Skocz do zawartości

Nowy, hybrydowy samochod sportowy STI...?


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ duże baterie są drogie, póki co niedoskonałe , infrastruktura ładowania mała. Ale zważ ,że BMW nie łączy napędu spalinowego tylko stosuje go jako generator , który jak się jedzie na bateriach jest najnormalniej zbędny. Inna wersja generatora nie ma. Mówimy o i3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Fisker Karma? Nie ma przypadkiem spalinowca jedynie w roli generatora?

Trochę jakby miał, już chyba nie jest produkowany.

 

Natomiast Mitsu Outlander PHEV ma spalinowy głównie jako prądnicę i całkowicie elektryczny 4x4 (przy wyższych prędkościach zasprzegla spalinowy z przednią osią)

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie tylko w lokomotywach, te olbrzymie wywrotki stosowane w kopalniach odkrywkowych też mają taki napęd. Silnik spalinowy napędza generator a na każdym kole jest silnik elektryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

chyba prototyp Tigera wg propozycji Porsche miał proponowaną właśnie taką hybrydę jako napęd.

Spalinowy jako generator dla silnika elektrycznego... Tyle że to było 1942 :-) więc technika mogła poczynić postępy.. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, aflinta napisał:

Standard stosowany w większości lokomotyw spalinowych. 

no ale Tiger mógł jechać drogą - pozatym przypominał wizualnie dzieła niemieckich projektantów ze współczesnych czasów ..np Opel Vectra C :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Piskoor napisał:

no ale Tiger mógł jechać drogą - pozatym przypominał wizualnie dzieła niemieckich projektantów ze współczesnych czasów ..np Opel Vectra C :-D

Bardziej istotne było to, że Tiger mógł jechać też poza drogą :D Ogólnie większe moce łatwiej przenieść jest za pomocą silnika elektrycznego niż zwykłej skrzyni biegów, straty mocy w przypadku lokomotyw też były dzięki temu mniejsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel
W dniu 6.04.2016 o 02:24, radnor napisał:

Caterpillar 797 ma napęd czysto mechaniczny.

No, nie całkiem : The 797 series haul trucks are equipped with a rear-axle-mounted, computer-controlled, seven-speed planetary transmission with a separate lock-up torque converter.

Czyli napęd mechaniczno hydrauliczny. Stosowany też często w lokomotywach spalinowych ( choć przekładnia elektryczna jest stosowana częściej ).

W dniu 8.10.2018 o 11:36, aflinta napisał:

straty mocy w przypadku lokomotyw też były dzięki temu mniejsze

Tu nie bardzo chodzi o straty mocy - bardziej o możliwość poruszenia dużej masy. Problemem silników spalinowych jest niski moment obrotowy przy niskich obrotach. Można to kompensować poprzez przekładnię hydrauliczną lub elektryczną właśnie.

 

Pozdrowienia 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
26 minut temu, adamxx napisał:

poznać fakty i mity na ten temat.

To są fakty i mity w wydaniu marketingowym.

Hybrydy maja wiele zalet, ale publikowane tu stwierdzenia to ... częściowa prawda.

Przykłady ?

Proszę bardzo.

Ceny - niezależnie od tego, że ceny są w znacznej mierze dyktowane polityką koncernu porównanie tylko do cen diesla ( z turbosprężarką ) to właśnie częściowa prawda. Od wersji benzynowych są droższe. I droższe w produkcji muszą być ( akumulatory, silnik elektryczny, cała sterująca elektronika )

Mniej palą - jak najbardziej. Ale w warunkach zmiennych. W stałych warunkach ruchu (np. autostrada) wręcz więcej ( bo nieco wyższe opory i wyższa masa własna a brak odzysku energii ). Czyli znowu częściowa prawda.

Serwisowanie dużo kosztuje - to jako argument na rzecz hybryd jest przytaczana prostsza konstrukcja w następujący sposób:  " w przeciwieństwie do Diesla i silników benzynowych nie posiada w swojej konstrukcji charakterystycznych dla wspomnianych przed chwilą silników podzespołów, które należy często wymieniać. Brak m.in.: alternatora, rozrusznika, pasków klinowych, turbin czy filtra DPF " Turbina albo DPF w normalnym silniku benzynowym ? Czyli znowu częściowa prawda ( o posiadaniu np. 2 pomp wody tu nie wspomniano ...)

Hybrydy nie są dynamiczne - jak dowód "odwrotny" przytoczona jest RAV4 z hybrydą ( 197 KM). Nie można  generalizować - bywają bardzo dynamiczne hybrydy. Główną zaletą jest dostępność wysokiego momentu obrotowego od najniższych obrotów ( silnik elektryczny). Ale ze względu na wyższą masę potrzebują też nieco więcej energii do uzyskania parametrów klasycznego rozwiązania.

 

Reasumując - naturalnie hybrydy mają swoje zalety. Na co dzień ( dojazdy do pracy, na zakupy ) w zmiennych warunkach ( korki !) oferują oszczędności w zużyciu paliwa. W terenie ( niskie prędkości obrotowe silnika ) mogą być lepsze w pokonywaniu trudnych odcinków. Ale sposób przedstawienia samych zalet ( jak w cytowanym linku ) to bardziej marketing, niż obiektywna ocena.

 

Pozdrowienia   

 

 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...