Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór, jestem szczęśliwym nabywcą (mam nadzieję) Forester'a SG. Jestem laikiem na forum jak i w mechanice a więc z góry prośba o wyrozumiałość:). Proszę o pomoc w sprawdzeniu.

Mianowicie w swoim Forku mam amortyzatory sls gdzie jeden jest wylany i leci do wymiany. Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Pio77 napisał:

Dobry wieczór, jestem szczęśliwym nabywcą (mam nadzieję) Forester'a SG. Jestem laikiem na forum jak i w mechanice a więc z góry prośba o wyrozumiałość:). Proszę o pomoc w sprawdzeniu.

Mianowicie w swoim Forku mam amortyzatory sls gdzie jeden jest wylany i leci do wymiany. Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba?

 

z tego co pamiętam w foresterze SH, OBK III jeśli jest SLS to masz inną sprężynę (grubość druta oraz jest większa średnica)

wydaje mi się że tak będzie w każdym SLSie.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Pio77 napisał:

Dobry wieczór, jestem szczęśliwym nabywcą (mam nadzieję) Forester'a SG. Jestem laikiem na forum jak i w mechanice a więc z góry prośba o wyrozumiałość:). Proszę o pomoc w sprawdzeniu.

Mianowicie w swoim Forku mam amortyzatory sls gdzie jeden jest wylany i leci do wymiany. Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba?

Nie, musisz wymienić bo do SLSa są cieńsze, jak zostawisz siądzie tyłek.

  • Zdrówko! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał:

Wydaje Ci się. Weź od uwagę ile imprez STI lata na poliuretanach i nic się nie dzieje. 

Tym bardziej, że jeśli JEŚLI miałbym się zdecydować na alu wahacze to na OEM częściach bez żadnych "utwardzaczy" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, skwaro napisał:

Nie, musisz wymienić bo do SLSa są cieńsze, jak zostawisz siądzie tyłek.

Dzięki śliczne za odpowiedź, w takim razie jeszcze jedno pytanko. Wybrać Kayaba czy Sachs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Pio77 napisał:

Dzięki śliczne za odpowiedź, w takim razie jeszcze jedno pytanko. Wybrać Kayaba czy Sachs?

Sachsa nie macałem, KYB w poprzednim SFie mi pękły po 40kkm...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Pio77 napisał:

Planuję oba tylne zastąpić Katana i tutaj moje pytanie czy sprężyny z dotychczasowych dla podejdą do nowych kayaba?

Daj sprężyny od zwykłego forka i kayaby ekscel G. raczej maja dobrą opinię. Cenowo wychodzi za komplet ze sprężynami chyba podobnie jak za same sls. Poszukaj używak na forum.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Kiwi 4ester napisał:

Tym bardziej, że jeśli JEŚLI miałbym się zdecydować na alu wahacze to na OEM częściach bez żadnych "utwardzaczy" :)

Słusznie . Twarde tuleje lepiej używać do twardego zawieszenia.

Masa alu wahaczy może nie być niższa-albo niewiele od stali. A nieresorowana to juz są gramy różnicy . Jak przywalisz w dziurę lub krawężnik lepiej zagiąć stalowy,niż uszkodzić mocowanie w nadwoziu, albo półoś /dyfer. Ale jedno jest w alu: nie pękają raczej od korozji , a takie akcje w stalowych były. SIP naprawiał w ramach  usuwania wad fabrycznych.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, skwaro napisał:

Sachsa nie macałem, KYB w poprzednim SFie mi pękły po 40kkm...

A czy w kwestii podnoszenia/zwiększenia prześwitu masz jakieś doświadczenie? Jak to zrobić?

Czy można to od razu zrobić przy wymianie amortyzatorów jeśli mechanik jest dość ogarnięty, czy musi to być wyspecjalizowany fachowiec w takich kwestiach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wujaszek_misza napisał:

U mnie nie moge wyjac kluczyka jak wylacze samochod na biegu. Dopiero po prelaczeniu na P moge wyjac kluczyk. Moze o to chodzi?

Właśnie u mnie zdarzało się przy przełączeniu na P. Moim zdaniem coś nie stykało i dlatego stacyjka była dalej zablokowana. Ale muszę mieć 100% pewności że to się nie powtórzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wujaszek_misza napisał:

U mnie nie moge wyjac kluczyka jak wylacze samochod na biegu. Dopiero po prelaczeniu na P moge wyjac kluczyk. Moze o to chodzi?

Problem znany ale z USA. Tam mają akcję serwisową. U nas niestety nie. Zadzwonię do serwisu i się ich zapytam. 

 

Dobrze że jest możliwość naprawienia tego samemu bezkosztowo: 

 

CVT_parking_brake_switch_warranty_extension.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Pio77 napisał:

A czy w kwestii podnoszenia/zwiększenia prześwitu masz jakieś doświadczenie? Jak to zrobić?

Czy można to od razu zrobić przy wymianie amortyzatorów jeśli mechanik jest dość ogarnięty, czy musi to być wyspecjalizowany fachowiec w takich kwestiach?

zależy ile ma być podniesione. 2cm zrobisz bez problemowo na podkładkach pod poduszki amortyzatorów/sprężyn. (tak niedługo będę podnosił SH). w przypadku wyższych liftów trzeba całe zawieszenie dawać niżej względem karoserii gdyż potem zawieszenie będziesz miał w pozytywie i może zabraknąć regulacji

Edytowane przez SubaruLPG
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Czy w Foresterze SG 2.0 N/A 2006 delikatnie drgania drążka zmiany biegów to normalne zjawisko ? Na postoju na luzie jak i na biegu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2022 o 14:23, Kiwi 4ester napisał:

Ale do normalnej cywilnej jazdy to już trochę przerost formy nad treścią, co nie?

No, to zależy od tego jak kto jeździ w cywilu ;) Mnie oprócz lepszego skręcania zmobilizował widok obecnych wahaczy. Niby ruda nie wyłazi, ale co tam jest w środku...? Więc na wszelki wypadek wlecą alu. I anti bump-steer kit. I krótszy magiel :biglol:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, jacekw napisał:

No, to zależy od tego jak kto jeździ w cywilu ;) Mnie oprócz lepszego skręcania zmobilizował widok obecnych wahaczy. Niby ruda nie wyłazi, ale co tam jest w środku...? Więc na wszelki wypadek wlecą alu. I anti bump-steer kit. I krótszy magiel :biglol:

I frytki, nie zapominaj o frytkach, a i może olej po frytkach jeszcze się przyda :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.05.2022 o 21:00, SubaruLPG napisał:

zależy ile ma być podniesione. 2cm zrobisz bez problemowo na podkładkach pod poduszki amortyzatorów/sprężyn. (tak niedługo będę podnosił SH). w przypadku wyższych liftów trzeba całe zawieszenie dawać niżej względem karoserii gdyż potem zawieszenie będziesz miał w pozytywie i może zabraknąć regulacji

No własnie kupiłem podkładki 2cm(20mm) ale czy oryginalne śruby bedą dobre jeśli chodzi o długość czy trzeba wstawiać jakieś dłuższe do amortyzatorów? 

Edytowane przez morosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi +2cm starczy + zmiana opon z 215/60 R16 na 215/65 R16 (+ 1cm) 

Dlatego pytam o śruby mocowania górnego czy seryjne starczą - ale już wiem że przy +1cm sa na równi więc musze domówić 

Edytowane przez morosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, morosek napisał:

Mi +2cm starczy + zmiana opon z 215/60 R16 na 215/65 R16 (+ 1cm) 

Dlatego pytam o śruby mocowania górnego czy seryjne starczą - ale już wiem że przy +1cm sa na równi więc musze domówić 

Słuchaj starszych i doświadczonych:faja: Będziesz żałował że tak mało dałeś liftu. 

Weź pod uwagę że mody robisz w pustym aucie, na wyjazd załadujesz i wyjdzie wysokość seryjna, co prawda zawsze to trochę lepiej niż załadowana seria.

Nie chciałem za dużo modyfikacji w zawieszeniu bo jeździłem forkiem na drugi koniec Europy i dalej, dlatego założyłem sprężyny IRONMAN +3,5 cm liftu, plus opony 215/75/15 + 2cm liftu.

Pamiętaj że potrzebujesz jeszcze podkładki pod tylny wahacz wzdłużny, bo po lifcie koło przesunie się do przodu.

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...