Skocz do zawartości

P0136 i P0171?


koszykbb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Po przejechaniu okolo 160km od Carfita (odbieralem auto z serwisu) wyskoczyl mi blad P0171. Skasowalem go bo wyczytalem na forum ze to blad od czujnika EGT i nic waznego. Po przejechaniu bardzo spokojnie kolejnych ~150km wyskoczyl znowu check. Podpinam kabel i wyszli ze tym razem blad to P0136. Ponizej zdjecie.

8653a9b5ef7e8700e31b448bf915f741.jpg

Co to moze byc?

Auto jedzie normalnie, nie zamula. W trasie spalilo na tych 150km okolo 8,5l wiec jestem zadowolony z wyniku (jezdze jak emeryt, szczegolnie w trasie).

 

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda lambda

Ze sonda lambda to widze w programie bo jest napisand o2 sensor.

Tylko pytanie czy w gre wchodzi jedynie wymiana na nowa?

Czym grozi jazda z tym bledem?

Czy to zawsze oznacza uszkodzona sonde czy mozs to byc cos innego? Samochod jedzie normalnie, nie spala duzo, nie szarpie i w ogole mam wrazenie ze jezdzi normalnie.

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałeś auto z serwisu i co, nie masz gwarancji na naprawę?

Nie robilem nic z druga sonda w serwisie wiec nie moge miec o to pretensji. Do Carfita mam prawie 4h drogi wiec nie widzi mi sie jechac tam tylko z jednym bledem jesli jest mozliwosc zrobić to na miejscu.

 

Masz przelotowy wydech ? Błąd tyczy się drugiej sondy, która w zasadzie sprawdza tylko czy katalizator jest sprawny

Wydech mam przelotowy ale auto jest po remapie i nigdy wczesniej nie wyskakiwal mi ten blad.

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji mapy  wyłączany jest zazwyczaj  p0420, natomiast komp dalej widzi  druga sondę, jeśli wiązka jest uszkodzona lub sam czujnik wywali błąd.

 

Sprawdzić  w pierwszej kolejności instalację ( zaśniedziałe styki, urwany  kabelek)  jeśli wszystko jest ok  założyć inną   drugą sondę  ( używka powinna być bardzo tania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odebrałeś auto z serwisu i co, nie masz gwarancji na naprawę?

 

odebrałeś auto z serwisu i co, nie masz gwarancji na naprawę?

Nie robilem nic z druga sonda w serwisie wiec nie moge miec o to pretensji. Do Carfita mam prawie 4h drogi wiec nie widzi mi sie jechac tam tylko z jednym bledem jesli jest mozliwosc zrobić to na miejscu

Zanim coś napiszesz w swoim poświątecznym amoku , zastanów sie trzy razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie masz obwód sondy - a więc problem może być w instalacji, a nie w samej sondzie. 2 sonda odpowiada jedynie za sprawdzanie poprawności działania katalizatora i powinna wskazywać średnią wartość napięcia pierwszej (która normalnie zmienia się sinusoidalnie w zakresie 0,1-0,9 V), a więc cały czas około 0,45 V - możesz więc łatwo to sprawdzić zwykłym multimetrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu okolo 160km od Carfita (odbieralem auto z serwisu) wyskoczyl mi blad P0171.

Już pierwsze zdanie jest bardzo tendencyjne...

 

Jeżeli warsztat nic nie robił w tych okolicach, to nie powinno się go mieszać. Jeżeli robił, to zacząłbym od telefonu jutro z rana a nie wypisywania się na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po przejechaniu okolo 160km od Carfita (odbieralem auto z serwisu) wyskoczyl mi blad P0171.

Już pierwsze zdanie jest bardzo tendencyjne...

 

Jeżeli warsztat nic nie robił w tych okolicach, to nie powinno się go mieszać. Jeżeli robił, to zacząłbym od telefonu jutro z rana a nie wypisywania się na forum...

Bron boze nie wiaze tego w zaden sposob z Carfitem. Z jego usług jestem bardzo zadowolony i to co zrobił w aucie dziala dokladnie tak, jak powinno.

Napisalem, ze wyskoczyl mi blad okolo 160km po serwisie bo wczesniej ponad 3 miesiace samochodem nie jezdzilem.

Po prostu wyskoczyl mi nowy problem w aucie i staram sie go rozwiazac samemu. Jesli nie uda sie go rozwiazac na miejscu na pewno oddam go w rece Carfita bo lepszych specjalistow chyba w tej czesci Polski nie ma:)

Staralem sie po prostu jak najdokladniej opisac problem a jesli ktos zrozumial post w inny sposob to przepraszam.

 

Wracajac do tematu usterki: jesli to sonda nr 2 i odpowiada ona tylko za wskazanie czy katalizator jest sprawny (a u mnie nie ma go w ogole bo jest przelot 3"), to teoretycznie chyba moge ten blad zignorowac i normalnie jezdzic? Jesli nie mam racji to prosze, niech ktos laikowi wytlumaczy;-)

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez koszykbb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

odebrałeś auto z serwisu i co, nie masz gwarancji na naprawę?

 

odebrałeś auto z serwisu i co, nie masz gwarancji na naprawę?

Nie robilem nic z druga sonda w serwisie wiec nie moge miec o to pretensji. Do Carfita mam prawie 4h drogi wiec nie widzi mi sie jechac tam tylko z jednym bledem jesli jest mozliwosc zrobić to na miejscu

Zanim coś napiszesz w swoim poświątecznym amoku , zastanów sie trzy razy.

 

jeśli to do mnie to nie mam potrzeby się zastanawiać, oddaję sprzęt do naprawy, pojawia się problem - dzwonię do serwisu i pytam o co chodzi, to chyba nie boli? jeśli serwis jest kompetentny to wytłumaczy co i jak bez żadnych problemów, jeśli nie ich wina to też to wytłumaczy więc ja tu potrzeby do zastanawiania się nie widzę. wystarczy jeden telefon z pytaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przejechalem kolejne 500km po skasowaniu błędów i blad drugiej sondy już nie wyskakuje (cos musialo nie stykać).

Regularnie co około 150km pojawia się błąd P0171. Auto jezdzi normalnie i nie pali za dużo.

Co sprawdzic w pierwszej kolejności?

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Błąd wyskakiwal z rozna częstotliwością (150-200km) a teraz po skasowaniu i przejechaniu spokojnie 1-5km wyskakuje ponownie. Juz nie wiem co mam sprawdzac, praktycznie wszystko sprawne. Jezdze autem krotkie odcinki bardzo spokojnke bo boje sie ze ta uboga mieszanka moze narobic balaganu w silniku.

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie paradoksalnie ten błąd załatwiło przepalowanie auta. Mozesz jeszcze kupic kontakt spray i psiknac we wtyczki. Mogły zasniedziec, sa na wierzchu wiec łatwo je znajdziesz. Jak nie pomoże to dzwoń do carfita, bardziej niż on, to nikt ci nie pomoże.

Edytowane przez Kubexx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot szczelny. Przeplywka sprawdzona (podmieniona z innym WRX). Cewki ok, swiece ok. Sonda sprawna (sprawdzona miernikiem). Cisnienie paliwa sprawdzone.

Blad dalej wyskakuje co kilkanascie albo kilkadziesiąt kilometrow. Dodam, ze najczesciej pojawia sie w czasie postoju.

 

Co jeszcze sprawdzac?:(

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot szczelny. Przeplywka sprawdzona (podmieniona z innym WRX). Cewki ok, swiece ok. Sonda sprawna (sprawdzona miernikiem). Cisnienie paliwa sprawdzone.

Blad dalej wyskakuje co kilkanascie albo kilkadziesiąt kilometrow. Dodam, ze najczesciej pojawia sie w czasie postoju.

 

Co jeszcze sprawdzac? :(

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Z moich amatorskich dywagacji nie będę mógł nic więcej podpowiedzieć, polecam udać się do jednego z polecanych na forum warsztatów. Zostawić chłopakom samochód i dać wolną rękę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...