Pio77 Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Dobry wieczór, jestem szczęśliwym nabywcą (mam nadzieję) Forester'a SG. Jestem laikiem na forum jak i w mechanice a więc z góry prośba o wyrozumiałość:). Proszę o pomoc w sprawdzeniu. Mianowicie w swoim Forku mam amortyzatory sls gdzie jeden jest wylany i leci do wymiany. Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 42 minuty temu, Pio77 napisał: Dobry wieczór, jestem szczęśliwym nabywcą (mam nadzieję) Forester'a SG. Jestem laikiem na forum jak i w mechanice a więc z góry prośba o wyrozumiałość:). Proszę o pomoc w sprawdzeniu. Mianowicie w swoim Forku mam amortyzatory sls gdzie jeden jest wylany i leci do wymiany. Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba? z tego co pamiętam w foresterze SH, OBK III jeśli jest SLS to masz inną sprężynę (grubość druta oraz jest większa średnica) wydaje mi się że tak będzie w każdym SLSie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 49 minut temu, Pio77 napisał: Dobry wieczór, jestem szczęśliwym nabywcą (mam nadzieję) Forester'a SG. Jestem laikiem na forum jak i w mechanice a więc z góry prośba o wyrozumiałość:). Proszę o pomoc w sprawdzeniu. Mianowicie w swoim Forku mam amortyzatory sls gdzie jeden jest wylany i leci do wymiany. Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba? Nie, musisz wymienić bo do SLSa są cieńsze, jak zostawisz siądzie tyłek. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 22 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2022 Godzinę temu, skwaro napisał: Wydaje Ci się. Weź od uwagę ile imprez STI lata na poliuretanach i nic się nie dzieje. Tym bardziej, że jeśli JEŚLI miałbym się zdecydować na alu wahacze to na OEM częściach bez żadnych "utwardzaczy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pio77 Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 16 godzin temu, skwaro napisał: Nie, musisz wymienić bo do SLSa są cieńsze, jak zostawisz siądzie tyłek. Dzięki śliczne za odpowiedź, w takim razie jeszcze jedno pytanko. Wybrać Kayaba czy Sachs? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 46 minut temu, Pio77 napisał: Dzięki śliczne za odpowiedź, w takim razie jeszcze jedno pytanko. Wybrać Kayaba czy Sachs? Sachsa nie macałem, KYB w poprzednim SFie mi pękły po 40kkm... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 18 godzin temu, Pio77 napisał: Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba? Daj sprężyny od zwykłego forka i kayaby ekscel G. raczej maja dobrą opinię. Cenowo wychodzi za komplet ze sprężynami chyba podobnie jak za same sls. Poszukaj używak na forum. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 17 godzin temu, Kiwi 4ester napisał: Tym bardziej, że jeśli JEŚLI miałbym się zdecydować na alu wahacze to na OEM częściach bez żadnych "utwardzaczy" Słusznie . Twarde tuleje lepiej używać do twardego zawieszenia. Masa alu wahaczy może nie być niższa-albo niewiele od stali. A nieresorowana to juz są gramy różnicy . Jak przywalisz w dziurę lub krawężnik lepiej zagiąć stalowy,niż uszkodzić mocowanie w nadwoziu, albo półoś /dyfer. Ale jedno jest w alu: nie pękają raczej od korozji , a takie akcje w stalowych były. SIP naprawiał w ramach usuwania wad fabrycznych. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KonradSiarra Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 Potrzebuje sprawdzonego blacharza do podłogi dla Subaru Forester II, Warszawa i okolice? Czy mają Państwo jakieś kontakty? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pio77 Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 4 godziny temu, skwaro napisał: Sachsa nie macałem, KYB w poprzednim SFie mi pękły po 40kkm... A czy w kwestii podnoszenia/zwiększenia prześwitu masz jakieś doświadczenie? Jak to zrobić? Czy można to od razu zrobić przy wymianie amortyzatorów jeśli mechanik jest dość ogarnięty, czy musi to być wyspecjalizowany fachowiec w takich kwestiach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucash Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 23 godziny temu, wujaszek_misza napisał: U mnie nie moge wyjac kluczyka jak wylacze samochod na biegu. Dopiero po prelaczeniu na P moge wyjac kluczyk. Moze o to chodzi? Właśnie u mnie zdarzało się przy przełączeniu na P. Moim zdaniem coś nie stykało i dlatego stacyjka była dalej zablokowana. Ale muszę mieć 100% pewności że to się nie powtórzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucash Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 23 godziny temu, wujaszek_misza napisał: U mnie nie moge wyjac kluczyka jak wylacze samochod na biegu. Dopiero po prelaczeniu na P moge wyjac kluczyk. Moze o to chodzi? Problem znany ale z USA. Tam mają akcję serwisową. U nas niestety nie. Zadzwonię do serwisu i się ich zapytam. Dobrze że jest możliwość naprawienia tego samemu bezkosztowo: CVT_parking_brake_switch_warranty_extension.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 23 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2022 (edytowane) 57 minut temu, Pio77 napisał: A czy w kwestii podnoszenia/zwiększenia prześwitu masz jakieś doświadczenie? Jak to zrobić? Czy można to od razu zrobić przy wymianie amortyzatorów jeśli mechanik jest dość ogarnięty, czy musi to być wyspecjalizowany fachowiec w takich kwestiach? zależy ile ma być podniesione. 2cm zrobisz bez problemowo na podkładkach pod poduszki amortyzatorów/sprężyn. (tak niedługo będę podnosił SH). w przypadku wyższych liftów trzeba całe zawieszenie dawać niżej względem karoserii gdyż potem zawieszenie będziesz miał w pozytywie i może zabraknąć regulacji Edytowane 23 Maja 2022 przez SubaruLPG 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 Witam. Czy w Foresterze SG 2.0 N/A 2006 delikatnie drgania drążka zmiany biegów to normalne zjawisko ? Na postoju na luzie jak i na biegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 W dniu 22.05.2022 o 14:45, skwaro napisał: 5mm Grubość to wiem, potrzebuję pozostałych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 W dniu 22.05.2022 o 14:23, Kiwi 4ester napisał: Ale do normalnej cywilnej jazdy to już trochę przerost formy nad treścią, co nie? No, to zależy od tego jak kto jeździ w cywilu Mnie oprócz lepszego skręcania zmobilizował widok obecnych wahaczy. Niby ruda nie wyłazi, ale co tam jest w środku...? Więc na wszelki wypadek wlecą alu. I anti bump-steer kit. I krótszy magiel 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 12 minut temu, jacekw napisał: No, to zależy od tego jak kto jeździ w cywilu Mnie oprócz lepszego skręcania zmobilizował widok obecnych wahaczy. Niby ruda nie wyłazi, ale co tam jest w środku...? Więc na wszelki wypadek wlecą alu. I anti bump-steer kit. I krótszy magiel I frytki, nie zapominaj o frytkach, a i może olej po frytkach jeszcze się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 24 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2022 35 minut temu, jacekw napisał: Grubość to wiem, potrzebuję pozostałych Reszty Ci nie podam bo robiłem je przymierzając do wahacza 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morosek Opublikowano 25 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 (edytowane) W dniu 23.05.2022 o 21:00, SubaruLPG napisał: zależy ile ma być podniesione. 2cm zrobisz bez problemowo na podkładkach pod poduszki amortyzatorów/sprężyn. (tak niedługo będę podnosił SH). w przypadku wyższych liftów trzeba całe zawieszenie dawać niżej względem karoserii gdyż potem zawieszenie będziesz miał w pozytywie i może zabraknąć regulacji No własnie kupiłem podkładki 2cm(20mm) ale czy oryginalne śruby bedą dobre jeśli chodzi o długość czy trzeba wstawiać jakieś dłuższe do amortyzatorów? Edytowane 25 Maja 2022 przez morosek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 25 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 Sorki, ale na dwa centymetry, to szkoda roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekw Opublikowano 25 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 W dniu 24.05.2022 o 19:16, skwaro napisał: Reszty Ci nie podam bo robiłem je przymierzając do wahacza Tak się domyśliłem Coś wykombinuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 25 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 56 minut temu, Pan Dziedzic napisał: Sorki, ale na dwa centymetry, to szkoda roboty. Nie każdy chce robić niewiadomo jakie lifty 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 25 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 Tu nie chodzi o nie wiadomo jakie, tylko wyda kasę a efektu nie będzie widać. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morosek Opublikowano 25 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2022 (edytowane) Mi +2cm starczy + zmiana opon z 215/60 R16 na 215/65 R16 (+ 1cm) Dlatego pytam o śruby mocowania górnego czy seryjne starczą - ale już wiem że przy +1cm sa na równi więc musze domówić Edytowane 25 Maja 2022 przez morosek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 26 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2022 10 godzin temu, morosek napisał: Mi +2cm starczy + zmiana opon z 215/60 R16 na 215/65 R16 (+ 1cm) Dlatego pytam o śruby mocowania górnego czy seryjne starczą - ale już wiem że przy +1cm sa na równi więc musze domówić Słuchaj starszych i doświadczonych Będziesz żałował że tak mało dałeś liftu. Weź pod uwagę że mody robisz w pustym aucie, na wyjazd załadujesz i wyjdzie wysokość seryjna, co prawda zawsze to trochę lepiej niż załadowana seria. Nie chciałem za dużo modyfikacji w zawieszeniu bo jeździłem forkiem na drugi koniec Europy i dalej, dlatego założyłem sprężyny IRONMAN +3,5 cm liftu, plus opony 215/75/15 + 2cm liftu. Pamiętaj że potrzebujesz jeszcze podkładki pod tylny wahacz wzdłużny, bo po lifcie koło przesunie się do przodu. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się