Yoosyn Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Cześć! Przedstawiam wam moją Imprezę. Jestem właścicielem od lata '13 i w międzyczasie przejechałem ponad 60kkm.Samochodu potrzebowałem do dojazdów do pracy i na mniejsze lub większe eskapady, więc zaraz po kupnie impreza dostała LPG Przez cały czas użytkowania samochód nigdy nie zawiódł. Zawsze dowiózł tam gdzie trzeba, a zadania dostawał różne.. ale o tym dalej. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Impreza gania po zakrętach jak trzeba. Brak przeciążeń przy przyśpieszaniu rekompensuje szybszą jazdą po zakrętach. Napęd fajny, ciężko zerwać przyczepność, można radośnie przyśpieszać nawet w zakrętach. Pewnego razu wyciągałem z błota duże niemieckie kombi.. właściciel był zdumiony, że taki mały samochód ma napęd AWD Ostatnio złapałem się na tym, że w terenie zabudowanym przekroczyłem dozwoloną prędkość 50km/h.. na rondzie Muszę opracować jakiś system mocowania rzeczy w bagażniku bo się przesypują Dane techniczne: Silnik: EJ161 (MAP sensor)Skrzynia: Manualna 5biegów z reduktorem. Przy 100kmh na piątce ok 2800RPMWyposażenie: Golas Jest centralny zamek, elektryczne szyby, hak. Brak klimy, brak ABS, brak poduszek powietrznych.LPG:Stag 4+AC W01Alaska Jak pisałem impreza codziennie użytkowana + mniejsze lub większe trasy. Czasami ciąganie przyczepy. W sumie użytkowanie wygląda tak że leje paliwo (min.7,5 max.11 LPG/100km) i olej 1l/3000km. Wsiadam i jadę gdzie chcę. Wolność!Od początku bierze olej, cały czas tyle samo więc się nie martwię Oczywiście czasem coś wymaga wymiany - do tej pory zawsze dawało o sobie znać wcześniej. Co do tej pory było zrobione (wszystko przy aucie robię sam): - zmiany oleju, filtrów- wymiana łapy sprzęgła - udało się znaleźć używaną w dobrym stanie. Koszt 50zł z przesyłką + jeden dzień na wymianę. Było sporo pracy, ale przynajmniej poznałem budowę ukłądu napędowego i wydechowego - wymiana przednich amortyzatorów i łączników stabilizatora (lato '15) 240złamortyzatory kupiłem jakieś niemarkowe, chyba service parts i jak narazie działają super.- 2x regulacja zaworów. Szczelinomierz 7zł - łożysko tylne 200zł- rozrząd ok 500-600zł nie pamniętam dawno temu. - czasem trzeba wymienić żarówkę Co do zrobienia? - konserwacja podwozia i nadkoli- możnaby wymienić dyfer bo hałasuje i ma luz- silnik jest głośny na zimno (podejrzewam piston slap) Krótka historia: '13Lublin - Inowrocław (z wielką przyczepą)x2 Lublin - Bieszczady (3 osoby)Lublin - Pieniny (2 osoby)Lublin - Brno (4 osoby + za dużo bagażu)'14Lublin - Brno (3 osoby + jeszcze więcej bagażu) - ta trasa zabiła prawe tylne łożysko koła Lublin - Bieszczady (2 osoby)Lublin - Bieszczady (5 osób )Lublin - Budapeszt - Maribor - Lubljana - Bled - Pula (5 osób )Lublin - Pieniny (4 osoby)UK - miałem okazję pracować kilka miesięcy w Wielkiej Brytanii. Jazda lewą stroną, lpg bez problemu dostępne (wymagana redukcja). Żeby obniżyć koszty wyjazdu wziąłem ludzi z blablacar. Na moją zgubę - jeden z nich zapragnął wziąć gryf i obciążenie do trenowania... Lublin - Northampoton (UK) (4 osoby i duużo bagażu)Northampton - Lake District (4 osoby)Northampton - Lublin (4 osoby)'15Lublin - Bieszczady (3 osoby)Lublin - Bieszczady (2 osoby)Lublin - Pieniny - Tatry - Słowacja (2 osoby)Lublin - Gorce (2 osoby)Lublin - Zagrzeb - Wyspa KRK - Zadar - Kotor - Durmitor - Sarajevo (2 osoby)Jadąc przepisowo chorwackim wybrzeżem D8/E65 udało się osiągnąć najniższe spalanie 7,2LPG /100km Do tego w Bośni mają najtańszy gaz w regionie Lublin - Pieniny - Tatry (sam)Lublin - Bieszczady (2 osoby)'16Lublin - Bieszczady (3 osoby)więcej grzechów nie pamiętam cdn.. Zdjęcia:Pula 2014 UK 2014 Powrót do PL - niemcy Bieszczady '14 (-24 w nocy) Lubelskie 1 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melanż Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Widać dużo podrózujecie z Subarynką, superowe ujęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mRoZiOo Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Super foty i podróże ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 26 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2016 Widać że bardzo cenisz to auto. Inaczej nie bawiłbyś się kadrowaniem i światłem na zdjęciach. Super robota. To na wrzosowisku (?), pod owcami, normalnie żywcem z katalogu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Trochę przejechałeś kilometrów trzeba przyznać. Podtlenek zaoszczędził mega dużo hajsu i instalacja się zwróciła z nawiązką ;> Fotki też profi. Bezawaryjności życzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 A owca jaka zdziwiona, że 1.6 się tam zapuścił. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Na Lubelszczyźnie gaz po 1.45-1.55zł. Nic tylko lać, jeździć i niczym się nie martwić. A owca jaka zdziwiona, że 1.6 się tam zapuścił. Też byłem zdziwiony na ich widok To na wrzosowisku (?), pod owcami, normalnie żywcem z katalogu. Dzięki, to Lake District na północy Anglii. Jeżeli macie możliwość tam pojechać - polecam. Niesamowite krajobrazy, inne niż w Polsce. Tak się składa, że jestem fotografem - więc i Subaru czasem znajdzie się na zdjęciach. Przedstawiam wam kilka zdjęć z ostatnich "wakacji". Koniec września na bałkanach. Jeżeli wybieracie się na południe naprawdę polecam jesień. Przystępniejsze ceny, brak korków, adriatyk wciąż ciepły. Ciekawostka: im dalej na południe Chorwacji tym większy efekt WOW i taniej. Północ jest bardziej stonowana. W sumie zrobiliśmy 3745km. Wszystko na LPG, oprócz kawałka Polski (!) w drodze powrotnej. Kierowałem sam, Monika nie ma prawa jazdy Trasa(jechaliśmy troche inaczej, prawie bez autostrad w drodze powrotnej przez słowacje) : Wyjazd. Przed świtem. Stare przejście graniczne z Austrią. Noc pod zagrzebiem Zagrzeb Nad morzem. Im dalej na południe tym fajniej. Czarnogóra. Jadąc z kotoru do durmitoru 160km wspinamy się o 1800m w górę. Trzeba się ubrać. Z przyjemnych 28 stopni robi się 15. Fota gdzieś w 2/3 trasy. Durmitor! Spędzamy tu noc w samochodzie. Monika śpi a ja chodzę, jeżdżę z miejsca na miejsce i podziwiam księżycową noc.Popołudnie. Noc. W stosunku do ogólnej ciemności ta mała japońska żarówka naprawdę mocno świeci https://www.youtube.com/watch?v=T0-UrmWo_II Filmik z rana. Kierunek Bośnia. Dwie noce w Sarajewie i do Lublina! 2 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adijocker Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Te fotki są genialne Ale Subaryna na stalufelgach dość dziwnie wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anna Maszak Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Mega zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Super klimatyczne ujęcia. W tle powinien plumkać jakiś spokojny future-funk albo r'n'b. Uwielbiam fotografować swoje Daihatsu. A Subaraka jakoś mniej, bo nim mi się za dobrze jeździ. Aż nie chce mi się wybijać z rytmu, zatrzymywać i skakać wokół niego z aparatem. A bardzo mi się podoba jak ktoś podchodzi z takim pietyzmem to fotografowania, bądź co bądź, normalnego samochodu do jazdy. To że ludzi robią sesje zdjęciowe swoim projektom, nawoskowanym maszynom do zabawy i na pokaz to nie dziwota. Ale to.. To jest esencja relacji człowiek-maszyna. Twoja Impreza to chyba pełnoprawny członek rodziny, co? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melanż Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Przyjemnie się ogląda te fotki. Zawsze chciałem umieć tak uchwycić chwilę, ale niestety umiejętności i odpowiedniego sprzętu brak. Mój 100 post na forum w Twoim temacie zdrowie Twojej Subarynki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Brawo, brawo, brawo. Kwintesencja posiadania auta - ma dowieźć tam gdzie chcę bezpiecznie, w rozsądnym budżecie i bez obawy wykrzaczenia po drodze. Zdjęcia cudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Powtórzę przedmówcę - cudowne zdjęcia. No i sama wyprawa git! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Dzięki za miłe słowa!Dziś kolejny raz podszedłem do montażu wariatora zapłonu TAP-03. Pierwsze próby podłączenia robiłem w styczniu, jednak Tap nie do końca rozumiał sygnał z czujnika położenia wału. Niedawno wyszła aktualizacja i teraz wygląda na to że wszystko gra i buczy . Gdy obserwowałem czasy wtrysku na wolnych obrotach przyśpieszenie kwz o 5 stopni skracało czasy i ciśnienie w dolocie o jakieś 10% Docelowo ustawiłem wyprzedzenie zapłonu na 5 stopni od 1800 rpm w górę. Gdy było ustawione w całym zakresie obrotów czasem przerywał przy mocnym wciśnięciu gazu z wolnych obrotów, więc wyciąłem ten zakres emulacji. Potestuję i zdam relację jak chodzi. Jak by ktoś chciał instalować mogę napisać FAQ, bo jest kilka rzeczy na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 (edytowane) Eksperymenty z TAPem nie wyszły dobrze. Nie chce poprawnie współpracować z triggerem subaru 6/7. Szkoda, ale to nic zdemontowany już dawno. Subaru ciągle jeździ. Aktualny przebieg to 317kkm. Naprawy: osłona półosi pp, osłona magla, żarówka z przodu W miedzyczasie było: Ze dwadzieścia razy w polskich górach na kolejnym wyjeździe w Centralnej Anglii gdzie śmigaliśmy po 160km dziennie do pracy, na objeździe bałkańskim Węgry-Bośnia-Czarnogóra-Chorwacja w 4 osoby '16, Rumunia góry Maramuresz/Alpy Rodniańskie'17 Węgry-Serbia-Macedonia-Albania-Czarnogora-Bośnia '17 W tym roku w planach praca w pracowniach rozsianych po całej Polsce, a na wrześniowy urlop.. Bałkany. Impreza będzie miała co robić Od przebiegu 317kkm Subaru za paliwo i zapłon odpowiada komputer standalone. Coś ala Megasquirt. Ten temat niebawem rozwinę w nielegalu. Kilka fotek Tatry: Pasmo Galicica w Macedonii. Nocleg w durmitorze: Praca w UK. Środowisko naturalne Edytowane 28 Czerwca 2018 przez Yoosyn dodanie info o naprawach 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvisiak Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Ale się świetnie przegląda taki temat. Niby tylko 1.6 a jak dzielnie się sprawuje :) Jak widać nie trzeba pchać się w niemieckie wynalazki żeby mieć pewne auto do jazdy na codzień, nawet w postaci dziadka-wanny Udanej dalszej eksploatacji :) Super zdjęcia! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 14 godzin temu, Elvisiak napisał: nawet w postaci dziadka-wanny Babci-wanny, dziadek to Legacy I 89-94r. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 29 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2018 Świetne fotki, też uwielbiam bałkany Czarnogóra, Albania, Rumunia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 W dniu 29.06.2018 o 15:52, koziolek napisał: Świetne fotki, też uwielbiam bałkany Znajome klimaty Kolejny rok dalszych wyjazdów zamknięty. Impreza pojeździła sobie po całej Polsce wożąc mnie do pracy. Na przełomie września i października standardowy urlop bałkański. Tym razem Węgry->Bośnia->Czarnogóra->Albania->Macedonia->Grecja->Bułgaria->Rumunia. Niezawodność tego samochodu powala! To się pewnie zmieni. W ostatnim poście pisałem o sterowniku standalone do paliwa i zapłonu. Po urlopie poszedłem krok dalej i pod maskę wleciało turbo, mocniejszy reduktor lpg, kolektor gt wraz z przerobioną belką pod silnik i kilka innych rzeczy. Stosowny wątek rowzwinę w nielegalu Tymczasem trzy zdjęcia z wyjazdów! 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 8 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 To ostatnie foto - normalnie miazga... Podeślij hi-res jak możesz. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomson0073 Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 O żesz Panieee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvisiak Opublikowano 9 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Turbo montowałeś do jednostki 1.6 czy wpadła cała jednostka z GT? Możesz w wolnej chwili opisać to? Zdjęcia jak zwykle pierwsza klasa, tak samo jak samochód (chociaż nie przepadam za Imprezą Wanną). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 (edytowane) W dniu 9.11.2018 o 10:23, Elvisiak napisał: Turbo montowałeś do jednostki 1.6 czy wpadła cała jednostka z GT? Możesz w wolnej chwili opisać to? Do 1.6. Fajnie to zaczęło jeździć. Opiszę w nielegalu w któryś zimowy wieczór. W dniu 8.11.2018 o 13:25, DETT napisał: To ostatnie foto - normalnie miazga... Podeślij hi-res jak możesz. Dzięki! Wrzuciłem w załącznik. DSC_9183.zip Edytowane 29 Listopada 2018 przez Yoosyn 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Chylę czoła, zobaczymy ile przejedzie taka jak by nie było, wydumka takie modyfikacje szczególnie bezawaryjne to według mnie najwyższa sztuka. Z ciekawości już spytam, ile ładuje? nie myślałeś już o budowie czegoś na ej18? Niecierpliwie czekam na opis turbo projektu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoosyn Opublikowano 29 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 Aktualnie ograniczony do damskiego 0.4bara. Wczesna wersja beta Mam pełną kontrole nad paliwem i zapłonem więc wszystko będzie dobrze. Dodatkowo gaz wciskam mocniej jedynie na LPG które wg fizyki zdaje się być bardziej wyrozumiałe dla wyższych ciśnień w cylindrach. Wczesny EJ18 jest podobno odporną konstrukcją. Gdzieś czytałem że małe doładowania ogarnia na ori ECU - przepływomierz ma spory zapas zakresu pomiaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się