Skocz do zawartości

Dwumasa


Łukasz Gibała

Rekomendowane odpowiedzi

Gość od którego kupiłem autko ze względów na koszt jaki jest przy zakupie dwumasy która mu się spierniczyła wsadził jednomas :) i dowiedziałem się że w tych modelach subaru legacy III 2.0 powinna być dwumasa dlatego też tak robię, dwumase już kupiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość od którego kupiłem autko ze względów na koszt jaki jest przy zakupie dwumasy która mu się spierniczyła wsadził jednomas :) i dowiedziałem się że w tych modelach subaru legacy III 2.0 powinna być dwumasa dlatego też tak robię, dwumase już kupiłem

Wybór należy do Ciebie, ale nie szukaj potem wyjaśnienia dziwnych pisków przy ruszaniu... :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażaj się, po prostu zazwyczaj, jak komuś padnie dwumasa, z racji wydatków i pozniejszych ewentualnych klopotów z kolem dwumasowym, robi tak zwana konwersje na jednomase, tyle w temacie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość od którego kupiłem autko ze względów na koszt jaki jest przy zakupie dwumasy która mu się spierniczyła wsadził jednomas :) i dowiedziałem się że w tych modelach subaru legacy III 2.0 powinna być dwumasa dlatego też tak robię, dwumase już kupiłem

 

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu  :pstryk:

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az tak ufasz producentowi i konstruktorom ?. Wg mnie w wiekszosci przypadkow to naciaganie klienta. {Powod jest prosty. Zarabia sie nie na sprzedazy auta tylko na serwisie. Nie bez powodu np Mercedes spier... kolejne modele po W123 bo inaczej by zbankrutowal.

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej ostatnio nie wslawili sie solidnoscia. Przypomne sprawe palonych sprzegiel w dieslach. Maz mojej kuzynki kupil w salonie forestera diesla. Masakra. I niech mi nikt nie wmawia, ze to kwestia stylu jazdy. Jedzac kilkanastoma markami nie udalo mu sie wykonczyc sprzegla na tyle co w miesiac w tym subaru. Jesli Subaru postanawia przeszkalac swoich klientow to cos nie tak z tymi autami.

PS. Ja mam zrobiona konwersje z dwu na jedno mase. Nie widze kompletnie zadnej roznicy. Teraz we wszystkich (bez wyjatku) firmach rzadza ksiegowi a nie pasjonaci. Myslenie ze ostala sie jakas firma o starych dobrych tradycjach jest troche naiwnym mysleniem. I nie mam tu pretensji do Subaru, ale niestety czasy gdzie stawialo sie ja jako wzor bezawaryjnosci i jakosci chyba minely. Wystarczy popatrzec w roznego rodzaju rankingi bezawaryjnosci. Kiedys np Forek byl zawsze w czubie. Obecnie, to calkowicie przecietne pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak ufam.

 

I dobrze :idea:  ,  ale w tym akurat konkretnym przypadku , ASO również zaleca wymianę na jednomasę , a jeśli ASO zaleca , to pewnie jest odgórne zarządzenie z FHI o takiej możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak ufam.

 

 

I dobrze :idea:  ,  ale w tym akurat konkretnym przypadku , ASO również zaleca wymianę na jednomasę , a jeśli ASO zaleca , to pewnie jest odgórne zarządzenie z FHI o takiej możliwości.

Być może jest zarządzenie, a może ze względu na koszt instaluje się uproszczoną wersje ktora jest tolerowana bo w sumie działa. Swoją drogą ciekawe jaka jest różnica w cenie. Jeżeli cena jest wysoka to w aucie po 7-8 latach ktorego wartosc jest ok. 30k pewnie latwiej przelknąc naprawe stanowiącą mniejszą część wartości samochodu. Ja osobiscie nie lubię przeróbek typu downgrade. Różnie ludziska pisali o efektach takiej konwersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Orientuje się ktoś jak wygląda zmiana z jednomasy na dwumase
 

 

 

 

Ale pierwsze słyszę aby ktoś dokonywał zmiany w tą stronę

 

 

 

ASO również zaleca wymianę na jednomasę

 

Ja poszedłem ciut dalej. Zestroiłem H6 z 5MT i całym sprzęgłem od SBD (taki eksperyment medyczny). Wyszło dość ciekawie.

Oczywiście okładziny śmierdzą przy ostrzejszym starcie - więc przewidywana trwałość będzie niewysoka. Ale komfort pracy nieporównywalnie większy niż z jednomasowym kołem i sprzęgłem dedykowanym do H6.

 

Jednakże trzeba zaznaczyć że dwumasa nie została wymyślona po to by naciągać klientów na wydatki.

Producenci licytują się, kto zrobi lepszy samochód. Również aspekt komfortu i wygody obsługi ma znaczenie. Kupując nowy samochód wymagania są ciut inne, niż kupując 15-letniego trupa, który w pełni satysfakcjonuje jak jeździ i nie trzeba codziennie odwiedzać warsztatu aby go utrzymać przy życiu.

Więc bezwzględnie sprzęgło z dwumasą pracuje lepiej. A że drożej? Cóż... takie życie.

 

Niestety, są bardziej i mniej udane rozwiązania. Akurat w SBD jest totalnie niedopracowane sprzęgło, co jest o tyle ciekawe, że jest rozwinięciem sprzęgła do silnika benzynowego, a konkretnie Legacy GT, gdzie nie ma problemów z trwałością. I to pomimo takiej samej wartości momentu obrotowego i mocy o 100KM większej (!).

 

Wracając do meritum. Sprzęgło do Legacy III 2,0 i 2,5 jest produkowane przez firmę Valeo. I koło dwumasowe i komplet tarcza + docisk.

I najlepiej takiego szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani to moja "opinia", ani opinia. To fakt. Skoro trzeba było aż specjalnego kursu aby nauczyć kierowców nie niszczyć sprzęgła podczas użytkowania takiego jak innych samochodów (w tym subaru z nie-sbd), to znaczy że sprzęgło sbd odbiega od standardu. Niestety na minus.

Poza tym, w żadnym innym przypadku użytkowania sprzęgła w Subaru (a przeszedłem chyba przez wszystkie możliwe warianty) nie miałem tak niskiej trwałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to znaczy że sprzęgło sbd odbiega od standardu.

 

zbyt duży moment przy niskich obrotach (350 /1800) powodowal , że część osób miala problemy w latach 2008/9. Zmiana oprogramowania , a nie sprzęgla ! , spowodowała , że problem "palenia" sprzegla stal sie marginalny....

 

 

 

Poza tym, w żadnym innym przypadku użytkowania sprzęgła w Subaru (a przeszedłem chyba przez wszystkie możliwe warianty) nie miałem tak niskiej trwałości.

 

może jednak ten "specjalny kurs".. ..pomógłby zrozumieć o co chodzi..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt duży moment przy niskich obrotach (350 /1800) powodowal , że część osób miala problemy w latach 2008/9. Zmiana oprogramowania , a nie sprzęgla ! , spowodowała , że problem "palenia" sprzegla stal sie marginalny....

 

im wyższy moment przy niskich obrotach tym łatwiej ruszyć autem

 

fakt może się to przyczynić do spalenia sprzęgła tylko po co palić sprzęgło mając nisko dostępny moment

 

no i im wyższy moment przy niskich obrotach tym bardziej obrywa dwumasa

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zbyt duży moment przy niskich obrotach (350 /1800) powodowal , że część osób miala problemy w latach 2008/9. Zmiana oprogramowania , a nie sprzęgla ! , spowodowała , że problem "palenia" sprzegla stal sie marginalny....

 

Zatem sugeruje Pan, że tak doskonały produkt jak SBD składał się z przypadkowej konstrukcji sprzęgła i jeszcze bardziej przypadkowej charakterystyki silnika, a potem poprawiono to "kastrując" osiągi silnika? 

A FHI po prostu "zapomniało" przetestować jak auto rusza? I jak zachowuje się w nim przeciętny (ale również i nieprzeciętny) kierowca?

 

Do tego firma SACHS, od której pochodzi to przefantastyczne sprzęgło też nie ma pojęcia co robi? Przecież w Sachsie diesla to oni nie widzieli nigdy w życiu....

 

Jeden "klasyk" powiedział: nie nazywajmy szamba perfumerią.

 

 

 

może jednak ten "specjalny kurs".. ..pomógłby zrozumieć o co chodzi.....

 

Nie wiem czy się czuć obrażonym, czy tylko zniesmaczonym tą uwagą. Skoro nigdy wcześniej nie narzekałem na trwałość sprzęgła - powiem więcej uzyskiwałem ponadprzeciętną trwałość, to co się mogło stać? W przypadku użytkowania sprzęgła od SBD nagle mózg zaczął mi zawodzić? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak doskonały produkt jak SBD składał się z przypadkowej konstrukcji sprzęgła

 

tak i przypadkiem zostało tak do dziś... :)

 

 

 

poprawiono to "kastrując" osiągi silnika?

 

przeniesienie max. momentu z 1800 na 2200 nie ma związku z "kastrowaniem" osiagów silnika....  :D ..ale slowo "kastracja" robi wrażenie...

 

 

 

A FHI po prostu "zapomniało" przetestować jak auto rusza? I jak zachowuje się w nim przeciętny (ale również i nieprzeciętny) kierowca?

 

tak , zapomniało o części kierowców....

 

 

 

Przecież w Sachsie diesla to oni nie widzieli nigdy w życiu....

 

z tak nisko osiąganym max. momencie i stałym AWD , nie zabezpieczonym elektronicznie jak np. w Audi S6....widocznie nie widzieli... :) 

 

 

 

W przypadku użytkowania sprzęgła od SBD nagle mózg zaczął mi zawodzić? 

 

trudno mi powiedzieć .....ale to pana opinia... :) (o sprzęgle w sbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...