały tak samo  :( , wtedy dopiero trzeba będzie zacząć wnikać w spalanie, ceny, serwis itp. itd.

Rsem jechałem i pod względem właściwości jezdnych jest extra. Zostaje ten dźwięk, dla mnie sztuczny - na youtubie bardzo dobrze to słychać, i jeszcze ten wygląd mocno ugrzeczniony w stosunku do tego co prezentuje rs mk2 zwłaszcza w kolorze zielonym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze radzą musisz sie przejechać ,wykup sobie w Sjs jednodniowe szkolenie na subaru, myśle ze można na nowym sti tam pośmigać i wszystko będziesz wiedział ,obie marki to mocne legendy rajdów wiec tym tez sie sugerować nie można. Ewentualnie napędy, bo prawdę mówiąc nie wiem cY w fordzie napęd jest tego rodzaju co w subaru. Pozdrawiam i życzę wybrania subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze radzą musisz sie przejechać ,wykup sobie w Sjs jednodniowe szkolenie na subaru, myśle ze można na nowym sti tam pośmigać i wszystko będziesz wiedział ,obie marki to mocne legendy rajdów wiec tym tez sie sugerować nie można. Ewentualnie napędy, bo prawdę mówiąc nie wiem cY w fordzie napęd jest tego rodzaju co w subaru. Pozdrawiam i życzę wybrania subaru :)

Odnośnie napędów, nie jestem rajdowcem, nie wykorzystam sądzę w 50% tych napędów. Jechałem z kolegą, który jeździł w rajdach w klasie B (tak to się nazywa?), więc ma tam jakieś "ogólne pojęcie" o szybkiej jeździe itd. i powiedział tak, zacytuję: evo x, subaru to wcześniejsze nie da rady nowemu rsowi. Nie jeździł aktualną wersją więc nie miał jak porównać. Był pod ogromnym wrażeniem tego 4x4 w rsie. Ale tak jak mówiłem, to mi akurat nie robi żadnej różnicy ze względu na moje (nie)umiejętności odnośnie jazdy na granicy warunków danego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zaś wychodzi ze Skoda :) a to może z innej beczki skoro osiągi napędy i całe rajdowania nie są na pierwszym miejscu, to inne nietypowe porównanie jak dla tych samochodów. Zobacz ile miejsca w środku ma jeden i drugi jakie bagażniki, koszty utrzymania . Sam jestem ciekaw jak by takie porównanie wypadło ,chyba nie było jeszcze takiego. Oczywiście mówimy o walce tych samochodów o drugie miejsce bo pierwsze jest niezagrożone dla Skody :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] inne nietypowe porównanie jak dla tych samochodów. Zobacz ile miejsca w środku ma jeden i drugi jakie bagażniki, koszty utrzymania . Sam jestem ciekaw jak by takie porównanie wypadło ,chyba nie było jeszcze takiego. Oczywiście mówimy o walce tych samochodów o drugie miejsce bo pierwsze jest niezagrożone dla Skody :)

 

http://www.caranddriver.com/comparisons/2016-ford-focus-rs-vs-2015-subaru-wrx-sti-2016-volkswagen-golf-r-final-scoring-performance-data-and-complete-specs-page-5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W budżecie sti kupił bym rs-a i wrx lub gt-eka do zabawy. Natomiast jak ma to być już jedno auto bież sti, bo focusa już miałeś więc zawsze to jakaś odmiana. Ja mam ochotę na rs-a ale tylko dlatego że subaru już mam.

 

Moim zdanie jako jedyne auto sti jest lepsze ze względu na gabaryty i wygląd ogólny.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moim zdanie jako jedyne auto sti jest lepsze ze względu na gabaryty i wygląd ogólny.

czy ja wiem. STI to sedan RS to HB do HB zawsze zmiescicsz wiecej, STI wyglądem chwali się swoją mocą ( spojler, wlot na masce itp ) , foka wygląda dyskretnie... Do użytkownia jako daily cara kupiłbym foke... W szczegolnosci ze ktos gdzies napisał ze sti na autostrady nadaje się srednio a 2,5t ma swoje wady  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doceniasz eRki ;) . Fakt, jest to VW, wygląd - rzecz gustu, imho nie jest źle (choć także nie lubię VW bo to straszny mainstream i nuda, nawet jeśli w R). Ale trzeba przyznać, że to mała rakieta i powiew świeżości (czego jednak trochę brakuję w STI, przynajmniej z technicznego punktu widzenia).

Jeździłem ostatnio z takim, 7-ka w eRce, miał zrobiony fajny wydech (brzmiał mega dobrze) i włożonego boxa, już te banalne zabiegi dawały mu jakieś 370-380 kucy ... DSG rewelacja, fajnie dudnił przy każdym shifcie przy pełnym obciążeniu. Do tego pewnie znacznie tańszy w utrzymaniu niż Subaru (podejrzewam, że od Foki także). STI absolutnie nie ma podejścia do takiego, chyba że Subarak jest solidnie porobiony albo gdy zaczynają się zakręty ... ale no właśnie, nie napisałeś że chcesz śmigać na tor, polatać sportowo "for fun" itp.

Jak dla mnie posiadanie STI wręcz zobowiązuje, żeby okazjonalnie zabrać go na tor lub od...ć coś na górskiej, krętej drodze (tudzież na mieście ;) ). Inaczej to chyba szkoda.

 

A sam RS to bardzo ciekawa fura, muszę przyznać, że intryguje mnie to auto. Dobrze to wygląda, jest mocne, nowoczesne, nie wiadomo jeszcze za bardzo jak ten silnik/skrzynia/napęd znoszą zabawy sportowe, nie ma ich jeszcze tak dużo u nas. Ostatnio był ktoś upalać tym na Torze Kielce, kierownik sprawiał wrażenie zadowolonego :) . Za różnicę w cenie "naprawiłbyś" sobie dźwięk i jeszcze zostałoby kupę kasy.

 

Edytowane przez Sikor44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc odpowiadając po kolei. A może od końca: jak patrzę na mój samochód (oraz nim jadę) to muszę mieć banan na twarzy. VW i Leon to jest zupełne przeciwieństwo "banana" - nuda, tragedia itd. Kupiłbym 1,6 z pakiet r-line i z zewnątrz niewiele mógłby się różnić od Rki. Całkowicie odpada. Civic -? Najnowsza wersja jest jak dla mnie już mega przesadzona - szybcy się wściekli itp. - odpada. Megane RS - odpada z tego względu, że mam Focusa RS mk2, który ma ten sam problem co Megane - jedna oś i nadmiar mocy - poza tym mój focus bardziej mi się podoba niż meganka, więc po temacie. Tak de facto zostają dwa auta chyba - subaru i focus. Z chęcia bym widział na podjeździe Gulię QV...no ale to nie ta liga cenowa.

 

 

[...] inne nietypowe porównanie jak dla tych samochodów. Zobacz ile miejsca w środku ma jeden i drugi jakie bagażniki, koszty utrzymania . Sam jestem ciekaw jak by takie porównanie wypadło ,chyba nie było jeszcze takiego. Oczywiście mówimy o walce tych samochodów o drugie miejsce bo pierwsze jest niezagrożone dla Skody :)

 

http://www.caranddriver.com/comparisons/2016-ford-focus-rs-vs-2015-subaru-wrx-sti-2016-volkswagen-golf-r-final-scoring-performance-data-and-complete-specs-page-5

 

Patrząc na ten link to pod względem elastyczności, przyśpieszeń subaru strasznie odstaje od focusa :|

Powiem tak: nie miałbym problemu z focusem, gdyby... miał normalny kolor do wyboru - teraz jest albo smerf albo czarne,białe lub szare:| szukałem już nawet okleiny pod niego, gadałem z fordem nawet o tym, ale ta okleina co bym chciał została...wycofana z produkcji :|


Odnośnie toru - byłem w Kielcach na szkoleniu 1 stopnia i jadę na 2 stopnia na wiosnę - pewnie jeszcze focusem, chyba że jakoś ten nowy się wcześniej pojawi, ale nie sądzę. Raz na jakiś czas na pewno się pojawię, ale max 1-2 razy w roku jeśli mówimy o torze. Odnośnie szybszej jazdy po zakrętach - okolica w której mieszkam jest pod tym względem idealna i czasami robimy "przejażdżki" ze znajomymi.

Edytowane przez gaiden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Focusa RS MKII po zabiegu ;) 390KM 517Nm , również seledynowy ( podobno najszybszy ;)  :D )  przed nim miałem AUDI RS4 B7 420KM w full pakiecie , Focus szybszy jak Audi tak na marginesie , to genialne auto ! . Sprzedałem focusa, kupiłem STI MY15 w wersji TOP . wyraźna róznica na plus sti , to prowadzenie , nie tylko na mokrym wbrew pozorom . Na suchym, zawias , napęd, układ kierowniczy robi mega robotę , na mokrym to wogóle inny temat i nie ma co porównywać . Natomiast jak widzę czasem Fokę MKII to naprawdę łezka sie w oku kręci , to fantastyczny wóz !!! .

Zamówiłem wersję MKIII wpłaciłem zaliczkę , i jak ją zobaczyłem na żywo na targach autosport w birmingham w 2016 a obok stał stary MKII to sie załamałem . Wygląd to totalna porażka ...... sprzedałem umowę coś tam zarobiłem i zapomnialem o MKIII

To że jest szybki , pewnie tak , napęd powiedzmy dobry ok , ale wygląd to totalna porażka , podobnie jak GOLF R , ale chyba bym już wolał Golfa R po wirusie , jak Focusa . Niestety dla mnie , wielkiego funa Focusa RS-a , wersja MKIII to porażka i rozczarowanie . 

STI MY 15 , to naprawdę swietny wóz , ale w serii trochę leniwy silnik , ja zrezygnowałem z gwarancji bo niewiele jeżdze , i teraz mam 330KM i 480 Nm i róznica jest spora . Jedzie , skręca , prowadzi sie bardzo dobrze , świetnie wygląda ( moim zdaniem ) ale tylko ze spojlerem wysokim , jest w miarę komfortowy na dłuższych trasach i bardzo polecam .

Choć nie ukrywam że chyba będe go sprzedawał wkrótce , bo wchodzi nowe AUDI RS3 sedan 400KM i bardzo mi sie podoba :) Głownie dlatego że przyzwyczaiłem sie do skrzyni AT , dwusprzegłowej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...