Kubexx Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 To w takim razie czemu BMW idzie ta droga i ma zamiar pokazać kolejne auta z serii "i"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Ponieważ duże baterie są drogie, póki co niedoskonałe , infrastruktura ładowania mała. Ale zważ ,że BMW nie łączy napędu spalinowego tylko stosuje go jako generator , który jak się jedzie na bateriach jest najnormalniej zbędny. Inna wersja generatora nie ma. Mówimy o i3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adixi1 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 A Fisker Karma? Nie ma przypadkiem spalinowca jedynie w roli generatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 A Fisker Karma? Nie ma przypadkiem spalinowca jedynie w roli generatora? Trochę jakby miał, już chyba nie jest produkowany. Natomiast Mitsu Outlander PHEV ma spalinowy głównie jako prądnicę i całkowicie elektryczny 4x4 (przy wyższych prędkościach zasprzegla spalinowy z przednią osią) tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adixi1 Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 No nie jest juz produkowany. Ale miał zastosowane wlasnie takie rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Które to w sumie nowością nie jest, bo przecież powszechnie się je stosuje w lokomotywach spalinowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 @@aflinta, bardzo dobry przyklad Tym samym pare lat temu zagialem moich kolegow w pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Nie tylko w lokomotywach, te olbrzymie wywrotki stosowane w kopalniach odkrywkowych też mają taki napęd. Silnik spalinowy napędza generator a na każdym kole jest silnik elektryczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Nie wszystkie, największy w branży Caterpillar 797 ma napęd czysto mechaniczny. Taka ciekawostka off topic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 chyba prototyp Tigera wg propozycji Porsche miał proponowaną właśnie taką hybrydę jako napęd. Spalinowy jako generator dla silnika elektrycznego... Tyle że to było 1942 :-) więc technika mogła poczynić postępy.. :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 3 minuty temu, Piskoor napisał: Spalinowy jako generator dla silnika elektrycznego... Tyle że to było 1942 :-) więc technika mogła poczynić postępy.. :-D Standard stosowany w większości lokomotyw spalinowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Teraz, aflinta napisał: Standard stosowany w większości lokomotyw spalinowych. no ale Tiger mógł jechać drogą - pozatym przypominał wizualnie dzieła niemieckich projektantów ze współczesnych czasów ..np Opel Vectra C :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Teraz, Piskoor napisał: no ale Tiger mógł jechać drogą - pozatym przypominał wizualnie dzieła niemieckich projektantów ze współczesnych czasów ..np Opel Vectra C :-D Bardziej istotne było to, że Tiger mógł jechać też poza drogą Ogólnie większe moce łatwiej przenieść jest za pomocą silnika elektrycznego niż zwykłej skrzyni biegów, straty mocy w przypadku lokomotyw też były dzięki temu mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Statki z silnikami diesla tez juz od poczatku XX wieku maja takie rozwiazania hybrydowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 24 Października 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 W dniu 6.04.2016 o 02:24, radnor napisał: Caterpillar 797 ma napęd czysto mechaniczny. No, nie całkiem : The 797 series haul trucks are equipped with a rear-axle-mounted, computer-controlled, seven-speed planetary transmission with a separate lock-up torque converter. Czyli napęd mechaniczno hydrauliczny. Stosowany też często w lokomotywach spalinowych ( choć przekładnia elektryczna jest stosowana częściej ). W dniu 8.10.2018 o 11:36, aflinta napisał: straty mocy w przypadku lokomotyw też były dzięki temu mniejsze Tu nie bardzo chodzi o straty mocy - bardziej o możliwość poruszenia dużej masy. Problemem silników spalinowych jest niski moment obrotowy przy niskich obrotach. Można to kompensować poprzez przekładnię hydrauliczną lub elektryczną właśnie. Pozdrowienia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 30 Października 2018 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 26 minut temu, adamxx napisał: poznać fakty i mity na ten temat. To są fakty i mity w wydaniu marketingowym. Hybrydy maja wiele zalet, ale publikowane tu stwierdzenia to ... częściowa prawda. Przykłady ? Proszę bardzo. Ceny - niezależnie od tego, że ceny są w znacznej mierze dyktowane polityką koncernu porównanie tylko do cen diesla ( z turbosprężarką ) to właśnie częściowa prawda. Od wersji benzynowych są droższe. I droższe w produkcji muszą być ( akumulatory, silnik elektryczny, cała sterująca elektronika ) Mniej palą - jak najbardziej. Ale w warunkach zmiennych. W stałych warunkach ruchu (np. autostrada) wręcz więcej ( bo nieco wyższe opory i wyższa masa własna a brak odzysku energii ). Czyli znowu częściowa prawda. Serwisowanie dużo kosztuje - to jako argument na rzecz hybryd jest przytaczana prostsza konstrukcja w następujący sposób: " w przeciwieństwie do Diesla i silników benzynowych nie posiada w swojej konstrukcji charakterystycznych dla wspomnianych przed chwilą silników podzespołów, które należy często wymieniać. Brak m.in.: alternatora, rozrusznika, pasków klinowych, turbin czy filtra DPF " Turbina albo DPF w normalnym silniku benzynowym ? Czyli znowu częściowa prawda ( o posiadaniu np. 2 pomp wody tu nie wspomniano ...) Hybrydy nie są dynamiczne - jak dowód "odwrotny" przytoczona jest RAV4 z hybrydą ( 197 KM). Nie można generalizować - bywają bardzo dynamiczne hybrydy. Główną zaletą jest dostępność wysokiego momentu obrotowego od najniższych obrotów ( silnik elektryczny). Ale ze względu na wyższą masę potrzebują też nieco więcej energii do uzyskania parametrów klasycznego rozwiązania. Reasumując - naturalnie hybrydy mają swoje zalety. Na co dzień ( dojazdy do pracy, na zakupy ) w zmiennych warunkach ( korki !) oferują oszczędności w zużyciu paliwa. W terenie ( niskie prędkości obrotowe silnika ) mogą być lepsze w pokonywaniu trudnych odcinków. Ale sposób przedstawienia samych zalet ( jak w cytowanym linku ) to bardziej marketing, niż obiektywna ocena. Pozdrowienia 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się