Skocz do zawartości

Kupno strokera 2,2 z aledrogo :)


Woyciech555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

Mam pytanie odnośnie takiej aukcji i firmy wykonującej ta usługę.

http://allegro.pl/subaru-sti-blok-zamkniety-wal-spec-mahle-2-0-i4929773533.html

 

Kojarzy ktoś ta firmę ? Bo jestem zainteresowany kupnem takiego zestawu i jutro zamierzam się skontaktować z nimi i jestem ciekaw jak to ogółem wygląda bo cena wydaje mi się być dobra za taki zestaw.

Jak myślicie ile mocy można wycisnąć z takiego zestawu?(oczywiście aby było to bezpieczne dla silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem doświadczenia akurat z nimi, i z tego co kojarzę nikt z moich znajomych nie miał... Generalnie na Twoim miejscu wolałbym złożyć sam, przynajmniej wiesz co masz i jakiej jakości ;)

Właśnie od samego początku myślałem żeby zrobic to samemu ale zobaczyłem tą aukcje i rozważam opcje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

Mam pytanie odnośnie takiej aukcji i firmy wykonującej ta usługę.

http://allegro.pl/subaru-sti-blok-zamkniety-wal-spec-mahle-2-0-i4929773533.html

 

Kojarzy ktoś ta firmę ? Bo jestem zainteresowany kupnem takiego zestawu i jutro zamierzam się skontaktować z nimi i jestem ciekaw jak to ogółem wygląda bo cena wydaje mi się być dobra za taki zestaw.

Jak myślicie ile mocy można wycisnąć z takiego zestawu?(oczywiście aby było to bezpieczne dla silnika)

Kojarzy i możesz mieć pewność że Xbike wie co robi, nie od wczoraj działa. Ja jakoś jak coś potrzebuję to nie mam kłopotu z kontaktem.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzy i możesz mieć pewność że Xbike wie co robi, nie od wczoraj działa. Ja jakoś jak coś potrzebuję to nie mam kłopotu z kontaktem.

 

 

Jak wyżej, też mam same dobre doświadczenia z nim - jest tu na forum zresztą choć się już praktycznie nie udziela. Zdarzy mu się nie odebrać telefonu jak każdemu :rolleyes: Współpracuje blisko np. z Korneckim.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na aukcji jest napisane ze blok zamkniety sti.wiecie moze jakie to bedzie oznaczenie silnika i czy glowice z wrx beda pasowaly na blok czy musze dokupic sti?

 

Każda głowica pasuje od GC8 i GD, 2.0 turbo.

Zadzwoń i pytaj zresztą, nie gryzą.

Edytowane przez ryjeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kojarzy i możesz mieć pewność że Xbike wie co robi, nie od wczoraj działa. Ja jakoś jak coś potrzebuję to nie mam kłopotu z kontaktem.

akurat ja z kontaktem miałem problemy (zresztą do dziś gość mi wisi 10 zł :D) Co do ich roboty to się nie wypowiem ale wiem, że mechanik u którego serwisuje samochód nie ma o nim dobrego zdania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Napisany Dzisiaj, 00:14 Woyciech555, o 30 Dec 2015 - 16:35, powiedział: Na aukcji jest napisane ze blok zamkniety sti.wiecie moze jakie to bedzie oznaczenie silnika i czy glowice z wrx beda pasowaly na blok czy musze dokupic sti?

 

Nie ma oznaczenia silnika bo to raczej blok EJ20 zamykany w PL.  Z nowych rzeczy masz wał i tłoki  i panewki czyli jakieś 5K. Pierścienie i sworznie są w komplecie.

Głowice podejdą ale subaru robiło kilka różnych B25, D25, H25, S20, C itd. Głowice STI mają największą komorę spalania. 

Głowice STI zmniejszą stopień sprężania względem WRX ze względu na większą pojemność ale za to możesz mocniej dmuchnąć turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nikt z Panów nie pokusił się o ten „problematyczny kontakt” to może wyjaśnię tutaj /a wlasciciel forum nie będzie miał pretensji/:

Aukcja zawiera przykładową konfigurację shortblocku. W/w specyfikacja nie jet akurat strokerem, ale nie ma problemu żeby nim się stała.

 

Róznica będzie polegała na zastosowaniu wzmocnionego wału z EJ25 zamiast Specowego /ten fajny bo ma X-drilled na czopach korbowodowych/ i nizszych tłoków /co wynika oczywiście ze zwiększenia wykorbienia/. Panewki mogą być /do uzgodnienia/ ew zastąpione odpowiednio: korbowody: Mahle WRC spec /jedna z najmocniejszych panewek na rynku co akurat na korbach w SUBARU ma podstawowe znaczenie/, główne:OEM Subaru, King racing etc – tutaj nie ma to az takiego znaczenia ze względu na sporadyczny problem z panewkami głównymi co do zasady.

 

Niezaleznie czy 2,0 czy stroker, shortblock można połączyć z praktycznie dowolnymi głowicami 2,0. Różnica w pojemnosci głowicy a co za tym idzie komory spalania o której pisze 4mamut jest praktycznie żadna i wynosi odpowiednio: EJ205 49cc, EJ207 50cc. Różnica w stopniu sprężania tych silników wynika głównie z innego tłoka i jego „pojemnosci” a nie głowic. Co oczywiste owy stopien sprezania można w pewnym zakresie „regulowac” gruboscią uszczelki pod głowice.

Co do kolejnej „wątpliwosci”. Jeżeli piszemy „blok zamknięty” to mamy na mysli Closed Deck Block oem subaru a nie cos co jest zamykane w Polsce.  W tych blokach przenosimy panewkę oporową z pozycji #3 na #5 co pozwala zastosowac wał nowszego typu, bez znaczenia czy EJ25 czy Specowy EJ20. Drobny problem takowych bloków jest taki, ze sposób połączenia w/w ze skrzynią biegów, rozrusznikiem etc jest nieco odmienny i należy zmienic konfigurację szpilek. Nie ma z tym stresu i osoba, któ®a wie o co chodzi wykona to w 10 minut.

 

Jeżeli coś więcej winienem wyjasnic to zapraszam na PW, tel lub @.

 

Pzdr

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisany Dzisiaj, 00:14 Woyciech555, o 30 Dec 2015 - 16:35, powiedział: Na aukcji jest napisane ze blok zamkniety sti.wiecie moze jakie to bedzie oznaczenie silnika i czy glowice z wrx beda pasowaly na blok czy musze dokupic sti?

Nie ma oznaczenia silnika bo to raczej blok EJ20 zamykany w PL. Z nowych rzeczy masz wał i tłoki i panewki czyli jakieś 5K. Pierścienie i sworznie są w komplecie.

Głowice podejdą ale subaru robiło kilka różnych B25, D25, H25, S20, C itd. Głowice STI mają największą komorę spalania.

Głowice STI zmniejszą stopień sprężania względem WRX ze względu na większą pojemność ale za to możesz mocniej dmuchnąć turbiną.

Miedzy ej20 a 25 jest jeszcze różnica w spolowieniu bloku.

W ej25 sa tulejki ustalające żeby było dobre spasowanie a w ej20 tego nie ma ale można sobie to zrobić i ja sie o to pokusiłem zmiejsza to ryzyko kolejnej awarii panewki. Wszystko u Xbike można sie dowiedzieć bo tez u niego to robiłem :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywscie miałem na myśli glowice od ej25 gdzie z 49cc jest 57cc. W przypadku ej207 nie ma aż takiej różnicy. Różnica bedzie na denku tłoka i grubości uszczelki. Fajnie ze wyjaśniłeś kwestie bloku closed deck. Jak rozumiem pochodzi ze starszych subaru jedynie po planowaniu i frezowaniu panewki na 5 czop aby wrzucić wał od nowego ej20/25 w zależności od konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Głowice od EJ25 w EJ20 to raczej niekoniecznie :) , co za tym idzie porównuję tylko 2,0..
2. Grubość uszczelki pod głowicę w EJ207 i EJ205 jest identyczna bo to po prostu ta sama uszczelka /poza Spec C/.

3. Tak - closed deck ze staruszków. Ja nie jestem zwolennikiem block guardów w 2,0, skoro są dostępne fabryczne bloki CDB.

Natomiast w przypadku 2,5, tuleja pęka praktycznie zawsze w jednym miejscu, tj. podfrezowaniu pod srubę skrecającą połówki bloku /bo tam scianka jest najciensza/, więc typowe "zamknięcie" sprawy nie rozwiązuje. Można je /tuleje/ nieco wzmocnic, ale poki nie będzie np. Dartona to ich trwałość jest umiarkowanie porownywalna z EJ20. To ma z kolei inne wady itd. itd. itd. Żeby było jasne to w moim upalanym aucie jest EJ25 z Dartonami bo ja uwielbiam duzy moment obrotowy z dołu  :D  a jednoczesnie nie robię nim 30000km/rok. Oczywiście cały czas mowa o autach modyfikowanych bo w seryjnym to pomysł z kosmosu.

Stare bloki EJ20 i EJ22 CDB po osiowaniu, przeniesieniu oporu, planowaniu i w 99% szlifie cylindrów to IMO super rozwiązanie dla „duzych mocy”. Można, przy limicie, elektronicznie próbowac np. zabezpieczac silnik przed spłynięciem tłoków itp. bo nad tym jest kontrola, ale nie przed „otwarciem cylindra”, jak się „grubo” dmuchnie to fizyki nie da się oszukac.

4. Tulejki ustalające to nie jest problem EJ20 vs EJ25. Mają je, tylko zbyt mało :P . Zwiększenie ilości usztywnia konstukcję i umożliwia dokładniejsze pasowanie panewek głównych, których łożem co oczywiste są połowki bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat to dopiero się rozwija :)  Dzięki za wypowiedzie XBike że w końcu forum odżyje.

 

Ad1. Oczywiście głowice EJ25 w bloku EJ20 to nieporozumienie odwrotnie to i owszem.

Ad3. Znam ten ból EJ25 lubi pęknąć w miejscu najcieńszym czyli obok śruby głowicy na podfrezowaniu jest tam ok. 6 mm ścianki stąd idę podobną drogą w tuleje dartona serii 300.

 

Pytanie o dartony

a) planowałeś blok na równo z tulejami czy 0.2 mm lub więcej tak aby tuleje były powyżej bloku tak aby głowica dociskała tuleje dartona ?

b ) w USA robią czasem oring na dartonach. Próbowałeś coś takiego w jakiejś aplikacji ?

 

Pytanie o EJ25

 

Silnik EJ25 będzie budowany na tłokach z SOHC (Wisceco) gdzie jest różnica w tłoku dla compression height - 29.5 mm vs 30,7 mm w STI. Takie tłoki mam i nie mam tutaj możliwości zmiany.

To oznacza że deck clearance przy standardowych (130.5 mm) jest w negatywie minus 1.5 mm co daje mi 11 cc więcej na każdy cylinder bo tłok nie dojedzie do góry......

 

co zrobić.

a) zmienić korbowody na forester 131.6 mm i głowice STI 57 cc aby uzyskać stopień sprężania  - pojemność tłoka 18 cc + 57 cc glowica STI 2.5 = 75 cc

b ) olać to i zrobić podobnie ale nie zmieniać korbowodów, dać uszczelkę 0.6 mm i głowicę S20 od WRX aby uzyskać pojemność komory na poziome podobnym czyli dodatkowe 11cc ze względu na deck clearance wspomniane minus 1.5 mm + 46,2 cc na głowicy WRX +18 cc na tłoku) = 75 cc

 

Mogę iść bezpieczenie w rozwiązanie b ?

 

Spec C ma X-drilled ale występuje tylko 75 mm. Czy w 2.5 próbowaliście zrobić drugi otwór olejowy. 

Pytanie czy wał po szlifie używałeś do budowy silników czy w ogóle odpuścić temat wału i kupować nowy.

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, ze to forum jakos tam żyje z lub bez takich tematów. Natomiast:

  1. Darton zawsze jest wstępnie osadzany wyżej. Potem to już inna inszość.
  2. Wszystkie zbudowane przez nas silniki oparte na dartonach są dodatkowo oringowane. Przy seryjnej tulei to nie dziala, wyrzucenie kasy. Oczywiście mam na myśli wyłącznie pierścień a nie zastąpienie uszczelki pod głowicą oringami typu WRC czy tym co robi RCM.
  3. Pokusiłem się kiedyś o X-drilled w wale 79mm, ale uznaliśmy finalnie, ze szkoda prądu. W 2,5 czy strokerze z panewką Mahle na korbie nie było stresów. Oczywiście  wydajniejsza pompa oleju to dobra inwestycja.
  4. Nie używamy szlifowanych wałów przy budowie nowych silników.

 

Nie znam kompletnie tłoków Wiseco do SOHC i mam wrazenie, ze to niepotrzebne proszenie się o kłopoty.

Pomijając wytrzymałość, kształt denka względem kształtu komory spalania w głowicy SOHC, szerokość stopki korbowodu  etc., to pare słów, ale tylko czysto teoretycznie:

 

- co do zasady sam tłok o którym piszesz jest doprężający względem turbo: -18cc względem -22cc/EJ257/ i -25,5cc/EJ255/

- korbowód winien zostać od EJ257 bo to po prostu relatywnie mocna korba….stosowanie elementu od wolnossaka to lipa /chyba, ze jest roznica w szerokosci lub kształcie stopki korby, tego nie wiem bo nie widzialem tych tłoków NA/, więc należy przyjąc 130,48 i już. Tu nie ma pitolenia. Deck clearance się zmieni /powiększy się/ - to logiczne i OK, niech tak będzie.

- uszczelka cienka 770

- przy krótszej korbie będzie dodatkowe cc /z tymi obliczeniami to się chyba delikatnie rypnąłeś/ więc zastosowanie głowicy z EJ255 lub EJ207 /bo rozumiem, ze warto powalczyc o AVCS/ da CR pomiędzy EJ255 i EJ257. Głowica z EJ255 i EJ207 ma podobną „pojemność”. Z EJ257 już nie. EJ207 lepsze kanały względem EJ255 i EJ257. EJ207 trudne do zdobycia w dobrym stanie /nie popękane/. Itd. itd. Jezeli auto nie ma AVCS i jest na seryjnym ECU to cos 2,0 /RA, GT, WRX..../. Tak na szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za radę i wskazówki . Taki zestaw z tokami sohc chodził w sti. Dopiero jakk go odkupilem znalazłem taki babol. W każdym razie pójdę w korbowody sti 130.48 i głowice od wrx lub gt na cienkiej uszczelce. Obliczenia robiłem tak na szybko stad np nie biorą pod uwagę grubości uszczelki. pełne obliczenia sa juz w excelu. Postaram sie trzymać cr na poziomie 8.5. Znowu nasuwają sie pytania

a) czy modifikowac głowice s20 lub gt aby delikatnie fazowac rant bedzie uskok ej25 na glowicach ej20. Mozna zrobic łagodne przejście do komory z bloku i zyskać troche cc

b ) czy avcs mozna reaktywować w gt 99. Mam takie głowice od wrx ale czy moje ecu to ogarnie ?

c ) jeżeli nie da sie reaktywować avcs czy nie bedzie problemów ze smarowaniem wałków rozrządu jeżeli takie głowice założę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVSC na głowicach z GT nie zrobisz - odlewy są inne i nie masz kanałów. Dodatkowo  głowice nie maja otworów pod czujniki,  wałki muszą byc pod AVCS, maja z tył znaki do czytania pozycji.   Seryjny komputer ma zbyt mała ilość wyjść do ogarnięcia tego.

 

AVCS w GT - owszem ale zakładając głowice z STI z wałkami i czujnikami, zmieniając kółko na wale na to z newage  i zakładając stand alone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie głowice od wrx z avcs brakuje wałków ale co muszę zrobic w ecu aby to zadziałało lub inna opcja to czy mogę założyć takie głowice do gt ale nie używać avcs ?

Buduje drugi niezależny silnik stad próbuje wykorzystać max wszystko bez rozbierania starego

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,  głowice EJ205  z AVCS występowały tylko w JDM oraz przez rok produkcji Forka XT na rynku EU.

 

Najlepiej uzbroić je w wałki ( z  STI 2.0)   i założyć.  Seryjny komputer ich nie ogarnie - fizycznie brakuje ilości wejść na sygnały z dwóch dodatkowych czujników położenia wałka oraz wyjść do sterowania solenoidami.  Przy zastosowaniu takich głowic konieczne  będzie przejście na stand alone.

 

Jazda na głowicach z AVCS bez uruchomionego AVCS'u jest  raczej pozbawionasensu,  auto nie będzie jechało w górnej partii obrotów, wtedy kiedy to koła normalnie  są przestawiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...