Skocz do zawartości

Turbo timer


Bilex

Rekomendowane odpowiedzi

Odpowiadajac na pytanie z tematu, turbotimer nie jest konieczny. Ostatnio sprawdzilem kilka razy turbo, zaraz po intensywnej jezdzie gdzie EGT utrzymywalo sie powyzej 700 stopni przez ponad godzine i ani razu nie udalo sie doprowadzic go do takiego rozgrzania zeby zaczelo swiecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie EGT przy WOT w evo dochodzi do 880 i nie uważam tego za jakiś niebezpieczny wynik,w hondzie długo jeździłem z egt 920 i przez 40 tkm nic sie nie stało (nie wytrzymał blok eksperymentu z 1,7 bara :mrgreen: )w eclipsie, na poprzednim setapie EGT na poziomie 900 i przy tych temp cześć ciepła ślimaka może nie świeci ale sie żarzy :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

900 stopni w peaku temperatury jest OK.

A turbo timer nie jest do niczego potrzebny, może poza lansem.

 

Co więcej analizując odczyty z mojego Blitza FATT DCCII stwierdzam, że algorytm wyliczenia czasu odpoczynku na podstawie doładowania turbiny jest błędny i nijak się ma do faktycznej temperatury na EGT.

 

pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ,ale tez jak sie nad tym zastanawiam to dochodze do wniosku że szkodzić raczej także nie szkodzi, a mam w aucie jeszcze kilka rzeczy które podobnie jak tt bardzo mi nie są potrzebne (np audio :mrgreen: ) ale też jak juz zamontowałem to nie chce mi sie ich wydzierać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Pozwolicie, że podłaczę się pod temat.

Mam pytanie dotyczące turbo timera. Mam u siebie Apexi takiego jak na zdjęciu poniżej i czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest gdy zjade na 'czas' dam w prawo pojawia się np. 2n0, można to zmieniać na np. 1n0, 2L2, 3H2 i inne tego typu kombinacje. Czy jest to za coś odpowiedzialne? Proszę o pomoc...

 

APEX_turbo_timer.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolicie, że podłaczę się pod temat.

Mam pytanie dotyczące turbo timera. Mam u siebie Apexi takiego jak na zdjęciu poniżej i czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest gdy zjade na 'czas' dam w prawo pojawia się np. 2n0, można to zmieniać na np. 1n0, 2L2, 3H2 i inne tego typu kombinacje. Czy jest to za coś odpowiedzialne? Proszę o pomoc...

 

Obrazek

Ma to znaczenie. Pierwsza cyfra oznacza maksymalny czas chłodzenia auta od 1 min do 8 min

drugie oznaczenie określa szybkość stwierdzania przez autotimer ile czasu powinien się chłodzić H (High), n (Normal), L (Low). Najlepsze ustawienie jest n/H (Ja mam u siebie H)

Trzecie pole określa minimalny czas pracy silnika na wolnych obrotach 0-60s.

Ja u siebie mam ustawienie 5n6. Działa to idealnie, w szczególności jak masz podłączone jeszcze O2 sensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam pytanie za 100pkt.: czy wie ktoś jak odnaleźć przewód elektryczny w wiązce zegarów który podaje impuls dla prędkościomierza (SI MY99).Od razu mówie że schematów elektrycznych nie mam bo nigdzie w sieci ich nie znalazłem a w ASO nie mają czasu na takie pierdoły,a chciałbym podłączyć TT do prędkościomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się,sygnał do prędkościomierza biegnie z czujnika w skrzyni biegów ale to tak naprawdę jest bez różnicy bo muszę znaleźć ten przewód w kostkach które wchodzą do zegarów żeby do niego podłączyć TT - myślałem że jak tyle ludzi ma TT w autach to mi ktoś powie,ale spoko nie ma problemu-sam go znajdę i napiszę na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...