Jump to content

Subaru Impreza WRX+ 2003 - Gdańsk


Qóba

Recommended Posts

Cześć,

po dłuższych poszukiwaniach i rozważaniem miliona za i przeciw, udało się i w zasadzie za namową dziewczyny kupiłem w końcu WRX'a :)

 

Opis ogólny:

  • WRX z 2003 r., pierwsza rejestracja 04.05.2004 r.,
  • auto kupione w polskim salonie, w Krakowie,
  • znana historia samochodu weryfikowana po nr VIN w ASO i w nie-ASO w których był serwisowany, dostałem też masę dokumentów (faktur itp.) z dotychczasowych serwisów,
  • samochód bezwypadkowy, lecz niektóre elementy były malowane,
  • przed zakupem auto sprawdzone w ASO Grafix w Białymstoku - brak istotnych wad, 
  • zakup od pasjonata marki (również forumowicz), przebieg w momencie zakupu 137341 km.

 

Specyfikacja:

  • silnik 2.0 T (EJ20) po remapie w nie-ASO Poznań, 267 KM i 368 Nm,
  • układ wydechowy - pełen przelot, 2,5",
  • up-pipe Perrin,
  • hamulce przód 330 mm, zacisk złote Brembo STI,
  • zawieszenie Tein Super Street z Top Mountami i z elektroniczną regulacją twardości EDFC,
  • zegary DEFI (ciśnienie oleju, temperatura spalin, ciśnienie doładowania) z centralką sterującą,
  • przednie i tylnie stabilizatory z łącznikami Whiteline,
  • mocowanie przekładni kierowniczej Whiteline,
  • optycznie wysoki spoiler, czarne nakładki na progi, akcesoryjna gałka zmiany biegów STI, halogeny Hella, tow hook,
  • felgi na lato OZ Record 17", felgi na zimę Speedline Corse 17"

 

Powyższa specyfikacja jest trochę dla mnie czarną magią, bo dopiero zaczynam przygodę z WRX - wcześniej miałem okazję od czasu do czasu jeździć rodzinnym Foresterem 2.0 N/A.

 

Po standardowym serwisie pozakupowym rozważam demontaż halogenów Hella oraz planuję montaż chlapaczy Rally Armor, które sprzedający ma mi dosłać :)

 

Wczoraj auto otrzymało nowe opony Uniroyal Rainsport 3.

 

Kilka zdjęć, głównie z ogłoszenia:

post-2234-0-85245600-1464166497_thumb.jpg

post-2234-0-53820400-1464166506_thumb.jpg

post-2234-0-95842600-1464166516_thumb.jpg

post-2234-0-00417300-1464166539_thumb.jpg

post-2234-0-13734700-1464166556_thumb.jpg

post-2234-0-28582500-1464166561_thumb.jpg

Edited by Qóba
Link to comment
Share on other sites

Dzięki! 

Halogeny mi się nie podobają, choć ponoć są praktyczne. Obawiam się trochę tego demontażu, bo są zamocowane częściowo na zderzaku - muszę chyba z tym podjechać do jakiegoś lakiernika.

Link to comment
Share on other sites

Fajny blob, ma porobione chyba wszystko to co potrzeba zrobić w WRXie ponad serię :)

Wizualnie to prawie że bliźniak mojego :) Też PL salon, ten sam kolor, jedynie skrzydło masz duże :)

Do zobaczenia na ulicach Trójmiasta!

Aaa, no i tow hook jest bleeeh ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Yaro, do zobaczenia :)

 

mRoZiOo, usunąłem, bo mi się to średnio podobało :) - jeżeli ktoś chciałby kupić to zapraszam, tow hook firmy Benen, różowy, o taki:

 

WRX w wersji bez tow hooka z trójmiejską rejestracją:

 

 

post-2234-0-45432500-1464538718_thumb.jpg

Edited by Qóba
Link to comment
Share on other sites

Obecnie Gdańsk :)

 

Chcę umówić się na wymianę oleju oraz filtra oleju - olej już wybrałem, będzie to Motul 300v 5W40, czy znaczenie ma jaki filtr zakupię? Do wyboru mam następujące, różniące się co najgorsze wymiarami:

 

 

 

post-2234-0-69524600-1464552781_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Poprzedni właściciel wysłał mi chlapacze. Mam mieszane uczucia czy zakładać - jak myślicie?

W zestawie nie ma śrub, ale słyszałem, że RallyArmor montuje się w fabryczne otwory w nadkolach. Czy to prawda? Jakie wkręty najlepiej kupić?

 

 

 

post-2234-0-50019900-1464720972_thumb.jpg

Edited by Qóba
Link to comment
Share on other sites

Weź chlapacze i pojedź do sklepu Metalmot na Grunwaldzkiej 487 - na rampie sklep z olejami i filtrami a obok sklep z akcesoriami motoryzacyjnymi. Kupowałem tam śruby i uchwyty do chlapaczy na pewno coś dobierzesz.

Link to comment
Share on other sites

KrisKristoffers, byłem dzisiaj w tym Metalmocie, z pracownikiem oglądaliśmy te chlapacze i otwory w nadkolach i dopasował mi jakieś plastikowe zatrzaski - u Ciebie też to na tym zamontowałeś? Trzyma się? Jak byś dał radę podesłać fotkę to byłbym bardzo wdzięczny.

 

zbyszekm80, jak mi optycznie na aucie się nie spodobają, to wyślę... za drobną opłatą :P

 

Żelazny, halogeny sprawne, świecą, że ho ho - mam też do nich przycisk, który można wpasować w miejsce koło hamulca ręcznego, gdzie są zaślepki od przycisków podgrzewania siedzeń. W weekend będę je chyba demontował, także będę miał Cię na uwadze.

Link to comment
Share on other sites

Jak wrócę z wyjazdu integracyjnego z roboty to zrobię dodatkowe zdjęcia. Zamocowane są bardzo stabilnie, ale niestety wymagało to wywiercenia poziomych dziur w błotniku.

 

Może jest inna opcja, mniej inwazyjna, ale tego Ci nie zagwarantuję :)

 

Pozdrowienia,

Kuba

Link to comment
Share on other sites

W weekend udało się ściągnąć reflektory Helli oraz podłączyć światła przeciwmgielne, które nie były wpięte.

Chlapaczy Rally Armor nie będę jednak montował z uwagi na to, że przy zawieszeniu Tein SS byłyby one bardzo nisko..

Zainteresowanych kupnem reflektorów lub chlapaczy zapraszam na PW :)

 

We wtorek WRX jedzie na wymianę oleju (Millers) i filtra oleju.

 

Poniżej zdjęcia WRX w wersji bez reflektorów, zdjęcia z dziadkiem Forkiem oraz zdjęcia części na sprzedaż :)

post-2234-0-71711400-1465149768_thumb.jpg

post-2234-0-88719100-1465149785_thumb.jpg

post-2234-0-36636900-1465149804_thumb.jpg

post-2234-0-01241700-1465149862_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się nad modyfikacją, która spowodowałaby, że auto stałoby się głośniejsze.. Obecnie w WRXie jest przelotowy układ wydechowy 2,5" oraz up-pipe Perrina i samochód jest stosunkowo cichy.

Czy wymiana samego back-box'a zmieni poziom głośności? Czy taka modyfikacja wiąże się z koniecznością ponownego strojenia auta?

Link to comment
Share on other sites

Bez reflektorów znacznie lepiej, ale jakbyś jednak zamontował chlapacze RA to byłaby petarda :)

Co do backboxow to są oczywiście bardziej i mniej drące japę :) Jaki masz obecnie u siebie?

Z tego co się orientuje to przy wymianie samego backboxa nie jest potrzebna korekta mapy.

I na Twoim miejscu OZ wrzuciłbym na zimę, a Speedline na lato :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...