Jump to content

Nowy, hybrydowy samochod sportowy STI...?


Than_Junior
 Share

Recommended Posts

Kolejny nowy watek ;)

Wedlug Jalopnik, po torze testowym FHI aktualnie jezdzi samochod sportowy z silnikiem bokser umieszczonym CENTRALNIE oraz napedem hybrydowym, napedzajacym wszystkie cztery kola... 

 

Prawdopodobnie jest to tylko plotka, ale kto wie...?

 

The source claims there’s a sweet mid-engine hybrid prototype running around the Tochigi Proving Grounds in Japan. The secret car, according to the source, features a mid-mounted boxer engine behind the driver mated to an electric motor. That engine/electric motor setup is said to power the rear wheels, while two front-mounted electron-fed motors feed the wheels at the nose.

 

http://jalopnik.com/is-subaru-developing-a-mid-engine-hybrid-sports-car-1763891583?rev=1457563839180 

 

 

 

Fajnie? Niefajnie? Bez sensu? Z sensem?

 

fdy07cagerch1gdcembm.jpg

Link to comment
Share on other sites

jak dla mnie stanowczo bez sensu....dla fanów tej marki czy raczej fanów sportów motorowych z czym kojarzone są samochody subaru totalnie bez sensu

Link to comment
Share on other sites

Pierwszy!

Dla mnie fajna rzecz ale zależy jak bedzie realizowany napęd elektryczny: jako podstawowy czy na zasadzie odzysknicowego oddawania energii podczas przyspieszenia czy tez wspomaganie hamowania itp. Pierwsze mi sie nie podoba bo jest mało efektywny. Ale drugie rozwiazanie, jako układ wspomagający KERS czy ERS to tak.

 

Niestety cena bedzie zabójcza. Ale co tam, 45 lat nie obchodzi sie codziennie ;)

Link to comment
Share on other sites

Hybrydy doceniłem kiedy zaczęły robić wyniki w LeMAns. Ale na drodze ze względu na małą pojemność baterii są trochę lub nawet trochę bardziej bez sensu. Już lepiej budować elektryki na wzór Tesli.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Pierwszy!
fail :P

cóż, kiedyś napęd inny niż spalinowy będzie normą - FHI nie chcąc wypaść z rynku musi również i w tym kierunku się rozwijać - mam tylko nadzieję, że tradycyjne spalinówki pozostaną w ofercie :) szlak przeciera XV Hybrid, concept Viziv 2 to też hybryda - o tempora, o mores ;)

Link to comment
Share on other sites

Subaru już nie kojarzy się ze sportem... W ubiegłym roku w serii Tcr ukończyli tylko dwa wyścigi na 15 i 20 pozycji.Dostali lanie od Golfa, Seata, Opla, nie wspomnę o Hondzie, bo z tą marką w tej serii długo nikt nie wygra.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Subaru już nie kojarzy się ze sportem...
myślę, że się mylisz, przynajmniej częściowo ;) Dla mnie Subaru to zawsze będą konotacje rajdowe i rywalizacja z Evelinkami :) nawet, jeżeli obecnie FHI ma inne priorytety to dla wielu z nas Subaru to właśnie rajdy
Link to comment
Share on other sites

Subaru już nie kojarzy się ze sportem... W ubiegłym roku w serii Tcr ukończyli tylko dwa wyścigi na 15 i 20 pozycji.Dostali lanie od Golfa, Seata, Opla, nie wspomnę o Hondzie, bo z tą marką w tej serii długo nikt nie wygra.

W TCR to jest zespół prywatny, nie fabryczny. A o zwycięstwie w NBR24 to nikt nie pamięta? ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Subaru już nie kojarzy się ze sportem...
myślę, że się mylisz, przynajmniej częściowo ;) Dla mnie Subaru to zawsze będą konotacje rajdowe i rywalizacja z Evelinkami :) nawet, jeżeli obecnie FHI ma inne priorytety to dla wielu z nas Subaru to właśnie rajdy

 

Z czym się kojarzyła Lancia w latach 80tych? Z rajdami. Mieli przecież wspaniałe osiągnięcia, dużo większe niż Subaru. Do tego regularnie wypuszczane "Homologation Specials"...  Ale potem ktoś podjął decyzję, aby marka stała się luksusową odmianą Fiata, zrywajac całkowicie ze swoim wizerunkiem. Efekt był taki, że po 10 latach o sukcesach w rajdach już nikt nie pamiętał. A teraz zanosi się na to, że za 10 lat i o marce nikt już nie będzie pamiętał.

 

PS. Tak, wiem, sprzedaż w US rośnie... ale wizerunek Subaru jako marki związanej z rajdami kończy się. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

wizerunek Subaru jako marki związanej z rajdami kończy się. 
 

 

tak z czystej ciekawości to czym dzisiaj Subaru mogło by w rajdach wystartować ?

 

bo jednak STI to co by nie powiedzieć krowa przy takim Polo, Fabii, Fieście itp. ?


 

 

Więc idą do przodu bez celu. I tak też im to wychodzi.
 

 

czy bez celu to dyskusyjna teza, celem przedsiębiorstwa jest zysk a oni z tym sobie radzą, że w EU oferta jest uboga czy to ważne skoro musza skupić się na innych rynkach, które windują im sprzedaż 

Link to comment
Share on other sites

bo jednak STI to co by nie powiedzieć krowa przy takim Polo, Fabii, Fieście itp. ?

jak dla mnie schyłek rajdów to klasa WRC,najbardziej kręciła mnie Agrupa,gdzie z odcinka specjalnego mogłeś pójść do dilera i kupić identyczny z wyglądu model,po za tym to były mechaniczne zeszperowane potwory gdzie żeby szybko pokonać zakręt trzeba było iść bokiem a nie ten dzisiejszy elektroniczny szajs!...ale to już chyba nie na temat

...a subaru jak będzie nadal tak dawać d...y to trzeba szukać innego sprzętu,...co ja bredze...bo co innego kupić eweliny już też przestali robić,motoryzacja schodzi na psy 

Edited by irektob
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Subaru już nie kojarzy się ze sportem... W ubiegłym roku w serii Tcr ukończyli tylko dwa wyścigi na 15 i 20 pozycji.Dostali lanie od Golfa, Seata, Opla, nie wspomnę o Hondzie, bo z tą marką w tej serii długo nikt nie wygra.

W TCR to jest zespół prywatny, nie fabryczny. A o zwycięstwie w NBR24 to nikt nie pamięta? ;)

 

Liqui Moly Team Engstler, Craft-Bamboo Lukoil, Asia Racing Team, Campos Racing, West Coaast Racing, to są zespoły fabryczne??? :) O NBR24 nikt nie pamięta? Ile jest wyscigów NBR24 w ciągu roku z udziałem Subaru?  Rund TCR w sezonie jest 12, rozgrywane są na całym świecie, część wyscigów będzie rozgrywanych na torach F1 w te same weekendy, a to chyba promocja i reklama sama w sobie.  :)

Link to comment
Share on other sites

Nie są fabryczne, ale ich bazowe auta są z fabryki. Dopiero co VW zaprezentował nowego golfa TCR. a te STI są robione całkowicie na własna rękę, bez wsparcia z Japonii ...

 

TCR jeszcze raczkuje, nbr byc moze mest jeden ale za to jest tez odpowiednio znacznie bardziej wymagający. Nie na darmo sie mówi, ze jest on równoznaczny jak cały sezon w innej serii.

Link to comment
Share on other sites

kibucuje hybrydzie. Czy wam to sie podoba czy nie naped hybrydowy to przyszlosc motoryzacji i kazdy producent aut wczeniej czy pozniej bedzie mial to w swojej ofercie - nawet Skoda. Im wczesniej Subaru zacznie dzialac w tym temacie tym istnieje wieksza szansa  ze nie wypuszcza niedopracowanego bubla jak w przypadku pierwszych egzemplarzy sbd czy benzynowych fb zracych olej.

Link to comment
Share on other sites

@Karas

 

W czym upatrujesz przyszłości hybrydy ??? Poprawia się sprawność i w zasadzie wozisz niepotrzebnie dwa napędy. A napędu elektrycznego jest niewiele. W porównaniu do napędu tylko elektrycznego same wady poza jednym wątpliwym- zasięg.

Link to comment
Share on other sites

 

 

W czym upatrujesz przyszłości hybrydy ??? Poprawia się sprawność i w zasadzie wozisz niepotrzebnie dwa napędy. A napędu elektrycznego jest niewiele. W porównaniu do napędu tylko elektrycznego same wady poza jednym wątpliwym- zasięg.

Jacky sam sobie odpowiedziales na zadane przez siebie pytanie :)

Dlaczego hybryda ? Bo te dwa motory sie "uzupelniaja" . Silnik spalinowy jest "slaby " na niskich obrotach a mocny na gorze, elektryczny jest mocny od samego dolu obrotow ale nie rozwija tak mocy na gorze jak spalinowy.  Dlatego elektryczny moze byc uzywany  podczas ruszania zamiast spalinowego ktory wtedy zuzywa najwiecej paliwa .Wieksza dynamika ( przy niskich obrotach dziala elektryk na wysokich spalinowy), mniejszy halas kiedy dziala tylko elektryczny, duzo  większy zasięg niz na samym silniku elektrycznym czy spalinowym tak jak napisales. Hybryda to mniejsze spalanie(mniej spalin=mniej zanieczyszczen emitownych do atmosfery), duza dynamika auta, duzy zasieg czyli to co dla kierowcow jest najwazniejsze.

Link to comment
Share on other sites

Nieprawda. Silnik elektryczny sprawuje się świetnie w każdym zakresie obrotów z tym, że słusznie prawisz ,że na niskich wręcz miażdży spalinowca. Przy napędzie elektrycznym , spalinowy jest do niczego niepotrzebny.

Z tym,że bak z paliwem jest dobrym zapasem energii czego nie można do końca powiedzieć o dzisiejszych drogich bateriach.

Link to comment
Share on other sites

Przecież może być hybryda która jeździ tylko na elektrycznym a spalinowy w razie potrzeby tylko generuje prąd. Masz wtedy napęd elektryczny który jest sprawny w całym zakresie obrotowym plus spalinowy który daje zasięg dla auta.

 

Wysłane z mojego Passport przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...