Skocz do zawartości

Forek 2,0 Diesel zgasł podczas jazdy


Krzysztof43200

Rekomendowane odpowiedzi

Mój ukochany Forek zgasł podczas jazdy : objawy takie jak by ktoś przekręcił kluczy w pozycję wyłączony : lampki się świecą a autko się kula bezwładnie . Prawdopodobnie odruchowo wcisnąłem sprzęgło i chciałem go ponownie odpalić ale już tylko siłą rozpędu zjechałem na pobocze . Teraz tylko słychać cykanie przy przekręcaniu kluczyka i mam piękną iluminację na desce rozdzielczej . Objawy pokazuje filmik ( w załączniku ) Czy ktoś z was spotkał się  z czymś takim ? Załączam link do filmiku na Youtube z "objawami"  

Z góry dziękuję za podpowiedzi 

 

https://youtu.be/7cYL8yCMGa8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź napięcie / rozrusznik. Albo masz skopsany rozrusznik, albo słabe napięcie.

Ewentualnie wchodzi jeszcze w grę awaria silnika - spróbuj zakręcić wałem korbowym za pomocą klucza. Jak jest zablokowany, rozbiórka motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas, dzięki za podesłane linki . Poczułem się jak bym czytał Forum Chorych na Raka :) . Zawsze myślałem że jak coś pada w silniku : np zatrze się silnik to będzie wielkie bum i sru , mam jednak nadzieję że to nie silnik bo żadnego "bum" nie było   W poniedziałek zaprzyjaźniony mechanik zajrzy do autka bo ja musiałem wrócić do domu .  W poniedziałek wrócę na forum to napiszę coś więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety raczej wał korbowy pękł , gdyby był rozładowany akumulator na skutek awarii alternatora , kontrolki by przygasały , lub prawie wogóle buy sie nie świeciły , tu raczej jest blokada mechaniczna układu korbowo-tłokowego i rozrusznikiem nie zakręci . 

Widze że jezdziłeś z uszkodzonym DPF-em ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diamond, dziękuję za dobre słowo , wlewasz w moje serce otuchę . Zastanawiam się tylko czy "luźne klemy" mogą powodować wyłączenie się auta w trakcie jazdy ?

Dodatkowo śruba napinająca pasek alternatora była luźna ...ale to moja sytuacja ...

Choć znam też podobny przypadek, w którym gościowi obróciło panewki...:(

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że jezdziłeś z uszkodzonym DPF-em ? 

Czołem!

Carfit uprzedził moją wypowiedź o godzinkę... Właśnie miałem zapytać, jak długo jeździsz z tą migającą kontrolką? Mając świadomość, że najczęściej oznacza to rozrzedzenie oleju paliwem, jazda z tą usterką jest dalece nieodpowiedzialna. Prędzej czy później i niezależnie od marki, każdy silnik się sypnie.

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na pytania : rocznik 2009

Co do kontrolki DPF : to DPF jest wycięty dlatego świeci kontrolka . Wiem teraz odezwie się grupa oburzonych moim zachowaniem . Zrobiłem to na sugestię pracownika serwisu Subaru :) Tylko ten kto to robił nie potrafił poradzić sobie z kontrolką. Ale co się stało to się nie odstanie . Co do diagnozy to poszedł wał . Nie wiem czy będę go naprawiał czy sprzedam . Jak podejmę decyzję o naprawie to napiszę parę słów o kosztach . Dziękuję wszystkim za cenne uwagi i wsparcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w tym wszystkim dziwi jedno, a mianowicie to że do awarii dochodzi nie tylko w autach zaniedbanych serwisowo ale także w tych , które na przeglądy okresowe wstawiają się planowo i dziwne jest to iż od początku zaistnienia awarii z pękniętym wałem w SBD czyli od około 2010roku  nie znaleziono sposobu na wcześniejsze wykrycie nadchodzącej tak poważnej awarii ,co na pewno zredukowałoby koszt naprawy o zakładam połowę . Bo skoro uszkodzeniu ulega obudowa czyli blok ,to jakaś część np. panewki , wał lub bądź co jest za to odpowiedzialna. Więc dlaczego nikt nie kontroluje i w razie potrzeby  nie  wymienia wcześniej zużytych części co na pewno jak już pisałem zredukowałoby znacznie koszty.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Fhi po prostu nie testuje swoich wyrobow przed sprzedaża. Co jakis czas na forum pojawia sie nowy użytkownik z awaria pękniętego walu, gdzies w dziale  obk pojawia sie temat w ktorym uzytkownik sprzedaje swojego sbd bo samo aso w ktorym serwisowal swoje auto od nowosci mowi ze to "tykajaca bomba"...  W USA Subaru przegrywa sprawe sadowa wytoczona przez użytkowników silnikow serii fb ktore zra olej na potege i robi akcje naprawcza w postaci wymiany pierścieni na szczelne... Az sie boje co bedzie za 10-15 lat z nowymi motrorami tej marki :( Niegdys Subaru bylo ikona bezawaryjnosci, obecnie silnik sbd calkowicie zburzyl wizerunek tej zacnej marki. A szkoda:(

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...