Skocz do zawartości

Impreza GF 1.6 My99 - samochód do jazdy.


Yoosyn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Przedstawiam wam moją Imprezę. Jestem właścicielem od lata '13 i w międzyczasie przejechałem ponad 60kkm.
Samochodu potrzebowałem do dojazdów do pracy i na mniejsze lub większe eskapady, więc zaraz po kupnie impreza dostała LPG :D
Przez cały czas użytkowania samochód nigdy nie zawiódł. Zawsze dowiózł tam gdzie trzeba, a zadania dostawał różne.. ale o tym dalej. Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. Impreza gania po zakrętach jak trzeba. Brak przeciążeń przy przyśpieszaniu rekompensuje szybszą jazdą po zakrętach. Napęd fajny, ciężko zerwać przyczepność, można radośnie przyśpieszać nawet w zakrętach. Pewnego razu wyciągałem z błota duże niemieckie kombi.. właściciel był zdumiony, że taki mały samochód ma napęd AWD ;)
Ostatnio złapałem się na tym, że w terenie zabudowanym przekroczyłem dozwoloną prędkość 50km/h.. na rondzie :twisted:

Muszę opracować jakiś system mocowania rzeczy w bagażniku bo się przesypują ;)

Dane techniczne:


Silnik: EJ161 (MAP sensor)
Skrzynia: Manualna 5biegów z reduktorem. Przy 100kmh na piątce ok 2800RPM
Wyposażenie: Golas :D
Jest centralny zamek, elektryczne szyby, hak. Brak klimy, brak ABS, brak poduszek powietrznych.
LPG:
Stag 4+
AC W01
Alaska

 

Jak pisałem impreza codziennie użytkowana + mniejsze lub większe trasy. Czasami ciąganie przyczepy. W sumie użytkowanie wygląda tak że leje paliwo (min.7,5 max.11 LPG/100km) i olej 1l/3000km. Wsiadam i jadę gdzie chcę. Wolność!
Od początku bierze olej, cały czas tyle samo więc się nie martwię ;) Oczywiście czasem coś wymaga wymiany - do tej pory zawsze dawało o sobie znać wcześniej.


Co do tej pory było zrobione (wszystko przy aucie robię sam):

- zmiany oleju, filtrów
- wymiana łapy sprzęgła - udało się znaleźć używaną w dobrym stanie. Koszt 50zł z przesyłką + jeden dzień na     wymianę. Było sporo pracy, ale przynajmniej poznałem budowę ukłądu napędowego i wydechowego ;)

- wymiana przednich amortyzatorów i łączników stabilizatora (lato '15) 240zł
amortyzatory kupiłem jakieś niemarkowe, chyba service parts i jak narazie działają super.
- 2x regulacja zaworów. Szczelinomierz 7zł :D
- łożysko tylne 200zł
- rozrząd ok 500-600zł nie pamniętam dawno temu.

- czasem trzeba wymienić żarówkę

 

Co do zrobienia?

- konserwacja podwozia i nadkoli
- możnaby wymienić dyfer bo hałasuje i ma luz
- silnik jest głośny na zimno (podejrzewam piston slap)

 

Krótka historia:


'13
Lublin - Inowrocław (z wielką przyczepą)
x2 Lublin - Bieszczady (3 osoby)
Lublin - Pieniny (2 osoby)
Lublin - Brno (4 osoby + za dużo bagażu)

'14
Lublin - Brno (3 osoby + jeszcze więcej bagażu) - ta trasa zabiła prawe tylne łożysko koła :evil:
Lublin - Bieszczady (2 osoby)
Lublin - Bieszczady (5 osób B))
Lublin - Budapeszt - Maribor - Lubljana - Bled - Pula (5 osób  :evil2:  )
Lublin - Pieniny (4 osoby)

UK - miałem okazję pracować kilka miesięcy w Wielkiej Brytanii. Jazda lewą stroną, lpg bez problemu dostępne (wymagana redukcja). Żeby obniżyć koszty wyjazdu wziąłem ludzi z blablacar. Na moją zgubę - jeden z nich zapragnął wziąć gryf i obciążenie do trenowania... ;)

Lublin - Northampoton (UK) (4 osoby i duużo bagażu)
Northampton - Lake District (4 osoby)
Northampton - Lublin (4 osoby)

'15
Lublin - Bieszczady    (3 osoby)
Lublin - Bieszczady (2 osoby)
Lublin - Pieniny - Tatry - Słowacja (2 osoby)
Lublin - Gorce (2 osoby)
Lublin - Zagrzeb - Wyspa KRK - Zadar - Kotor - Durmitor - Sarajevo (2 osoby)
Jadąc przepisowo chorwackim wybrzeżem D8/E65 udało się osiągnąć najniższe spalanie 7,2LPG /100km :faja:
Do tego w Bośni mają najtańszy gaz w regionie :wub:

Lublin - Pieniny - Tatry (sam)
Lublin - Bieszczady (2 osoby)

'16
Lublin - Bieszczady (3 osoby)
więcej grzechów nie pamiętam ;)
cdn..

 

Zdjęcia:
Pula 2014
25441776414_0ab9996f95_o.jpg

 

UK 2014
25954022652_0ac92fa43d_b.jpg

 

25980181341_92d94be037_o.jpg

 

25773689930_e4cf5fb58d_b.jpg

 

26046529505_bce551c6b2_b.jpg

 

26046516555_74ca3bae6c_o.jpg

 

Powrót do PL - niemcy

25441783924_a106e2be1b_o.jpg

 

Bieszczady '14 (-24 w nocy)
25443994563_125c53456f_b.jpg

 

Lubelskie

21204242046_0bb4edb8d4_z.jpg

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Lubelszczyźnie gaz po 1.45-1.55zł. Nic tylko lać, jeździć i niczym się nie martwić.

A owca jaka zdziwiona, że 1.6 się tam zapuścił.

Też byłem zdziwiony na ich widok ;)

 

To na wrzosowisku (?), pod owcami, normalnie żywcem z katalogu.

Dzięki, to Lake District na północy Anglii. Jeżeli macie możliwość tam pojechać - polecam. Niesamowite krajobrazy, inne niż w Polsce.

 

Tak się składa, że jestem fotografem - więc i Subaru czasem znajdzie się na zdjęciach. Przedstawiam wam kilka zdjęć z ostatnich "wakacji". Koniec września na bałkanach. Jeżeli wybieracie się na południe naprawdę polecam jesień. Przystępniejsze ceny, brak korków, adriatyk wciąż ciepły. Ciekawostka: im dalej na południe Chorwacji tym większy efekt WOW i taniej. Północ jest bardziej stonowana. W sumie zrobiliśmy 3745km. Wszystko na LPG, oprócz kawałka Polski (!) w drodze powrotnej. Kierowałem sam, Monika nie ma prawa jazdy ;)

Trasa(jechaliśmy troche inaczej, prawie bez autostrad w drodze powrotnej przez słowacje) :

25837495720_395072f4e1_o.jpg

Wyjazd. Przed świtem.
25441782764_bb9e42788e_b.jpg

 Stare przejście graniczne z Austrią.
25443984163_155a072598_o.jpg

Noc pod zagrzebiem :D

26020617696_5c7310e492_o.jpg

 

Zagrzeb

25980167471_5e8494211d_o.jpg

Nad morzem. Im dalej na południe tym fajniej.

25980166731_52c0fc915c_o.jpg

25954024222_ddbf5fced1_o.jpg
26020622336_31bb2662f7_o.jpg
26020617096_a426e89ae0_o.jpg
Czarnogóra. Jadąc z kotoru do durmitoru 160km wspinamy się o 1800m w górę. Trzeba się ubrać. Z przyjemnych 28 stopni robi się 15. Fota gdzieś w 2/3 trasy.
25980177001_1854147b16_o.jpg

 

Durmitor! Spędzamy tu noc w samochodzie. Monika śpi a ja chodzę, jeżdżę z miejsca na miejsce i podziwiam księżycową noc.
Popołudnie.
25980176131_9355e9ce2b_o.jpg

25443992473_4f15f8a7d5_o.jpg

Noc. W stosunku do ogólnej ciemności ta mała japońska żarówka naprawdę mocno świeci :D

25954017782_8e2e35260c_o.jpg
25443991373_551eb86a89_o.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=T0-UrmWo_II

Filmik z rana. Kierunek Bośnia.

Dwie noce w Sarajewie i do Lublina!
25441778604_b3d400a4fa_o.jpg

  • Super! 2
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super klimatyczne ujęcia. W tle powinien plumkać jakiś spokojny future-funk albo r'n'b.

Uwielbiam fotografować swoje Daihatsu. A Subaraka jakoś mniej, bo nim mi się za dobrze jeździ. ;)  Aż nie chce mi się wybijać z rytmu, zatrzymywać i skakać wokół niego z aparatem.

A bardzo mi się podoba jak ktoś podchodzi z takim pietyzmem to fotografowania, bądź co bądź, normalnego samochodu do jazdy. To że ludzi robią sesje zdjęciowe swoim projektom, nawoskowanym maszynom do zabawy i na pokaz to nie dziwota. Ale to.. To jest esencja relacji człowiek-maszyna. Twoja Impreza to chyba pełnoprawny członek rodziny, co?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa!

Dziś kolejny raz podszedłem do montażu wariatora zapłonu TAP-03. Pierwsze próby podłączenia robiłem w styczniu, jednak Tap nie do końca rozumiał sygnał z czujnika położenia wału. Niedawno wyszła aktualizacja i teraz wygląda na to że wszystko gra i buczy :D. Gdy obserwowałem czasy wtrysku na wolnych obrotach przyśpieszenie kwz o 5 stopni skracało czasy i ciśnienie w dolocie o jakieś 10% :D
Docelowo ustawiłem wyprzedzenie zapłonu na 5 stopni od 1800 rpm w górę. Gdy było ustawione w całym zakresie obrotów czasem przerywał przy mocnym wciśnięciu gazu z wolnych obrotów, więc wyciąłem ten zakres emulacji. Potestuję i zdam relację jak chodzi.

Jak by ktoś chciał instalować mogę napisać FAQ, bo jest kilka rzeczy na które trzeba zwrócić szczególną uwagę.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Eksperymenty z TAPem nie wyszły dobrze. Nie chce poprawnie współpracować z triggerem subaru 6/7. Szkoda, ale to nic zdemontowany już dawno.

Subaru ciągle jeździ. Aktualny przebieg to 317kkm. Naprawy: osłona półosi pp, osłona magla, żarówka z przodu :wub:


W miedzyczasie było:

  • Ze dwadzieścia razy w polskich górach :D
  • na kolejnym wyjeździe w Centralnej Anglii gdzie śmigaliśmy po 160km dziennie do pracy,
  • na objeździe bałkańskim Węgry-Bośnia-Czarnogóra-Chorwacja w 4 osoby '16,
  • Rumunia góry Maramuresz/Alpy Rodniańskie'17
  • Węgry-Serbia-Macedonia-Albania-Czarnogora-Bośnia '17

W tym roku w planach praca w pracowniach rozsianych po całej Polsce, a na wrześniowy urlop.. Bałkany. Impreza będzie miała co robić :)
Od przebiegu 317kkm Subaru za paliwo i zapłon odpowiada komputer standalone. Coś ala Megasquirt. Ten temat niebawem rozwinę w nielegalu.

Kilka fotek :D

Tatry:
1223273836_impreza(3).jpg.595b753f34b3522ec010b5676107bbbd.jpg

Pasmo Galicica w Macedonii.
231498366_impreza(4).jpg.a2d560dff0ff15239cf5baa712a7d4b8.jpg

Nocleg w durmitorze:
818041947_impreza(1).jpg.712ab26b078d0f713bb6c35ebbb629a9.jpg

Praca w UK.
1448055087_impreza(2).jpg.9616eaecfd9c98a912be85d22f4a6867.jpg

Środowisko naturalne :D
674175452_impreza(5).thumb.jpg.40e525b51cb862238b3368f32f2d596a.jpg

Edytowane przez Yoosyn
dodanie info o naprawach
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale się świetnie przegląda taki temat. Niby tylko 1.6 a jak dzielnie się sprawuje :) Jak widać nie trzeba pchać się w niemieckie wynalazki żeby mieć pewne auto do jazdy na codzień, nawet w postaci dziadka-wanny :D Udanej dalszej eksploatacji :)

Super zdjęcia! :wub:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 29.06.2018 o 15:52, koziolek napisał:

Świetne fotki, też uwielbiam bałkany :thumbup:

Znajome klimaty :)

Kolejny rok dalszych wyjazdów zamknięty. Impreza pojeździła sobie po całej Polsce wożąc mnie do pracy. Na przełomie września i października standardowy urlop bałkański. Tym razem Węgry->Bośnia->Czarnogóra->Albania->Macedonia->Grecja->Bułgaria->Rumunia.
Niezawodność tego samochodu powala! To się pewnie zmieni. W ostatnim poście pisałem o sterowniku standalone do paliwa i zapłonu. Po urlopie poszedłem krok dalej i pod maskę wleciało turbo, mocniejszy reduktor lpg, kolektor gt wraz z przerobioną belką pod silnik i kilka innych rzeczy. Stosowny wątek rowzwinę w nielegalu :D
Tymczasem trzy zdjęcia z wyjazdów!

 

DSC_0801.jpg

DSC_1066.jpg

DSC_9183-2.jpg

  • Super! 4
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 9.11.2018 o 10:23, Elvisiak napisał:

Turbo montowałeś do jednostki 1.6 czy wpadła cała jednostka z GT? Możesz w wolnej chwili opisać to?

Do 1.6. Fajnie to zaczęło jeździć. Opiszę w nielegalu w któryś zimowy wieczór.

 

W dniu 8.11.2018 o 13:25, DETT napisał:

To ostatnie foto - normalnie miazga...

Podeślij hi-res jak możesz.

Dzięki! Wrzuciłem w załącznik.

 

DSC_9183.zip

Edytowane przez Yoosyn
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chylę czoła, zobaczymy ile przejedzie taka jak by nie było, wydumkaB) takie modyfikacje szczególnie bezawaryjne to według mnie najwyższa sztuka. Z ciekawości już spytam, ile ładuje? nie myślałeś już o budowie czegoś na ej18?

Niecierpliwie czekam na opis turbo projektu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie ograniczony do damskiego 0.4bara. Wczesna wersja beta :)
Mam pełną kontrole nad paliwem i zapłonem więc wszystko będzie dobrze. Dodatkowo gaz wciskam mocniej jedynie na LPG które wg fizyki zdaje się być bardziej wyrozumiałe dla wyższych ciśnień w cylindrach.

Wczesny EJ18 jest podobno odporną konstrukcją. Gdzieś czytałem że małe doładowania ogarnia na ori ECU - przepływomierz ma spory zapas zakresu pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...