Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX+ 2003 - Gdańsk


Qóba

Rekomendowane odpowiedzi

Mijają +/- dwa miesiące od zakupu WRX'a. Od zakupu rzejechałem 3200 km, w tym 2000 km od pierwszej wymiany oleju. Właśnie wróciłem z wieczornej wizyty w garażu, która na celu miała ponowne sprawdzenie poziomu oleju - nie ubywa go w ogóle  :rolleyes:

 

Mam natomiast mały problem z klimatyzacją, który polega na słabym chłodzeniu oraz pojawiającym się dźwięku "psssst" po uruchomieniu klimatyzacji. Zastanawiam się czy to zawór rozprężny, oring przy kompresorze czy po prostu brak czynnika - miał ktoś z Was taki problem? 

Ładny :)

Myślę że w przypadku klimy serwis za ok 200zł rozwiąże problemy opisane ;) Chociaż u mnie "psssst" przy włączaniu klimy pozostało, a wszystko hula i chłodzi jak należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam natomiast mały problem z klimatyzacją, który polega na słabym chłodzeniu oraz pojawiającym się dźwięku "psssst" po uruchomieniu klimatyzacji. Zastanawiam się czy to zawór rozprężny, oring przy kompresorze czy po prostu brak czynnika - miał ktoś z Was taki problem?

 

No właśnie u mnie też się to pojawiło ... za kilka dni jadę na serwis klimy wiec dam znać jak to wyszło po "naprawie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam natomiast mały problem z klimatyzacją, który polega na słabym chłodzeniu oraz pojawiającym się dźwięku "psssst" po uruchomieniu klimatyzacji. Zastanawiam się czy to zawór rozprężny, oring przy kompresorze czy po prostu brak czynnika - miał ktoś z Was taki problem? 

Fajny blobik :D. Chorowałem na podobnego, ale ostatecznie skończyło się na Hawku  :P  Co do klimy to u mnie było podobnie i przyczyną okazała się nieszczelność. Po poprawnym uszczelnieniu wszystko było ok.

Edytowane przez Dorsz914
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moim zdaniem przejście na złote brembo z tyłu w twoim wypadku jeśli masz zacisk 2 tłoczkowy to wiele nie zmieni, trzeba też zastosować adapter. No chyba że masz zacisk jednotłoczkowy. Można zawsze wymienić na 4 tłoczek apracing :) ale tylko wtedy jeśli z przodu masz 6 tłoczek :)

Edytowane przez Herostrates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo zastanawiam się czy brak upgrade'u tyłu powoduje to, że przy mocnym hamowaniu z wyższej prędkości tył staje się trochę "nerwowy"? Mam wrażenie, że przód działa świetnie, natomiast tył nie do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo zastanawiam się czy brak upgrade'u tyłu powoduje to, że przy mocnym hamowaniu z wyższej prędkości tył staje się trochę "nerwowy"? Mam wrażenie, że przód działa świetnie, natomiast tył nie do końca.

No koniecznie zweryfikuj stan tylnych hamulców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z pojedżawki w Borsku nic nie wyszło - notoryczny brak czasu, ale płyn zakupiony:

 

motul-rbf-660-factory-line-05l.jpg

Ciekawe czy jego wymiana spowoduje, że hamulce nie "zmiękną" tak jak na tej jednej jedynej pojeżdżawce na której byłem - wystarczyły 2 kółka na autodromie i pedał stawał się miękki.

 

WRXem od 21/05 przejechałem 4600 km, jestem pod pozytywnym wrażeniem spalania - średnie mam 12.16 L / 100 km, a maksymalne jakie udało mi się dotychczas osiągnąć to 14.26 L / 100 km, uwzględniając w tym 8 km po torze.

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzisiaj wstawiłem nowy akumulator Bosch S4, bo poprzedni rozładował się do zera. Na początku lutego jestem umówiony na wymianę oleju Millers CFS 5w40, filtra i płynu hamulcowego, którego nie zdążyłem wymienić od poprzedniego posta :)

 

Generalnie z auta jestem baaaardzo zadowolony, średnie spalanie to 12 L, w trasie 10-11 L, a WRX daje niesamowitą frajdę i TFU TFU się nie psuje. Od poprzedniej wymiany oleju przejechałem ok. 7700 km, dolałem łącznie około 0.9-1 L, a więc na 1000 km zużywa średnio 110-120 ml, chyba w normie.

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Z nowości, założyłem dziś nowy backbox - zamiast Devil'a wpadł Blitz Nur Spec. Zmiana dźwięku jest nie do opisania :o Z facetami z warsztatu gęby nam się cieszyły jak dzieciom jak po wymianie odpaliliśmy WRX'a, jest grubo...

 

Zdjęcie z wymiany (sorry za brudne auto :) )

 

IMG_4004.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech w naszych wozach to podstawa. Sam ostatnio sprawilem sobie glosniejszego backboxa - w koncu czuje ze jezdze Subaru  


Jestem dokładnie tego samego zdania.
Ostatnio odkrylem, że jak nie zasłonię rolety od bagażnika to dźwięk w środku jest jeszcze lepszy :-) (jest to kolejna zaleta nadwozia typu HB).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj WRX odwiedził Carguard w celu umycia ręcznego, woskowania, odkurzenia wnętrzna, konserwacji opon i felg itd. :) Poniżej kilka zdjęć i obiecany filmik po wymianie wydechu na Blitz'a - co prawda ze środka, ale coś tam słychać ;) Nagrywany oczywiście po rozgrzaniu auta :)

 

W okolicach majówki wymieniam komplet rozrządu i pasek wielorowkowy. Obecny przebieg to blisko 149 tys. km, z czego 11.5 tys. km moje po 11 miesiącach użytkowania :) Średnie spalanie z tego okresu to 12.31 L / 100 km, najwyższe 15.08 L / 100 km po wymianie wydechu (zbieg okoliczności z krótkimi dystansami, 100% miasto).

 

Filmik:

https://youtu.be/RPRcATg0LhA

 

Zdjęcia poniżej :D 

wrx_koło.jpg

wrx_lprzód.jpg

wrx_pbok.jpg

wrx_tył2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, miketyson napisał:

sliczny, ehhh ja niestety mam problem z namowa dziewczyny zeby sie zgodzila na subre... bedzie ciezko u mnie :)

skoro już teraz masz problem namówić dziewczynę żeby pozwoliła kupić Subarke to potem będzie tylko gorzej;)...po prostu kupuj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj odebrałem WRX'a z serwisu. Przy przebiegu 149 900 km wymieniono:

- kmp. rozrząd z pompą wody (ponoć nie trzeba było, ale na wszelki wypadek chciałem). Wymiana z uwagi na upływ 7 lat,

- płyn chłodzący,

- jakiś o-ring w układzie klimatyzacji, który odpowiadał za nieszczelność + nabicie klimatyzacji,

- naciągnięcie paska wielorowkowego,

- wymiana uszczelki termostatu.

 

Na lipiec umówiłem się na wymianę hamulców z tyłu :) 


Oby WRX służył dalej jak służy teraz. Przy okazji pozdrowienia dla właścicieli wszystkich Subaru, które widziałem na znanej gdańskiej górce serwisowej ;) 

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...