Łukasz Gibała Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Witam ! Orientuje się ktoś jak wygląda zmiana z jednomasy na dwumase - chodzi mi głównie o sprzęgło ? Czy jest jakieś specjalne pod dwumase ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 (edytowane) potrzebujesz zmienić koło zamachowe + kompletne sprzęgło na dwumasowe. Ale pierwsze słyszę aby ktoś dokonywał zmiany w tą stronę Edytowane 24 Maja 2016 przez markos007 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Gibała Opublikowano 24 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Gość od którego kupiłem autko ze względów na koszt jaki jest przy zakupie dwumasy która mu się spierniczyła wsadził jednomas i dowiedziałem się że w tych modelach subaru legacy III 2.0 powinna być dwumasa dlatego też tak robię, dwumase już kupiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Gość od którego kupiłem autko ze względów na koszt jaki jest przy zakupie dwumasy która mu się spierniczyła wsadził jednomas i dowiedziałem się że w tych modelach subaru legacy III 2.0 powinna być dwumasa dlatego też tak robię, dwumase już kupiłem Wybór należy do Ciebie, ale nie szukaj potem wyjaśnienia dziwnych pisków przy ruszaniu... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzala Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Fajnie, brawo za odwagę. Cenię prekursorów 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt_O Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Gibon wszyscy uciekają od dwumasów a Ty łamiesz konwenanse 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Jednomasa jest zbyt mainstreamowa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Gibała Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 WIeklie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nurek Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Nie obrażaj się, po prostu zazwyczaj, jak komuś padnie dwumasa, z racji wydatków i pozniejszych ewentualnych klopotów z kolem dwumasowym, robi tak zwana konwersje na jednomase, tyle w temacie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Gość od którego kupiłem autko ze względów na koszt jaki jest przy zakupie dwumasy która mu się spierniczyła wsadził jednomas i dowiedziałem się że w tych modelach subaru legacy III 2.0 powinna być dwumasa dlatego też tak robię, dwumase już kupiłem Nadgorliwość gorsza od faszyzmu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 A ja popieram Gibcio2016. Jak mi padnie dwumasa (odpukać) to zalożę nowe koło dwumasowe. Nie ma się co śmiać i nazywac faszystami jezeli japonczycy wsadzili tam dwumase to nie bez powodu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_zf2003 Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Az tak ufasz producentowi i konstruktorom ?. Wg mnie w wiekszosci przypadkow to naciaganie klienta. {Powod jest prosty. Zarabia sie nie na sprzedazy auta tylko na serwisie. Nie bez powodu np Mercedes spier... kolejne modele po W123 bo inaczej by zbankrutowal. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Tak ufam. Dlatego kupilem Subaru. Gdybym ich mial za naciagaczy i oszustow to kupilbym inne auta. Weszenie spisku pozostawiam innym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_zf2003 Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 No raczej ostatnio nie wslawili sie solidnoscia. Przypomne sprawe palonych sprzegiel w dieslach. Maz mojej kuzynki kupil w salonie forestera diesla. Masakra. I niech mi nikt nie wmawia, ze to kwestia stylu jazdy. Jedzac kilkanastoma markami nie udalo mu sie wykonczyc sprzegla na tyle co w miesiac w tym subaru. Jesli Subaru postanawia przeszkalac swoich klientow to cos nie tak z tymi autami. PS. Ja mam zrobiona konwersje z dwu na jedno mase. Nie widze kompletnie zadnej roznicy. Teraz we wszystkich (bez wyjatku) firmach rzadza ksiegowi a nie pasjonaci. Myslenie ze ostala sie jakas firma o starych dobrych tradycjach jest troche naiwnym mysleniem. I nie mam tu pretensji do Subaru, ale niestety czasy gdzie stawialo sie ja jako wzor bezawaryjnosci i jakosci chyba minely. Wystarczy popatrzec w roznego rodzaju rankingi bezawaryjnosci. Kiedys np Forek byl zawsze w czubie. Obecnie, to calkowicie przecietne pozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Tak ufam. I dobrze , ale w tym akurat konkretnym przypadku , ASO również zaleca wymianę na jednomasę , a jeśli ASO zaleca , to pewnie jest odgórne zarządzenie z FHI o takiej możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Tak ufam. I dobrze , ale w tym akurat konkretnym przypadku , ASO również zaleca wymianę na jednomasę , a jeśli ASO zaleca , to pewnie jest odgórne zarządzenie z FHI o takiej możliwości. Być może jest zarządzenie, a może ze względu na koszt instaluje się uproszczoną wersje ktora jest tolerowana bo w sumie działa. Swoją drogą ciekawe jaka jest różnica w cenie. Jeżeli cena jest wysoka to w aucie po 7-8 latach ktorego wartosc jest ok. 30k pewnie latwiej przelknąc naprawe stanowiącą mniejszą część wartości samochodu. Ja osobiscie nie lubię przeróbek typu downgrade. Różnie ludziska pisali o efektach takiej konwersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Gibcio Chętnie przygarnę od Ciebie ten komplecik od jednomasy może być cały kpl. lub sam zamach ze szpilkami w sumie mam dobrą dwumasę ale niech by sobie leżało i czekało na ten piękny dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 Orientuje się ktoś jak wygląda zmiana z jednomasy na dwumase Ale pierwsze słyszę aby ktoś dokonywał zmiany w tą stronę ASO również zaleca wymianę na jednomasę Ja poszedłem ciut dalej. Zestroiłem H6 z 5MT i całym sprzęgłem od SBD (taki eksperyment medyczny). Wyszło dość ciekawie. Oczywiście okładziny śmierdzą przy ostrzejszym starcie - więc przewidywana trwałość będzie niewysoka. Ale komfort pracy nieporównywalnie większy niż z jednomasowym kołem i sprzęgłem dedykowanym do H6. Jednakże trzeba zaznaczyć że dwumasa nie została wymyślona po to by naciągać klientów na wydatki. Producenci licytują się, kto zrobi lepszy samochód. Również aspekt komfortu i wygody obsługi ma znaczenie. Kupując nowy samochód wymagania są ciut inne, niż kupując 15-letniego trupa, który w pełni satysfakcjonuje jak jeździ i nie trzeba codziennie odwiedzać warsztatu aby go utrzymać przy życiu. Więc bezwzględnie sprzęgło z dwumasą pracuje lepiej. A że drożej? Cóż... takie życie. Niestety, są bardziej i mniej udane rozwiązania. Akurat w SBD jest totalnie niedopracowane sprzęgło, co jest o tyle ciekawe, że jest rozwinięciem sprzęgła do silnika benzynowego, a konkretnie Legacy GT, gdzie nie ma problemów z trwałością. I to pomimo takiej samej wartości momentu obrotowego i mocy o 100KM większej (!). Wracając do meritum. Sprzęgło do Legacy III 2,0 i 2,5 jest produkowane przez firmę Valeo. I koło dwumasowe i komplet tarcza + docisk. I najlepiej takiego szukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Akurat w SBD jest totalnie niedopracowane sprzęgło, prosze zaznaczać , że to pańska "opinia" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2016 Ani to moja "opinia", ani opinia. To fakt. Skoro trzeba było aż specjalnego kursu aby nauczyć kierowców nie niszczyć sprzęgła podczas użytkowania takiego jak innych samochodów (w tym subaru z nie-sbd), to znaczy że sprzęgło sbd odbiega od standardu. Niestety na minus. Poza tym, w żadnym innym przypadku użytkowania sprzęgła w Subaru (a przeszedłem chyba przez wszystkie możliwe warianty) nie miałem tak niskiej trwałości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 to znaczy że sprzęgło sbd odbiega od standardu. zbyt duży moment przy niskich obrotach (350 /1800) powodowal , że część osób miala problemy w latach 2008/9. Zmiana oprogramowania , a nie sprzęgla ! , spowodowała , że problem "palenia" sprzegla stal sie marginalny.... Poza tym, w żadnym innym przypadku użytkowania sprzęgła w Subaru (a przeszedłem chyba przez wszystkie możliwe warianty) nie miałem tak niskiej trwałości. może jednak ten "specjalny kurs".. ..pomógłby zrozumieć o co chodzi..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) zbyt duży moment przy niskich obrotach (350 /1800) powodowal , że część osób miala problemy w latach 2008/9. Zmiana oprogramowania , a nie sprzęgla ! , spowodowała , że problem "palenia" sprzegla stal sie marginalny.... im wyższy moment przy niskich obrotach tym łatwiej ruszyć autem fakt może się to przyczynić do spalenia sprzęgła tylko po co palić sprzęgło mając nisko dostępny moment no i im wyższy moment przy niskich obrotach tym bardziej obrywa dwumasa Edytowane 11 Czerwca 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 zbyt duży moment przy niskich obrotach (350 /1800) powodowal , że część osób miala problemy w latach 2008/9. Zmiana oprogramowania , a nie sprzęgla ! , spowodowała , że problem "palenia" sprzegla stal sie marginalny.... Zatem sugeruje Pan, że tak doskonały produkt jak SBD składał się z przypadkowej konstrukcji sprzęgła i jeszcze bardziej przypadkowej charakterystyki silnika, a potem poprawiono to "kastrując" osiągi silnika? A FHI po prostu "zapomniało" przetestować jak auto rusza? I jak zachowuje się w nim przeciętny (ale również i nieprzeciętny) kierowca? Do tego firma SACHS, od której pochodzi to przefantastyczne sprzęgło też nie ma pojęcia co robi? Przecież w Sachsie diesla to oni nie widzieli nigdy w życiu.... Jeden "klasyk" powiedział: nie nazywajmy szamba perfumerią. może jednak ten "specjalny kurs".. ..pomógłby zrozumieć o co chodzi..... Nie wiem czy się czuć obrażonym, czy tylko zniesmaczonym tą uwagą. Skoro nigdy wcześniej nie narzekałem na trwałość sprzęgła - powiem więcej uzyskiwałem ponadprzeciętną trwałość, to co się mogło stać? W przypadku użytkowania sprzęgła od SBD nagle mózg zaczął mi zawodzić? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 tak doskonały produkt jak SBD składał się z przypadkowej konstrukcji sprzęgła tak i przypadkiem zostało tak do dziś... poprawiono to "kastrując" osiągi silnika? przeniesienie max. momentu z 1800 na 2200 nie ma związku z "kastrowaniem" osiagów silnika.... ..ale slowo "kastracja" robi wrażenie... A FHI po prostu "zapomniało" przetestować jak auto rusza? I jak zachowuje się w nim przeciętny (ale również i nieprzeciętny) kierowca? tak , zapomniało o części kierowców.... Przecież w Sachsie diesla to oni nie widzieli nigdy w życiu.... z tak nisko osiąganym max. momencie i stałym AWD , nie zabezpieczonym elektronicznie jak np. w Audi S6....widocznie nie widzieli... W przypadku użytkowania sprzęgła od SBD nagle mózg zaczął mi zawodzić? trudno mi powiedzieć .....ale to pana opinia... (o sprzęgle w sbd) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Nie mam pewności ale ze słów Dyrekcji gdzieś tu na forum wynikało że zmiana softu dotyczyła pracy "skoku" pedału gazu. Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się